Tulipahan ahmittua

ahmijatar

Päivän saldo:

200 g minttukrokantti marabou
200 g digeative marabou
300 g tavallinen marabou
247 g irtokarkkeja
4 isoa pinaatti-sipulipiirakkaa/leipästä
patonki (iso ranskan)
tofu-pinaattiwokkia
Parsakaalivuokaa
6 muffinssia
100 g halloumia
plus kaiket pikkunapostelut...

Harmittaa lompakon suhteen, painon suhteen oon taivaassa.

37

1305

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mmoi,

lihotko paljonkin tollasesta ahmimisesta ja oksennatko ne sitten ulos?

• tuli vähän syötyä

- alkoi parista hassusta leivästä
      - 350 g sipsiä dippiä
      - 2 x 300 g joitain randomkarkkeja
      - 400 gramman remix-karkkipussi
      - 250 g lakuja
      - 500 g spelttimuromysliä
      - litra maitoa
      - rainbown pakastepitsa
      - kermatoffeejäätelöpuikko

1250 grammaa karkkia?! nyt tuli kyllä pohjat. :-( kivasti meni taas rahaa, mutta onneksi sentään oon saanut tilanteen rauhottumaan pikkuisen, eikä tälläinen repsahtaminen vie konkurssiin. vaikka aika paha tuntui olevan. nyt on kyllä kehno olo.

• ahmijatar

Oon taas viikon ahminut putkeen päivittäin ihan tolkuttomia määriä :/ mutta onneksi paino keep tippumista, painoindeksi 15, jotain lohdullista...
        Hirvittävää sanoa tälleen, mutta omalla tapaa on lohdullista kuulla kun muutki vetää ruokaa tolkuttomia määriä :/:)

• se toinen ahmija
        ahmijatar kirjoitti:

Oon taas viikon ahminut putkeen päivittäin ihan tolkuttomia määriä :/ mutta onneksi paino keep tippumista, painoindeksi 15, jotain lohdullista...
        Hirvittävää sanoa tälleen, mutta omalla tapaa on lohdullista kuulla kun muutki vetää ruokaa tolkuttomia määriä :/:)

minäkin vedin taas kunnon överit kaiken mässyn kanssa. harmittaa kun alkupäivä meni niin hyvin, mutta illalla oli taas what ever -fiilis. itsellä bmi on 16.5. osastoaikoina paino nousi vauhdilla, nyt oon onneks saanut hieman laihdutettua takas.
        on se mustakin lohdullista kuulla, ettei oo ainoa ihminen maailmassa tän sekoilun kanssa.

• Tiina.o
        se toinen ahmija kirjoitti:

minäkin vedin taas kunnon överit kaiken mässyn kanssa. harmittaa kun alkupäivä meni niin hyvin, mutta illalla oli taas what ever -fiilis. itsellä bmi on 16.5. osastoaikoina paino nousi vauhdilla, nyt oon onneks saanut hieman laihdutettua takas.
        on se mustakin lohdullista kuulla, ettei oo ainoa ihminen maailmassa tän sekoilun kanssa.

Miten saatte painoindeksit noin alas..mulla ei paino tipu vaikka bulimia. En kyllä oksenna kaikkea,varmaan johtuu siitä. Pitänee tehä asialle jotain.

• ahmijatar
        Tiina.o kirjoitti:

Miten saatte painoindeksit noin alas..mulla ei paino tipu vaikka bulimia. En kyllä oksenna kaikkea,varmaan johtuu siitä. Pitänee tehä asialle jotain.

Johtuneen juuri siitä kun et oksenna kaikkea, mutta ei kannattais tehä asialle mitään. Nyt kannattaisi hakea sitä apua vielä kun kaikki ei ole täysin pilalla :/ Tästä ei pitäisi olla yhtään ylpeä, vaikka sairaspuoli niin sanoisikin. Kun bmi on näin alhainen, elämä on aika kurjaa. Minulla ainakin

• paisuva ilmapallo

Syötte aika paljon paljon suklaata ja karkkia kerralla, etenkin tuo yks tässä ketjussa.. Itse syön karkkia melko vähän ja kaikkea muuta sitäkin enemmän.
      Yleensä kyllästynkin karkkiin kun oon muutaman syöny.

Se minkä saa ulos ratkaisee yleensä mitä syön ja vaihtelunhalu myöskin. Välillä on käsittämätön pakko saada pullaa ja muuta vaikeampaa tavaraa. Munkkia.. phyi,maistuu ihan karseelta oksennettaessa. Ostelen laidasta laitaan kaikenlaista. Ostoslistani on noin metrin mittainen, jota pitää aina karsia.
      Järkyttää aina se n. 12-26euron lähes päivittäinen lasku.. mitä kaikkea muuta ihanaa niillä rahoilla saisikaan! Olisivat säästöissä kaikki.. niin joku päivä olisi ehkä oma asunto..tai edes jotain vähän pienempää tarpeellista, jos tää juttu ei ihan niin pitkälle jatku.

Maistaisin niin mielelläni mm mainitsemiasi pinaattijuttuja..mut yleensä mulla on ollut nii vaikeeta saada sentyyppisiä ulos! Patongista saan osan ja sekin on kauhean työn takana.. Olen ajatellu jättää makean vähemmälle ja lisätä listallani noita tavallisempia ruokia, jotka suhtkoht onnistuu laatata, nii sisään ei jäis niin paljon sokeria sun muuta paskaa :(

• etten

oksenna oikeaa ruokaa, vaan ainoastaan roskaruokaa ja herkkuja 2-3 kertaa viikossa. muutenhan pitäisi olla kokoajan oksentamassa, ja haittapuolet ilmaantuisi nopeampaa.

• ahmijatar

Sanotaanko näin, että mikä menee sisään, tulee myös samaa kautta ulos :/ minun ei ole koskaan tarvinnut opetella oksentamista ja ruuan ulossaamista, se tuli luonostaa. Olen muutaman kerran alussa käyttänyt hammasharjaa tai sormia, mutta nopeasti opin kikan mahalihaksilla oksenteluun ja siitä se helvetti oikeastaan irti pääsi :/

Tosiaan, en aina ahmi paljon karkkia/suklaata, mutta tuohon syömiskertaan vai sattui sopivasti kasa niitä(jouduin oksentelun jälkeen kauppaan ostamaan uusia ahmittujen tilalle). Yleensä tulee joku tietty kausi, milloin ahmin tolkuttomasti jotain ja kaikki muut mitä menee on vain sivutuotetta... Yhtenä aikana vedin muroja kaksi pakettia päivässä, toisella sitten leipää, keittoja, pullaa, keksejä... Riippuu miten olen syönyt makeaa tai suolaista paastokausina.

Kannattaa oppia tunnistamaan mikä juoma sopii sen ruuan kanssa; helpottaa todella paljon oksetamista! Mehut ja vesi kannattaa unohtaa suosiolla; ne jotenkin jankittaa ruokaa ja vaikeuttaa oksetamista(ei sillä, etten niitä ulos saisi : kaikki tuli ulos. Yhdistelyllä saa paljon aikaiseksi...

• Pöntöstä alas
        ahmijatar kirjoitti:

Sanotaanko näin, että mikä menee sisään, tulee myös samaa kautta ulos :/ minun ei ole koskaan tarvinnut opetella oksentamista ja ruuan ulossaamista, se tuli luonostaa. Olen muutaman kerran alussa käyttänyt hammasharjaa tai sormia, mutta nopeasti opin kikan mahalihaksilla oksenteluun ja siitä se helvetti oikeastaan irti pääsi :/

Tosiaan, en aina ahmi paljon karkkia/suklaata, mutta tuohon syömiskertaan vai sattui sopivasti kasa niitä(jouduin oksentelun jälkeen kauppaan ostamaan uusia ahmittujen tilalle). Yleensä tulee joku tietty kausi, milloin ahmin tolkuttomasti jotain ja kaikki muut mitä menee on vain sivutuotetta... Yhtenä aikana vedin muroja kaksi pakettia päivässä, toisella sitten leipää, keittoja, pullaa, keksejä... Riippuu miten olen syönyt makeaa tai suolaista paastokausina.

Kannattaa oppia tunnistamaan mikä juoma sopii sen ruuan kanssa; helpottaa todella paljon oksetamista! Mehut ja vesi kannattaa unohtaa suosiolla; ne jotenkin jankittaa ruokaa ja vaikeuttaa oksetamista(ei sillä, etten niitä ulos saisi : kaikki tuli ulos. Yhdistelyllä saa paljon aikaiseksi...

Olet sairas, ymmärrätkö itse, hakeudu syömishäiriöistä kärsivien hoitopaikkaan.

• ahmijatar
        Pöntöstä alas kirjoitti:

Olet sairas, ymmärrätkö itse, hakeudu syömishäiriöistä kärsivien hoitopaikkaan.

Itse asiassa käyn psykiatrilla syömishäiriön takia, mutta ne pöntöt siellä ei oikein osaa auttaa :(

• Syömishäiriö ei tyhjästä
        ahmijatar kirjoitti:

Itse asiassa käyn psykiatrilla syömishäiriön takia, mutta ne pöntöt siellä ei oikein osaa auttaa :(

Syömishäriöön on aina syy, joka on löydettävissä ja ongelma lähtee purkautumaan. Ammattilainen osaa kysyä oikeat kysymykset, ja olemalla rehellinen löytyy apu.

• ahmijatar
        Syömishäiriö ei tyhjästä kirjoitti:

Syömishäriöön on aina syy, joka on löydettävissä ja ongelma lähtee purkautumaan. Ammattilainen osaa kysyä oikeat kysymykset, ja olemalla rehellinen löytyy apu.

Ihmeen kummasti nämä takapajun "ammattitaitoiset" ihmiset eivät vieläkään ymmärrä mistä syömishäiriö lähti, miksi oksennan tai ylipäätänsä mikä on syömishäiriö. Enkä koe saaneenni minkäänlaista apua heiltä, masentanut vaan entisestään kun heidät on tavannut! Saan aina rautalangasta vääntä näille neropateille mitä tarkoitin sillä mitä sanoin, koska he vääntävät sen aina näihin ennakkoluuloisiin syihin, josta myös minunkin syömishäiriöni johtuu.

Tänään oli sitten pakko lintsata psykakäynti, koska sen jälkeen olisin varmasti vetänyt överisessiot leivoksien kanssa ja kun kerta olin pysynyt koko päivän kuivilla, päätin myös olla illankin! Haluan parantua tästä, en tarkoita teksteilläni mitään kannustavaa bulimiaa kohtaan, olen vain niin syvällä tässä touhussa ja parantuminen on vaikeaa saada alulle :/

• Mietihän
        ahmijatar kirjoitti:

Ihmeen kummasti nämä takapajun "ammattitaitoiset" ihmiset eivät vieläkään ymmärrä mistä syömishäiriö lähti, miksi oksennan tai ylipäätänsä mikä on syömishäiriö. Enkä koe saaneenni minkäänlaista apua heiltä, masentanut vaan entisestään kun heidät on tavannut! Saan aina rautalangasta vääntä näille neropateille mitä tarkoitin sillä mitä sanoin, koska he vääntävät sen aina näihin ennakkoluuloisiin syihin, josta myös minunkin syömishäiriöni johtuu.

Tänään oli sitten pakko lintsata psykakäynti, koska sen jälkeen olisin varmasti vetänyt överisessiot leivoksien kanssa ja kun kerta olin pysynyt koko päivän kuivilla, päätin myös olla illankin! Haluan parantua tästä, en tarkoita teksteilläni mitään kannustavaa bulimiaa kohtaan, olen vain niin syvällä tässä touhussa ja parantuminen on vaikeaa saada alulle :/

Milloin söit viimeksi normaalisti, eli milloin syömishäiriösi alkoi? Jokin laukaisi häiriön, mitä elämässäsi tapahtui, vastaus löytyy vielä.

• Tiina.o
        ahmijatar kirjoitti:

Minä haluaisin hoitoon, mutten viiti kun asun pienellä paikkakunnalla ja törmään meidän psyk.sairaanhoitajaan työpaikalla. Sitä on niin yksin tämän asian kanssa

• ahmijatar
        Mietihän kirjoitti:

Milloin söit viimeksi normaalisti, eli milloin syömishäiriösi alkoi? Jokin laukaisi häiriön, mitä elämässäsi tapahtui, vastaus löytyy vielä.

Normaalisti olen syönyt viimeksi varmaan kolme vuotta sitten. Jos muutamaa satunnaista kertaa ei lasketa. Elämässäni ei tapahtunut mitään, olen aina ollut pieni ja hento. Ehkä sen takia rupesin tarkkailemaan, etten kasvaisi/lihoaisi. Haluan olla hentonen, taskukokoa. Siitä sitten varmaan kaikki lähtikin. Alempana selittelinkin mikseivät he osaa auttaa. Eivät ymmärrä, että tämä on vain tavaksi jäännyttä, en ole koskaan niinkään tietoisesti laihduttanu, en ennen kun sairastuin vakavemmin. He ajattelevat syyksi poikia, kauneutta ja muotilehtiä; olen lesbo(kertonut sen oikein tarkasti psykiatrilleni, ajattelee vaiheena), kauneuteen se ei millään lailla liity ihannoidessani luonnon kauneutta ja en lue muotilehteä. Mieti siitä taso, millaista hoitoa saan. Tolkutonta, eikö?

• makeaa

hurja litanja!! en pystyis ite koskaan syömään noin paljon makeaa,ite ahmin tyyliin leipää voilla ja puuroa, kiiseliä ja majoneesisalaatteja, eli suolaista normaalia ruokaa...

saatko varmasti kaikki ylös??? sillä mulla paino noussu vaikka oksennan(entinen anorektikko 10 kg) mist tietää et kaikki tullu ulos???

• ahmijatar

Noh punnitsen itseni ennen sessioita, oksennan sitten siihen painoon tai alle sen painon. Ja osaan tunte milloin on ruokaa mahassa, jolloin tiedän, että pitää oksentaa vähän lisää. Ei kyllä kannata opetella, elämäni on nimittäin aika paskaa :/

• se toinen ahmija

Minä ainakin luulisin saavani kaikki ylös. Olen laihtunut oksentamalla ja hurjalla liikunnalla useita kiloja. En silti ole ylpeä "saavutuksistani", sillä tällä tavoin tuhoan terveyteni ja voin psyykkisesti TODELLA HUONOSTI. Mutta minkäs teet, avun piirissä olen, mutta parantuminen ei tunnu alkavan millään. :(

• ahmijatar
        se toinen ahmija kirjoitti:

Minä ainakin luulisin saavani kaikki ylös. Olen laihtunut oksentamalla ja hurjalla liikunnalla useita kiloja. En silti ole ylpeä "saavutuksistani", sillä tällä tavoin tuhoan terveyteni ja voin psyykkisesti TODELLA HUONOSTI. Mutta minkäs teet, avun piirissä olen, mutta parantuminen ei tunnu alkavan millään. :(

Millaista apua saat? Ja mistä oksentamisesi johtuu, oletko pystynyt selittämään sitä?

Minulla oksentaminen johtuu ihan vain sen helppoudesta, "mahtava" tapa laihtua kerta olen perso hyvälle ruualle. Olen sairastanut skaalasta skaalaan syömishäiriöitä ja nyt bulimareksia on aika vahvasti vakiutunut elämääni. Päivittäinen oksentaminen on niin juurtunut tapa ja koska se ei tuota ongelmaa (ei saa ylös, ei laihdu) on todella vaikea ymmärtää sairaan puolella mielessäni, miksi se pitäisi lopettaa :/ Sain tänään alustavaa tietoa tuloksistani verikokeista ja sykkeestä ja ne eivät lupailleet hyvää. Kalium tietenki heitti PALJON ja syke oli todella matala.

• ahmiminen ahdistukseen
        ahmijatar kirjoitti:

Millaista apua saat? Ja mistä oksentamisesi johtuu, oletko pystynyt selittämään sitä?

Minulla oksentaminen johtuu ihan vain sen helppoudesta, "mahtava" tapa laihtua kerta olen perso hyvälle ruualle. Olen sairastanut skaalasta skaalaan syömishäiriöitä ja nyt bulimareksia on aika vahvasti vakiutunut elämääni. Päivittäinen oksentaminen on niin juurtunut tapa ja koska se ei tuota ongelmaa (ei saa ylös, ei laihdu) on todella vaikea ymmärtää sairaan puolella mielessäni, miksi se pitäisi lopettaa :/ Sain tänään alustavaa tietoa tuloksistani verikokeista ja sykkeestä ja ne eivät lupailleet hyvää. Kalium tietenki heitti PALJON ja syke oli todella matala.

mun oksentaminen johtuu siita etta haluan nayttaa hyvalta eli siita etta olen hirvittavan itsekriittinen. haluan tuottaa itselleni mielihyvaa(hetkellista) silla koen jotenkin elamassa asioiden merkityksettomyytta ajoittain. olen hirvittavan ailahtelevainen ja kaksipuolinen luonne. toisaalta on se persoona joka kaipaa harmoniaa ja taydellista minakuvaa itseltaan ja ymparistonsa taydellista hyvaksyntaa ja ennen kaikkea toisen miellyttamista. kaikki sai ironisesti alkunsa siita etta mut idolisoitiin ympariston kautta. pohjimmiltaan huono itsetunto ja pelko taydellisyyden menettamisesta sai sen ulkopuolelta tulevan palautteen kanssa aikaan kuiten sen etta minakuvani alkoi vaaristya ja itsehyvaksynnan ja oman harmonian kokemisen sijaan minulle oli tarkeampaa se minka kuvan muut saisivat itsestani.
        siita tuli koukku jolla sain lohtua stressin tai itsesaalipurkauksien jalkeen. etenkin kaikki pienet vastoinkaymiset mun piti kuitata syomisella saadakseni asioihin etaisyytta ulkoistaen ne ruokaseikoilla joka on hyvin konkreettinen asia. siina on kyse psyykkisesta vakavasta ongelmasta itsensa ja ulkomaailman valilla-itsehyvaksynnan ja ulkoisen palautteen valilla olevasta kommunikointiongelmasta johon saa helpotusta konkretisoimalla asian itsensa ja itsensa fyysisesta tayttamisella ja oksentamisella. siina on kyse ihmisesta joka etsii elamassa voimakkaita tunnetiloja ulkomaailman ja itsensa kanssa-mielihyvan huipentumia ja ahdistuksen ulospaastamisesta. ihmisesta joka ei pysty pitamaan mitaan hyvaa sisallaan. ihan kuin se oon hapia sallia itselleen mitaan hyvaa ja etta kaikesta hyvasta kuuluu olla huono omatunto silla se ei kuuluu tahan malliin-ajattelua.
        itse en voisi sanoa etta oksentaminen johtuu sen helppoudesta. sanoisin ennemminkin etta se on helppo ainoastaan sille vaaralle minakuvalle joka selittaa etta muut eivat ole tietoisia omasta sairaudestaan kun sita ei huomaa. itse koen sen olevan juuri bulimian vaikeus silla sairaudesta on juuri vaikea luopua kun siita tekee kaikkensa piilottaakseen sen ja kuittamalla sen etta nayttaa edes hyvalta vaikka sisalla asiat ei ole niin. asiaa helpottaa se etta joku ymparistossa huomaa sen ja ottaa asian puheeksi. ei syyllista silla sairaus itsessaan jo johtuu siita etta syyllistaa itseaan omasta huonosta olostaan ja asettaa ympariston tarkeammaksi kuin oman sairautensa.

• fuuucccckkk
        ahmiminen ahdistukseen kirjoitti:

mun oksentaminen johtuu siita etta haluan nayttaa hyvalta eli siita etta olen hirvittavan itsekriittinen. haluan tuottaa itselleni mielihyvaa(hetkellista) silla koen jotenkin elamassa asioiden merkityksettomyytta ajoittain. olen hirvittavan ailahtelevainen ja kaksipuolinen luonne. toisaalta on se persoona joka kaipaa harmoniaa ja taydellista minakuvaa itseltaan ja ymparistonsa taydellista hyvaksyntaa ja ennen kaikkea toisen miellyttamista. kaikki sai ironisesti alkunsa siita etta mut idolisoitiin ympariston kautta. pohjimmiltaan huono itsetunto ja pelko taydellisyyden menettamisesta sai sen ulkopuolelta tulevan palautteen kanssa aikaan kuiten sen etta minakuvani alkoi vaaristya ja itsehyvaksynnan ja oman harmonian kokemisen sijaan minulle oli tarkeampaa se minka kuvan muut saisivat itsestani.
        siita tuli koukku jolla sain lohtua stressin tai itsesaalipurkauksien jalkeen. etenkin kaikki pienet vastoinkaymiset mun piti kuitata syomisella saadakseni asioihin etaisyytta ulkoistaen ne ruokaseikoilla joka on hyvin konkreettinen asia. siina on kyse psyykkisesta vakavasta ongelmasta itsensa ja ulkomaailman valilla-itsehyvaksynnan ja ulkoisen palautteen valilla olevasta kommunikointiongelmasta johon saa helpotusta konkretisoimalla asian itsensa ja itsensa fyysisesta tayttamisella ja oksentamisella. siina on kyse ihmisesta joka etsii elamassa voimakkaita tunnetiloja ulkomaailman ja itsensa kanssa-mielihyvan huipentumia ja ahdistuksen ulospaastamisesta. ihmisesta joka ei pysty pitamaan mitaan hyvaa sisallaan. ihan kuin se oon hapia sallia itselleen mitaan hyvaa ja etta kaikesta hyvasta kuuluu olla huono omatunto silla se ei kuuluu tahan malliin-ajattelua.
        itse en voisi sanoa etta oksentaminen johtuu sen helppoudesta. sanoisin ennemminkin etta se on helppo ainoastaan sille vaaralle minakuvalle joka selittaa etta muut eivat ole tietoisia omasta sairaudestaan kun sita ei huomaa. itse koen sen olevan juuri bulimian vaikeus silla sairaudesta on juuri vaikea luopua kun siita tekee kaikkensa piilottaakseen sen ja kuittamalla sen etta nayttaa edes hyvalta vaikka sisalla asiat ei ole niin. asiaa helpottaa se etta joku ymparistossa huomaa sen ja ottaa asian puheeksi. ei syyllista silla sairaus itsessaan jo johtuu siita etta syyllistaa itseaan omasta huonosta olostaan ja asettaa ympariston tarkeammaksi kuin oman sairautensa.

2 viikon ralli taas päällä.

• ja pilattua elämä

Nyt menee todella heikosti. Olin juuri laihtunut kohtuu paljonkin ja koulu on taas alkamassa ja olin iloinen, mutta edellispäivänä join ja eilen krapulassa sitten ahmin, mutten jostain syystä saanut mitään ulos. Järjetön ahdistus, mutta lenkillekään en krapulassa voinut lähteä. Tänään sitten söin normaalisti päivällä ja sekin jo masensi. Sitten tulikin se loistoajatus että vedämpä 2 litraa jäätelöä! jes ! Mitään en taaskaan saanut ulos ! En tajua, en osaa enää oksentaa. Nyt ahdistus on mieletön ja inhoan itseäni enemmän kuin koskaan. Harkitsen jopa itseni vahingoittamista pahasti.
      Mielummin kuolisin kuin joutuisin taas palaamaan kouluun lihavana.

• no mulla..

tosta kun ihmiset puhuu täällä tosta ammattiavusta ja siitä miten tärkeetä ois se syy löytää, niin en itse usko että se auttaa mitään. oon ollut sairaalassa vuoden ja käyn edelleen 2 kertaa viikossa terapiassa, joten kyllä ne syyt on kaiveltu ja löydetty ja puhkikuluttu useaan kertaan, ja meno on silti samanlaista ruoan kanssa temppuilua. eli tärkeämpää on nykyhetki eikä aloitushetki, koska menneisyyttä ei voi muuttaa, ikävä kyllä..

tässä muuten mun eilinen ahmiminen (jota tietysti seuras oksennus), tuntuu että kukaan ei kyllä pysty samaan määrään kuin mä..:
        - kokonainen kattilallinen riisipuuroa mustikkakiisseliä
        - puoli pellillistä mustikkapiirakkaa
        - neljä syvää lautasellista muroja ja jogurttia
        - noin 3/4 pakettia aino -suklaajäätelöä
        - yks ja puol pakettia safari - suklaakeksejä
        - 420 grammaa irtokarkkeja
        - koko pussi grillisipsejä kaksi kermaviilipurkkia dippeinä
        - kolme saarioisten tonnikalapitsaa
        - viisitoista lihapullaa neljä perunaa kaksi pussia kantarellikastiketta
        - neljä paahtoleipää voita
        - kaksi saarioisten kerroskiisseliä (á 200 g/purkki)
        - neljätoista tuulihattua
        ja lisäksi noin neljä desilitraa kokista.

huh. jo sen kirjoittaminen etoaa.

• joulupossssu
        no mulla.. kirjoitti:

tosta kun ihmiset puhuu täällä tosta ammattiavusta ja siitä miten tärkeetä ois se syy löytää, niin en itse usko että se auttaa mitään. oon ollut sairaalassa vuoden ja käyn edelleen 2 kertaa viikossa terapiassa, joten kyllä ne syyt on kaiveltu ja löydetty ja puhkikuluttu useaan kertaan, ja meno on silti samanlaista ruoan kanssa temppuilua. eli tärkeämpää on nykyhetki eikä aloitushetki, koska menneisyyttä ei voi muuttaa, ikävä kyllä..

tässä muuten mun eilinen ahmiminen (jota tietysti seuras oksennus), tuntuu että kukaan ei kyllä pysty samaan määrään kuin mä..:
        - kokonainen kattilallinen riisipuuroa mustikkakiisseliä
        - puoli pellillistä mustikkapiirakkaa
        - neljä syvää lautasellista muroja ja jogurttia
        - noin 3/4 pakettia aino -suklaajäätelöä
        - yks ja puol pakettia safari - suklaakeksejä
        - 420 grammaa irtokarkkeja
        - koko pussi grillisipsejä kaksi kermaviilipurkkia dippeinä
        - kolme saarioisten tonnikalapitsaa
        - viisitoista lihapullaa neljä perunaa kaksi pussia kantarellikastiketta
        - neljä paahtoleipää voita
        - kaksi saarioisten kerroskiisseliä (á 200 g/purkki)
        - neljätoista tuulihattua
        ja lisäksi noin neljä desilitraa kokista.

huh. jo sen kirjoittaminen etoaa.

voivoi, omat "ahmimiset" ei tunnu enää teidän määrien jälkeen miltään ahmimisilta vaikka olo on kuin joulukinkulla...
        itse "ahmin" ja oksensin tänään:
        -n.200g kaakaovohveleita
        -1 jugurtti
        -1 lautasellinen puuroa ja mansikkahilloa
        -1 lautasellinen pinaattikeittoa ja kananmuna
        -ruisleivän molemmat puolet ja päällä margariinia, juustoa, kurkkua ja salaattia
        -2 omenaaa

joo tiedän, naurettavaa väittää näitä ahmimiseksi teidän rinnalla mutta siltä musta vaan tuntuu...

• bana--

Ei tää ihan vedä vertoja kaikkien muiden määrille, mutta kirjoitan silti kun ahdistaa niin pirusti. En päässyt edes oksentamaan. Eli tässä siis eilinen päivä, joka meni muuten hyvin ja melko samalla lailla kuin muutkin, lukuun ottamatta noita 3 kaloripommia. Pidän siis ruokapäiväkirjaa.

2 kahvia 20kcal
      puuro 100 kcal
      kahvi 10kcal
      muroja 40kcal
      150g maitorahkaa 100kcal
      kupillinen vihreää teetä
      11 dumlea 396~400kcal
      100g geishaa 560kcal
      200g karkkia 700kcal
      2 litraa vettä

hyi helvata. Tänään kärsin sitten eilisen tyhmyydestä

• ahmijatar

Parantuminen ei kyllä yhtään auta nyt kun taas kerran jäin kiinni oksentamisesta. Asun siis kotona ja olen yrittänyt noudattaa ruokailuja, mutta se määrä minkä joudun syömään on minulle paljon ja aiheuttaa sen, että pakko päästä oksetamaan. Nyt aamulla äiti sanoi, että ellei terapia auta, pitää ottaa järeemmät asiat käyttöön. Ihanko tuollainen uhkaillu tässä auttaisi, odotan innolla, että pääsen koulusta kotiin oksentamaan :/

En tiedä kauanko jaksan tätä rataa, mutta minkä tässä tekee...

• sdgsdfh
        ahmijatar kirjoitti:

Parantuminen ei kyllä yhtään auta nyt kun taas kerran jäin kiinni oksentamisesta. Asun siis kotona ja olen yrittänyt noudattaa ruokailuja, mutta se määrä minkä joudun syömään on minulle paljon ja aiheuttaa sen, että pakko päästä oksetamaan. Nyt aamulla äiti sanoi, että ellei terapia auta, pitää ottaa järeemmät asiat käyttöön. Ihanko tuollainen uhkaillu tässä auttaisi, odotan innolla, että pääsen koulusta kotiin oksentamaan :/

En tiedä kauanko jaksan tätä rataa, mutta minkä tässä tekee...

ouch. joo vittu. ahmin tänään taas ihan prklsti ja en saanut oksentamalla vaan kun nesteitä vähän ulos. en pystyny tunkemaan sormia kunnolla kurkkuun ku hampaat on hiertänyt kädet rakoille. sattuu ihan hirveesti. ja siitäkös paska omatunto taas. eikä jaksa lähtee lenkille. vedin puol desiä levolacia ja sekään ei oo auttanut vielä mitään. pelottaa että siitä tuli vielä lisäkaloreita kaupan päälle.

ahmin siis litran marjakeittoa, 500g irtsareita, makkaran ja vitusti kanariisiruokaa. perkele. kaks kiloa tuli lisää painoaki. jospas saisin jostain jotain jedivoimia tuohon lenkille lähtöön...

• ahmijatar
        sdgsdfh kirjoitti:

ouch. joo vittu. ahmin tänään taas ihan prklsti ja en saanut oksentamalla vaan kun nesteitä vähän ulos. en pystyny tunkemaan sormia kunnolla kurkkuun ku hampaat on hiertänyt kädet rakoille. sattuu ihan hirveesti. ja siitäkös paska omatunto taas. eikä jaksa lähtee lenkille. vedin puol desiä levolacia ja sekään ei oo auttanut vielä mitään. pelottaa että siitä tuli vielä lisäkaloreita kaupan päälle.

ahmin siis litran marjakeittoa, 500g irtsareita, makkaran ja vitusti kanariisiruokaa. perkele. kaks kiloa tuli lisää painoaki. jospas saisin jostain jotain jedivoimia tuohon lenkille lähtöön...

Eikö sulla ole "turvaruoka oksennettavaa" eli sellaisia ruokia, jotka tulevat varmasti ulos ja mahdollisesti aiheuttaa niin suuren refleksin, että muutkin mössöt tulevat? Itsellä ainakin taikinat (ihme herkku; rasvaa, sokeria, juqurttia ja jauhoja) ja kun sen oksennan sen mömmöisyyteen tarttuu muutkin ruuat!

• tuhlaajapossu
        ahmijatar kirjoitti:

Eikö sulla ole "turvaruoka oksennettavaa" eli sellaisia ruokia, jotka tulevat varmasti ulos ja mahdollisesti aiheuttaa niin suuren refleksin, että muutkin mössöt tulevat? Itsellä ainakin taikinat (ihme herkku; rasvaa, sokeria, juqurttia ja jauhoja) ja kun sen oksennan sen mömmöisyyteen tarttuu muutkin ruuat!

Välillä ahmimiskohtaukset tulee ihan puun takaa, mutta usein - kuten tänään - sain vältettyä makeanhimon töissä lupaamalla itselleni ruokasession illalla... Suunnittelin oikein pitkään ja hartaasti mitä ostan kaupasta ja kohta lähden kauppaan. Helppoja oksennettavia eli einespurilaisia, jätskiä kastiketta, suklaata, pullaa, vaaleaa leipää ja keksejä.

Ihan sairasta. Muut lähtevät perjantaina kavereiden kanssa ulos, minä sulkeudun kämppääni ruokieni ja vessanpöntön seuraksi.

• täällä.....
        tuhlaajapossu kirjoitti:

Välillä ahmimiskohtaukset tulee ihan puun takaa, mutta usein - kuten tänään - sain vältettyä makeanhimon töissä lupaamalla itselleni ruokasession illalla... Suunnittelin oikein pitkään ja hartaasti mitä ostan kaupasta ja kohta lähden kauppaan. Helppoja oksennettavia eli einespurilaisia, jätskiä kastiketta, suklaata, pullaa, vaaleaa leipää ja keksejä.

Ihan sairasta. Muut lähtevät perjantaina kavereiden kanssa ulos, minä sulkeudun kämppääni ruokieni ja vessanpöntön seuraksi.

tuskalla vedin päivän töissä läpi ja nyt kauppaan ja sessio käyntiin... voi luoja!

• ahmijatar
        täällä..... kirjoitti:

tuskalla vedin päivän töissä läpi ja nyt kauppaan ja sessio käyntiin... voi luoja!

Jep, koulussa sama... Illalla kyllä vieraita tulossa, mutta onnekseni pääsin jo 11, kämpille kaupankautta ja oks oks. Huomenna sitten pitäisi mennä syntymäpäiville ja heikottaa jo pelkkä ajatuskin niin ihanasti tarjottavista, joista pitää kieltäytyä -.- Tai noh, ei kovin viitti mennä tuttavien vessaa sotkemaan kesken iltaa. Saldoksi tänään tuli:

600 g suklaata
        900 g keittoa
        leipää tolkuttomasti juusto
        taikinaa
        kasviksia ja ketsuppia

Olisi tehnyt kyllä mieli syödä enemmänkin, mutta eipä kerennyt :/

• N45
        ahmijatar kirjoitti:

Jep, koulussa sama... Illalla kyllä vieraita tulossa, mutta onnekseni pääsin jo 11, kämpille kaupankautta ja oks oks. Huomenna sitten pitäisi mennä syntymäpäiville ja heikottaa jo pelkkä ajatuskin niin ihanasti tarjottavista, joista pitää kieltäytyä -.- Tai noh, ei kovin viitti mennä tuttavien vessaa sotkemaan kesken iltaa. Saldoksi tänään tuli:

600 g suklaata
        900 g keittoa
        leipää tolkuttomasti juusto
        taikinaa
        kasviksia ja ketsuppia

Olisi tehnyt kyllä mieli syödä enemmänkin, mutta eipä kerennyt :/

Jotenkin on sellainen olo että tässä iässä pitäisi olla jo "järjissään". Minä selitän käytökseni diagnoosilla "bulimia".

Tulin duunista. Vedin lasagnea 2 tuhtia annosta, join punaviiniä. Siihen sitten päälle 1,5 litraa jätskiä. 4 kpl jättisämpylöitä päällysteineen. Lopuksi kiskaisin puolen kilon pussin lakua....

Järkyttävä olohan siitä seurasi! Ja sitten pöntöllä vaikka kuinka kauan. Kaiken muun sain kuin sainkin ulos paitsi lakut. Ne pirulaiset painuu pohjalle.

Ja huomenaamuna sitten heräilen naama turvonneena ja psyyke paskana.

Olisi ihanaa olla terve!

• en kestä
        N45 kirjoitti:

Jotenkin on sellainen olo että tässä iässä pitäisi olla jo "järjissään". Minä selitän käytökseni diagnoosilla "bulimia".

Tulin duunista. Vedin lasagnea 2 tuhtia annosta, join punaviiniä. Siihen sitten päälle 1,5 litraa jätskiä. 4 kpl jättisämpylöitä päällysteineen. Lopuksi kiskaisin puolen kilon pussin lakua....

Järkyttävä olohan siitä seurasi! Ja sitten pöntöllä vaikka kuinka kauan. Kaiken muun sain kuin sainkin ulos paitsi lakut. Ne pirulaiset painuu pohjalle.

Ja huomenaamuna sitten heräilen naama turvonneena ja psyyke paskana.

Olisi ihanaa olla terve!

voi morjens sanon mä tälle viikonlopulle.... tänään menyt:
        -16 tortillaa täytteineen
        -n.600g karkkia
        -pellillinen marjapiirakkaa ja vaniljakastiketta
        -pellillinen valkosipuli-juusto leipää
        -n. litra sosekeittoa
        -pakastepizza
        -2 jugurttia
        -n.200g perunasalaattia

ja kello on vasta kolme. :´((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((

• bulimiaa4v
        en kestä kirjoitti:

voi morjens sanon mä tälle viikonlopulle.... tänään menyt:
        -16 tortillaa täytteineen
        -n.600g karkkia
        -pellillinen marjapiirakkaa ja vaniljakastiketta
        -pellillinen valkosipuli-juusto leipää
        -n. litra sosekeittoa
        -pakastepizza
        -2 jugurttia
        -n.200g perunasalaattia

ja kello on vasta kolme. :´((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((

Pari juttua tuli mieleen..
        Ensinnäkin että minkä painoisia olette ihmiset? Itse tunnen olevani täysin epäonnistunut bulimikko, koska bmi on 22.
        Toiseksi, olen tajuttoman kateellinen kun voitte syödä noin paljon ja oksentaa kaiken. Itsellä tuottaa vaikeuksia nykyään minkä tahansa oksentaminen ja se sitten lisää ahdistusta kun kamaa jää sisälle, joskus jopa kaikki.
        Kolmanneksi, tuli nälkä näitä lukiessa. Lupasin itselleni huomiseksi nyt sitten bulimiasession. Oikein kunnon session, mihin aion luultavasti käyttää rahaa mielipuolisia määriä. jihuu, tämä se on elämää
        Neljänneksi, käytättekö laihdutuskeinona vain oksentamista vai myös liikuntaa tai lääkkeitä? Itse käyn ainakin juoksemassa aina ahmimispäivän jälkeen. paastopäivinä ei sitten olekaan energiaa sellaiseen. Mietin että jos joidenkin teidän bmi on 16 paikkeilla, niin riittääkö silloin energiaa urheiluun, vai onko ruokavalio ainoa keino laihtua?

Kaikki ihan uteliaisuudesta ja jos joku kuulosti vittuilulta, se ei sitä ollut.

• ahmijatar
        bulimiaa4v kirjoitti:

Pari juttua tuli mieleen..
        Ensinnäkin että minkä painoisia olette ihmiset? Itse tunnen olevani täysin epäonnistunut bulimikko, koska bmi on 22.
        Toiseksi, olen tajuttoman kateellinen kun voitte syödä noin paljon ja oksentaa kaiken. Itsellä tuottaa vaikeuksia nykyään minkä tahansa oksentaminen ja se sitten lisää ahdistusta kun kamaa jää sisälle, joskus jopa kaikki.
        Kolmanneksi, tuli nälkä näitä lukiessa. Lupasin itselleni huomiseksi nyt sitten bulimiasession. Oikein kunnon session, mihin aion luultavasti käyttää rahaa mielipuolisia määriä. jihuu, tämä se on elämää
        Neljänneksi, käytättekö laihdutuskeinona vain oksentamista vai myös liikuntaa tai lääkkeitä? Itse käyn ainakin juoksemassa aina ahmimispäivän jälkeen. paastopäivinä ei sitten olekaan energiaa sellaiseen. Mietin että jos joidenkin teidän bmi on 16 paikkeilla, niin riittääkö silloin energiaa urheiluun, vai onko ruokavalio ainoa keino laihtua?

Kaikki ihan uteliaisuudesta ja jos joku kuulosti vittuilulta, se ei sitä ollut.

Kyllä minä ainakin pakosta liikun. Painoindeksi tosiaan sen 15 kuten olen maininnut, aika heikolla hapella välillä päiviä menee. Koulupäivän pärjää purkalla, vedellä ja vihreällä teellä, iltapäivällä oksennan ja illan sitten jumppailen tai lenkkeilen. Kyllä silmissä pimenee aika lahjakkaasti ylösnoustessa tai pahempaa lenkkie vetäessä, mutta omalla sairaalla tavalla tiedän kuolevani tähän :/

Yöt sitten makaan silmät selällään, kuola valuen ja toivon, että saan unta. Ja tämä rytmi ollut jo kolmisen vuotta, välillä aamuisin vaan miettii miksi edes nousta ylös. Ainoa lohtu onkin ajatus tulevaisuudesta omassa taloudessa, mutta vielä vuosi pitäisi jaksaa sinnitellä :S

• kaloriiina
        ahmijatar kirjoitti:

Kyllä minä ainakin pakosta liikun. Painoindeksi tosiaan sen 15 kuten olen maininnut, aika heikolla hapella välillä päiviä menee. Koulupäivän pärjää purkalla, vedellä ja vihreällä teellä, iltapäivällä oksennan ja illan sitten jumppailen tai lenkkeilen. Kyllä silmissä pimenee aika lahjakkaasti ylösnoustessa tai pahempaa lenkkie vetäessä, mutta omalla sairaalla tavalla tiedän kuolevani tähän :/

Yöt sitten makaan silmät selällään, kuola valuen ja toivon, että saan unta. Ja tämä rytmi ollut jo kolmisen vuotta, välillä aamuisin vaan miettii miksi edes nousta ylös. Ainoa lohtu onkin ajatus tulevaisuudesta omassa taloudessa, mutta vielä vuosi pitäisi jaksaa sinnitellä :S

Tänään syöty:

- 150 g dominoja
        - 1/4 dallaspitko
        - muroja
        - 1/4 Vienetta
        - juustopatonki (kokonainen), reilusti Oivariinia
        - 100 g valkosuklaata
        - persikkarahka
        - lakujätskituutti
        - kanahampurilainen
        - grillattua kanaa
        - 3 palaa kermakakkua

(- jonkun verran vihanneksia)

Enkä läheskään kaikkia saanut oksenettua :((

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2490
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      200
      1181
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1091
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      298
      911
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      868
    7. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      91