Yksi kummi?

riittääkö...

Riittääkö teidän mielestä lapselle yksi kummi?

4

354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minku_82

      Ev.lut. kirkon mukaan kummeja pitää olla vähintään kaksi. Tietysti jos et lasta halua kastaa, vaan kummit olisi epävirallisia, niin mitään sääntöä määrästä ei ole.

      • aloittanut....

        Olen itse sitä juuri ihmetellyt, miksi vanhemmat eivät saa päättää, onko lapsellaan kummeja enemmän kuin yksi.


      • minku_82
        aloittanut.... kirjoitti:

        Olen itse sitä juuri ihmetellyt, miksi vanhemmat eivät saa päättää, onko lapsellaan kummeja enemmän kuin yksi.

        Ennen kummeja ei käsittääkseni ole jälkeenpäin voinut lisätä. Ennen kummius on myös merkinnyt vähän enemmän kuin lahjojen ostelua ja särkänniemessä käyttämistä. Sillä, että kummeja pitää olla useampi, on varmistettu se että jos yksi kummi kuolee, lapsi ei jää kokonaan ilman kummia.

        Nykyäänhän kummin voi hyvästä syystä jälkeenpäin lisätä. Kummin "erottaminen" ei kuiutenkaan ole mahdollista nykyäänkään.

        Ja ylärajaa kummien määrälle ei ole. Toki järkeä saa ja pitää käyttää.


    • kirkkolain mukaan

      lapsellla pitää olla vähintään kaksi kummia, en tiedä onko kummien määrällä ylärajaa. Ortodokseilla riittää muistaakseni yksi kummi, ylärajasta en tiedä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      3170
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      117
      2214
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1624
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1408
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      76
      1112
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      941
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      904
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      900
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      815
    10. Rahtari s salmi

      Onkohan jutussa perää että kylän tyhmin rahtari on palanut ratista
      Suomussalmi
      8
      795
    Aihe