Pari kysymystä

tyhmäkysyjä

Moi,

Mulla olisi pari ongelmaa: (kyseessä on ennätyslista.

1. Minulla on tekstitiedosto, jossa on aina riveittäin nimi ja aika. Eli näin:

Matti | 192
Pertti | 639
Erkki | 449 jnejne

Miten saisin valittua ja tulostettua kymmenen parasta järjestyksessä, esim. näin:

1. Matti: 192
2. Erkki: 449
3. Pertti: 639

2. Jos minulla on tiedostossa lukujono (ei pvm), esim. 4587221, niin miten saisin tulostettua sen näin:

45:87:221?

4

361

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jmt_

Moi!

Kohta 1:

Lue tekstitiedosto muistiin file(string fileName) funktiolla, joka palauttaa tiedoston taulukkona. Seuraavaksi luet jokaisen rivin taulukkoon, jonka järjestelet sopivalla sorrttausfunktiolla halauamaasi järjestykseen. Lopuksi vain tulostat 10 viimeistä / ensimmäistä arvoa riippuen kumpaan järjestykseen taulukon järjestelet.

Kohta 2:

Lue muuttujasta 2 ensimmäistä merkkiä muistiin, jotka sijoitat uuteen muuttujaan. Seuraavaksi sijoitat haluamasi erottelumerkin (:) ja luet taas kaksi seuraavaa merkkiä ja sijoitat erottelumerkin. Lopuksi sijoitat loput kolme merkkiä muuttujaan.

Kuten huomaat en anna valmista koodia, koska tehtävät tulisi ratkoa itse. Mikäli tämä ei ole koulutehtävä / vastaava, niin sen voisi tuoda esille avauksessa, joskaan silloinkaan tuskin antaisin valmista koodia. Nämä ovat kuitenkin melkoisen triviaaleja ongelmia.

• tyhmäkysyjä

Joo, ei tämä mikään kouluhomma ole. Kyllä tämä tästä jotenkin lähtee, mutta nyt ilmeni tämmönen ongelma.

Eli kun olen saanut sortattua kymmenen parasta ja tulostettua ne, niin se tulostaa ne kerran, mutta sen jälkeen kaikki tiedot häviävät tiedostosta. mistä voisi johtua. koodi on tämmönen:

(toi tulostus on tosiaan vielä vaiheessa, muotoilen myöhemmin)

Miten luen muuttujasta 2 ekaa merkkiä muistiin?

nimim. aloitteleva ohjelmoija

• esimerkiksi
        tyhmäkysyjä kirjoitti:

Joo, ei tämä mikään kouluhomma ole. Kyllä tämä tästä jotenkin lähtee, mutta nyt ilmeni tämmönen ongelma.

Eli kun olen saanut sortattua kymmenen parasta ja tulostettua ne, niin se tulostaa ne kerran, mutta sen jälkeen kaikki tiedot häviävät tiedostosta. mistä voisi johtua. koodi on tämmönen:

"Miten luen muuttujasta 2 ekaa merkkiä muistiin?"

Tarkoitatko tällaista

$merkit = substr ( $muuttuja , 0 , 2 );

PHP:n merkkijonofunktioita

http://fi2.php.net/manual/en/ref.strings.php

• armotonta menoa
        tyhmäkysyjä kirjoitti:

"Lue muuttujasta 2 ensimmäistä merkkiä muistiin, jotka sijoitat uuteen muuttujaan. Seuraavaksi sijoitat haluamasi erottelumerkin (:) ja luet taas kaksi seuraavaa merkkiä ja sijoitat erottelumerkin. Lopuksi sijoitat loput kolme merkkiä muuttujaan."

Jos tuon kirjoittaa yhdelle riville niin tulos on näin vauhdikas

$vastaus = substr ( $muuttuja , 0 , 2 ) . ':' . substr ( $muuttuja , 2 , 2 ) . ':' . substr ( $muuttuja , 4 , 3 );

Tässä ei kuitenkaan mitenkään varauduta siihen että $muuttuja ei ehkä sisälläkään noin paljon merkkejä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      35
      2206
    2. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1293
    3. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      56
      1288
    4. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      35
      1215
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1171
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      39
      884
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      122
      769
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      721
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      21
      572
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      55
      565
    Aihe