nyt olis tosi timangi -87 190E kiikarissa ja pitäisi mennä lähipäivinä kauppaa hieromaan. Kertokaa paremmin tietävät et mitkä on tyyppi viat mitä kannattaa tarkistaa autosta ennen ostoa?
190E tyyppi viat
27
14167
Vastaukset
- ------------------------
- jouset katkeilevat (edestä ja takaa)
- etupään niveliä kuluu paljon (alapallot, raidetangon päät)
- tunkin reikiän ympäristö ruostuu puhki (myös muulata helmoista)
- taka-akseliston nivelet on hyvä tarkistaa
- ovien alaosat ja listojen kohdat ruostuvat
- ovien ja ikkunoiden tiivisteiden alle kannattaa kurkata
- etujousten yläpään tuki saattaa ruostua irti- ------------------------
- lisäksi jakoketjun kunto on syytä tarkistaa. Saattaa katketa vaikka pitkäikäisiä ovatkin
- jos on automaattilaatikolla öljyt ovat hyvä vaihtaa sinne (jos ei tiedä koska vaihdettu)
- Ei ladamies
Kannattaa tarkaan tutkia noin vanha auto eikä se 1000e enempää saa maksaakaan. Mittarissa jos on vähän kilometrejä niim myyjä pitää pistää lujille niitten kanssa. Vanhoista katsastustodistuksista näkee ajomäärän. Ja vot jos se onkin yhtään vähentynyt. Esim mulla on E320 CDI vm 2000 ja mittarissa on jo 264000 km. Toi 190 on yli puolet vanhempi ja jos ajetaan keskimäärin 30000 vuodessa niin mittarissa pitäisi olla jo 5-600000 km.
- ........................
Riippuen varusteista ja moottorista ei hyvää W201 saa todellakaan tonnilla. Ehkä jonkun 1,8/2,0 mutta 2,6 tai 2,3 16V hyväkuntoista ei todellakaan tonnilla saa. Tässä taas näkee tietämyksen määrän. Ja mikä vitun 30 tkm/vuosi sääntö oikeen on?? Jos auto on bensa ei kukaan aja 30 tkm vuodessa. Ainakan vanhalla mersulla joka kuluttaa paljon.
- Alapallo
........................ kirjoitti:
Riippuen varusteista ja moottorista ei hyvää W201 saa todellakaan tonnilla. Ehkä jonkun 1,8/2,0 mutta 2,6 tai 2,3 16V hyväkuntoista ei todellakaan tonnilla saa. Tässä taas näkee tietämyksen määrän. Ja mikä vitun 30 tkm/vuosi sääntö oikeen on?? Jos auto on bensa ei kukaan aja 30 tkm vuodessa. Ainakan vanhalla mersulla joka kuluttaa paljon.
Taidatte olla Laihialta kun ette raaski ajaa autolla. Ja älkää puhuko puppua 23 vuotta vanhasta autosta. Muka hyväkuntoinen. Tietysti remppoihin menee niin paljon rahaa ettei enää riitä pensan ostoon. En maksais mistää noin vanhasta autosta tonnia enempää että se siitä!!!!!!
- zap2
Alapallo kirjoitti:
Taidatte olla Laihialta kun ette raaski ajaa autolla. Ja älkää puhuko puppua 23 vuotta vanhasta autosta. Muka hyväkuntoinen. Tietysti remppoihin menee niin paljon rahaa ettei enää riitä pensan ostoon. En maksais mistää noin vanhasta autosta tonnia enempää että se siitä!!!!!!
Laita linkki niin tutkaillaan. Monista ilmoituksista näkee heti jos jotain peitellään / on epäilyttävää.
- pitkamonssi
zap2 kirjoitti:
Laita linkki niin tutkaillaan. Monista ilmoituksista näkee heti jos jotain peitellään / on epäilyttävää.
Noh, itse ostin viime kesänä 2000 e:lla suht. siistikuntoisen ja koriltaan ruostevapaan w 201:sen 2.6l:n koneella. Koneeltaan (265tkm mittarissa) auto on vetäny ja vääntäny ongelmitta kulkien kuin unelma 15 tkm, jotka olen itse ajellut... Lähinnä alustan kuluvaa osia on vaihdettu mm. jarrupalat ja -levyt, puslia, raidetankon pää eteen, perään kaikki laakerit ja stefat, lambda-anturi ja pari alkavaa ruosteen alkua pohjassa paikattu. Seuraavaksi olisi tarkoitus vaihtaa stefat moottoriin ja vaihdelaatikkoon. Voin kyllä sanoa, että itse olen tyytyväinen ostokseeni, koska kuluvia osiahan tuon ikäisessä joutuu useimmiten vaihtamaan. Edellinen omistaja oli uusinut vesipumpun ja sytytyksen osia. Sisäilman puhaltimen ja pyyhkijänsulan moottori hajoaa yleensä siinä 300 tkm mennessä. Käy ainakin kori ja mieluiten alusta huolella läpi sekä ajossa tarkkaile vaihdelaatikkoa, sähkövempaimien toiminta, tyhjäkäynti, moottoria ja pitääkö perä ylimääräistä ääntä. Kaikki nesteet ja öljyt on suotavaa vaihtaa heti oston jälkeen niin voit ajella luottavaisin mielin. Myös vanhoista katsastuspapereista kannattee tutkia vähän päästöarvoja. Eipä tähän nyt kummemmin osaa neuvoja antaa.
- meseä vailla
pitkamonssi kirjoitti:
Noh, itse ostin viime kesänä 2000 e:lla suht. siistikuntoisen ja koriltaan ruostevapaan w 201:sen 2.6l:n koneella. Koneeltaan (265tkm mittarissa) auto on vetäny ja vääntäny ongelmitta kulkien kuin unelma 15 tkm, jotka olen itse ajellut... Lähinnä alustan kuluvaa osia on vaihdettu mm. jarrupalat ja -levyt, puslia, raidetankon pää eteen, perään kaikki laakerit ja stefat, lambda-anturi ja pari alkavaa ruosteen alkua pohjassa paikattu. Seuraavaksi olisi tarkoitus vaihtaa stefat moottoriin ja vaihdelaatikkoon. Voin kyllä sanoa, että itse olen tyytyväinen ostokseeni, koska kuluvia osiahan tuon ikäisessä joutuu useimmiten vaihtamaan. Edellinen omistaja oli uusinut vesipumpun ja sytytyksen osia. Sisäilman puhaltimen ja pyyhkijänsulan moottori hajoaa yleensä siinä 300 tkm mennessä. Käy ainakin kori ja mieluiten alusta huolella läpi sekä ajossa tarkkaile vaihdelaatikkoa, sähkövempaimien toiminta, tyhjäkäynti, moottoria ja pitääkö perä ylimääräistä ääntä. Kaikki nesteet ja öljyt on suotavaa vaihtaa heti oston jälkeen niin voit ajella luottavaisin mielin. Myös vanhoista katsastuspapereista kannattee tutkia vähän päästöarvoja. Eipä tähän nyt kummemmin osaa neuvoja antaa.
kiitti vaan paljon kaikille vastauksista luulisin täl jo selviiväni pitkälle. Meen viikonloppuna kattomaan tän pelin lävitte ni saas nähä kuin äijän käy! En viitti nyt laittaa linkkiä ettei kukaan vie nenän edestä!!! Kiitti viel!
- Kuminilkka
pitkamonssi kirjoitti:
Noh, itse ostin viime kesänä 2000 e:lla suht. siistikuntoisen ja koriltaan ruostevapaan w 201:sen 2.6l:n koneella. Koneeltaan (265tkm mittarissa) auto on vetäny ja vääntäny ongelmitta kulkien kuin unelma 15 tkm, jotka olen itse ajellut... Lähinnä alustan kuluvaa osia on vaihdettu mm. jarrupalat ja -levyt, puslia, raidetankon pää eteen, perään kaikki laakerit ja stefat, lambda-anturi ja pari alkavaa ruosteen alkua pohjassa paikattu. Seuraavaksi olisi tarkoitus vaihtaa stefat moottoriin ja vaihdelaatikkoon. Voin kyllä sanoa, että itse olen tyytyväinen ostokseeni, koska kuluvia osiahan tuon ikäisessä joutuu useimmiten vaihtamaan. Edellinen omistaja oli uusinut vesipumpun ja sytytyksen osia. Sisäilman puhaltimen ja pyyhkijänsulan moottori hajoaa yleensä siinä 300 tkm mennessä. Käy ainakin kori ja mieluiten alusta huolella läpi sekä ajossa tarkkaile vaihdelaatikkoa, sähkövempaimien toiminta, tyhjäkäynti, moottoria ja pitääkö perä ylimääräistä ääntä. Kaikki nesteet ja öljyt on suotavaa vaihtaa heti oston jälkeen niin voit ajella luottavaisin mielin. Myös vanhoista katsastuspapereista kannattee tutkia vähän päästöarvoja. Eipä tähän nyt kummemmin osaa neuvoja antaa.
Niin siis mulla on smama auto ja epäilen et Lambda sekoilee. Lämmetessä tukehtuu ja röpöttää.
Eli missä se sijaitsee? Luulin et se olis kuskin jalkatilassa, mut eipä ollu kun kaikki kaivoin esiin.
Auto on sama W201 2,6 -91 - pensiinimersu
Osaatko mulkku ajatella että kaikki ei välttämättä asu autossaan ja aja 30000 vuodessa niinku sinä. 190 ex omistajat yleensä ostavat autonsa siviililäyttöön ja ajavat muutaman tonnin vuodessa. Veivaa sinä kaupparatsu rannettas siellä leasing nokivasarassas.
- ttkkk
Kuminilkka kirjoitti:
Niin siis mulla on smama auto ja epäilen et Lambda sekoilee. Lämmetessä tukehtuu ja röpöttää.
Eli missä se sijaitsee? Luulin et se olis kuskin jalkatilassa, mut eipä ollu kun kaikki kaivoin esiin.
Auto on sama W201 2,6 -91eiköhän se lambda anturi ole pakoputkessa alkupäässä
- Nasonex
pensiinimersu kirjoitti:
Osaatko mulkku ajatella että kaikki ei välttämättä asu autossaan ja aja 30000 vuodessa niinku sinä. 190 ex omistajat yleensä ostavat autonsa siviililäyttöön ja ajavat muutaman tonnin vuodessa. Veivaa sinä kaupparatsu rannettas siellä leasing nokivasarassas.
Itselläni -89 2L ruisku jonka hinta pyörii noilla kilometreillä n. 2000-3000 eurossa. Ajanut n. 15-20 000km. Olen joutunut vaihtamaan tänä aikana ainoastaan etupyörän laakerin, raidetangon ja jarrupalat. Auto on oikeasti laadukkaan tuntuinen, riittävän pirteä ja ajoltaan erittäin hyvä. En tiedä onko tyyppivika mutta hieman kosteutta on kertynyt vesikeleillä konttiin.
- babybenz
Vaikuttaisi olevan tyyppivika näissä baby- mersuissa tuo, että kerää kondenssivettä kontin puolelle
Sattuisko teistä kukaan tietämään mikä on vikana itselläni on mb 190E vm 90 ja kylmällä kun käynnistää auto lähtee hyvin käyntiin ja pyörii sen about minuutin ja sitten sammuu itsestään.Sen jälkee ei lähde käyntii ei millään ja sit kun starttaa vaikka 5 tunnin jälkee se taas lähtee hyvin käyntii ja kohta heti sammuu ja käynnissä ollessaan jos autolle antaa kaasua niin auto meinaaa tavallaan tukehtua..kiitos jo etukäteen kaikille jotka antavat vinkkejä asiasta!!
- W - 201
Virranjakaja.
Ois kannattanut tosin aloituksessa mainita tarkemmat tiedot autosta. Mutta ton täytyy olla pensakoneella.
Siis vika sähköpuolella, virranjakaja kerää vettä. Uusi kansi ja pyörijä, helppo vaihtaa itse. Siinä samalla kannattaa vaihtaa tulpanjohdot. Syy tollaseen on kosteus. CRC auttaa vähän. Mutta ei kannata sen varaan laskea. Kansi pois, paikkojen kunnollinen putsaus uudet osat. Voipy yllättää, kuinka paljon pashaa voi kertyä virranjakajan sisään, lisäksi se on kuluva osa.
Ite vaihtanut kerran, joskus ajat sitten kun tuli samojja oireita. Nyt pitäs aukaista ja kattoa, tälle syksylle alkanut taas oireileen sateen jälkeen. - Yxi vastaus
Kaikilla merkeillä tsekkaisin noilla oireilla ensin bensansuodattimen. On luultavasti tukossa. Tihkuu tietysti sen verran, että lyhyen seisonnan jälkeen käy hetken. Mutta kun suodattimen jälkeinen putki on tyhjentynyt niin sammuu. Ja kaasuttamalla tukehtuu tietysti heti.
Voi olla muukin vika, muttta lompakon kannalta viisainta tsekata ekana suodatin.
- mbv lahdesta
hyvä peli on mb 190 itellä on 190 e 89 ollut kohta 2 vuotta nyt joutuu hitsaamaan tunkin vierestä taka pään vakaajan kumit
- hanskiv1
autoni mb190e oli hitsattavana maa kaapeli irti 2 tuntia sen jälkeen startti mykkä ei edes pidä ääntä työntämällä lähtee käyntiin onkohan k esto päällä epäilen t hannu lahdesta
- hanskiv1
laitapa bensiini suodatin niin ei köhi itellä mb 190e 89
- MIKÄ MESEÄ VAIVAA?
Mites mulla oli tossa 190E 2,6 L tossa vähän aikaa sitten. (vieläkin omistuksessa) Se on vaan tehny pitkään sitä että hävis tehos johonkin? ja tätä tehtyään noin vuoden siitä hävis tyhjäkäynti kokonaan vaikka kaikkia putsailtiin. (suuttimiin ei tosin koskettu) yhtään ideoita????
- MIKÄ MESEÄ VAIVAA?
Se on muuten -88 vuoden Bensa ruisku automaatti vaihteistolla. Se roikkuu tossa pihalla ja en tiiä mitä sille tekisin? Se tyhjäkäynti toimi hyvin kylmällä koneella ja silloin kun oli ajettu 70-100 km suoraan. Juuri lämmenneenä se sammu aina kun pysähtyi.
- Eemelillä eteenpäin
Hei 26 vuotta vanha auto, siinä voi olla ihan mitä tahansa vikoja. Se että mittarilukema voi olla vähäinen ei tarkoita vikamäärän vähyyttä. Auto jolla on ajettu vähän tai seisotettu pitkiä aikoja vanhenee myöskin usein samalla määräaikaise huoltotyöt venyvät ja huollon puutteesta aiheutuu lisää vikoja. Alustan ohella vaihtaisin nesteet ja öljyt sekä katsoisin kaikki suodattimet ja kummiosat.
- MIKÄ MESEÄ VAIVAA?
Allright sanoin vähän hölmösti, tarkotin että sillä on kyl ajettu ainakin 350 000 km (Mittari pysähtyny n. 250 000 km) Mutta siis tarkoitin että yleensä tyhjäkäynti toimi just startanneena ja sit kun oli ajettu pitkä matka eli kunnolla lämpimäks. Ei aina silloinkaan. mutta joo täytyy alkaa varmaan ihan bensatankista asti putsailee suodattimia yms. Kiitän kuitenkin. :)
- BMW4
Nyt mulla on mahdollisuus ostaa mercu 190 vuodelta -89 ajettu 92000km ja ei koskaan nähty talvi!
on vaan ajettu toukokuusta syyskuuhun joka vuosi!
Mikä olis sopiva hinta?- bmw4
unohdin kirjoitaa että se on 2,0l bensakone
- mersu w201
Jos hyvin pidetty eli ei pihassa lojunu, niin kyl tost kannattaa pari kolme tonnii maksaa vaik vanha onkin. monta monta kilometriä jäljellä.
- mb w201
on se kumma ku valitetaan kulutuksesta ja kilometreistä. ite ajan sen vajaa 100 tkm vuoteen eikä mitään ongelmia ole ollut. ruostetta toki löytyy mutta pakkohan se on yli 20 v vanhasta autosta. puolen miljoonan jälkeen piti alustaa ruveta laittamaan. kunnossa oleva bensakone ei todellakaan syö paljoa. oma 2.3 l 8v automaatti syö yhdistetys ajos sen 7 litraa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀1624833BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että2104051Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis853329- 2143243
Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome1123088Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main932934- 1251780
HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok151649Rasismi rapauttaa Suomen mainetta ja hallituksen hiljaisuus pahentaa vahinkoa
Finnairin viesti Japanista on pysäyttävä: suomalaisen politiikan rasismikohut heijastuvat suoraan matkustuspäätöksiin ja1311467- 611359