Ulosotto, luottotiedot ja muut

Kysyjätär123

Lyhyesti tiivistettynä: Lainaa on kertynyt joku 36 000 e, lisäksi on pikavippikierre joita yhteensä n. 4000 eurolla. Luottotiedot tulee menemään jossain vaiheessa, kannattaako antaa mennä ulosottoon isommat lainat joita mulla summina 3000e-6000e vaiko sitten noita parin sadan euron pikavippejä? Säännölliset tulot n. 1500 e netto kk joten lainoja lyhenee koko ajan, mutta pikavipit eivät ota loppuakseen vaan...
kulut ja eläminen minimissä, kaikki ylimääräinen jo karsittu pois, olen ottanut yhteyttä lainapaikkoihin ja lyhennykset on jo minimissä suurimmassa osasssa. joten miten etenen, kauanko mene että menee luottotiedot ja pitääkö mennä käräjille vai kuinka koko prosessi etenee? Mulla on vakuutus ym netti, nyt luottikset ok joten voiko ne katkasta sitten vakuutukset ym jos menee luottikset? entä onko pakko antaa kaikkien laskuen mennä ulosottoon ja maksaa sitten 1/3 palkasta sinne vaiko voiko maksaa jotain lainaa omalle pankille erikseen, siis lyhennystä?

12

1627

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mertarannija

Nyt olisi aluksi tärkeintä että saisit nuo pikavipit pois. Heiltä tulee kräväyslaskuja, mutta yleensä menee n. 6kk enenkuin menee luottotoedot, riippuu toki paikasta kuinka nopeasti laittaa perintään. Mutta ensin tulee perinnästä myös 3-4 kirjettä ennenkuin vasta uhataan sitten luottotiedot ottaa pois.

• essilän

ulosotosta saat omat ulosottomiehen jonka kanssa sopia maksusuunnitelmasta, jos tulosi ovat nuo niin 1/3 menee ulosottoon palkasta aina. nettopalkasta siis.

• ygjkiuhggui

Kun sulla on vielä toistaiseksi luottotiedot kunnossa niin sulla saattaisi myös olla mahdollisuus saada yksi iso laina, jolla maksaisit kaikki velat pois, jonka jälkeen maksat takaisin vain yhtä lainaa ja sen korkoa. Tämän pitäisi maalaisjärjenkin mukaan säästää niiden korkojen osalta menoja.

Toinen hyvä vinkki Tarkanmarkan blogista. Jos siis jatkat monen eri lainan takaisinmaksua. Pistä lainat KORON mukaan järjestykseen ja maksa sitä isokorkoisinta lainaa eniten ja muita minimisumma. Kun se kalliskorkoisin on maksettu pois jatka seuraavaksi suurimpaan ja maksa taas sitä niin paljon kuin pystyt niiden muiden minimisummien lisäksi.

Jälkimmäinen vinkki järkevämmin selostettuna osoitteessa http://tarkkamarkka.com/blogi/2009/06/velkalumipallo/

Onnea matkaan! Pidä huoli, ettei tulisi luottotietoihisi häiriömerkintää!

• MattiAllila

Hyvä vinkki tuo ylläoleva, luulen vain että kirjoittaja tarkoittaa ettei hän selviä kkeristä tätä vauhtia jos on paljon eri pikavippejä ym.
        Käyn itse tarkistuttamassa omat 3 lainaani tuolla osoitteessa.

• marjorie4

toi yhden ison lainan otto on hyvä idea, sitä kokeilin itsekin. mutta tällä hetkellä pankit eivät pysty antamaan ns huono lainaa ilman panttia, jos panttaat vanhempiesi talon niin sit saat vähän lainaa.. mut jos ostat talon niin siihen saa helpommin lainaa, koska se on sitä hyvää lainaa.. että tämä oli mun asian lopputulos.. et kuses ollaan..

• hemuli34
        marjorie4 kirjoitti:

toi yhden ison lainan otto on hyvä idea, sitä kokeilin itsekin. mutta tällä hetkellä pankit eivät pysty antamaan ns huono lainaa ilman panttia, jos panttaat vanhempiesi talon niin sit saat vähän lainaa.. mut jos ostat talon niin siihen saa helpommin lainaa, koska se on sitä hyvää lainaa.. että tämä oli mun asian lopputulos.. et kuses ollaan..

On lainoja ja ostostilejä ja luottokortteja yhteensä semmonen n. 11-12000 pikavippikierre semmonen n.3000. Pankista kysyin, niin vakuutta tarvittais. Eipä ole.

Otin velkaneuvojaan yhteyttä ja sinne menen parin viikon päästä ja toivon, että saisin takuusäätiön kautta lainan, jolla pääsen kaikesta eroon.

Sit ei enää ikinä mitään kulutusluottoja eikä luottokortteja. Pikavippikierre alkoi, että sain laskuja maksettua. Se taas johtui siitä, että miehen tulot meni nolliin joksikin aikaa. Ei ole rahoilla juhlittu. Elätetty 5-henkistä perhettä vaan.

• marjorie4
        hemuli34 kirjoitti:

On lainoja ja ostostilejä ja luottokortteja yhteensä semmonen n. 11-12000 pikavippikierre semmonen n.3000. Pankista kysyin, niin vakuutta tarvittais. Eipä ole.

Otin velkaneuvojaan yhteyttä ja sinne menen parin viikon päästä ja toivon, että saisin takuusäätiön kautta lainan, jolla pääsen kaikesta eroon.

Sit ei enää ikinä mitään kulutusluottoja eikä luottokortteja. Pikavippikierre alkoi, että sain laskuja maksettua. Se taas johtui siitä, että miehen tulot meni nolliin joksikin aikaa. Ei ole rahoilla juhlittu. Elätetty 5-henkistä perhettä vaan.

mä olen käynyt velkaneuvojalla mun onkelmien kanssa joka siis on mun autolaina.
        ehdotti että kävisin pyytämässä käyttölainaani lisäkorotusta 3000e jotta saisin autoni myytyä realistisella hinnalla ja siten pääsisin siitä eroon... auto on osamaksulla ostettu... tarvitsen koko autolainan summan verran rahaa että saan omistajan vaihdoksen tehtyä.. no enpä saanut sitä ns huonoa lainaa pankista.. ja auto seisoo edelleen pihassa ku kukaan ei sitä tuohon osamaksulaina-hintaan osta..
        pissis ollaan... ja velkaneuvoja sanoi vielä et mullahan on asiat vielä hyvin.. no se ei paljo mieltä lämmitä ku maksut kertyy rästiin...

• Huithapeli||||
        marjorie4 kirjoitti:

mä olen käynyt velkaneuvojalla mun onkelmien kanssa joka siis on mun autolaina.
        ehdotti että kävisin pyytämässä käyttölainaani lisäkorotusta 3000e jotta saisin autoni myytyä realistisella hinnalla ja siten pääsisin siitä eroon... auto on osamaksulla ostettu... tarvitsen koko autolainan summan verran rahaa että saan omistajan vaihdoksen tehtyä.. no enpä saanut sitä ns huonoa lainaa pankista.. ja auto seisoo edelleen pihassa ku kukaan ei sitä tuohon osamaksulaina-hintaan osta..
        pissis ollaan... ja velkaneuvoja sanoi vielä et mullahan on asiat vielä hyvin.. no se ei paljo mieltä lämmitä ku maksut kertyy rästiin...

Itse sain helposti kohtuullisen koron kayttolainaa Sampopankista, eika tarvitse kuin mututuntumalta ilmoittaa kuukausittaiset menot jne. Itsella tosin tulot yli 3 k per kk. Tsemppii!

• Kysyjätär123

Eli kuinka se prosessi sitten etenee?
      Ilmoitanko työnantajalleni, siis palkanlaskijalle, kuuluuko hänelle ilmoittaa sitten kukn luottotiedot on mennyt että hän hoitaa osan palkastani ulosottoon vai kuinka? en saa takaajaa mistään, se se ongelma onkin. Joten onko parempi antaa niitten pienien vippien 100e-600 e mennä ulosottoon vaiko isommat lainat 3000e-6000e? Kumpi on parempi. Voinko silti maksaa oman pankkini lainaa takaisin antamatta sen mennä perintään? eli kysymykseen omalta kohdaltani ei tule tuo yksi iso laina. Takuusäätiön lainaan on liikaa lainaa, itellä 40 000e ja siel saa olla max. 34 000e.

• samaa täälläkin

Itse tulin juuri velkaneuvojalta. Velkaa on kertynyt semmoinen 28 000, jossa summassa siis luottokortit, lainat ja ostostilit samassa. Sitten vielä 5000 pikalainoja.

Hän neuvoi, että nyt lyhentäisin noita pikavippejä ja aloittaisin niistä summiltaan pienimmistä. Koska pikavippiyhtiöt kuulemma herkimmin vievät asiat eteenpäin ja niihin tulee sitten kohtuuttomat kulut per lasku, eli ilmeisesti oikeudenkäyntikulut per lasku. Puhui jotain että 300 euroa per lasku voi tulla.

Nyt jännitetään ensin mun työtilannetta, määräaikainen sopimukseni on päättymässä ja jännitellään jatkuuko se. Pitäisi jatkua, mutta varmuutta ei ole. Jos saan jatkaa töissä, niin sitten Takuusäätiön takausta haetaan seuraavaksi. Siihen asti maksan siis pienimmät vipit ensin - menetelmällä.

Mulla tilanne on se, että olen tunnollisesti maksanut tähän asti kaiken. Nyt päätin viime kuussa, etten enää ota pikavippiä, jotta saisin maksettua edellistä pikavippiä jne. Kierre katkeaa nyt.

Otin yhteyttä velkojiin jo ennen eräpäivää ja melkein kaikista sain vastaukseksi, että täytyy odottaa muikkaria. Muutama muikkari on nyt tullut, mutta koska velkaneuvoja laski, että se käyttövara on mulla tosi pieni, en pysty lyhentämään kaikkia velkojani MILLÄÄN niin, että jokaista lyhentäisin. Että ensin pikavippeihin menisi vuosi ja muiden (kortit, pankki-ym lainat ja ostostilit ...) velkojien pitäisi odottaa vuosi ilman että maksan ainuttakaan lyhennystä. Eli eivät taatusti tulisi siihen suostumaan.

Eli, Takuusäätiön takausta lähdetään hakemaan. Eli että saisin yhden lainan, jota lyhentäisin maksuvaran verran. Se olisi PELASTUS! Jos en sitä takausta saa, sitten katsotaan mitä tehdään...

Suosittelen sulle lämpimästi, että otat paikkakuntasi velkaneuvojaan yhteyttä. Täällä on ainakin 5 kk jonot velkaneuvojalle, mutta kun laitoin hälle sähköpostilla tilanteestani, sain tämmöisen "päivystysajan". Se on jo puoli voittoa, että pääsin sinne asti. Teeppä samoin.

Tsemppiä!

• edellinen
        samaa täälläkin kirjoitti:

Itse tulin juuri velkaneuvojalta. Velkaa on kertynyt semmoinen 28 000, jossa summassa siis luottokortit, lainat ja ostostilit samassa. Sitten vielä 5000 pikalainoja.

Hän neuvoi, että nyt lyhentäisin noita pikavippejä ja aloittaisin niistä summiltaan pienimmistä. Koska pikavippiyhtiöt kuulemma herkimmin vievät asiat eteenpäin ja niihin tulee sitten kohtuuttomat kulut per lasku, eli ilmeisesti oikeudenkäyntikulut per lasku. Puhui jotain että 300 euroa per lasku voi tulla.

Nyt jännitetään ensin mun työtilannetta, määräaikainen sopimukseni on päättymässä ja jännitellään jatkuuko se. Pitäisi jatkua, mutta varmuutta ei ole. Jos saan jatkaa töissä, niin sitten Takuusäätiön takausta haetaan seuraavaksi. Siihen asti maksan siis pienimmät vipit ensin - menetelmällä.

Mulla tilanne on se, että olen tunnollisesti maksanut tähän asti kaiken. Nyt päätin viime kuussa, etten enää ota pikavippiä, jotta saisin maksettua edellistä pikavippiä jne. Kierre katkeaa nyt.

Otin yhteyttä velkojiin jo ennen eräpäivää ja melkein kaikista sain vastaukseksi, että täytyy odottaa muikkaria. Muutama muikkari on nyt tullut, mutta koska velkaneuvoja laski, että se käyttövara on mulla tosi pieni, en pysty lyhentämään kaikkia velkojani MILLÄÄN niin, että jokaista lyhentäisin. Että ensin pikavippeihin menisi vuosi ja muiden (kortit, pankki-ym lainat ja ostostilit ...) velkojien pitäisi odottaa vuosi ilman että maksan ainuttakaan lyhennystä. Eli eivät taatusti tulisi siihen suostumaan.

Eli, Takuusäätiön takausta lähdetään hakemaan. Eli että saisin yhden lainan, jota lyhentäisin maksuvaran verran. Se olisi PELASTUS! Jos en sitä takausta saa, sitten katsotaan mitä tehdään...

Suosittelen sulle lämpimästi, että otat paikkakuntasi velkaneuvojaan yhteyttä. Täällä on ainakin 5 kk jonot velkaneuvojalle, mutta kun laitoin hälle sähköpostilla tilanteestani, sain tämmöisen "päivystysajan". Se on jo puoli voittoa, että pääsin sinne asti. Teeppä samoin.

Tsemppiä!

Siis tuossa 28 000:ssa on sisällä tuo 5 000 pikavippejä. Ei enää sitä tuon ison summan päälle sentään :/

• Kysyjätär123
        samaa täälläkin kirjoitti:

Tsemppiä!

Kiitos paljon vastauksestasi. Ongelmani onkin se, että velkaa on enemmän kuin se 34 000 mikä on maximisumma siihen takuusäätiön myöntämään lainaan. Nettotulot on 1500 e, vuokraa en joudu tällä hetkellä maksamaan ( vanhempien asunto), mutta kun erääntyneitä vippejä on jo n. 6000e, muut lainat odottavat myös maksujaan... tilanteeni on pahempi kuin paha. No, päivä kerrallaan, taas tulee ensi viikolla palkka jonka laitan kaiken sitten laskujen poismaksuun. Kulut muutenkin jo minimissä. Taidan silti kysyä vielä velkaneuvojalta jos osaa antaa vinkkiä kuinka voisin hoitaa lopun tästä eteenpäin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      93
      1738
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      358
      1159
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1158
    4. Mikä on horoskooppisi?

Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      94
      1019
    5. Onks se väärin jos

Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      62
      823
    6. Vanhemmalle naiselle

Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      34
      783
    7. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      724
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      706
    9. Mitä saat naiselta mies kun

Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p
      Ikävä
      113
      676
    10. En vaan ymmärrä

Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      670
    Aihe