Tutkimukset tukevat

astrologiaa

"Mainittakoon esimerkiksi määrällisten tutkimusten puolelta Gunter
Sachsin The Astrology File (1997), jossa on tehty tilastollista tutkimusta sadoilla tuhansilla
kartoilla ja tutkittu mm. miten eri aurinkomerkit jakautuvat ammatteihin tai mitkä merkit
avioituvat ja eroavat todennäköisimmin. Tulokset tukivat astrologisia lähtökohtia."

"Astrologian ja tieteen välinen kuilu on lähes aina perustunut siihen, ettei tieteen mukaan
astrologiselle käsitejärjestelmälle ole onnistuttu määrällisten tutkimusten avulla löytämään
selitysmallia, joka selittäisi etenkin lähinnä fyysisen vaikuttamisen perusteet. Astrologisia
määrällisiä tutkimuksia (Michel Gauquelinin tilastolliset tutkimukset) on jopa vääristelty
(Ertel & Irwing 1996), jotta rajapinta astrologian ja tieteen välillä on voitu säilyttää. Samoin
uskomukset astrologiasta elävät sinnikkäästi keskusteluissa ja mediassa siitä huolimatta,
vaikka väitteiden lähtökohtaoletukset olisivatkin virheellisiä tai niiden lähempi tarkastelu
osoittaisi ne riittämättömiksi."

http://www.paranet.fi/paradocs/tutkimuksia/laurento.pdf

14

348

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Toivon nyt, että vanha astrologi lukee tuon Laurenton kirjoituksen joka aamu ennen työn alkamista. Mielellään toivon, että minulta pyydettäisiin anteeksi vuonna 1985 tehty ennuste, josta olen joutunut maksamaan liikaa, aivan liikaa. Maksan siitä vielä, en tiedä kuinka kauan. 24 vuotta teit elämästäni valhetta. Tuletko vastaan, pyydätkö anteeksi ja, kuinka korvaat nuo 24 vuotta? Asiakkaasi.
      "Käytä viisaasti nyt saamaasi tietoa ja luo elämäsi helpommaksi kulkea."

      • ...

        Sinä jatkat tarinoitten kirjoittamista.

        Lue itse, mitä kirjoitat. "pikku tarinoitten kirjoittamista."

        Emme tarvitse sinun "pikkutarinoitasi." Häviä!!!


      • sinä oikein
        ... kirjoitti:

        Sinä jatkat tarinoitten kirjoittamista.

        Lue itse, mitä kirjoitat. "pikku tarinoitten kirjoittamista."

        Emme tarvitse sinun "pikkutarinoitasi." Häviä!!!

        rähiset?

        Onko se "vanha astrologi" ollut täällä kirjoittelemassa koskaan? Minä en ole nähnyt kenenkään astrologin käyttävän täällä nimimerkkiä tai nimeä joten luuletko että hän täällä kirjoittaa ja luuletko että saat viestisi tuolla tavoin menemään hänelle saakka?

        Hanki perkele psykiatrian polilta apua tuohon hermoromahdukseen! Koitas lukea muutamat ammattiastrologien eettiset ohjeet niin saat tietää että vastuu tulkintoihin uskomisella ja päätöksilläsi sen perusteella on vain sinulla, ei heillä.


      • Kuustasi.
        sinä oikein kirjoitti:

        rähiset?

        Onko se "vanha astrologi" ollut täällä kirjoittelemassa koskaan? Minä en ole nähnyt kenenkään astrologin käyttävän täällä nimimerkkiä tai nimeä joten luuletko että hän täällä kirjoittaa ja luuletko että saat viestisi tuolla tavoin menemään hänelle saakka?

        Hanki perkele psykiatrian polilta apua tuohon hermoromahdukseen! Koitas lukea muutamat ammattiastrologien eettiset ohjeet niin saat tietää että vastuu tulkintoihin uskomisella ja päätöksilläsi sen perusteella on vain sinulla, ei heillä.

        Onko Mars Leijonassa? Onko nousu-Leijona? Onko Kuu-Härkä?

        Astrologien Ammattiliitto hoitaa minua.


      • tietämätön.
        sinä oikein kirjoitti:

        rähiset?

        Onko se "vanha astrologi" ollut täällä kirjoittelemassa koskaan? Minä en ole nähnyt kenenkään astrologin käyttävän täällä nimimerkkiä tai nimeä joten luuletko että hän täällä kirjoittaa ja luuletko että saat viestisi tuolla tavoin menemään hänelle saakka?

        Hanki perkele psykiatrian polilta apua tuohon hermoromahdukseen! Koitas lukea muutamat ammattiastrologien eettiset ohjeet niin saat tietää että vastuu tulkintoihin uskomisella ja päätöksilläsi sen perusteella on vain sinulla, ei heillä.

        Heillä on käytössä hyväveli-järjestelmä. Luen sitä joka päivä näillä sivuilla, tai siis heidän sivuillaan. Seuraappa kuukausihoroskooppia, miksi sieltä on ollut pois oinaan, ravun ja neitsyen tulkinnat? Ravun poissaololla hän kääntää huomion pois itsestään. Manipulaatio on järkyttävän voimakasta. Neitsyen poissaololla tuo otus yrittää suojata vaimoaan. Koska vaimo on tullut kuvioihin liian myöhään, ja nousu-leijona yrittää suojata selustaansa. Lue myös joka päivä päivänhoroskooppi, manipulaatio on käynnissä hyvälläveljellä.


      • ...
        sinä oikein kirjoitti:

        rähiset?

        Onko se "vanha astrologi" ollut täällä kirjoittelemassa koskaan? Minä en ole nähnyt kenenkään astrologin käyttävän täällä nimimerkkiä tai nimeä joten luuletko että hän täällä kirjoittaa ja luuletko että saat viestisi tuolla tavoin menemään hänelle saakka?

        Hanki perkele psykiatrian polilta apua tuohon hermoromahdukseen! Koitas lukea muutamat ammattiastrologien eettiset ohjeet niin saat tietää että vastuu tulkintoihin uskomisella ja päätöksilläsi sen perusteella on vain sinulla, ei heillä.

        "eettiset ohjeet", ammatissaan, elinkeinona, ammatinharjoittajana, Ammattiastrologien Liiton jäsenellä on pakko olla opittuna, mitä moraali tarkoittaa. Kun astrologi on moraaliton, hän ei kuulu Suomen Ammattiastrologien Liittoon.
        On tiedettävä ja ymmärrettävä, eettisyys ja moraalisuus ovat kaksi eri asiaa.


      • ihan käytännön
        Kuustasi. kirjoitti:

        Onko Mars Leijonassa? Onko nousu-Leijona? Onko Kuu-Härkä?

        Astrologien Ammattiliitto hoitaa minua.

        tasolla että millä tavoin se astrologien ammattiliitto hoitaa sinua?

        Onko esimerkiksi terapiaistuntoja, keskusteluita, välipalavereita joissa seurataan edistymistäsi vai miten se tapahtuu ihan käytännön elämässä?

        Millainen ammatillinen pätevyys noilla sinua hoitavilla astrologeilla on?


    • minkä pystyn ja osaan

      Olen jo kauan sitten kokemuksen kautta menettänyt alkuperäisen lapsenuskoni tieteellisten tilastollisten tutkimusten luotettavuuteen kun kyseessä on voimakkaita tunteita herättävä aihe.

      Tieteen tekijä ei käytännössä ole objektiivinen, neutraali henkilö. Hän ei halua löytää totuutta jos se on ristiriidassa tiedeyhteisön hyväksymien arvojen kanssa. Hän ei missään nimessä halua tulla leimatuksi astrologian kannattajaksi ja tällainen leima hänen otsaansa tiedeyhteisön silmissä tulisi välittömästi lyödyksi jos hän julkaisisi tutkimuksen joka millään tavalla tukee astrologian lähtökohtia.

      Niinpä ainoa tutkimus jonka tieteen tekijä käytännössä (ellei aio samalla performoida karriäärinsä itsemurhaa) voi julkaista on sellainen joka vähintäänkin on korostetun kriittinen astrologiaa kohtaan. Tällaiseen lopputulokseen mikä tahansa tilastollinen tutkimus voidaan ohjata valitsemalla reunaehdot, toimintatavat ja kysymyksenasettelut "sopivasti" ja jättämällä jotakin kertomatta.

      • mätää

        ei pidä katsoa toisten karttoja, oi oi voi voi. Ota astrologit jonoon, sano, ei pidä tehdä vääriä tulkintoja, ennusteita näytä sormea so so voi voi oi oi
        Jatka samaan malliin, hyvin menee


      • uudesta noususta.

        Eläinradan merkit ovat eläimiä. Pyydän kaikkia katsomaan dokumenttin urosleijonan elämänkaaresta, uros-leijonan mielenlaadusta, tarpeesta olla joukon johtajana, ns kukkoilla.


      • Tuesta.
        uudesta noususta. kirjoitti:

        Eläinradan merkit ovat eläimiä. Pyydän kaikkia katsomaan dokumenttin urosleijonan elämänkaaresta, uros-leijonan mielenlaadusta, tarpeesta olla joukon johtajana, ns kukkoilla.

        Olen saanut tukea nyt tarpeeksi ja kiitän Teitä kaikkia siitä. Elämä on sittenkin hyviä ihmisiä täynnä.

        Ennusteen toteutumattomuus oli sitten kuitenkin parasta elämässäni.
        Nyt minulla on oma elämäni. Saan olla siinä oma itseni, Neptunus askendentilla. Höpsötellä, luurit korvilla, musiikkia kuunnella ja tanssia.


      • selventää
        Tuesta. kirjoitti:

        Olen saanut tukea nyt tarpeeksi ja kiitän Teitä kaikkia siitä. Elämä on sittenkin hyviä ihmisiä täynnä.

        Ennusteen toteutumattomuus oli sitten kuitenkin parasta elämässäni.
        Nyt minulla on oma elämäni. Saan olla siinä oma itseni, Neptunus askendentilla. Höpsötellä, luurit korvilla, musiikkia kuunnella ja tanssia.

        hiukan että minkä ennusteen toteutumattomuus oli parasta elämässäsi, sekä selventää erityisesti se että miten tuo sinun kommenttisi liittyy edeltävään kommenttiin jossa puhuttiin urosleijonasta ja luontodokumentista?


    • kirjallisuutta.

      Martti Lindqvist "Ammattina ihminen", rakkain kirjani.

      Judith Rich Harris "Kasvatuksen myytti".

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5989
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      517
      3703
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      185
      3535
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2734
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2479
    6. Mitkä kolme sanaa haluat nyt sanoa ikäväsi kohteelle?

      Niitä tässä odotan.
      Ikävä
      279
      2141
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1573
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      107
      1472
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1419
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1200
    Aihe