Mitähän ihmeen lentomuurhaisia tähän vuodenaikaan taivaalla lentelee? Täällä Raumalla ainakin todella paljon siivekkäitä muurahaisen näköisiä lentäjiä. Eilen huomasin mopolla töistä tullessani nämä öllit, kun niitä lensi läjittäin kasvoille kun kypärän visiiri oli auki.
Google ei kertonut paljoakaan lentomuurhaisista, mutta onko tähän vuodenaikaan liikkeellä jokin tietty laji noin suurissa määrin?
Lentäviä muurhaisia?
4
346
Vastaukset
- pömpelö
Miten voikin ihminen epäonnistua sanan MUURAHAINEN kirjoittamisessa noin monesti? M.u.u.r.A.h.a.i.n.e.n. Kas näin :)
- tietoniekka
Sanan muurahainen voi korvata kusiaisella.
Varmaankin hevoskusiaisia, nehän lentelee. Kylläkin juhannuksen kieppeillä.
- uk-ko
Eiköhän ne ole kuhnureita eli koiraita soidinlennollaan. En tarkemmin tiedä muurahaisten elämästä, mutta mulla on sokerimuurahaisia talossa ja niiden koiraat ilmestyvät aina loppukesästä seinän raoista ja kohta on ikkunat kirjavina, kun sadat kuhnurit yrittävät niistä ulos.
Tänä kesänä on kaksi kuhnuriparvea ilmestynyt kotiini. Molemmat huomasin ihan alkuvaiheessa, eli ne olivat vasta kömpimässä esiin. Nakkelin muurahaissirotetta niiden päälle ja tukin myrkyllä seinän raot. Mutta ne ovat eteviä löytämään uusia reittejä, joten eiköhän ne kohtaa taas jostain ilmesty...- ollut
Muurahaisongelmia.
Ei ole enää kun löysin oikeanlaisen myrkyn.
Kyseessä on suihkupullossa oleva (1 litra) Muurahaisspray Baiton D. Vaikutus säilyy jopa saunassa pesemisenkin jälkeen. Suosittelen.
Valmistaja: Bayer
Valmisteen väitetään toimivan lähes kaikkiin ryömiviin hyönteisiin ja myös joihinkin lentäviin hyönteisiin kuten kärpäsiin. Valmiste soveltuu käytettäväksi myös suurekeittiöissä ja elintarvikkeiden tuotantotiloissa.
[email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 644365
- 1053485
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj373150Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262608- 452307
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan52079- 221984
- 1921870
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3951542Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91398