Anekauppa rehotti ammoisina aikoina roomalaiskatolisen kirkon toimesta.
Nykyään anekauppa rehottaa luterilaisessa Suomessa, vaikka Martti Luther aikanaan nousi kuuluisuuteen juuri anekaupan vastustajana.
Anekauppa on helppoa kaupankäyntiä.
Sinä haluat esim. yhteisöllesi räätälöidyn lain tai asetuksen tai tontin kaavan haluamassasi paikassa kartalla kauppakeskusta varten, minä ministerinä, kansanedustajana tai kunnanvaltuutettuna järjestän asian. Sinä saat haluamasi ja minä saan maksun rahassa, esim. seminaarilippujen muodossa.
Ei ihme, että talousvaikuttajat istuvat seminaareissa vaaleja edeltävät vuodet niin, että peffa puutuu. Ja seuraavana päivänä henki haisee ”seminaarille” kostean illan jälkeen.
Tai sitten johtajat eivät istu läheskään kaikkia seminaareja, mutta ostavat kalliin lipun, koska siten kierretään verotusta.
Kaikkein taitavin oli viime vaalien edellä Kokoomus ja sen nuori ja intomielinen puheenjohtaja. He menivät myymään aneita suoraan maan suurimman pankin pääjohtajalle. Siinä taisi jäädä huomaamatta, että Suomen valtio on sen pankin suurin yksittäinen omistaja.
Siis kiertotietä Suomen kansa maksoi Kokoomuksen aneet pankille.
Mitä pankki sai?
Pankin odotetaan saavan haluamansa verolait mm. pitkäaikaissäästämisestä.
Kokoomuksen puheenjohtaja on myös valtiovarainministeri ja hänen ministeriönsä laatii kaikki verolait.
Näin toimii anekauppa Suomessa.
Kuinka joku voi vielä puhua, että Suomi on maailman korruptiovapain maa, kun korruptio rehottaa samaan malliin, kuin esim. Venäjällä.
Anekauppa rehottaa
8
533
Vastaukset
Sampohan on tuo vanha Postipankki. Itse en enää tiennytkään, että Suomen Valtio on velä osakkaana.
Kovin on syytetty kepua ja niin tietysti saakin tehdä jos aihetta on.
Kirjoitin silloin, että vielä muutkin joutuvat samaan pyöritykseen. Ounastelin Jyrki Kataisenkin pään ympärillä olevan sädekehän kiristyvän. Kunhan ei vaan katkeaisi ja putoisi.
Kyllä tuo valtionosuus pitäisi nostaa merkittäväksi Haloonaiheeksi.että kokoomus ei julkistanut vaalirahoitustaan.
Nythän sen tietää mikä oli siihen syy.
Anekauppa.
Tarkistin asiaa.
Sampo-pankki myytiin v. 2007 Danske Bankille. Valtio ei siis enää omistane osaakaan pankista.
Itse konnuus ei poistu mutta ehkä vähenee.- Hintriika*
Ainakin minä luin vielä tämänpäiväisestä uutisesta, että Suomen valtio omistaa 14 % ja on suurin yksittäinen osakas.
- äänestäjä
Hintriika* kirjoitti:
Ainakin minä luin vielä tämänpäiväisestä uutisesta, että Suomen valtio omistaa 14 % ja on suurin yksittäinen osakas.
Odottelen milloin annetaan julki demareiden vaalirahoitus, siinä sitä ihmettelemistä voi tulla aimo mitalla. Mitkä tahot ovat demareiden vaalirahoittajia, ammattijärjestöt ym.
Muistetaan miten Ulf Sundqvistin rahasotkut " selvitettiin" samoin voi käydä näissäkin karkeloissa.
- on alkanut
Tähän vaaliraha sotkuun on sopivasti tuotu esille spekuloitavaksi, kuka on suosituin presidentti ehdokas. Niinistöä tuodaan esille suuren suosion omaavana, mutta mustaa hevosta ei näy callupeissa, joka lienee Suomen pankin pääjohtaja.
Mittelöissä mitataan kenen imago on turmeltumattomin, kuitenkaan se ie lopputulokseen vaikuta, sehän on nähty. Tässä pientä mainosta kilpaveljistä:
http://www.yle.fi/aohjelmat/astudio/arkisto/id25950.html
Totuus kuitenkin vaalirahojen suhteen on, niitä ei tarjota vaan on tuotava esille halukkuussa rahoitukseen.Tarkoitan nyt meikäläistä sammakkoperspektiivin kulkijaa. Puolueet, nämä mörököllikissaa muistuttava teoreettiset möhkiöt elävät omaa elämäänsä.
Vaalit ovat niiden generaattori. Ne saavat tai menettävät virtaa niistä. Viime vaalien voittajat mesusivat 'tempputyöllistämisestä'.
Sitä harjoittivat etupäässä SDP mörököllikissalaiset. Sitten tuli maailmanlaajuinen
finanssikriisi. Työllisyydenhoitopakkakin levisi mäkeen.
Varsin moni työtätekevä toivoisi olevansa esim. tulevana talvikautena edes 'tempputyöllistetty' mr Katainen.
- Risto689
Anekkauppa rehottaa kyllä toden totta! Käykää tsekkaamassa tämä sivusto: http://www.taivaskauppa.com
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol6352798Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H252237Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis4302179- 892006
JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran201819Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe671590- 1281372
Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.231300Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau271231- 661164