miten peittäisin raskauden juhlissa?

...............

kolmen vkon päästä olisi juhlat, joissa alkoholi ilmeisestikin virtaisi. En kuitenkaan halua raskaudesta vielä kertoa, enkä voi teeskennellä juomista, koska ajattelin autolla olla liikenteessä (sitä ei voi peitellä).. milläs voisin muita puijata? Mikäs olisi vaikka sellainen lääkitys, jonka kanssa ei alkoa voisi yhtään ottaa? Huom. mielellään ei mielialalääke tai lääke mihinkään tarttuvaan tautiin.. :) Tai onko muita kikkoja?

36

3408

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Monella tapaa

No jos olet autolla liikenteessä niin eikös se ole juuri hyvä syy olla juomatta. Tai sanot että sinulla on jotakin menoa aamusta ettet viitsi krapulaa hankkia tms. Tai valitat että sulla on ollut pääkipeä/migreeni koko päivän (niskat jumissa) eikä hellitä.

Minä en voisi migreenissä edes kuvitella alkoholia,oksennus lentäisi.

• hmmhmhhh

eikös tuo auto oo jo ihan tarpeeks hyvä syy olla juomatta? :D

• päällä?

ja sen kanssa ei lääkäri luvannut alkoholia ottaa..

• en oikein...

ymmärtänyt, miksei autolla liikenteessä oleminen ole hyvä syy olla juomatta?!

Itse ainakin tein juuri niin, että menin tarkoituksella hääjuhlaan autolla, kotta sain hyvän syyn olla juomatta. Eikä kukaan kyllä kyseenalaistanut.

• ap...

Kyseessä on polttarit, jossa ensin talsitaan ympäri kylää kävellen ja julkisilla, mutta illalla kun mennään baariin, haluan mennä autolla (hakisin auton kotoa, kun sitä ennen ollaan meidän lähellä), kun kotimatka on muuten turhan pitkä, eikä takseja välttämättä saa (ja ne maksaa), niin siksi ajattelin mennä autolla. Mutta uskookohan muu seurue, että olen koko päivän juomatta vain iltaisen autoilun takia..?

• ...
        ap... kirjoitti:

Kyseessä on polttarit, jossa ensin talsitaan ympäri kylää kävellen ja julkisilla, mutta illalla kun mennään baariin, haluan mennä autolla (hakisin auton kotoa, kun sitä ennen ollaan meidän lähellä), kun kotimatka on muuten turhan pitkä, eikä takseja välttämättä saa (ja ne maksaa), niin siksi ajattelin mennä autolla. Mutta uskookohan muu seurue, että olen koko päivän juomatta vain iltaisen autoilun takia..?

Koko päivä PITÄÄ olla juomatta iltaisen autoilun takia. Alkoholi kun ei tunnetusti haihdu verestä ihan samantien. Oletkohan ihan tarpeeksi kypsä lapsen saamaan?

• ldldll
        ... kirjoitti:

Koko päivä PITÄÄ olla juomatta iltaisen autoilun takia. Alkoholi kun ei tunnetusti haihdu verestä ihan samantien. Oletkohan ihan tarpeeksi kypsä lapsen saamaan?

Eiköhän kirjoittaja tarkoittanut sitä, että kaverit ei välttämättä ymmärrä miksi se auto sieltä tarttee edes hakea sitten kun sinne baariin mennään... Eli kaverit painostavat juomaan ja ottamaan sen taksin loppuillasta.

• ap...
        ... kirjoitti:

Taisit joo käsittää tai jopa lukea väärin. Ajattelin siis käyttää tekosyynä illan autoilua sille, etten siis päivälläkään voi juoda mitään (kuten kirjoitinkin), jottei muu väki siis ihmettele miksi en juo päivällä. Enkä siis joisi illallakaan, tietenkään, koska raskaana olen.
        Ja mitä kypsyyteen tulee, niin toinen lapsi tulossa jo yli kolmenkympin iässä. En vain haluaisi sitä vielä kaikille kuuluttaa...
        Asiasta kukkaruukkuun vielä: jos kuitenkin jostain syystä joisin vaikka aamupäivällä lasin, pari skumppaa, niin taatusti voisin ajaa autoa jo illalla. Siinä ajassa jo haihtuisi tarpeeksi. Tosin koskaan en ole tippaakaan ottanut, jos olen autolla meinannut ajella. Muutenkaan en juo kuin kerran, pari vuodessa.
        No meni jo hieman aiheen ohi...

• Juliett09

huiputin silloin ihan alussa (kun en tahtonut vielä kaikille kertoa) juuri sillä että minulla on antibioottikuuri... Jos joku kysyi että mihin vaivaan niin sanoin että virtsatietulehdukseen ja siihen loppui kyselyt :D

• mie näin

itse juomasi ja otat alkoholitonta.....ainakin ravintolassa onnistuu kun paukut ja oluet tulevat laseihin.....tarkoitan tuolla että itse ostat että näin voit salata sen mitä juot,varsinkin oluen kanssa tosi iisiä kukaan ei edes kysele mikä tuon nimi on niinkuin paukkujen kaa voisi käydä:):)

• kyllä

bacardicola näyttää ihan samalta ku pelkkä colakin... :)

• pilvinpimein

Yhdistelin mielestäni parhaat ehdotukset ja lisäsin siihen omiani:

Eli koska juhlat ovat vasta kolmen viikon kuluttua, ehdit sopivasti 2,5 viikon kuluttua sairastua "virtsatietulehdukseen". Pissatulehduksen sait vaikka, kun istuit kosteassa maassa liian pitkään. Kirvelee, polttelee pissatessa, tuntuu että koko ajan pissahätä... Joten "voi kettu, kävipä tosi kakkamainen tuuri mulla, ku just nyt, ku ois ollu kiva päästä bilettään, lääkäri määräs antibioottikuurin. No, otetaan positiivisesti, nyt meillä on kuski". Ei tarvi kertoa ku yhdelle tai kahdelle jotka polttareihin osallistuu. Kyllä se sana leviää.

Tosin nykyajan antibiootit on sellaisia, että pitää olla jotain harvinaisempaa, ettei alkoa saisi ollenkaan ottaa. Yritetään löytää muutama sellainen nimi. Esim. pissatulehdukseen / korvatulehdukseen usein määrättävä v-pen kyllä sallii muutaman lasillisen... Mutta palaillaan, jos löytyy antibiootti, jolla antabus-vaikutus eli ehdoton kielto alkoholin kanssa.

• pilvinpimein

http://www.tohtori.fi/laakeopas/laake/12275-TRIKOZOL

Löytyihän se sieltä lopulta...

Tässä sulle oiva selitys, vielä parempi kuin pissatulehdus. Sano että paha hiiva, lääkäri anto kunnon tujut, vielä apteekissakin korostettiin, että EI SAA OTTAA alkoa.

Mulla oli tämä kuuri keväällä, ja tosiaan korostettiin, että ei missään nimessä saa ottaa. Sekä lääkäri että vielä apteekissa. Aiheuttaa antabus-reaktion. Tuskinpa kukaan kyselee, miksi on kutinaa (selitä hiivalla) alapäässä. Mullakin määrättiin, kun monta hiivatulehdusta jostain syystä peräkkäin.

• ap...
        pilvinpimein kirjoitti:

Tässä sulle oiva selitys, vielä parempi kuin pissatulehdus. Sano että paha hiiva, lääkäri anto kunnon tujut, vielä apteekissakin korostettiin, että EI SAA OTTAA alkoa.

Mulla oli tämä kuuri keväällä, ja tosiaan korostettiin, että ei missään nimessä saa ottaa. Sekä lääkäri että vielä apteekissa. Aiheuttaa antabus-reaktion. Tuskinpa kukaan kyselee, miksi on kutinaa (selitä hiivalla) alapäässä. Mullakin määrättiin, kun monta hiivatulehdusta jostain syystä peräkkäin.

Toivottavasti et kuulu meidän polttariseurueeseen tai kukaan muukaan, joka nämä lukee... jään muuten nalkkiin aika mojovasti , jos tuon hiivapuijauksen selitän :)

Kiitos sinulle ja muille vinkeistä!

• ja
        pilvinpimein kirjoitti:

Lääkettä ei saa käyttää raskauden ensimmäisen kolmanneksen eikä imetyksen aikana

• Nappi!!!

Haluat peittää raskauden sen ymmärrän. Mutta en ymmärrä miksi pitää keksiä tekosyitä juomattomuudelle. Nykymaailmassa ihmiset juovat juovat ja juovat, että sitten kun eivät juo niin pitää keksiä tekosyitä...Aika hullu ajatus mutta ilmeisesti totta.

Missä ovat tulevat vanhemmat joiden ei tarvitse keksiä tekosyitä juomattomuudelle? Sitten kaikki täällä innoissaan keksivät vielä niitä tekosyitä. Missä moraali?

Minun mielestäni sinulla ei ole mikään velvollisuus keksiä yhtään tekosyytä. Olet juomatta ja muiden pitää hyväksyä se. Ihmetelkööt, sehä on niiden häpeä. Kyllä raskaana pitäisi jo sen verran kasvaa aikuiseksi, että kykenee jättämään lapsellisuudet taakseen.

• kypsemmällä iällä...

meidän kolmikymppisten piirissä nyt vain on niin, että jos normaaliolosuhteissa olet henkilö, joka saattaa annoksen tai kaksi alkoholia käyttää ja sitten tällaisissa juhlallisuuksissa jättää sen väliin alkaa tyttöjen kesken heti hirveä spekulaatio - että onkohan se raskaana vai eikö ole ja tuttujen tyttöjen kesken se ladataan heti kärkeen se kysymys ihan suoraan alkoholittomallekin.
        Nyt kun ollaan "siinä iässä". Siis juuriin siinä kypsässä iässä, missä lasten hankkiminen on ajankohtaista.
        Jotta, jos ja kun ei halua asiaa edes naamanilmeillään vielä kenellekään paljastaa (mikä on enenmmän kuin ymmärrettävää) on hyvä lykätä jauhot porukalle suuhun heti alkajaisiksi hyvällä selityksellä.
        Kyse ei siis ole lapsellisuudesta tai moraalittomuudesta vaan yksityisyydestä.

• Ihmettelijätär77
        kypsemmällä iällä... kirjoitti:

meidän kolmikymppisten piirissä nyt vain on niin, että jos normaaliolosuhteissa olet henkilö, joka saattaa annoksen tai kaksi alkoholia käyttää ja sitten tällaisissa juhlallisuuksissa jättää sen väliin alkaa tyttöjen kesken heti hirveä spekulaatio - että onkohan se raskaana vai eikö ole ja tuttujen tyttöjen kesken se ladataan heti kärkeen se kysymys ihan suoraan alkoholittomallekin.
        Nyt kun ollaan "siinä iässä". Siis juuriin siinä kypsässä iässä, missä lasten hankkiminen on ajankohtaista.
        Jotta, jos ja kun ei halua asiaa edes naamanilmeillään vielä kenellekään paljastaa (mikä on enenmmän kuin ymmärrettävää) on hyvä lykätä jauhot porukalle suuhun heti alkajaisiksi hyvällä selityksellä.

Mikset halua kertoa raskaudesta? Onko se jotenkin paha asia? Juomattomuutta en ihmettele. Ja jos välttämättä haluat salata raskautesi ja juomattomuutesi, niin sen luulisi olevan helppoa tilaamalla esim. alkoholiton olut vähän muilta sivussa. Pyydä se suoraan lasiin. Toisaalta, jos muut juovat, he eivät todellakaan huomaa, vaikka jättäisit ohimennen lasisi jonnekin sivupöydälle tai kaataisit vaikka perinteisesti kukkapurkkiin.

• ap...

Ei kyse ole lapsellisuudesta, jos ei halua heti alussa kenenkään tietävän raskaudesta. Sitäpaitsi naiset ensimmäisenä epäilevät raskautta, jos joku seurueesta ei moisessa tilanteessa juo. Ja varsinkin kun en tällaisissa juhlissa koskaan ennen ole pulloon sylkenyt, vaikken muuten kova juhlimaan olekaan koskaan ollut.
        En ymmärrä, mitä tarkoitat lapsellisuuksilla...?
        Mulle on aivan sama, hyväksyykö muut mun juomisen tai juomattomuuden, mutten sitä halua sen enempää joutua selittelemään ja jos ei minulla "fiksua" syytä ole esittää ihmisille, jotka tuntevat minut hyvin, oletuksena on taatusti, että olen raskaana, ja sitä taas en kellekään halua kuuluttaa, koska takana lukuisia keskenmenoja.
        Tuleva vanhempi en ole, vaan olen jo yhden äiti, ja aika reilusti elämää nähnyt.
        Mitä moraalilla on tekemistä sen kanssa, haluaako koko tuttavapiirin jännittävän mukana, josko tämäkin menisi kesken? Pääsen vain yksinkertaisesti helpommalla ja vähemmillä selittelyillä, jos heitän pienen valkoisen valheen.
        Ei ole velvollisuuteni keksiä muita varten tekosyitä, vaan teen sen täysin itseni ja vauvani takia. Näin meille on parempi. Enkä halua, että kukaan ainakaan helpolla arvaa, mistä on kyse, koska meille se on arka paikka.

Outoa ajatuksenjuoksua sinulla.

• ap...
        Ihmettelijätär77 kirjoitti:

Mikset halua kertoa raskaudesta? Onko se jotenkin paha asia? Juomattomuutta en ihmettele. Ja jos välttämättä haluat salata raskautesi ja juomattomuutesi, niin sen luulisi olevan helppoa tilaamalla esim. alkoholiton olut vähän muilta sivussa. Pyydä se suoraan lasiin. Toisaalta, jos muut juovat, he eivät todellakaan huomaa, vaikka jättäisit ohimennen lasisi jonnekin sivupöydälle tai kaataisit vaikka perinteisesti kukkapurkkiin.

Raskauteni ei tosiaan ole paha asia, ellei se taas vaihteeksi mene kesken. Tosiaan lukuisia keskenmenoja takana, joista ystäväni osasta tietävät, enkä halua heidän kanssaan käydä läpi enää yhtään sellaista, joten siksi en vielä todellakaan kenellekään halua tästä kertoa. Jotkin asiat ovat yksityisiä, eivätkä kuulu muille, jos niin haluan.
        Baarissa valejuominen onnistuisi ehkä, mutta entäs kun ollaan ensin kaupungilla liikenteessä, skumppaa tarjolla, sitten saunomaan ja juomaan lisää...?

• Nappi!!!
        kypsemmällä iällä... kirjoitti:

Olen 24 =D Joten tiedän täsmälleen mistä puhun. Minun ikäiseni juovat joka vkl ja näinkin pienessä kylässä missä minä asun, juorut kulkevat vikkelään. Jopa vanhempi väestö lietsoo. Mutta entä sitten. Minun mahani asiat eivät heille kuulu, antaa niiden luulla mitä luulevat ja thats it. Minä en lähde pelaamaan mitään lapsellisia juonpans, enpäsjuokkaan pelejä.

Ja kyllä jos on juonut niin paljon, ettei voi hyvällä omatunnolla olla juomatta, keksimättä tekosyitä, on moraalittomuutta. Ja tämä ihme kieroilu ja tekosyiden keksiminen on lapsellista. Aikuisen ihmisen ei tarvitse lyödä jauhoja suuhun kenellekkään. Aikuinen keskittyy siihen omaan pikku elämäänsä ja antaa muiden luulla mitä luulevat. Vai oletko itse yhtä lapsellinen kuin kaverisi? Vahdit heidän mahoja ja asioita??? Mieti näitä asioita pikkaisen eri asenteella ja kantilta. Huomaat, että on helpompi elää kun ei tarvitse murehtia mitä naapurin noora mahtaa sanoa.

• Nappi!!!
        ap... kirjoitti:

Ei kyse ole lapsellisuudesta, jos ei halua heti alussa kenenkään tietävän raskaudesta. Sitäpaitsi naiset ensimmäisenä epäilevät raskautta, jos joku seurueesta ei moisessa tilanteessa juo. Ja varsinkin kun en tällaisissa juhlissa koskaan ennen ole pulloon sylkenyt, vaikken muuten kova juhlimaan olekaan koskaan ollut.
        En ymmärrä, mitä tarkoitat lapsellisuuksilla...?
        Mulle on aivan sama, hyväksyykö muut mun juomisen tai juomattomuuden, mutten sitä halua sen enempää joutua selittelemään ja jos ei minulla "fiksua" syytä ole esittää ihmisille, jotka tuntevat minut hyvin, oletuksena on taatusti, että olen raskaana, ja sitä taas en kellekään halua kuuluttaa, koska takana lukuisia keskenmenoja.
        Tuleva vanhempi en ole, vaan olen jo yhden äiti, ja aika reilusti elämää nähnyt.
        Mitä moraalilla on tekemistä sen kanssa, haluaako koko tuttavapiirin jännittävän mukana, josko tämäkin menisi kesken? Pääsen vain yksinkertaisesti helpommalla ja vähemmillä selittelyillä, jos heitän pienen valkoisen valheen.
        Ei ole velvollisuuteni keksiä muita varten tekosyitä, vaan teen sen täysin itseni ja vauvani takia. Näin meille on parempi. Enkä halua, että kukaan ainakaan helpolla arvaa, mistä on kyse, koska meille se on arka paikka.

Outoa ajatuksenjuoksua sinulla.

teksti niin ehkä avaat silmäsi.

Ja jos meinaat irrottaa sanoja mun lauseista ja laitella niitä toisiin lauseisiin ni ne eivät sitten ole minun lauseita. Ja tietenkään siinä tapauksessa en yhtään ihmettele vaikka pidät ajatuksenjuoksuani outona. Kun olet irrottanut kaiken asiayhteydestä.

"Mitä moraalilla on tekemistä sen kanssa, haluaako koko tuttavapiirin jännittävän mukana, josko tämäkin menisi kesken?"

• on keskenmenoja...
        Nappi!!! kirjoitti:

Olen 24 =D Joten tiedän täsmälleen mistä puhun. Minun ikäiseni juovat joka vkl ja näinkin pienessä kylässä missä minä asun, juorut kulkevat vikkelään. Jopa vanhempi väestö lietsoo. Mutta entä sitten. Minun mahani asiat eivät heille kuulu, antaa niiden luulla mitä luulevat ja thats it. Minä en lähde pelaamaan mitään lapsellisia juonpans, enpäsjuokkaan pelejä.

Ja kyllä jos on juonut niin paljon, ettei voi hyvällä omatunnolla olla juomatta, keksimättä tekosyitä, on moraalittomuutta. Ja tämä ihme kieroilu ja tekosyiden keksiminen on lapsellista. Aikuisen ihmisen ei tarvitse lyödä jauhoja suuhun kenellekkään. Aikuinen keskittyy siihen omaan pikku elämäänsä ja antaa muiden luulla mitä luulevat. Vai oletko itse yhtä lapsellinen kuin kaverisi? Vahdit heidän mahoja ja asioita??? Mieti näitä asioita pikkaisen eri asenteella ja kantilta. Huomaat, että on helpompi elää kun ei tarvitse murehtia mitä naapurin noora mahtaa sanoa.

taustalla, joten on hyvin ymmärrettävää, että hän ei halua antaa muille aihetta vihjailuihin ja arvailuihin. Itsekin keskenmenon kokeneena ymmärrän hyvin. Toisaalta ymmärrän myös sen, että kaikki eivät välitä mitään muiden mielipiteistä ja eivät koe tarvetta peitellä raskauttaan.

Minusta lapsellista on lähinnä toisen arvostelu ja se, ettei ymmärretä asioita muuten kuin omalta kantilta. Ehkä sitten kypsemmässä iässä sinäkin ymmärrät. Terveisin, itsekin 24 vuotias, mutta toisten valintoja kunnioittava ihminen.

• Nappi!!!
        on keskenmenoja... kirjoitti:

taustalla, joten on hyvin ymmärrettävää, että hän ei halua antaa muille aihetta vihjailuihin ja arvailuihin. Itsekin keskenmenon kokeneena ymmärrän hyvin. Toisaalta ymmärrän myös sen, että kaikki eivät välitä mitään muiden mielipiteistä ja eivät koe tarvetta peitellä raskauttaan.

Minusta lapsellista on lähinnä toisen arvostelu ja se, ettei ymmärretä asioita muuten kuin omalta kantilta. Ehkä sitten kypsemmässä iässä sinäkin ymmärrät. Terveisin, itsekin 24 vuotias, mutta toisten valintoja kunnioittava ihminen.

Vai vielä toisten valintoja kunnioittava? Eli kunnioitat sitten niitä jotka tekevät samallailla kuin sinä, muttet niitä joilla on eriävä mielipide.

Aika monet ovat saaneet keskenmenoja, myös minä. Keskenmenot eivät aina tarkoita, ettet voi saada tervettä lasta myöhemmin. Minäkin olen saanut. MUTTA sitten kun sinun kohtusi revitään irti sairauden takia niin sitten ymmärrät miten lapsellista tommonen pelleily on. Se on aika silmät avaava kokemus niille asioille mitkä ovat oikeasti tärkeitä.

No toivotaan kuitenkin ettei se ole sinulla eessä. Edes vanhana ja hiukan viisaampana.

• uudelleen...
        Nappi!!! kirjoitti:

Vai vielä toisten valintoja kunnioittava? Eli kunnioitat sitten niitä jotka tekevät samallailla kuin sinä, muttet niitä joilla on eriävä mielipide.

Aika monet ovat saaneet keskenmenoja, myös minä. Keskenmenot eivät aina tarkoita, ettet voi saada tervettä lasta myöhemmin. Minäkin olen saanut. MUTTA sitten kun sinun kohtusi revitään irti sairauden takia niin sitten ymmärrät miten lapsellista tommonen pelleily on. Se on aika silmät avaava kokemus niille asioille mitkä ovat oikeasti tärkeitä.

No toivotaan kuitenkin ettei se ole sinulla eessä. Edes vanhana ja hiukan viisaampana.

"Vai vielä toisten valintoja kunnioittava? Eli kunnioitat sitten niitä jotka tekevät samallailla kuin sinä, muttet niitä joilla on eriävä mielipide."

Juurihan kirjoitin, että ymmärrän niitä, jotka haluavat keksiä tekosyitä juomattomuudelleen ja myös niitä, jotka eivät halua. En nyt noilla sanoilla, mutta kuitenkin.

Vaikutat todella nuorelta, riidanhaluiselta ja ilkeältä ihmiseltä, joten en noihin kohdunrepimisjuttuihin lähde kommentoimaan sen enempää.

• *tätyli*
        Nappi!!! kirjoitti:

Aivan kummallista porukkaa liikkuu täällä s24:ssa, juuri näiden tyyppien takia pysyttelen itse usein fiksummilla palstoilla. Ei voi kuin ihmetellä miten pahoin jotkut Suomessa voivat nykyään.

• ja tuollaiset
        *tätyli* kirjoitti:

Aivan kummallista porukkaa liikkuu täällä s24:ssa, juuri näiden tyyppien takia pysyttelen itse usein fiksummilla palstoilla. Ei voi kuin ihmetellä miten pahoin jotkut Suomessa voivat nykyään.

hullut ilmeisesti ovat vielä äitejä? Ja itseään pitää hyvin kypsänä. Sääliksi käy tuon napin (vai mikä nyt olikaan) mahdollisia lapsia.

• Nappi!!!
        ja tuollaiset kirjoitti:

hullut ilmeisesti ovat vielä äitejä? Ja itseään pitää hyvin kypsänä. Sääliksi käy tuon napin (vai mikä nyt olikaan) mahdollisia lapsia.

On se hullua käyttäytyä aikuismaisesti. On se hullua olla vahtaamatta kavereiden tai naapurien elämää. Olishan se aivan järkyttävän säälittävää jos ei kiinnosta mitä muut ajattelee. Sehän onkin tämän elämän tärkein juttu. Kyylääminen. Mahtaa kasvaa oikein ihanat lapsoset. Pupulissa ja suklaassa kuorrutetut.

• Nappi!!!
        uudelleen... kirjoitti:

"Vai vielä toisten valintoja kunnioittava? Eli kunnioitat sitten niitä jotka tekevät samallailla kuin sinä, muttet niitä joilla on eriävä mielipide."

Juurihan kirjoitin, että ymmärrän niitä, jotka haluavat keksiä tekosyitä juomattomuudelleen ja myös niitä, jotka eivät halua. En nyt noilla sanoilla, mutta kuitenkin.

Vaikutat todella nuorelta, riidanhaluiselta ja ilkeältä ihmiseltä, joten en noihin kohdunrepimisjuttuihin lähde kommentoimaan sen enempää.

Ensin olen vanha ja sitten todella nuori. Koeta nyt päättää miltä minä vaikutan?

Riidanhakuiselta. Se että minä tai monet muut kaltaiseni en juokse kännäämässä tai esittämässä kännäämistä kylillä tekee musta riidanhaluisen? Mielenkiintoista.

Helppo on sulkea silmänsä. Vaikeampi on katsoa vaaleanpunaisten lasien läpi todellisuutta. Aina voi keksiä kaikkea olematonta niin että itelle tulee parempi mieli. Ihan miten vaan.

• on sinänsä

minulle tuttu, mutta en oikein ymmärrä tuota, että et voi olla juomatta, etkä myöskään peitellä juomista. Itse olen ratkaissut tuon ongelman kaikissa raskauksissani siten, että olen esimerkiksi avannut sen kaljapullon tai vastaavan ja ollut muka juovinani sitä. Kukaan ei huomaa, vaikka koko illan olisi se sama pullo edessä ja vaikka se ei hupenisi yhtään.

Itse olen myös joskus maistanut tai muka maistanut esimerkiksi tarjolla olevaa viiniä ja todennut, että se on mielestäni pahaa, eikä nyt yhtään tee mieli. Selitys on aina mennyt läpi. Joskin saatan tehdä niin muulloinkin kuin raskaana ollessa ihan siksi, että se on ollut pahaa tai ei ole tehnyt mieli.

• olet..

avannut sitä kaljapulloa ja ollut juovinasi.. ja sen jälkeen lähtenyt ajelemaan autolla :) Ap:llä oli tarkoituksena olla autolla liikkeellä niin eihän silloin voi esittää juovansa alkoholittomia juomia tai yhtään mitään..

• Paras mihin pystyn: sulla on Trikozol-antibioottikuuri, ja pienikin annos alkoholia tuolla lääkekuurilla voi laukaista antabus-reaktion (voimakas pahanolon tunne, päänsärky, ihon kuumotus ja punotus, hengenahdistus). Syitä Trikozol-kuuriin ovat emättimen ja suoliston infektiot, ja jos haluat mahdollisimman vähän kiusallisen selityksen, niin sanot että sulla oli virtsatieinfektioon antibioottikuuri joka aiheutti mahavaivaa, ja siksi sait sen Trikozolin... näin kävi minulle kerran todellisuudessa. Tai sitten sanot lääkkeen olevan suoraa pissatulehdukseen, jos tuttavasi eivät troppeja tunne.

Hengitystieinfektioihin määrätään erittäin harvoin lääkkeitä joilla olisi oikeasti yhteisvaikutuksia alkoholin kanssa, joten se selitys ei ole ollut uskottava miesmuistiin...

• :)

Ihmisten epäilykset herää jos kieltäytyy juomisesta. Ota yks lasillinen skumppaa kun tarjotaan, skoolaa muitten mukana ja juttele iloisesti ilman että teet isompaa numeroa. Kukaan ei kiinitä huomiota jos oikeasti juot tai jätät juomatta sen. Sopivassa välissä tyhjennä lasi tai jätä se vaan johonkin. Seuraavan kerran kun sulle tarjotaan niin sanot että yks skumppa saa riittää kun kumminkin olet autolla.

• Huomasithan,

että kyseiset polttarit oli jo yli 2v sitten..? ;o)

• alkuperäinen...
        Huomasithan, kirjoitti:

että kyseiset polttarit oli jo yli 2v sitten..? ;o)

Ja alkuperäinen täällä kertoilee, että vetosin edellisen illan ja yön migreenikohtaukseen, johon olin "nappeja ottanut", enkä päivällä uskaltanut ainakaan juoda lääkkeiden tai migreenin takia. Sanoin koko ajan, että katsotaan sitten illalla. Meidän kotiin oli tarkoitus mennä saunomaan yms.

No niinhän siinä joka välissä kukin juhlijoista kyseli, että miksen juo ja että juo nyt... oli hieman rasittavaa jokaiselle vuoron perään selitellä juomattomuutta. Illalla olin siis muille kuskina, ja sanoin vaan, etten enää niin myöhään halunnut juoda, koska olin jo väsynyt, enkä halunnut nukahtaa kesken kaiken. Baarissa viihdyin muiden kanssa ehkä hieman yli tunnin.

Mutta oli tosiaan jännä huomata, miten joillekin on jollain tavoin kova pala se, ettei joku juo. Oli syy sitten mikä tahansa. Ja vaikka suurin osa oli enemmän tai vähemmän humalassa päivän aikana, kyllä he huomasivat heti, jos joku ei juonutkaan =)

Joka tapauksessa, raskaus meni hyvin ja 1,5-vuotias tyttä nukkuu tuolla huoneessaan =)

• Et vain ota

Itse en juopottele tippaakaan jos joudun autolla ajamaan, vaikka kuinka sanovat, että eihän se pieni määrä haittaa, minun periaatteeni on olla selvä.
      Mutta jos ennen olet juonut, voi se todella panna ihmettelemään, silloin voit sanoa, että sinulla on adbioottikuuri je et voi nyt ottaa alkoholia. Vie vaikka oma Pommac pullo mukana, jotta voit ottaa sitä kun toiset juovat viinojaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      82
      3732
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      32
      2549
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      94
      2116
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      20
      1637
    5. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      26
      1468
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1451
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      7
      1404
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      67
      1367
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1257
    10. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      20
      1241
    Aihe