Törmäsin sattumalta sivulla http://www.indot.fi sivulla Bradley merkkiseen savustimeen. Onko kellään kokemuksia tuon laitteen käyttämisestä käytännön tasolla. Hintakin oli kohtuullinen, mutta lisätietoa tarvittaisiin.
Ruokaa savustamalla
9
1727
Vastaukset
- Kalahullu
Tuntuu kummalliselta, että kellään ei ole kokemuksia, vai onko homma niin uutta tavaraa.
- Ja käyttö kaiken
Kaikkiaan niin vähäistä sijoitettuun rahaan suhteutettuna, että siinä syy miksi ei kokemuksia ole kertynyt. On halvempiakin savustuslaitteita markkinoilla.
- ja usein käyttöön
Ja käyttö kaiken kirjoitti:
Kaikkiaan niin vähäistä sijoitettuun rahaan suhteutettuna, että siinä syy miksi ei kokemuksia ole kertynyt. On halvempiakin savustuslaitteita markkinoilla.
Minulle eläkeläiselle tuo 440 euron pintaan maksava laite tuntuu hyvinkin kohtuulliselta ja rivitalon naapureita ajatellen savumarinat jäisivät vähiin. Ajattelen laittaa tuuletusputken terassin yläreunaan.
Tuossa vain kevät alkaa kärrykuorma silakoita verkolla ja pakkaseen, sama syksyllä. Kirjolohta ja siikaa menee kesäaikaan reilut sata kiloa kesässä ja affenet päälle, ei tietysti kaikki savustamalla, mutta aika paljon. Sitten vielä voin laittaa vieraille itse savustettua kalaa niin emäntäkin saa vapaa-aikaa.
Minä uskalias kyllä menin ja tilasin nyt tuollaisen laitteen, ei noita muita halvempia voi oikein rivitalon terassilla käyttää. Kerron sitten kokemuksia lisää kun pääsen kunnolla kokelemaan. Minulla on mökillä hieman vastaavan tyyppinen "itse tehty" metallinen savustusuuni joka lämpiää puulla, jotenka nyt haluan hieman parempaa ja helpompaa. - joof
Suomen kovimman chilipään artikkeli Bradleystä ja sillä savustamisesta löytyy osoitteesta
http://www.fatalii.net/growing/index.php?option=com_content&task=view&id=112&Itemid=115
- joku vaan
Lämminsavustukseen käytän kotimaista pönttöä, olisikohan lappi-merkkinen ja maksaa nelisenkymmentä euroa. Toimii oikein hyvin mutta alkaa olla vanhahko. Parilla laudanpalalla syntyy noin pari kiloa savustettua lihaa tai kalaa, enempää ei kannata kerralla tehdä.
Kylmäsavustukseen käytän grilliä josta on isommat aukot tukittu foliolla sekä savu-sampo nimistä vehjettä, hinta noin 30 euroa. Halvemmallakin pääsisi, mutta en viitsinyt alkaa pultata tehovastuksia alumiinilevyn kappaleeseen.
Vanhasta jääkaapista syntyy paras savustin, ellei se ole ihan täysin rikki. - tietää vähäsen
johtunee kai hankalasta puhdistamisesta yms.,
kannata ostaa joku yleisempi, eikä turhaan hanki murheita ?, kyllä kansa tietää
toiseksi, etkö tiedä että savustaminen ei ole terveellistä.- varoituksensana
En syö mitään savustettua. Se on syöpävaarallista.
- pppppp1
varoituksensana kirjoitti:
En syö mitään savustettua. Se on syöpävaarallista.
Syöpä vaarallista ruokaa
- sivusta s
pppppp1 kirjoitti:
Syöpä vaarallista ruokaa
Syöpävaarallinen on käytössä oleva suomennos sanalle karsinogeeninen. Sanatarkka suomennos olisi syöpää synnyttävä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418