SKS väärentänyt

puoluekortteja

Puoluekorteissa epäillään olleen keksittyjä henkilöitä
Perjantai 7.8.2009 klo 04.21
Turkulaisen Suomen Kansan Sinivalkoiset ry:n kannattajakorteista merkittävä osa saattaa olla väärennettyjä, kertoo Helsingin Sanomat.

Kaikkia kortteihin kirjattuja henkilöitä ei todennäköisesti ole olemassakaan.

Suomen Kansan Sinivalkoiset menetti puolueen asemansa toissa vuonna. Yhdistys haki puolueeksi uudelleen viime vuonna. Hakemuksen liitteenä oli yli 5 000 kannattajakorttia, jotka ovat edellytys puolueeksi pääsemiselle.

Oikeusministeriö ehti tarkastaa 600 kortin tiedot, joista 225:stä paljastui epäselvyyksiä. Poliisi selvittää, liittykö tapaukseen rikosta.

Suomen Kansan Sinivalkoisten puheenjohtaja Olavi Mäenpää on kiistänyt, että olisi itse täyttänyt kortteja. Mäenpää epäilee, että jotkut ovat väärillä kannattajatiedoilla tahallaan halunneet pilata yhdistyksen pyrkimykset. Nimiä kortteihin on kerätty kadulla ja nettilomakkeen avulla.


STT

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009080710044595_uu.shtml

11

258

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korttikinkerit?
      • case Hallis

        peruutettiin viime tipassa.


      • Mikä se on?
        case Hallis kirjoitti:

        peruutettiin viime tipassa.

        ????


    • vuoden 2008 tapahtumiin.huvittavia piripäitä kun pitää kaivella omaa persettään et löytää vuoden takaisen asian jostain jolla ei ole mitään tekemistä tämän hetken kanssa.

      • näytti olevan

        Kyllä se SKS:n touhu on lapsellista. Tuokin näyttää olevan PS:n vika, jos uutista on uskominen.


      • näytti olevan kirjoitti:

        Kyllä se SKS:n touhu on lapsellista. Tuokin näyttää olevan PS:n vika, jos uutista on uskominen.

        viime vuonna 2008 kerätyistä kannattajakorteista tässä on kyse tänä vuonna 2009 ei ole ollut kampanjaa käynnissä.Käy lukemassa jos osaat aallon blogista asia kerrotaan siellä tarkemmin.


      • totuuden bl
        Niekku kirjoitti:

        viime vuonna 2008 kerätyistä kannattajakorteista tässä on kyse tänä vuonna 2009 ei ole ollut kampanjaa käynnissä.Käy lukemassa jos osaat aallon blogista asia kerrotaan siellä tarkemmin.

        http://arilaakso.blogspot.com


      • Koko aamupäivän on radiouutissa toistettu tänään, kuinka toistaiseksi tuntematon taho, ja sellaiseksi melko varmasti jääväkin, on pyytänyt selvittämään Varsinais-Suomen poliisilaitosta, liittyykö SKS-kansanliikkeemme puoluehakemuksen epäselvyyksiin rikosta. Rikosylikonstaapeli Markku Kukko vahvistaa, että poliisi selvittää asiaa. Esitutkintaa ei ole ainakaan vielä aloitettu.

        Yhdistyksemme lähetti viimevuotisten kuntavaalien alla 18. heinäkuuta oikeusministeriölle uuden hakemuksen puolueeksi. Liitteenä oli yli 5 000 kannattajakorttia, jotka ovat edellytys puolueeksi pääsemiselle.

        Oikeusministeriö ei kuitenkaan kelpuuttanut kortteja. Ministeriö ehti tarkistaa 600 kortin tiedot, joista 225:stä eli yli kolmanneksesta paljastui epäselvyyksiä. Tämä sai vaalijohtaja Arto Jääskeläisen mielikuvituksen lentämään ja epäilemaan, että kortteihin olisi saatettu kirjata tietoja ihmisistä, joita ei ole olemassa.

        Tämänpäiväinen Hesari kirjoittaa aiheesta. Hesarin uutisen mukaan, yhdistyksen puheenjohtaja Olavi Mäenpää myöntää, että kannattajakorttien joukossa on toki saattanut olla näinkin suuressa otoksessa, siis yli 500 korttia, keksittyjä henkilöitä. Yhdistyksemme ei kuitenkaan missään tapauksessa itse ole täyttänyt kortteja väärillä tiedoilla. Käytettävissä olleilla resursseillakaan kaikkien korttien pikkutarkka läpikäyminen olisi ollut lähinnä hulluutta.

        "Totta kai epäilin itsekin osaa korteista, mutta kaikkien tietojen tarkistaminen on ihan mahdotonta", Mäenpää sanoo.

        Yhdistys keräsi kannattajia paitsi kaduilla ja toreilla myös nettilomakkeen avulla. Kuka tahansa saattoi tulostaa kannattajakortin netistä ja lähettää sen täytettynä yhdistykselle.

        Mäenpää epäilee, että jotkut tahot saatoivat haluta pilata tahallaan yhdistyksen pyrkimykset väärien kannattajatietojen avulla.

        "Varsinkin perussuomalaisten piirissä oli kampanja, että sabotoidaan Mäenpään puoluehanke", Mäenpää muistuttaa.

        Hänen mukaansa korteissa saattoi olla epäselvyyksiä myös muista syistä.

        "Jos kannattajakortin allekirjoittaa ulkona ja sitten tipahtaa lumihiutale, niin muste voi levitä", hän huomauttaa.

        Mäenpään mukaan yhdistys on tuhonnut alkuperäiset kannattajakortit. Ministeriöllä ja poliisilla on kuitenkin hallussaan jäljennöksiä niistä.

        Koko Hesarin uutinen täältä:

        http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/Poliisi selvittää Suomen Kansan Sinivalkoisten puoluekorttien epäselvyyksiä/1135248266644


        Kun ajatellaan sitä, että mahdollinen rikos, kannattajakorttien väärentäminen, on tapahtunut reilusti yli vuosi sitten, on tämän sinänsä mitättömän uutisen julkaisuajankohta mielenkiintoinen ja siinä samalla uutinen itsessäänkiin kasvattaa omaa merkitysarvoaan.

        Eipä juuri parempaa ajankohtaa tuntemattoman tahon tekemälle esitutkintapyynnölle olisi voinut sekavissa toiveunnissaankaan esimerkiksi J. Mäki-Ketelältä loppuunkäytetyn Ladan aikoinaan ostanut perussuomalainenkaan kuvitella, kuin juuri tämän ajakohdan! Vain pari päivää sitten Juha Mäki-Ketelä ilmoitti alkavansa yhdistyksensä kanssa kerätä kannattajakortteja puolueen rekisteröimistä varten!

        Aikoinaan oikeusministeriö päätti Tuija Brax:in (vihr.) johdolla, että Suomessa ei SKS, eikä mikään muukaan poliittinen puolue, joka on omiaan jo pelkällä kuvitellulla olemassa ololaan vaikeuttamaan Suomen asemaa kansainvälisten ihmisoikeusyhteisöiden sekä EU:n edessä, saa tulla hänen valtakaudellaan, oikeusministerinä olessaan, missään tapauksessa virallisesti rekisteröidyksi. Ja linja tuntuu pitävän.

        Monet puolueet on minunkin elinaikanani Suomessa perustettu korttikampanjan avulla, eikä vielä kertaakaan yksiäkään planketteja ole käyty läpi suurennuslasin ja seulan kanssa. Lähinnä oikeusministeriö on keskittynyt laskemaan, että kortteja on todellakin yli vaaditun määrän. Tämä on ollut maan tapa.

        Mutta nyt otteet ovat muuttuneet. Ja oikeusministeriö on siitä signaalinsa koko kansalle antanut, ensimmäisen kerran vuosi sitten SKS:n kannattajakortteja jätettäessä ja nyt tietysti vielä toisen kerran, kun uusi Mäki-Ketelän ja hänen kannatajiensa organisoima puoluehanke uhkaa oikeusministeriön puhtaanapitokampanjaa.

        http://komentaja.blogspot.com


      • Vaalilautakunnan jäsen
        kansanpuolustaja kirjoitti:

        Koko aamupäivän on radiouutissa toistettu tänään, kuinka toistaiseksi tuntematon taho, ja sellaiseksi melko varmasti jääväkin, on pyytänyt selvittämään Varsinais-Suomen poliisilaitosta, liittyykö SKS-kansanliikkeemme puoluehakemuksen epäselvyyksiin rikosta. Rikosylikonstaapeli Markku Kukko vahvistaa, että poliisi selvittää asiaa. Esitutkintaa ei ole ainakaan vielä aloitettu.

        Yhdistyksemme lähetti viimevuotisten kuntavaalien alla 18. heinäkuuta oikeusministeriölle uuden hakemuksen puolueeksi. Liitteenä oli yli 5 000 kannattajakorttia, jotka ovat edellytys puolueeksi pääsemiselle.

        Oikeusministeriö ei kuitenkaan kelpuuttanut kortteja. Ministeriö ehti tarkistaa 600 kortin tiedot, joista 225:stä eli yli kolmanneksesta paljastui epäselvyyksiä. Tämä sai vaalijohtaja Arto Jääskeläisen mielikuvituksen lentämään ja epäilemaan, että kortteihin olisi saatettu kirjata tietoja ihmisistä, joita ei ole olemassa.

        Tämänpäiväinen Hesari kirjoittaa aiheesta. Hesarin uutisen mukaan, yhdistyksen puheenjohtaja Olavi Mäenpää myöntää, että kannattajakorttien joukossa on toki saattanut olla näinkin suuressa otoksessa, siis yli 500 korttia, keksittyjä henkilöitä. Yhdistyksemme ei kuitenkaan missään tapauksessa itse ole täyttänyt kortteja väärillä tiedoilla. Käytettävissä olleilla resursseillakaan kaikkien korttien pikkutarkka läpikäyminen olisi ollut lähinnä hulluutta.

        "Totta kai epäilin itsekin osaa korteista, mutta kaikkien tietojen tarkistaminen on ihan mahdotonta", Mäenpää sanoo.

        Yhdistys keräsi kannattajia paitsi kaduilla ja toreilla myös nettilomakkeen avulla. Kuka tahansa saattoi tulostaa kannattajakortin netistä ja lähettää sen täytettynä yhdistykselle.

        Mäenpää epäilee, että jotkut tahot saatoivat haluta pilata tahallaan yhdistyksen pyrkimykset väärien kannattajatietojen avulla.

        "Varsinkin perussuomalaisten piirissä oli kampanja, että sabotoidaan Mäenpään puoluehanke", Mäenpää muistuttaa.

        Hänen mukaansa korteissa saattoi olla epäselvyyksiä myös muista syistä.

        "Jos kannattajakortin allekirjoittaa ulkona ja sitten tipahtaa lumihiutale, niin muste voi levitä", hän huomauttaa.

        Mäenpään mukaan yhdistys on tuhonnut alkuperäiset kannattajakortit. Ministeriöllä ja poliisilla on kuitenkin hallussaan jäljennöksiä niistä.

        Koko Hesarin uutinen täältä:

        http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/Poliisi selvittää Suomen Kansan Sinivalkoisten puoluekorttien epäselvyyksiä/1135248266644


        Kun ajatellaan sitä, että mahdollinen rikos, kannattajakorttien väärentäminen, on tapahtunut reilusti yli vuosi sitten, on tämän sinänsä mitättömän uutisen julkaisuajankohta mielenkiintoinen ja siinä samalla uutinen itsessäänkiin kasvattaa omaa merkitysarvoaan.

        Eipä juuri parempaa ajankohtaa tuntemattoman tahon tekemälle esitutkintapyynnölle olisi voinut sekavissa toiveunnissaankaan esimerkiksi J. Mäki-Ketelältä loppuunkäytetyn Ladan aikoinaan ostanut perussuomalainenkaan kuvitella, kuin juuri tämän ajakohdan! Vain pari päivää sitten Juha Mäki-Ketelä ilmoitti alkavansa yhdistyksensä kanssa kerätä kannattajakortteja puolueen rekisteröimistä varten!

        Aikoinaan oikeusministeriö päätti Tuija Brax:in (vihr.) johdolla, että Suomessa ei SKS, eikä mikään muukaan poliittinen puolue, joka on omiaan jo pelkällä kuvitellulla olemassa ololaan vaikeuttamaan Suomen asemaa kansainvälisten ihmisoikeusyhteisöiden sekä EU:n edessä, saa tulla hänen valtakaudellaan, oikeusministerinä olessaan, missään tapauksessa virallisesti rekisteröidyksi. Ja linja tuntuu pitävän.

        Monet puolueet on minunkin elinaikanani Suomessa perustettu korttikampanjan avulla, eikä vielä kertaakaan yksiäkään planketteja ole käyty läpi suurennuslasin ja seulan kanssa. Lähinnä oikeusministeriö on keskittynyt laskemaan, että kortteja on todellakin yli vaaditun määrän. Tämä on ollut maan tapa.

        Mutta nyt otteet ovat muuttuneet. Ja oikeusministeriö on siitä signaalinsa koko kansalle antanut, ensimmäisen kerran vuosi sitten SKS:n kannattajakortteja jätettäessä ja nyt tietysti vielä toisen kerran, kun uusi Mäki-Ketelän ja hänen kannatajiensa organisoima puoluehanke uhkaa oikeusministeriön puhtaanapitokampanjaa.

        http://komentaja.blogspot.com

        Olavi Mäenpää reagoi heti oikeusministeriön epäilyjen jälkeen ja erotti yhdistyksen varapuheenjohtaja Antti Salmisen välittömästi epäiltynä kyseisiin väärinkäytöksiin.
        Olavi Mäenpää ja Ari Laakso ovat rehellisiä ja lainkuuliaisia suomalaisia ja he tulevat puhdistamaan yhdistyksen pesiytyneistä syöpäläisistä.

        Toimikunnan jäsen


      • pittää
        Vaalilautakunnan jäsen kirjoitti:

        Olavi Mäenpää reagoi heti oikeusministeriön epäilyjen jälkeen ja erotti yhdistyksen varapuheenjohtaja Antti Salmisen välittömästi epäiltynä kyseisiin väärinkäytöksiin.
        Olavi Mäenpää ja Ari Laakso ovat rehellisiä ja lainkuuliaisia suomalaisia ja he tulevat puhdistamaan yhdistyksen pesiytyneistä syöpäläisistä.

        Toimikunnan jäsen

        Olette aika poikia Laakso ja mäenpää. Toisten vika ilman muuta.


      • aarteita:

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      948
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      694
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      78
      684
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe