Miksi vaan syön, vaikka en halua??

ahmijatar---

Oon huomannut, että nykyään jotenkin odotan niitä tilaisuuksia, kun on pakko syödä normaalisti. Esim. kun meen aikaisin töihin, syön illalla vain normaalin iltapalan ja käyn aikaisin nukkumaan (yleensä ahmin iltaisin). Tai reissussa, kun ei ole mahdollisuutta mässäillä matkakaverin huomaamatta. Silloin on jotenkin niin "terve" olo.

Kuitenkin, aina sorrun näitten "normaalien" päivien jälkeen, viimeistään siinä vaiheessa kun vaaka näyttää tarpeeksi alhaista lukemaa. On varaa lihoa. Ja inhoan itseäni. Miten sitä tekeekin itselleen tällä tavalla hallaa, vaikka ei haluaisi? Miten tapojaan voisi muuttaa/päästä riippuvuudesta irti, kun on elänyt näin 10 vuotta... :(

Onneksi sentään oon kuluneen vuoden aikana alkanut syödä edes yhden ison, terveellisen aterian päivässä...

5

611

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syömätär

Kun luin kertomuksesii ajattelin että ihan kuin minä, esim. huomenna töissä mulla on terveelliset ja mulle hyvin riittävät eväät, en kaipaa yhtään enempää kuin kahvin siihen viereen ja tällä pärjään ihan hyvin varsinkin näin kuumalla kun tulee juotua paljon vettä. MUTTA sitten kun pääsen kotiin laitan tai ostan kyllä yleensä aterian jonka syön klo 16 korvilla ja noin. klo 19-20 alkaa ihme ahmiminen, puolikas kääretorttua sitten n. 1 tunnin päästä ruisleipää ja metwurstia päälle ja lasi maitoa.....? Aivan päätöntä ja kun en edes oksenna eli mulla ei ole sellasta ongelmaa. Aamulla ruismuroja rasvattoman maidon kanssa ja taas mennään terveellä tyylillä kunnes se ilta koittaa, kukaan ei ole katsomassa..........!!!!!! Mulla luojan kiitos mielenterveystoimistossa kerrottiin äskettäin että mulla on keskivaikea masennus ja nyt toivon tosiaan että tämä syöminen liittyy juuri siihen ja oikealla tasaavalla lääkityksellä tämä ahmimishäiriökin toivottavasti poistuu, tsemppiä sinulle!

• ahmin illoin

Ahmin itsekin illoin, vaikka olisin kuinka hyvin ja tasapainoisesti syönyt koko päivän, tai edes niin kuin olen aamulla meinannut. Onneksi muutan nyt asumaan toisen ihmisen kanssa yhteen, jotta en voi mässätä tuhottomia määriä. Toisen ollessa paikalla se ei vaan onnistu. Häpeä...

• edellinen

Kutsun tätä nälätöntä ruoanhimoa nimellä syöpötys, ja luulen sen olevan vahvasti liitännäinen mielensisäisiin ailahteluihin ja muihin toimintoihin.

• ap.

Minä myös muutin miesystäväni kanssa yhteen, mutta ikävä kyllä se ei estänyt jatkamasta tätä sairasta tapaa... Odotan vaan joka ilta, että mies menee nukkumaan - sitten menen ruokakätköilleni. Mies tekee aamuvuoroa töissä, menee siksi jo iltakymmenen aikaan nukkumaan. Itse taas menen useimmiten töihin yhdeksäksi, joten valvon paljon pidempään. Pitäisi kai vaan kehittää itselleen muuta tekemistä illoiksi... Joku ihme vetovoima vaan vetää sinne mässinkien ääreen :( !

• Ahmatti88
        ap. kirjoitti:

Minä myös muutin miesystäväni kanssa yhteen, mutta ikävä kyllä se ei estänyt jatkamasta tätä sairasta tapaa... Odotan vaan joka ilta, että mies menee nukkumaan - sitten menen ruokakätköilleni. Mies tekee aamuvuoroa töissä, menee siksi jo iltakymmenen aikaan nukkumaan. Itse taas menen useimmiten töihin yhdeksäksi, joten valvon paljon pidempään. Pitäisi kai vaan kehittää itselleen muuta tekemistä illoiksi... Joku ihme vetovoima vaan vetää sinne mässinkien ääreen :( !

Käy kateeksi teitä jotka mieen takia pystytte hillitsemään. Mä en halua muuttaa yhteen oman poikakaverini kanssa, se yrittää hallita mun syömistä. "et sä tota tarvii" ym. En tarviikkaan. Mun on pakko saada. Se että yritetään hillitä aiheuttaa isomman ahmimiskohtauksen myöhemmin. Ahmin päivittäin, viikolla jonkun mäkkiaterian plussana ja pari juustohampurilaista päälle, isolla limulla ja jälkkärillä töiden jälkeen olin sitten mitä tahansa aamulla syönyt. Kotona odottaa pussi sipsia, keksejä, irtokarkkeja ja suklaata. En halua töiden jälkeen mennä minnekkään, koska olen väsynyt ja tahdon vain syödä itseni tajuttomaksi ja nukahtaa. Ja seuraavana päivänä uudestaan. Viikonloppuisin ahmin raskalaisia kilon tai pari ja noi muut normaalit lisäksi. Keväällä Yritin hakea apua. Olen kaksinkertaistanut painoni reippaassa vuodessa. Mulla on lähete syömishäiriökliniikalle, mutta muuta apua ei saa jos ei rahaa ole. Mä en jaksa enää kovin kauaa. Liikaa kaikkea paskaa tippuu niskaan mukavan säännöllisin väliajoin joka pistää syömään enemmän. En tahtoisi enää herätä. Ja te jotka vielä pystyttte ottamaan itseänne niskasta kiinni, tehkää se.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      97
      5248
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3553
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3205
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      438
      2467
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      248
      1513
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1281
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      83
      1275
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1227
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1213
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      136
      1125
    Aihe