Ostin HP 6735s -tietokoneen kesäkuussa. Aluksi se toimi normaalisti, mutta nyt ei kuulu mitään ääntä; ei koneen omia, katsottaessa You Tube -videoita, musiikkikaan ei kuulu.
En ole mykistänyt ääntä, äänenvoimakkuuden olen säätänyt normaaliksi. Koneessa ei ole kiinni kuin virtajohto. Käyttöjärjestelmä on Windows Vista Home Basic.
Onko jostain asetuksista apua? Tarvitsenko jotain kodekeja? Olen kiitollinen kaikesta avusta!
Apua: HP 6735s ei soita mitään ääniä enää
8
2641
Vastaukset
- Sabinn
Itellä ihan sama juttu. Mie en tajua tietokoneista paljon mitään ja tää ongelma on tosi ärsyttävä, muutin vasta ja en ole saanut hommattua vielä edes digipoksia, joten päivät tuntuu aika pitkiltä ilman musiikkia. Kaikenlisäksi ajattelin että poistan vähän tarpeettomia tiedostoja ja ohjelmia tuolla ohjauspaneelin "lisää tai poista sovelluksia" :n kautta, lisätilan saavuttamiseksi ja ilmeisestikin olen vahingossa poistanut koneesta ääni ajurit tai muuta vastaavaa. Äänet toimi ennen tätä moitteettomasti. Vasta jälkeenpäin huomasin että ehkä ite poistin ne. Kaiuttimissa ei voi olla vika koska edelliset kaiuttimet toimi aikasemmin ongelmitta, mutta sen poistelun jälkeen ei enää. No.. mie tietenki viisaana tyttönä ostin sitte uudet jos ne sitte itestään alkas toimimaan, ei toimi edelleenkään. Kun menee ohjauspaneelista "äänet-ja äänilaitteet"kohtaan ja sieltä kaiutinasetukset ja siellä näkyy että "laitteita ei ole" ja kun yrittää vianmääritystä se väittää että ongelmaa ei ole ja että äänet toimivat moitteettomasti. Muuten vika voisi olla siinä että mute on päällä tai että äänet eivät vain ole päällä. Kaikkia on kokeiltu. Kun laitan jonkun biisin soimaan tulee ilmoitus: "Windows Media Player ei voi toistaa tiedostoa käytössä olevan äänilaitteen ongelman vuoksi. Tietokoneessa ei ehkä ole äänilaitetta. Äänilaite voi myös olla toisen ohjelman käytössä tai toimia väärin." Ei pitäisi olla mitään ongelmaa, kaiuttimien mukana ei tullut asennus cd:tä mutta eikä nämä asennu melkein automaattisesti johtojen kytkennän jälkeen. Kaiutin on päällä ja johdot on kytkettymä ohjekirjan kuvan mukaan. Ei riittää äly, mikä vikana? Auttakaaa joku heitän kohta koko koneen jorpakkoon ja kaiuttimet perässä ja muutan norjaan vuorille jos en saa nuita pelaamaan.
- HP:n omistaja
Minulla on myös lähes uusi HP Compaq Presario CQ70 Notebook -läppäri, josta meni äänet yhtäkkiä mykäksi. Muutaman kerran auttoi koneen uudelleen käynnistäminen, mutta enää ei auta sekään. Kaiken pitäisi muka olla kunnossa (ohjaimet yms.), kaiuttimet ovat päällä yms., mutta mitkään äänet eivät enää kuulu. Ei You Tube -videot, ei Messenger äänet, eivät mitkään, ei edes Windows -käynnistysääni kuulu enää. Mitään muutoksia en koneeseeni tehnyt ennen äänien katoamista. Ne vaan katosivat yhtäkkiä. Minulla on myös käyttöjärjestelmänä Windows Vista Home Basic.
Minä olisin myös hyvin kiitollinen, jos joku osaisi antaa neuvoja miten äänet saisi taas kuuluviin. - Mykistynyt
Päivitystä: koneeni osasi korjata itse itsensä :o
Olin saamaton, enkä ollut vienyt tätä vielä korjaukseen tai tutulle katsottavaksi, mutta eipä tuo haittaa - pari päivää sitten koneeni asensi uusia päivityksiä, ja sitten äänet kuuluivat taas! Hiljaisuutta kesti siis hieman yli kuukauden.
Tsemppiä vastaajille, toivottavasti teillä käy yhtä hyvä onni...- Mute?
Ostin kesäkuussa HP Pavilion dv7-2020eo- läppärin ja nyt viime maanantaina äänet oli kadonneet. Siis sunnuntaina vielä kuuntelin musiikkia koneelta, mutta maanantaina avatessani koneen uudestaan, se oli mykistynyt. Korvaako takuu huollon tässä tapauksessa, jos sen sinne vien? Onko mitään mitä voin itse tehdä??
- Ruusunnuppu____
Mullakin kone on tehnyt saman tempun monesti. Ei se ole mistään asetuksista kiinni. Paska laite vaan. Kannattaa viedä huoltoon tms. tekee luultavasti sen uudestaan monesti. Mulla auttaa yleensä koneen uudelleen käynnistäminen, mutta välillä pitää odotella kauemmin. Kerran tungin piuhaa edestakaisin sisään ja sit "autto". Eihän niitä laitteita niin "korjata". Seuraavan kerran kiikutan huoltoon ja vaadin rahoja takas!!! Nyt huomasin, että tää ei oo viikkoon latautunut ollenkaan, vaan pysyy päällä ainoastaan piuhan avulla. Ei kannata ostaa tätä konetta edes läpällä!
- Tyytyväinen15
Sain viimeviikolla HP 6735s kannettavan jossa nettiselaimeksi asettui internet explorer, latasin tilalle Mozillan selaimen ja toimii loistavasti. Sama juttu oli pöytäkoneellani jossa YouTube ei kuulunut enää, pyysi lataamaan FlashPlayerin joka ei onnistu. Latasin siihenkin Mozillan ja kyseiset ongelmat poistuivat heti.
- ggafgaf
Tyytyväinen15 kirjoitti:
Sain viimeviikolla HP 6735s kannettavan jossa nettiselaimeksi asettui internet explorer, latasin tilalle Mozillan selaimen ja toimii loistavasti. Sama juttu oli pöytäkoneellani jossa YouTube ei kuulunut enää, pyysi lataamaan FlashPlayerin joka ei onnistu. Latasin siihenkin Mozillan ja kyseiset ongelmat poistuivat heti.
kannattaa hp:n kotisivuilta ladata ääniajurit ja koittaa lähteekö pelaamaan.
- apuatännekin
Mulla on sama ongelma kuin teillä kaikilla! Olen ostanut koneen -08, joten takuu ei ole enää voimassa. Soitin Hp:lle ja sanoivat että asenna ajurit uudestaan heidän sivujensa kautta. Tein tämän, mutta ei toimi edelleenkään! Mitäköhän nyt pitäisi tehdä? Hp:n asiakaspalvelu sanoo, että heidän oma korjaus maksaa useita satasia...
Jos vikaa on näinkin paljon esiintynyt muilla, uskon että tämä on valmistusvirhe! Vaikka takuuaika on jo mennyt umpeen...kyllähän tällainen laitevika pitäisi saada korjautettua kun vika on ilmestynyt koneeseen itsestään. Yks kas kun koneen laitto päälle niin kone sanoo" äänilaitteita ei ole asennettu" sitten kun asennan uudet ajurit se sanoo"ohjaimen asennus epäonnistui: laitetta ei löytynyt tälle ohjaimelle!".
Mikäs nyt avuksi...?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645592Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204207Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172896- 1522170
- 171896
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1241718- 951367
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77968