Terve,
mielipiteitä siitä pitäisikö lattian hionta tehdä tapetoinnin ja katon maalauksen jälkeen?
Hiomisesta tulee paljon pölyä, tämä selvä. Toisaalta kattoa maalatessa (ja tapetoidessakin) sotkee helposti uuden lakatun lattian? Tästä ei tarvitsisi murehtia jos hioo lattian myöhemmin ja siivoaa vain pölyt pois.
Lattian hionta - ennen vai jälkeen
4
4316
Vastaukset
- ...
Maalaus- ja tapetointihommien ajaksi ainakin minä olen pitänyt tapanani vetää lattiaan suojapahvit. Aika nopea ja helppo homma, eikä se suojapahvi ja teippirulla kummoisia maksa.
Eli voit tehdä lattian ensin - enimmät pölyt tietysti imuroidaan pinnoista pois ennen maalausta ja tapetointia, mutta vähäiset loput sitoo sitten liisteri ja maali... - Remontti-Rane
Pistän nyt kyssän tähän samaan ketjuun, vaikka pikkasen aiheen ohi onkin.
Eli aion hioa mosaiikkiparketin, mutta olen miettinyt myös sen sävyttämistä. Kuulemma se onnistuu siten, että sävytetään lakka, jolla lattia sitten lakataan. Mutta kannattaako mosaiikkiparkettia sävyttää? Se kun on käsittääkseni aika arvokasta ja nykyään harvinaistakin materiaalia, eli laskeeko sen arvo sävyttäessä? Entä onko lopputulos varmasti hyvä eli voiko puu reagoida sävytteeseen jotenkin huonosti (esim. tekee väristä kovin vaihtelevan/laikukkaan)?- riippuu
Mosaiikki tosiaan kannattaa mieluiten kunnostaa tai jos ei siitä pidä tekee uuden lattian päälle.
Arvoon sävytys tuskin vaikuttaa kun sen voi hioa myöhemmin pois. Lakkauksen lopputulos riippuu tekijästä. Ja sävyn miellyttävyys valitsijasta.
Jos nätin sävyn valitset ja tekijä osaa asiansa niin ei tuossa mitään ongelmia ole.
- skdlkad
Tekisin näin. Ennen lattian hiontaa maalaisin katon ja tekisin seinäpinnat valmiiksi tapettia varten. Lattian hionnan jälkeen tapetit seiniin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315296- 363681
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833253- 112485
- 292092
- 121977
- 1631856
- 1051342
- 141288
- 1371144