Ruokaa savustamalla

kalahullu

Törmäsin sattumalta sivulla http://www.indot.fi sivulla Bradley merkkiseen savustimeen. Onko kellään kokemuksia tuon laitteen käyttämisestä käytännön tasolla. Hintakin oli kohtuullinen, mutta lisätietoa tarvittaisiin.

9

1740

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kalahullu

Tuntuu kummalliselta, että kellään ei ole kokemuksia, vai onko homma niin uutta tavaraa.

• Ja käyttö kaiken

Kaikkiaan niin vähäistä sijoitettuun rahaan suhteutettuna, että siinä syy miksi ei kokemuksia ole kertynyt. On halvempiakin savustuslaitteita markkinoilla.

• ja usein käyttöön
        Ja käyttö kaiken kirjoitti:

Kaikkiaan niin vähäistä sijoitettuun rahaan suhteutettuna, että siinä syy miksi ei kokemuksia ole kertynyt. On halvempiakin savustuslaitteita markkinoilla.

Minulle eläkeläiselle tuo 440 euron pintaan maksava laite tuntuu hyvinkin kohtuulliselta ja rivitalon naapureita ajatellen savumarinat jäisivät vähiin. Ajattelen laittaa tuuletusputken terassin yläreunaan.
        Tuossa vain kevät alkaa kärrykuorma silakoita verkolla ja pakkaseen, sama syksyllä. Kirjolohta ja siikaa menee kesäaikaan reilut sata kiloa kesässä ja affenet päälle, ei tietysti kaikki savustamalla, mutta aika paljon. Sitten vielä voin laittaa vieraille itse savustettua kalaa niin emäntäkin saa vapaa-aikaa.
        Minä uskalias kyllä menin ja tilasin nyt tuollaisen laitteen, ei noita muita halvempia voi oikein rivitalon terassilla käyttää. Kerron sitten kokemuksia lisää kun pääsen kunnolla kokelemaan. Minulla on mökillä hieman vastaavan tyyppinen "itse tehty" metallinen savustusuuni joka lämpiää puulla, jotenka nyt haluan hieman parempaa ja helpompaa.

• joof

• joku vaan

Lämminsavustukseen käytän kotimaista pönttöä, olisikohan lappi-merkkinen ja maksaa nelisenkymmentä euroa. Toimii oikein hyvin mutta alkaa olla vanhahko. Parilla laudanpalalla syntyy noin pari kiloa savustettua lihaa tai kalaa, enempää ei kannata kerralla tehdä.

Kylmäsavustukseen käytän grilliä josta on isommat aukot tukittu foliolla sekä savu-sampo nimistä vehjettä, hinta noin 30 euroa. Halvemmallakin pääsisi, mutta en viitsinyt alkaa pultata tehovastuksia alumiinilevyn kappaleeseen.

Vanhasta jääkaapista syntyy paras savustin, ellei se ole ihan täysin rikki.

• tietää vähäsen

johtunee kai hankalasta puhdistamisesta yms.,
      kannata ostaa joku yleisempi, eikä turhaan hanki murheita ?, kyllä kansa tietää

toiseksi, etkö tiedä että savustaminen ei ole terveellistä.

• varoituksensana

En syö mitään savustettua. Se on syöpävaarallista.

• pppppp1
        varoituksensana kirjoitti:

En syö mitään savustettua. Se on syöpävaarallista.

Syöpä vaarallista ruokaa

• sivusta s
        pppppp1 kirjoitti:

Syöpä vaarallista ruokaa

Syöpävaarallinen on käytössä oleva suomennos sanalle karsinogeeninen. Sanatarkka suomennos olisi syöpää synnyttävä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?

Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      584
      7628
    2. Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen

KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      334
      2896
    3. Pikkunaiselle terkkuja

Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi
      Ikävä
      391
      2085
    4. Kuinka paljon on

Merkitystä seksillä kun valitset kumppania?
      Ikävä
      128
      1293
    5. Kauniit naiset

Ketkä ne on suomussalamen kauniimpie naisie?
      Suomussalmi
      31
      1253
    6. Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."

Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl
      Tv-sarjat
      4
      1179
    7. Kuka on mystinen heppamies?

Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      1057
    8. Muutto ei ratkaise mitään.

Sielläkin on naapurit. 😉 Nähdään?
      Ikävä
      91
      1045
    9. Olet vieläkin täällä

Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h
      Ikävä
      64
      1023
    10. Kuinka hyvin tunnet kaivattusi?

kuinka hyvin tunnet kaivattusi?
      Ikävä
      44
      892
    Aihe