kipua kohdunsuulla

ei kävelemään pysty

Mitä on nämä kamalat kivut kohdunsuulla?? tai minusta ne siellä ainakin tuntuvat. Välillä myös alavatsan kautta mutta emättimen sisällä kohdunsuulla enimmäkseen. Kävelemään en pysty...jos kävelen niin selkäkyyryssä, ja joka askel sattuu niin paljon alapäähän että itken. Viikkoja tosiaan on se 40 3.
Painaako vauva tosiaan niin paljon että minulla on näin tuskaa? Ajatus siitä että joutuisin odottamaan vielä mahd. 2vkoa jos synnytys ei käynnisty itse. 3vkoa sitten sormelle auki ja kanavaa jäljellä 2cm... yöllä tosiaan käytiin tyksissä tarkistuttamassa tilanne kun meni niin sietämättömäksi kipu että itkin enkä voinut seistä,enkä kävellä. Kipu helpottaa kun makuuasennossa ja välillä istuessa parempi mutta siinäkin kipu joskus tulee yllättäen... makuuasennossakin jos liikahtaa. Pissahätä olisi koko ajan..kun pissaan niin sitä tulee pari tippaa..(johtuen et just 5min kävin pissalla) tulehduksia ei ollut ku viime viikolla vein just pissanäytteen labraan. Tätä pistävää kipua ollut jokusen vko...mutta eilisestä asti tosiaan mennyt niin sietämättömäksi että seistä en voi enkä kävellä... etanavauhtia ehkä jos sitäkää...sekin menee hampaat irvessä itkien. Onko muilla ollu tämmösii.. ihan kamalaa kun vielä ensisynnyttäjä ja nuori 21v. Menin eilen totaalisen paniikkiin tämän kivun tultaessa...luulin että vauva syntyy nyt tähän paikkaan. Mutta eihän siellä kohdulla ollut mitään edistystä tapahtunut 3vko...hieman ehkä pehmennystä mutta ei muuta. Anoppini sanoo ettei mieheni voi koko ajan olla kanssani. No aamulla lähtee 6 töihin ja tulee klo 15-16 kotiin..ja viimevko ja tämä vko hän on töiden jälkeen mennyt ja tullut illalla kotiin... Anoppi sanoo että minun pitäisi touhuta ja touhuta että sisua kehiin tyttöhyvä että synnytys käynnistyy... eikö ihmiset oikeesti tajua että MUA SATTUU! ihan itku tuli kun sain äsken tuollaisen viestin häneltä.

4

4914

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juliett09

Ensinnäkin, täällä ollaan rvllä 34 ja kyllä meillä ainakin pikkuinen painaa "jo nyt" tuonne alas niin kovin että välillä hampaat irvessä ihmettelen ja pissattaa ja pissattaa ja mitään ei kuitenkaan tule. Sitä paitsi minusta masuni on jo nyt aika alhaalla... ? No kävin kuitenkin itsekin viime vkolla tutkittavana ja kaikki oli ok =)

Sinulla nyt toki on sen verran lähempänä synnytys että yritä ajatella että kohta helpottaa.

Anopin vinkit voi jättää huomiotta, hän neuvoo omilla ohjeillaan mutta vauva on teidän ja sinussa, sinä tiedät miten haluat raskauden loppuajan toimia. Jos minulla olisi vastaava tilanne, ottaisin kasan hyviä leffoja ja jumahtaisin sohvalle mukavaan asentoon vasemmalle kyljelleni :D Tiedän ihan tasan sen tunteen kun touhuaminen ei onnistu tai jos onnistuukin niin seuraukset ovat kivuliaat. Joten ota rennosti jos siltä tuntuu. Kyllä se käynnistyy ilman älytöntä touhuamistakin vielä suht piankin kun noin pitkällä olet. =)

Onnea jo etukäteen syntyvästä pikkuisestanne =)

• sassuli85

Ja tosiaan painanut tosi paljon siitä asti kun kääntyi pää alaspäin, eli minulla jo melkein 2kk sitten. Pissalla saa käydä jatkuvasti ja silti välillä pientä karkailua, vaikkei mitään tekisi. Ja alapäässä todella kummallisia tuntemuksia välillä! En tiedä mitä pikkuinen touhuaa, mutta tuntuu kuin puskisi pihalle ihan yhtäkkiä. Alhaalta myös vihloo välillä tosi kipeästi, ja luita särkee! Istuminen joissain kovilla penkeillä kaikkein kauheinta. Sen jälkeen takamus särkee loppupäivän.
        Anopit ovat ihan oma lukunsa! Meillä anoppi tunkee kotiimme hössöttämään ja touhuamaan, kun olettaa että olen suunnilleen halvaantunut ja etten mitään voi itse tehdä! Eilen sitten huomasin että oli omin luvin lantrannut vedellä kaikki meidän pesuaineet, joissain oli jo vettä niin että menivät siis liian laimeaksi ja pilalle. Siinä vaiheessa käskin mieheni ystävällisesti sanomaan äidilleen, että jos tulee meille, käyttäytyy niinkuin kylässä käyttäydytään, tai joudun antamaan "porttikiellon", niinkuin miehen siskon perhe on jo tehnyt anopille. Kauhistuttaa jo etukäteen kun anoppi tulee ensi viikolla kissavahdiksi kun lähdemme viikonloppulomalle, että mitä tapahtuu kun ollaan pois.

• anopillesi

että synnytystä EI voi käynnistää millään keinoin itse. on vain harhaluuloja että siivous ja sauna ym sen käynnistäisivät. kyllä oma kroppa sen tekee kun aika on.

• raastava kipu

Itselläni sitä oli myös, ja nykyäänkin toisinaan, onneksi lievempänä. Valitettavasti minulla se ennakoinut synnytystä, kahdesti olen käynnistetty rv 42 1.

Mutta tavallaan anoppisi on oikeassa, liikunta saattaa auttaa kipuihin, ja liikkuminen saattaa nopeuttaa käynnistymistä. Mutta vain saattaa, itse kokeilin kaikki, ja supparin supparia en saanut aikaiseksi. Mutta sinullahan on jo sentään jotain edistystä, vaikka ei ehkä lohduta.

Mutta, sietämättömiä kipuja ei tarvitse sietää. Että sanot vain napakasti, että et kestä. Silloin sinulle saatetaan tarjota että voit tulla osastolle, ja saat kipulääkitystä. Tuossa tilanteessa ehkä jopa käynnistystäkin. Jokaisen kipukokemus ja kipukynnys on erilainen, joten kukaan ei vois sitä ja sen määrää arvioida kuin sinä itse. Siksi sinun täytyy sanoa, aliarvioinnin uhallakin, että et kestä. Liian usein hoitohenkilöstö suhtautuu kivun hoitoon huolettomasti, mutta kova kipu voi jopa vaikeuttaa synnytystä, ja vaikeuttaakin. Ota mukaan joku vanhempi nainen, kun olet lääkärissä, niin sinuun saatetaan suhtautua kunnioittavammin. Tästä on omakohtaista kokemusta ;)

Eli, yritä etsiä jokin mukava asento. Itse käytin apuna jumppapalloa melko tyhjänä sekä säkkituolia. Jalat koukussa se helpotti, ja toisella kyljellä, en muista kummalla. Ja suihkusta sai myös hetkellisen helpotuksen. Kaikkinainen rentoutumista edistävä toiminta on hyväksi. Ja mielihyvän kokemukset.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      3085
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1590
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1342
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1304
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      148
      1206
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      120
      992
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe