Mihin sijoitan 100€

Aloitteleva sijoittaja

Osaava sijoittaja tietää miten kasvattaa järkevästi sijoittamaansa pesämunaa. Mutta tietääkö kunnon sijoittaja miten lähteä liikkeelle pienestä summasta ja kasvattaa sitä tasaisesti suuremmaksi?

Kokeilemme 100 euron sijoittamista ensin. Laitan ensi kuussa 100 euroa kiinni parhaaseen sijoitusneuvoon ja kokeilen onko täällä kunnon ideoita saatavilla. Sijoitukseni päämäärä on kasvattaa summaa 30% joka kuukausi. Eli ensi kuun lopulla summa pitää olla vähintään 130 euroa, jotta voin sanoa sijoituksen onnistuneen.

Kertokaas hyviä sijoitusneuvoja. Sijoitukseen voi sisältyä hieman työtä, mutta pääasiallinen tuotto pitää tulla sijoituksen kautta. Vuoden päästä pitäisi olla kerättynä miltei 1800 euroa ja kahden vuoden päästä yli 40.000 euroa.

Onko mahdollista ja miten sijoitan ensimmäisen 100€ summan?

13

932

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Karsi kulut

      Muuta n. 30 eruoa halvempaan kämppään ja maksa se 100 euroa kavereille muuto hommista. Saat silloin sille 100 eron sijoitukselle joka kuukausi 30 euroa verovapaata tuottoa. Lisäksi sellainen juttu, että jos kasvatat alkupääomaa siten kuin kuvasit, se ei kasva silloin tasaisesti suuremmaksi, vaan exponenttiaalisesti.

      • Aloitteleva sijoittaja

        Mutta odottelen parempaa. Eikö muka täällä kukaan ole ikinä tehnyt mitään asiaa josta ovat jotain voittaneet? 30 euron voitto nyt ei pitäisi vielä olla mikään vaikea juttu.

        Tiedetään ettei se kasva tasaisesti. Siksi laitoin tavoitteet vuosittain. 30% kasvu kuukausittain on helppo laskea vaikka Excelillä..

        Ideoita?? Ehdotelkaa vaikka osto - myynti ideoita...


      • tuottoa...
        Aloitteleva sijoittaja kirjoitti:

        Mutta odottelen parempaa. Eikö muka täällä kukaan ole ikinä tehnyt mitään asiaa josta ovat jotain voittaneet? 30 euron voitto nyt ei pitäisi vielä olla mikään vaikea juttu.

        Tiedetään ettei se kasva tasaisesti. Siksi laitoin tavoitteet vuosittain. 30% kasvu kuukausittain on helppo laskea vaikka Excelillä..

        Ideoita?? Ehdotelkaa vaikka osto - myynti ideoita...

        eikö se vuodessa olisi 360% mikä on jo aikamoista utopiaa, 30% tuotto vuodessakin on vaikea saavuttaa.


      • Aloitteleva sijoittaja
        tuottoa... kirjoitti:

        eikö se vuodessa olisi 360% mikä on jo aikamoista utopiaa, 30% tuotto vuodessakin on vaikea saavuttaa.

        Mutta en tarkoita nyt mitään pankkiin tai osakkeisiin sijoittamista vaan ihan rehellisiä kaupantekoideoita. Taisi tulla vähän väärään palstaan tämä aloitus. Täällä näyttää vain olevan rahojen päällä istujia.

        Esimerkkinä minä ostin veneen joskus 800 eurolla, maalasin ja siistin sen ja lopuksi myin 2500 euroon. Tämä vuoden aikana. Tämähän on jo yli 300 % tuottoa.

        Nyt haluaisin ideoita teiltä. Kai teillä on kokemusta kaupankäynnistä tai sijoittamisista johonkin mikä tuottaa nopeasti? Kuulin että joku ostaa tavaraa kirpparilta ja myy sen sitten samassa paikassa voitolla? Ehkä tämä on eka veto sataselle. Eikö kukaan katsele Diili-sarjaa? Siellä on ainakin yrittämistä..


      • Karsi kulut
        Aloitteleva sijoittaja kirjoitti:

        Mutta odottelen parempaa. Eikö muka täällä kukaan ole ikinä tehnyt mitään asiaa josta ovat jotain voittaneet? 30 euron voitto nyt ei pitäisi vielä olla mikään vaikea juttu.

        Tiedetään ettei se kasva tasaisesti. Siksi laitoin tavoitteet vuosittain. 30% kasvu kuukausittain on helppo laskea vaikka Excelillä..

        Ideoita?? Ehdotelkaa vaikka osto - myynti ideoita...

        Voithan myös ostaa sillä 100 eurolla jäätölä ja limua ja myydä sitä rannalla sillä hinnalla, että saat siitä 130 euroa. Eli ei se olekkaan vaikeaa, mutta vaikeaa onkin tehdä vastaava onnistusnut sijoitus 24 kertaa peräkkäin sijoituspääoman kokoajan kasvaessa, kuten esimerkissäsi haluat.

        Oletko ajatellut, että mainitsemasi 100 => 1800 ja 1800 => 40000 tarkoittavat yli 1700% vuosi tuottoa. Osakkeetkin tuottavat vuodessa keskimäärin "vain" n. 8%, ja niitähän sentään pidetään hyvä tuottoisina. Tänävuonna kun pörssissä on ollut isoin nousu pitkästä aikaan, niin osakkeet ovat nousseet "vain" n. 40%.


      • kun,
        tuottoa... kirjoitti:

        eikö se vuodessa olisi 360% mikä on jo aikamoista utopiaa, 30% tuotto vuodessakin on vaikea saavuttaa.

        30 % kk ei ole sama kuin 360 % vuodessa.

        juuri tuli kun ostin ja myin 30 % tietoenaattorista, melkein kuukaudessa,

        mutta nyt ovatkin rahat pankissa 1,9 % korolla/ vuosi korolla,
        ei voi tehdä nyt toistaa kertaa samallisia kauppoja,


      • Karsi kulut
        Aloitteleva sijoittaja kirjoitti:

        Mutta en tarkoita nyt mitään pankkiin tai osakkeisiin sijoittamista vaan ihan rehellisiä kaupantekoideoita. Taisi tulla vähän väärään palstaan tämä aloitus. Täällä näyttää vain olevan rahojen päällä istujia.

        Esimerkkinä minä ostin veneen joskus 800 eurolla, maalasin ja siistin sen ja lopuksi myin 2500 euroon. Tämä vuoden aikana. Tämähän on jo yli 300 % tuottoa.

        Nyt haluaisin ideoita teiltä. Kai teillä on kokemusta kaupankäynnistä tai sijoittamisista johonkin mikä tuottaa nopeasti? Kuulin että joku ostaa tavaraa kirpparilta ja myy sen sitten samassa paikassa voitolla? Ehkä tämä on eka veto sataselle. Eikö kukaan katsele Diili-sarjaa? Siellä on ainakin yrittämistä..

        Jos olet ostanut 800:lla ja myynnyt 2500:lla, olet voittanut silloin 2500e - 800e = 1700e euroa. Tuotto % on tällöin (2500-800)/800 = 212,5%. Eikö tuo vene bisness ole sinulle sopiva kohde, vai onko siinä liikaa työtä tuottoon nähden?


      • vjowgiowognwnownb
        Karsi kulut kirjoitti:

        Jos olet ostanut 800:lla ja myynnyt 2500:lla, olet voittanut silloin 2500e - 800e = 1700e euroa. Tuotto % on tällöin (2500-800)/800 = 212,5%. Eikö tuo vene bisness ole sinulle sopiva kohde, vai onko siinä liikaa työtä tuottoon nähden?

        veneen siistimisaineet tuskin ovat olleet ilmaisia myöskään joten nekin tulee vähentää voitosta.
        Verottajahan puuttuu hyvin pian siihen jos myydään jatkuvasti voitolla tavaraa, kysehän on silloin liikkeenharjoittamisesta ja voitostasi alkaa mennä verojakin tai jos et maksa niin syyte veropetoksesta ja ulosmittaavat korkojen kanssa kaiken.


      • sdfdsafdsafs
        Aloitteleva sijoittaja kirjoitti:

        Mutta en tarkoita nyt mitään pankkiin tai osakkeisiin sijoittamista vaan ihan rehellisiä kaupantekoideoita. Taisi tulla vähän väärään palstaan tämä aloitus. Täällä näyttää vain olevan rahojen päällä istujia.

        Esimerkkinä minä ostin veneen joskus 800 eurolla, maalasin ja siistin sen ja lopuksi myin 2500 euroon. Tämä vuoden aikana. Tämähän on jo yli 300 % tuottoa.

        Nyt haluaisin ideoita teiltä. Kai teillä on kokemusta kaupankäynnistä tai sijoittamisista johonkin mikä tuottaa nopeasti? Kuulin että joku ostaa tavaraa kirpparilta ja myy sen sitten samassa paikassa voitolla? Ehkä tämä on eka veto sataselle. Eikö kukaan katsele Diili-sarjaa? Siellä on ainakin yrittämistä..

        Tuo veneen kunnostus ei ollut sijoittamista. Se oli työtä ja siitä 300% tuotto on ihan surkea. Esim. minä kävin keräämässä yhden pullon. Vein sen kauppaan ja sain 20 senttiä. "Sijoitin" tuohon toimintaan 0 euroa ja sain 20 senttiä, joten sijoitus tuotti ääretön prosenttia. Aika hyvä sijoitus, vai mitä mieltä olet?


      • MOAM
        Aloitteleva sijoittaja kirjoitti:

        Mutta en tarkoita nyt mitään pankkiin tai osakkeisiin sijoittamista vaan ihan rehellisiä kaupantekoideoita. Taisi tulla vähän väärään palstaan tämä aloitus. Täällä näyttää vain olevan rahojen päällä istujia.

        Esimerkkinä minä ostin veneen joskus 800 eurolla, maalasin ja siistin sen ja lopuksi myin 2500 euroon. Tämä vuoden aikana. Tämähän on jo yli 300 % tuottoa.

        Nyt haluaisin ideoita teiltä. Kai teillä on kokemusta kaupankäynnistä tai sijoittamisista johonkin mikä tuottaa nopeasti? Kuulin että joku ostaa tavaraa kirpparilta ja myy sen sitten samassa paikassa voitolla? Ehkä tämä on eka veto sataselle. Eikö kukaan katsele Diili-sarjaa? Siellä on ainakin yrittämistä..

        "Sijoitukseni päämäärä on kasvattaa summaa 30% joka kuukausi." Ei millään varsinaisella sijoituksella voi saada noin tolkuttoman korkeaa tuottoa. Maksimi tuotto on pörssin 7% vuodessa.

        Mutta oletkin oikeasti aloitteleva yrittäjä.


      • Aloitteleva sijoittaja
        MOAM kirjoitti:

        "Sijoitukseni päämäärä on kasvattaa summaa 30% joka kuukausi." Ei millään varsinaisella sijoituksella voi saada noin tolkuttoman korkeaa tuottoa. Maksimi tuotto on pörssin 7% vuodessa.

        Mutta oletkin oikeasti aloitteleva yrittäjä.

        Kuten sanoin aiemmin, taisi tämäkin keskustelunaloitus tulla väärään palstaan. Tarkoitus on siis sijoittaa erilaisiin projekteihin eikä niinkään millään pankki tai pörssisijoituksilla. Siksi tämä keskustelu menee tällä hetkellä mönkään, koska täällä ei näköjään ole oikeita kauppamiehiä.

        Tarkoitin juurikin yrittäjäsijoittamista erilaisiin ideoihin ja sillä sijoituspääoman kasvattamista.


      • on.
        Aloitteleva sijoittaja kirjoitti:

        Kuten sanoin aiemmin, taisi tämäkin keskustelunaloitus tulla väärään palstaan. Tarkoitus on siis sijoittaa erilaisiin projekteihin eikä niinkään millään pankki tai pörssisijoituksilla. Siksi tämä keskustelu menee tällä hetkellä mönkään, koska täällä ei näköjään ole oikeita kauppamiehiä.

        Tarkoitin juurikin yrittäjäsijoittamista erilaisiin ideoihin ja sillä sijoituspääoman kasvattamista.

        ja sait aivan oikeita neuvoja,
        eivät kaikki neuvot ole vääriä jotka ovat sinun ajatusmaailmasi kanssa ristitiirassa.

        Aina kun yleensä lainataan, pitää olla takuut/vakuudet, varsinkin jos Oy sijoittaa,

        Tietysti nuorelle yksityishenkilölle kyllä joku vastuunrunoton voi lainata,
        se onkin edullista, kun sen saa perinnän kautta takaisin korkojen ja kulujen kanssa, mutta onko se sittenkään oikein.


    • se

      opiskeluun,
      ei kyllä tule toivottuja summia noin pian,

      mutta meidän lapsoset sijoitti (15v) vajaan 100 mk johonkin pahvikantiseen taskukirjaan, teemana "talousmiehen aakkoset", siitä alkoi kiinnostus opiskeluun.
      en nyt saa nimeä päähän, joku suomalainen ja kaljupäisen kirjoittama.

      25v iässä opiskeluaikana tuli 38 000 € verokalenteriin
      ja nyt alta kolmekymppisenä lienee noin 5800 täys autoetu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2043
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1138
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      721
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe