883cc

77kg äijä

Olen ajanut kuusi vuotta vanhalla japsilla ja nyt mieli vähän isompaa. Rahaa käytettävissä max6-7tonnia.
Uskaltaako kukaan kehua 883 harrikkaa? Onko kukaan ajanut tuollasella kesää kauempaa? Tarkoitan että olen lukenut tarpeeksi juttuja naisten pyörä ja käy heti pieneksi......
Vanhassa hondassa kuutiota 500 joten harikka olis minulle hyppäys isompaan.

74

9620

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tehottomampaan

      Älä vaan sotkeudu tuumamitoitus pyöriin.

      Pysy laatumerkissä, joka on jo allasi.

      • Artsi87

        Sinä sitten et tiedä pyörien päälle mitään!


      • Olen HD-MIES!!!
        Artsi87 kirjoitti:

        Sinä sitten et tiedä pyörien päälle mitään!

        Sportster on omiaan pienelle ja keveälle ladylle, joka höyhenen kevyenä ei rasita pientä, tehotonta moottoria.

        Mikä onkaan sen ahdistavampaa, kun joutuu sotkemaan pienempää pesään joka nyppylällä. Ei auta vaikka kuinka vääntää kahvasta. Hapenpuute vaivaa konetta.

        Toista on meillä Big-Twin MIEHILLÄ. Vääntöä löytyy kuin pienestä kylästä ja matka joutuu, vain kevyesti kaasukahvaa kierrellen. Turhaa sompaamista ei tarvita.

        Perille päästyä jatkuu MIESTEN pyörän voittokulku. Nimittäin oluttuopin ääressä istuessaan, tunkee jatkuvasti kauniita naisia tyrkyttämään itseään Big-Twin MIEHELLE!

        Naisten pyörällä vinguttanut istuu yksinään mietteissään...
        Nimittäin pienimunaisuus ja estoisiuus haittavat Sportster-miehen reteää elämää.
        Vapaudu siis estoistasi MIES ja hanki naisten pyörän tilalle se oikea. Pienimunaisuuskin on nykyään hoidettavissa. Ota yhteyttä lääkäriin!


      • adhdq
        Olen HD-MIES!!! kirjoitti:

        Sportster on omiaan pienelle ja keveälle ladylle, joka höyhenen kevyenä ei rasita pientä, tehotonta moottoria.

        Mikä onkaan sen ahdistavampaa, kun joutuu sotkemaan pienempää pesään joka nyppylällä. Ei auta vaikka kuinka vääntää kahvasta. Hapenpuute vaivaa konetta.

        Toista on meillä Big-Twin MIEHILLÄ. Vääntöä löytyy kuin pienestä kylästä ja matka joutuu, vain kevyesti kaasukahvaa kierrellen. Turhaa sompaamista ei tarvita.

        Perille päästyä jatkuu MIESTEN pyörän voittokulku. Nimittäin oluttuopin ääressä istuessaan, tunkee jatkuvasti kauniita naisia tyrkyttämään itseään Big-Twin MIEHELLE!

        Naisten pyörällä vinguttanut istuu yksinään mietteissään...
        Nimittäin pienimunaisuus ja estoisiuus haittavat Sportster-miehen reteää elämää.
        Vapaudu siis estoistasi MIES ja hanki naisten pyörän tilalle se oikea. Pienimunaisuuskin on nykyään hoidettavissa. Ota yhteyttä lääkäriin!

        siin oli pienimunaisen vuodatus..


      • Anonyymi

        just niin hd on kehitys asteella


    • se Harri

      Kokemusta on 883:sta.

      Jos haet matkapyörää, niin unohda Sporster. Istuin on liian pehmeä ja se ei sovi yhteen läpilyövän jousituksen kanssa --käy selän päälle. Ergonomia on yleensäkin 1970-luvulta: vilkut vaikeat käyttää ja jarrut puisevat.
      Kokonaisuutena runko on aika kehno.

      Moottori sen sijaan on ihan vääntävä ja mukava. Mutta hanki vuoden 2004 tai myöhempi malli: silloin Sporster sai kumityynyripustuksen moottoriinsa ja hervoton täristys siirtyi historiaan.

      Jos massi antaa myöten, niin 2007 ja uudemmat ovar ruiskupelejä. Niitä on helppo virittää viripokseilla, jos tarvetta ilmenee. Ja käyttöominaisuudet huomattavasti kaasariveljiä paremmat.

      Koko "akkapyörä" leima Sporsterissa on vajaaälyisten Big Twinien omistajien antama. Eivät muuten tahdo edes moikata Sporteria ajavaa maanteillä! Mulkerot!

      Lyhyesti sanottuna Sporsterissa on epämukavaan runkoon kumityynyripustettu varsin mukava moottori!

      • ...Bronson

        Michael Parks ajaa kulttisarjassa 1969 900-kuutioista XLH Sporsteria! Onko akkapyörä...TÄH?


      • täältä näin
        ...Bronson kirjoitti:

        Michael Parks ajaa kulttisarjassa 1969 900-kuutioista XLH Sporsteria! Onko akkapyörä...TÄH?

        Se legendaarinen aloituspätkä ja pari muuta löytyy osoitteesta www.jimbronson.com.


      • istuin?

        Tervetuloa kokeilemaan mun jakkaraa, 2002 spora, voin sanoa että kavereiden japseissa on pehmeä istuin, mun ei tod ole! mutta silti useita satoja km pvä ajelen. jousitus on myös paljon jäykempi kuin japseissa. tärisee se jonkun verran, varmasti olisi parempi jos olisi 2004 tai uudempi, en tiedä kun en ole kokeillut, mutta uskon kun toiset näin sanovat. sen sanoisin että kannattaa koeajaa kyllä ennen ostamista, päätyy sitten japsiin tai sporaan. sporassa mun mielestä parempi ajoasento kuin japsi customeissa. ei ole ihan niin polvet koukussa tarkoitan. kyl sillä matkaakin tekee, ja onhan se ketterä, nyt pitää muistaa, että kysyjällä on 500cc japsi ennestään. pitänee myös hintansa hyvin.


      • alkuperäinen jousitus
        istuin? kirjoitti:

        Tervetuloa kokeilemaan mun jakkaraa, 2002 spora, voin sanoa että kavereiden japseissa on pehmeä istuin, mun ei tod ole! mutta silti useita satoja km pvä ajelen. jousitus on myös paljon jäykempi kuin japseissa. tärisee se jonkun verran, varmasti olisi parempi jos olisi 2004 tai uudempi, en tiedä kun en ole kokeillut, mutta uskon kun toiset näin sanovat. sen sanoisin että kannattaa koeajaa kyllä ennen ostamista, päätyy sitten japsiin tai sporaan. sporassa mun mielestä parempi ajoasento kuin japsi customeissa. ei ole ihan niin polvet koukussa tarkoitan. kyl sillä matkaakin tekee, ja onhan se ketterä, nyt pitää muistaa, että kysyjällä on 500cc japsi ennestään. pitänee myös hintansa hyvin.

        pyörässäsi on japanilainen showa ...


      • entäs sitten??
        alkuperäinen jousitus kirjoitti:

        pyörässäsi on japanilainen showa ...

        ja tuskin on japinilainen, nykyään kaikki japanilainen sarjatuotanto on kiinassa.


      • ja myös
        entäs sitten?? kirjoitti:

        ja tuskin on japinilainen, nykyään kaikki japanilainen sarjatuotanto on kiinassa.

        tehdään japanissa. Jenkkien alihankinta on myös Kiinassa , esim vuoden 01 jälkeen harrikoiden runkoja tehdään sekä kiinassa että indonesiassa. Voihan olla että Showasi on kiinasta, mutta epäilen, 100 varmasti se on japanista, ainakin alkujaan. Huvittaa vain kun jakelet täällä tietoja jousituksista kuinka japsi on sitä ja tätä ja itselläsi on sama jousitus, eli sitä sitten.


      • johtaja...
        entäs sitten?? kirjoitti:

        ja tuskin on japinilainen, nykyään kaikki japanilainen sarjatuotanto on kiinassa.

        vaikuttais jenkiltä ainakin nimensä perusteella:Kazuto Iiyama
        President,
        SHOWA CORPORATION


      • näin on
        ja myös kirjoitti:

        tehdään japanissa. Jenkkien alihankinta on myös Kiinassa , esim vuoden 01 jälkeen harrikoiden runkoja tehdään sekä kiinassa että indonesiassa. Voihan olla että Showasi on kiinasta, mutta epäilen, 100 varmasti se on japanista, ainakin alkujaan. Huvittaa vain kun jakelet täällä tietoja jousituksista kuinka japsi on sitä ja tätä ja itselläsi on sama jousitus, eli sitä sitten.

        on se parempi kuin kiina. Mutta entäs sitten??


      • saada mosaa ja

        lootaa kiinteästi linjaan, jotta ylihintainen 3" enskabeltti ei katkeaisi ekassa kiihdytyksessä tulee BT-miehellekin mieleen, että "yhtä-puuta-naisten-spora" portatuilla kansilla, kisanokilla ja ketjuvedolla voisi olla ihan ok.

        Kaikki liha tottelee kuria ja kuminauha kuuluu alkkareihin, ei moottoripyörään.


      • 883 akka pyörä

        oo, vai onko? Mulla tän vuotinen eli ruiskupeli. Ihan kivasti kulkee, pirtee sportti. Isompikin ois kiva, mut ei riitä pituus eikä rahat..... vielä ;)


      • on hienoja
        ...Bronson kirjoitti:

        Michael Parks ajaa kulttisarjassa 1969 900-kuutioista XLH Sporsteria! Onko akkapyörä...TÄH?

        varsinkin jos niitä on rakennettu. hiukan pitempi keula vaan niin on aika siistin näkönen pyörä. ei se mun mielestä ole mikään akkapyörä, varsinkaan toi 60-luvun malli. onhan siitä 1200cc versiotakin olemassa.


      • Ironheadi
        on hienoja kirjoitti:

        varsinkin jos niitä on rakennettu. hiukan pitempi keula vaan niin on aika siistin näkönen pyörä. ei se mun mielestä ole mikään akkapyörä, varsinkaan toi 60-luvun malli. onhan siitä 1200cc versiotakin olemassa.

        Rautapää oli vain 900. Saahan tietysti kaiken muutettua isommaksi, mutta tehtaalta niitä ei saanut.


      • äimä ja käki

        Jep nähty on,ajelin pari kesää sposteria ja täytyy sanoa,ettei kyllä mikään matkapyörä ollut.Nyt tuli vaihdettua 1600 softailiin ja pelotti niin pirusti,miten eukon käy?No onneksi ukko luotti enemmän ajotaitoihini kuin itse,ja sanoi painu baanalle vaan siitä,jumankauta mikä yllätys,tämä minulle iso pyörä olikin miljoona kertaa parempi ajettava,nyt voi jo suunnitella pitkiäkin reissuja.


    • on sitten

      ainoo pyörä, josta saa halvalla&helposti 1200cc (mikäli tuntuu, ettei teho piisaa). Nimittäin lohko on sama molemissa.

    • 883spora

      jep mulla oli 7 vuotta vm 2001 883 sporster customi. ite olen 168 pitkä se oli mulle juuri sopivan mittanen jalat sai suoraks softeilissa joki oli vuoden verran ei jalat meinanu yltää. sporsteri oli musta paljon näppärämpi mutkasella teillä ja kaupungissa. ja ihan kiva vääntö oli. must kuskin satula ihan ok ja sekin on tietyst halutessaan vaihdettavissa. takana onkin sit pikkusen kapeampi istuu.
      niin toi tärinä on vähän makuasia must se vähän kuuluu asiaan.

      • pienipeli

        Käy kokeilemassa niin huomaat kuinka pieneltä spora tuntuu jonkin keskikokoisen japsin rinnalla,vähän mopon oloinen pienine tankkeineen,koneeltaan varmaan vertailukelpoinen,itse en huolisi...


      • Uutta osaa
        pienipeli kirjoitti:

        Käy kokeilemassa niin huomaat kuinka pieneltä spora tuntuu jonkin keskikokoisen japsin rinnalla,vähän mopon oloinen pienine tankkeineen,koneeltaan varmaan vertailukelpoinen,itse en huolisi...

        Pakko kirjoittaa tuohon tankki asiaan. Itseäni vaivasi tuo tankki tasan yhden kesän! Vaihdoin vanhan kawan tankin tilalle ja moni muu meni uusiksi parin talven aikana. Harrikka harrastukseen kuuluu talli illat ja rakentelu. Kapistus helppo rakentaa vaikka saunassa uusiksi. Pikku harley ihan hyvä peli.mainettaan parempi!


      • ajajille

        Kiinnität huomiota oleelliseen seikkaan. HD:t on suunniteltu suhteellisen lyhyille ajajille: ajokorkeus on vain n 60cm ja muutenkin rungot ovat kovin matalia. Mikäli normaalikokoinen (n. 180cm) kuski ajaa HD:lla on näky lähinnä huvittava. Tulee väistämättä mieleen joku liivintaskuhonda tai Helkaman mini. Tämän voi itsekin todeta ajaessaan kadulla katsomalla omaa sivuprofiiliaan liikkeiden ikkunoista (vain hetken aikaa kerrallaan). Pieni ja matala pyörä, jonka selässä valtava korsto. Oikean kokoisen ja merkkisen pyörän valinta on myös esteettinen asia: liikkeissä pitäisi aina olla myös peili, josta näkisi itsensä pyörän selässä. Tällöin ei tapahdu vahinkoja.

        Sinulle tuo Sportster on varmaan ihan hyvä valinta, mutta normaalikokoisille suosittelen niitä isompia matkapyöriä - mielellään isolla tuulisuojalla - nekin jonkin verran peittävät rungon mataluutta ja kuski näyttää sopivalta pyörän selkään.

        Tuo Triumphin Rocket III sopii yös hyvin >180cm:n kuskeille (jos ei välttämättä halua HD:tä).


      • sitten,
        ajajille kirjoitti:

        Kiinnität huomiota oleelliseen seikkaan. HD:t on suunniteltu suhteellisen lyhyille ajajille: ajokorkeus on vain n 60cm ja muutenkin rungot ovat kovin matalia. Mikäli normaalikokoinen (n. 180cm) kuski ajaa HD:lla on näky lähinnä huvittava. Tulee väistämättä mieleen joku liivintaskuhonda tai Helkaman mini. Tämän voi itsekin todeta ajaessaan kadulla katsomalla omaa sivuprofiiliaan liikkeiden ikkunoista (vain hetken aikaa kerrallaan). Pieni ja matala pyörä, jonka selässä valtava korsto. Oikean kokoisen ja merkkisen pyörän valinta on myös esteettinen asia: liikkeissä pitäisi aina olla myös peili, josta näkisi itsensä pyörän selässä. Tällöin ei tapahdu vahinkoja.

        Sinulle tuo Sportster on varmaan ihan hyvä valinta, mutta normaalikokoisille suosittelen niitä isompia matkapyöriä - mielellään isolla tuulisuojalla - nekin jonkin verran peittävät rungon mataluutta ja kuski näyttää sopivalta pyörän selkään.

        Tuo Triumphin Rocket III sopii yös hyvin >180cm:n kuskeille (jos ei välttämättä halua HD:tä).

        Triumphin Rocket kun jää pieneksi niin sitten boss hos vai mikä se nyt oli...jne..jne..


      • painosta
        sitten, kirjoitti:

        Triumphin Rocket kun jää pieneksi niin sitten boss hos vai mikä se nyt oli...jne..jne..

        Niin, tuo kehityspolku on tietysti mahdollinen, jos mahanympärys kasvaa kiivasta tahtia - ei Rockettiakaan ole tehty 150kg:n kuskeille.


      • triumph rocket
        ajajille kirjoitti:

        Kiinnität huomiota oleelliseen seikkaan. HD:t on suunniteltu suhteellisen lyhyille ajajille: ajokorkeus on vain n 60cm ja muutenkin rungot ovat kovin matalia. Mikäli normaalikokoinen (n. 180cm) kuski ajaa HD:lla on näky lähinnä huvittava. Tulee väistämättä mieleen joku liivintaskuhonda tai Helkaman mini. Tämän voi itsekin todeta ajaessaan kadulla katsomalla omaa sivuprofiiliaan liikkeiden ikkunoista (vain hetken aikaa kerrallaan). Pieni ja matala pyörä, jonka selässä valtava korsto. Oikean kokoisen ja merkkisen pyörän valinta on myös esteettinen asia: liikkeissä pitäisi aina olla myös peili, josta näkisi itsensä pyörän selässä. Tällöin ei tapahdu vahinkoja.

        Sinulle tuo Sportster on varmaan ihan hyvä valinta, mutta normaalikokoisille suosittelen niitä isompia matkapyöriä - mielellään isolla tuulisuojalla - nekin jonkin verran peittävät rungon mataluutta ja kuski näyttää sopivalta pyörän selkään.

        Tuo Triumphin Rocket III sopii yös hyvin >180cm:n kuskeille (jos ei välttämättä halua HD:tä).

        on vaan niin ruma hökötys..


    • Saman kokoinen

      Jos pystyt uhraamaan vähän lisää, niin ota Kawan VN900, joko Custom tai Classic. Varsin muhkea customi ja kokoisekseen tosi vääntävä. Ajattelin itsekin tuota 883:sta ja 1200:sta Sporaa, mutta oli vaan pakko todeta että pieni mikä pieni. Nyt on hyvä.

      • markkinamies

        Vai suunniteltu lyhyille ihmisille. Pitäis varmaan olla eri runko korkeuksia kuin polkupyörässä niin ja pitäähän sen kawasakin olla ainakin MUHKEAMPI kuin toisella kaverilla.Näin niitä mp:tä myydään meille.


      • olet.
        markkinamies kirjoitti:

        Vai suunniteltu lyhyille ihmisille. Pitäis varmaan olla eri runko korkeuksia kuin polkupyörässä niin ja pitäähän sen kawasakin olla ainakin MUHKEAMPI kuin toisella kaverilla.Näin niitä mp:tä myydään meille.

        Jep,mielikuvilla niitä meille myydään,varsinkin harrikkaa,kokeile noita ja osta se mikä enemmän miellyttää,itse ostin ton kawan kuten edellinen kirjoittelia suositteli koska ajanmittaan tuo uuden pyörän vaivattomuutta alkaa arvostamaan,no tietty raha ratkaisee loppupeleissä....


      • Saman kokoinen
        markkinamies kirjoitti:

        Vai suunniteltu lyhyille ihmisille. Pitäis varmaan olla eri runko korkeuksia kuin polkupyörässä niin ja pitäähän sen kawasakin olla ainakin MUHKEAMPI kuin toisella kaverilla.Näin niitä mp:tä myydään meille.

        Niin, eihän se muhkeus pyörässä mitään haittaa tee, päinvastoin, sehän on pelkkää silmänruokaa. Lisäksi saa huolettoman pyörän ja hyvät ajo-ominaisuudet kaupan päälle, kohtuurahalla. Älä nyt ota hernettä nenään, mutta ei se Spora ole pitkälle kaverille se paras vaihtoehto, eikä se inttämällä muuksi muutu. Matka-ajo-ominaisuuksista ja mukavuudesta puhumattakaan. En minä Sporttia halua haukkua, kyllähän siinä oma juttunsa on. Mun puolesta kukin ajakoon millä lystää.


    • taunotumpula

      Itselläni softail sekä road king. Ajoin kokeeksi kaveri muijan sporaa niin ihmettelen , miksi se on muka lyhyiden ihmisten pyörä.sehän on korkeampi kuin softail.ellei sitten low spora.Tämäkin lyhyt nainen saa ajaa korko kengät päällä että jalat yltää maahan.

      • XL1200N

        Itselläni on 1200 nightster spora. Kone on hyvä, vääntöä riittää ja suorituskykykin riittää minun kiireisiini. Pyörän päädyin pitkälti ulkonäköön rekahtaneena, ihan mukava laite on ollut viime kesän reisuilla. Alusta asti siirtosarjalla tapit eteen niin hyvin olen mahtunut vaikka kokoa 54-56 olenkin. Joku maninitsi tankin koosta, pakottaa tankille 200km välein joka on matkaajossa vähän turhan usein, tuo kertoo oman näkemykseni sporan runko mitoista. Itse valkkasin sopran oikeasti sen takia että halusin ajettavan ja suhteellisen kevyen pyörän, samalla rahalla olisi saanut kohtuullisen hyvän käytetyn softailinkin mutta arvostin itse mm. uuden tehdastakuuta. Alkup. kysymys taisi koskea 883:sta. Hirmuista kokemusta ei ole mutta sellaiset 2000 kilsaa sellaisellakin ajanut. Mielestäni aivan riittävän vääntävä ja napakka laite varsinkin yksin ajellessa. Kyytiläisen kanssa en ole ajellut kuin ihan satunnaisesti, mutta kyllä tuokin sujui, ei tarvinnut alvariinsa potkia vaihdetta pienemmälle mutta ehkä mulla on sitten normaalia lupsakampi ajotyyli, raketti tuo ei kuitenkaan ole eli jos suoituskyky on erityisen tärkeää niin harkintaa..
        Kannattanee miettiä pyörän valinta sen käyttötarkoituksen mukaan, malleissa riittää valinnan varaa, merkkejä mulle ei ole kun yksi. Sitten vanhana pappana osta matkan-bemarin jos H-D:hen kyllästyn.


    • antilooppi

      olen itse ajanut vuoden -99 883 sportsterilla n.4 vuotta,tykkään edelleen ajaa. Helppo pyörä käsitellä,itsekin reilut 72 Kg omamassaa ,joten painavampi/isompi pyörä saattais olla hankalampi mulle. Mut kuutiotuumia saa 883:seen helposti hommattua lisää jos tarvetta löytyy.

      • Evo FXR-88

        Eikös Sporan ajamiseen tarvita HKL:n kurssi? Ei kai raitiovaunua saa sompailla noin vaan? Vai mistä täällä löpistään? Kyllä meidän mamma ainakin tykkää ajella rakentamallani Sportster 1200:sella (tehdaskoko). Mutta ei sitä sporan puikkoihin arvais päästää... En tiedä kehä III ulkopuolisesta elämästä mutta kyllä se sportti on Sportti tai "Sportsteri" eikä mikään vitun "spora" se on raitiovaunu se... Tampereella "nysse" mut se on taas dösä.


    • 77kg ukko

      Heh tulipa luettua näitä vanhoja ja olen siis tuo aloittaja. Painokin noussut 81kg

      Mä kävin silloin testaamassa 1200sporaa ja olihan se ihan ok. kallis vaan. Ostin sit 750hondan jolla nyt taivallettu kolmisen tonnia. Paljon kesempi kun harley ja jotenkin sujuvampaa kaiken toiminta. Harley vaikutti hieman karummalta peliltä.Voisi kai sanoa et työn jälki ei niin siistiä.
      Harley kiinnostaa edelleen mut kyllä joku isompi malli sitten joskus.

      • 883 power

        Mulla ollu käytetty spora jo 3 vuotta. Ketjuvetonen vanaha. 883.
        Kun siihen takaiskunvaimentimet vaihtaa hyviin ja etuteleskoopit, niin ajo-ominaisuudet paranee. Jatkoin hieman takahaarukkaa myös. Pidempi akseliväli parantaa , rauhoittaa maantieominaisuuksia.

        Hyvää musta on se, että se ei ole sellai möhkäle kuin big twin.
        Ja kun hieman reipastaa hengitystä, ja laittaa matalan stongan, niin menee hyvin.
        ja on oikea mp tunnelma.
        Ja Näillä 80 ja 100km/h rajoituksilla kerkeää aivan hyvin....................
        vaikka olisi ittellä painoa.


    • jaska vaan

      - ei oikein kerkeä.
      Mä olen tavallisen kokone äijä n. 90 kg ja en voi sporalla pitää vauhtia niin, että 100 km rajoituksella ei ohi jatkuvasti ajettaisi, siis 110 km/h on liikaa sporalle.
      80 km/ h jälkeen se alkaa täristää ja vatkaa ja väsyttää ajaa. Ja kuluttaa muuten yli 100 nopeuksissa kovasti bensaa. Myös yli 100 nopeuksissa alkaa pelätä et kone laukeaa,,, se on siis sillo jo suoritukyvyssä viimmesillään...

      - sporalle on parhaat nopeudet 0- 80 km cruisiluun lyhyille matkoille. Siinä se on kätevä. Nyt ymmärrän, miksi hd;llä ajetaan hiljaa yleensä.
      1500 km kesälomamatka osoitti ne rajalliset ominaisuudet.....

      • Iiron 883

        No hiukan toisenlaisia kokemuksia minulla kesän 2 600 km reissusta uudehkolla 883:lla.

        Ei nämä uudemmat enää täristä ja vatkaa siten kuin vanhemmat Sporat. Vuoden 2007 jälkeen valmistetut ruiskupelit ovat oikeastaan aika hyvätapaisia. Sellainen 90 km/h on paras matkavauhti, ei nakupyörällä pitkään yli sataa jaksa kuitenkaan ajella.
        Koko reissu meni oikeastaan ihan mukavasti ja kivuttomasti Sporan selässä. Oikeastaan yllättävän hyvin, sillä odotukseni eivät olleet korkealla. Ei kipeytynyt selkä eikä hartiat. Kulkeakin 883 jaksoi ainakin meikäläisen nyt 78 kilon saunapainon alla. Ei tarvinnut valtateiden mäissä pienempää silmään hakea.

        Mutta jos pääasiassa matkavehjettä katselee, kannattaa varmaan samalla rahalla hankkia vaikka iso Bandit.

        Mutta muistakaa: Sporsteriin on hankala saada matkatavaroita mukaan, ei siihen mitään kovia laukkuja ja topboxia kehtaa asentaa.


    • 1500intru

      MInäkin katselin aikanaan pikku harrikkaa itselleni. Sitten tulin järkiini ja ostin ison japsin. 1500kuutioisen intruderin. Ei varmaan ikinä tule tarvetta isompaa koneeseen tai runkoon. Pyörä todella iso ja samanhintanen kuin harley.
      Luulen et jos olisin ostanut aikanaan 883 harleyn niin se olisi vaihtunut isompaa aika pian. Niin pieneltä se näyttää nyt.
      Sanottakoon et suorastaan paheksuin tätä ihmisten kuutiohulluutta mutta kun pääsin kokeilee isoa pyörää,olis myyty heti.

      82kg/188cm ja penkistä 65kg silti suzuki tottelee hyvin!

    • jaaaaaapsilla

      Mopo mikä mopo,ehkä aloittelijalle kesän ajaksi,sitten isompaa,tosin noita uudehkoja sotiksiakin näköjään myydään mainostaen "matkatyökalusarjalla " eli suomentaen varaudu remonttiin työn päällä,no,ihan tarpeeseen varmaankin tuo.seikkailuhenkeähän nuo vaatii,hatunnoston paikka.

    • StreetBob 1600

      Minä kyllä ainakin pidän Sporsteria täysin naisten pyöränä ja en kyllä sellaista miehenä ostaisi. Itselläni 1600 Bobi ja olen ollut pyörääni todella tyytyväinen.

    • P.P:

      Laiska pyörä... en suosittele. Viikonlopun verran voi mielenkiintoa riittää.

    • klklkmms

      Laiska? Mihinkä sitä nyt niin kiire pitää olla etteikö tuolla kerkee? Bobi on todella makee pyörä ajaa ja vääntöä löytyy kuin pienestä kylästä. Jos mielit jotain katuohjusta niin osta pois, mutta ota hyvät henkivakuutukset että jää jotain muistoa sinusta...

    • 883 L

      Itellä uusi spora ja hyvä on ajaa pitkää matkaa. Ei oo viel käyny selän päälle vaikka o pitkät jalat. Ei ooo kyl tärinää löytyny matka tai lyhyemmässä ajossa. Voin suositella ihan lämpösesti ensimmäiseks H-D sporaa mut mielellää 2004--> ruiskupeliä

    • Ajelin 5kesää 600lla shadowilla......sitte toteutin haaveen ja ostin 883sen -04 ja oon ollu tosi tyytyväänen, nyt jo viides kesä sporalla eikä vaihtohaluja oo. Se kyllä liikahtaa ku sitä vaan käskyttää ;-)

      • HD ei kulje

        Käskyttää : ) Kevari hakkaa pikkumalmikasan mennen tullen.

        Jopa samankokoinen skootteri kulkee ja kiihtyy paremmin...


      • Hyvin suuri osa
        HD ei kulje kirjoitti:

        Käskyttää : ) Kevari hakkaa pikkumalmikasan mennen tullen.

        Jopa samankokoinen skootteri kulkee ja kiihtyy paremmin...

        Harley-harrastajista ajasi Harrikalla vaikka pyörästä tehtäisiin kuinka huono. Silti siinä on heille "sitä jotakin" mitä ei muista pyöristä löydy. Hulluinta on,että se käy kaupaksi vaikka on samalla myös kallein merkki.


      • HD ei kulje kirjoitti:

        Käskyttää : ) Kevari hakkaa pikkumalmikasan mennen tullen.

        Jopa samankokoinen skootteri kulkee ja kiihtyy paremmin...

        Kyllä mun kans saa tulla lähtöjä ottaan niin kevaritki ku skootteritki...mä voin orotella sitte perillä pikku päikkärit ottaneena :-) Ihime suun soittoo täälä saakeli...aina vaikka olis kuinka asiallinen aihe niin kateelliset molopäät rupiaa aukoon turpaansa. Tota mä en kässää.
        Huurelkaa niin jotta on nimimerkki näkyvis...ai nii mutta eihän teistä oo siihen, sanojenna takana seisomiseen.


      • Ai jos ei yhdy
        shadow600cc kirjoitti:

        Kyllä mun kans saa tulla lähtöjä ottaan niin kevaritki ku skootteritki...mä voin orotella sitte perillä pikku päikkärit ottaneena :-) Ihime suun soittoo täälä saakeli...aina vaikka olis kuinka asiallinen aihe niin kateelliset molopäät rupiaa aukoon turpaansa. Tota mä en kässää.
        Huurelkaa niin jotta on nimimerkki näkyvis...ai nii mutta eihän teistä oo siihen, sanojenna takana seisomiseen.

        idioottien ylistyslauluun niin on kateellinen? Taasko tulee esiin se Hd-luonne? Uhoaminen.


      • Miksi pitäisi olla

        omalla nimellä täällä? Sovitaan nyt vaikka,että olen Jorma.


      • Miksi pitäisi olla kirjoitti:

        omalla nimellä täällä? Sovitaan nyt vaikka,että olen Jorma.

        Oma nimi ja nimimerkki on kaks ihan eri asiaa. Ompa hyvä jotta kerroon sulle, ku et näyttäny sitä tietävän.


      • Komea tuo sinun
        shadow600cc kirjoitti:

        Oma nimi ja nimimerkki on kaks ihan eri asiaa. Ompa hyvä jotta kerroon sulle, ku et näyttäny sitä tietävän.

        HD-takki;)


      • Komea tuo sinun kirjoitti:

        HD-takki;)

        Jos mulle kirjotit niin se ei oo HD-takki, vaan ihan ilman kirjotuksia ja logoja, normi ajotakki :-)


    • Osta skode

      Skootteri hakkaa mennen tullen.

      Karu totuuus, puhumattakaan ajo-ominaisuuksista:

      SKOOTTERI Aprila SRV850
      huippunopeus 120 mph
      teho ja vääntö 74 hp/56,1 ft
      ajomatka tankillisella 180 mailia

      HARLEY 883
      huippunopeus 105 mph
      teho ja vääntö 50 hp/51 ft
      ajomatka tankillisella 115 mailia

      • Ihan totuutta pukkaa että mun sporalla pääsee tankillisella 385kilsaa. Ja mites se biisi meneekää et moottoripyörä on moottoripyörä ja skootteri on lälläripyörä...


      • Etsi moottoripyörä
        shadow600cc kirjoitti:

        Ihan totuutta pukkaa että mun sporalla pääsee tankillisella 385kilsaa. Ja mites se biisi meneekää et moottoripyörä on moottoripyörä ja skootteri on lälläripyörä...

        Missä se sinun moottoripyörä on ?

        Eikö se hd ole vain elämäntapa...


      • Big Bore 883
        Etsi moottoripyörä kirjoitti:

        Missä se sinun moottoripyörä on ?

        Eikö se hd ole vain elämäntapa...

        Jos sinä olet skootterimiehiä, niin tietysti valitset itsellesi noista ton Aprilian. Värin voit valita sukkahousujesi kanssa sävy-sävyyn.

        Vaikka mulla on HooDee, niin voisin hyvinkin yhden kesän mielenkiinnosta ajaa tollasella maxiskootterilla. Näyttää Aprilia ihan mukavalta matkapeliltä ja toisihan se jotain uutta tuulta kauan jatkuneeseen mp-harrastukseeni.

        Parilla HD-hemmolla tiedän olevan tallissaan myös Vespa-skootterin, sitähän muuten myydäänkin HooDeen kanssa samassa kaupassa ainakin täällä Turussa.


    • Täytyy kuitenkin

      muistaa,että Harleyssä on se jokin! Se mitä ei osaa selittää! Siinä on sielu vai mikä se oli. Ja tehtaalla nauretaan kippurassa hölmöille.

    • Tytöille

      Ei kukaan omanarvon tunteva mies kehtaa sposterilla ajella. Kyllä niitä jatkuvasti miehillä on, varsinkin aloittelijoilla ja nuorilla pojilla, mutta kaikki vaihtavat ennemmin tai myöhemmin johonkin isompaan pyörään. Ja vaikka kokoontumisissa sun muissa tilanteissa koitetaan olla korrekteja ja herjaa heitetään sporsterilla ajavalle varsin kohtuudella, niin sisäänpäin ja selän takana kyllä tuolla mopedilla ajaville miehille naureskellaan yleisesti.

      5 tonnilla saat tingittynä 6-8 tonnin pyynnin omaavan Shovelin. Ostat sellaisen, joka on toimiva, ajelet sillä ekana kesänä pieniä matkoja lähiseudulla, niin selviää missä kunnossa miltäkin osin on. Sitten pistät talvella osiksi, neuvoja löytyy kyllä netistä ja ihan livenä harrastajilta ja foorumeilta. Laitat pyörään riippuen sen kunnosta 1000-4000 euroa ja muutama sata työtuntia, niin sulla on sitten ihan oikea Harley seuraavana kesänä ajossa.

      Jos ei rassaaminen huvita, niin laita siihen 7 tonniin päälle kymppitonni velkaa ja osta vaikka Street Bob, joka on yhtä halpa kuin vastaavat muutkin merkit, jos kuitenkin haluat HD:n.

      Toki 6-7 tonnilla saat monenlaisia isoja customeita, jos löydät jonkun mieluisan, mutta niistä ei sen enempää, kun ollaan HD foorumilla ja ilmeisimmin kuitenkin haluat juuri HD:n.

    • Hd12000

      Asiallinen pyörä.. Ja voisin todellakin ottaa Sporan. Etenkin uusi Iron on todella tyylikäs. Itse ajelen vähän isommalla Harrikalla, mutta Sporassa on sitä jotain. Jotenkin huolettoman oloinen ja semmoinen fiilis, että hyppää vaan puikkoihin ja antaa mennä. Kone on aivan riittävä ja erittäin mukava cruisailupyörä.

    • Ei missään nimessä..

      " Ostat sellaisen, joka on toimiva, ajelet sillä ekana kesänä pieniä matkoja lähiseudulla, niin selviää missä kunnossa miltäkin osin on. Sitten pistät talvella osiksi, "

      Tämä se on Harrikoiden ongelma. Ostat muka halvalla ja sitten rakennat sen uudelleen "halvalla". Osta kerralla joku iso japsicustomi niin voit heti eka kasänä ajella pitkiä reissuja ja seuraavana talvena suunnitella tulevan kesän reissuja. On halpa laittaa, on halpa pitää ja matka taittuu jännittämättä, että milloin mikäkin paikka laukeaa.

      • JPI

        Sportti on nimensämukaisesti Sportti, varsinkin 1200. Sääliksi käy niitä jotka jonkun japanin Customin on ostanut sen takia että se on isompi kiin Sportster. Ostatteko myös 15 eurolla mielummin 70kg koiranpaskaa kuin kilon naudan ulkofilettä vain siksi että sitä sai enemmän?


    • Mitäpä veikkaat

      kauanko jaksat ajella yli 200kg mopolla jossa 30hp? Lisäksi Sportster on aivan sairaan pikkuinen mp!

      • JPi

        Hah, 1200 ruiskusportti pienillä muutoksilla jättää varttimaililla useimmat alle 1200 kuutioiset japsit. Totta on että jos matkaa olisi enemmän kyykky menisi ohi, mutta harvoin on tarvetta ajella normiliikenteessä päälle 160km/h. Mistä kohtaa se on pieni? Aika monella kyykyllä olen ajanut sekä japsi customilla, niin ajoasento Sportissa on paras.


      • JPI
        JPi kirjoitti:

        Hah, 1200 ruiskusportti pienillä muutoksilla jättää varttimaililla useimmat alle 1200 kuutioiset japsit. Totta on että jos matkaa olisi enemmän kyykky menisi ohi, mutta harvoin on tarvetta ajella normiliikenteessä päälle 160km/h. Mistä kohtaa se on pieni? Aika monella kyykyllä olen ajanut sekä japsi customilla, niin ajoasento Sportissa on paras.

        Jos viet 20 vuotta vanhan 883 Sportsterin ja uuden esim. Kawasaki VN1700:n maallikolle esiteltäväksi joka ei tajua moottoripyöristä mitään, ja kysyt siltä kumpi pyöristä on arvokkaampi, maallikko vastaa että Sportster. Niin se vaan on, siinä on se jokin näkymätön asia mitä japanin poika osaa tehdä. Ja tosiasia onkin, että kun VN on 2 vuotta vanha, sen arvo on matalempi kuin 20 vuotta vanhalla Sportsterilla :)


      • Ai mistä kohtaa pien
        JPi kirjoitti:

        Hah, 1200 ruiskusportti pienillä muutoksilla jättää varttimaililla useimmat alle 1200 kuutioiset japsit. Totta on että jos matkaa olisi enemmän kyykky menisi ohi, mutta harvoin on tarvetta ajella normiliikenteessä päälle 160km/h. Mistä kohtaa se on pieni? Aika monella kyykyllä olen ajanut sekä japsi customilla, niin ajoasento Sportissa on paras.

        No kuule et ole tainnut nähdä vaikka 1100 Yamaha drag staria Sportserin vieressä? Jo pelkästään Sportin satula on kuin vanhasta Tunskasta tai Solikasta ja koko fillari on kuin anorektinen luikku aikuisen miehen alla! Luuleehan ne liivimiehetkin,että niitä kunnioitetaan kun ne tuolla perseilee,vaikka oikeasti niitä pelätään kun ne on niin kahjoja joka on ihan eri asia. Ei ne pellet näe metsää puilta niinkuin et sinäkään JPI!


    • JPI
    • mikä ettei

      883 sopii hyvin nuorekkaaseen lähiöajeluun. Extremiä olisi lähteä sillä yli 100 km (sivu) matkalle. Pyörän koosta tulee mieleen vanhat tunturimopot.
      Kannattaisi ostaa uutena ja asentaa jalkatapit eteen.

    • Anonyymi

      Ei oo jammun pikki viragoa kummempi peli , tosin jammu luotettavampi.

    • Anonyymi

      Joku puhui täällä henkivakuutuksesta.Sama homma piikillä kuin roketilla.Metsään kun vedät tai kaadut niin tasan tarkkaan sattuu yhtä kovaa.

    • Anonyymi

      883 on helppo muuttaa 1200cc vehkeeksi. https://youtu.be/9jRK6All660
      Et jos lisää kuutioita haluaa myöhemmin niin helppo homma.
      osta pois vaa.

      • Anonyymi

        Noihin muutosvehkeisiin nyt viimeksi kannattaa sekaantua !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noihin muutosvehkeisiin nyt viimeksi kannattaa sekaantua !

        Mitä eroa on muutetulla ja vakiolla 1200cc vehkeellä?
        Osta toki vakio 1200cc jos haluat.
        Jokaisen oma valinta. Jostain syystä tuntuu ettet tiedä mistään mitään.
        Opettele lisää. https://youtu.be/iRhrMENIngE


    Ketjusta on poistettu 45 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5115
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3217
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1365
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe