Mitä öljyä käytät

Harleyssasi?

Jotenkin riipii maksaa 45 euroa 4 litran pönikästä aitoa Harley-Davidson öljyä. Kyseessähän on mineraaliöljy! Hinta on siis nelinkertainen muihin vastaaviin öljyihin nähden.

Ohjekirja sanoo, että mikäli aitoa Harley-öljyä ei jostain syystä ole saatavilla, voi käyttää hetkellisesti CG,CH tai GI laatuluokan dieselöljyä.

Pistin koneeseen Motonetin 20-50W mineraaliöljyä. Biltemassa on myös myynnissä ilmajäähdytteisiin V2 -moottoreihin tarkoitettua öljyä jotakuinkin järkevään hintaan.

Ja Biltemassa on myös Harrikan suodatinta noin 8 eurolla. Aito ja alkuperäinenhän maksaa 22 euroa.

Tuntuu vähän ryöstämiseltä noiden aitojen Harrikka-öljyjen hinta, joten halvempaa vaihtoehtoa katselen. Onko tietoa??

61

14951

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hulluenska

      Tätä olen käyttänyt vuosikausia ja käy enskaan kanssa MOTUL 20w 50 4t tarkoitettu moottoripyöriin. maksaa siinä 25e 4 litraa

    • löytymään

      kaupan hyllyltä. Nyt on Kendall GT-1 HP 20W50 (4 ltr / 26 €). Viime vuonna oli Pennzoil Motorcycle Oil 20W50.

      Mikä Bilteman suodatin käy Harrikkaan?

      • Biltemasta

        Varaosanumerolla 82-239 löytyy purkki ainakin löysäperseisiin. Vanhempiin evoloihin käy hyvin myös turbodieselöljy. Huomattavasti edukkaampi vaihtoehto HD litkulle. Heittää vielä menoveden sekaan lorauksen 2T öljyä niin kaasarikin tykkää. Avot ja kovaa ajoa.


    • HooRee

      Olen aika yllättänyt siitä, että vain kaksi vaivautui vastaamaan aika yksinkertaiseen (?) tekniseen kysymykseen. Vaihdattavatko muut öljynsä aina HD-huollossa enempiä kyselemättä?

      Vai onko niin, kuten pelkäsin, että molemmat tämän palstan Harleyn omistavat vastasivat?
      Loput palstalaiset ovat sitten niitä pelkkiä virtuaalipellejä ja muun merkin omistajia, jotka käyvät täällä aikansa kuluksi puhumassa pehmeitä ja veetuilemassa?

      Tämä pistää nyt miettimään.

      Kiitoksia molemmille vastanneille ja hyviä Harley-hetkiä tien päällä!

      • aika paljon...

        ...siitä että vaihdanko ite jollonka laitan sinne Pennzoil 20W50 moottoripyöräöljyä, tai sitte jos teetän isomman huollon esim. SGN Turkkusessa ni he laittaa sinne kai sitä H-D:n "omaa".
        Suodattimia löytää ainakin Allrightilta ja sen diilereiltä, hinta muistaakseni hiukan yli kympin.
        Niin ja se pyörä on Softail -06.


      • Anonyymi

        Vedä käteen


    • konna

      Moro,

      Tässä on ihan hyvä artikkeli hd:n öljyhommeleista.

      http://www.harley-performance.com/synthetic-oil.html

      Riippuen siitä että mikä kone sulla on harrikassa, eli onko 3 fluid system vaeko enskassa ja lootassa samat öljyt.

      http://www.harley-performance.com/amsoil-chart.html

      Alhaalla maininta:

      The Three Fluid System below is recommended for Big Twin Evolution and Twin Cam models. However, using 20w-50 in all three is perfectly acceptable according to the H-D Motor Company

      Mutta jos kilahtaa niin elä tuu mulle vinkuun.

    • milwaukee iron

      Mulla on red linet 20w60 koneessa,v-laatikossa red linen sock proofit ne punaiset,ja enskassa red linen vaihteisto öljy ilman lisäainetta.Ja kone 18 vuotta vanha bt-evo joka vielä on tehtaan jäljiltä.

    • Hoodee-poju

      Mitä roskiksesta sattuu löytymään, samassa kun etsin ruokaa.

      • kato..

        täällä honda mies jo vastaa vaikkei kukaan ole siltä mitään kysynytkään.. ;)


    • n.30 000 kilsaa ajettu

      Tällä nykyisellä, joka on hd evola.

      Motonetin "motox" 20w50 all fleet mineral ja puoli purkkia stp:tä joukkoon. On sen verran halpaa että kärsii vaihtaa vaikka kaksi kertaa kesässä ja sen verran tymäkkä seos että ei tirsu pihalle kovin helposti.

      Emgon suodattimia on tullut käytettyä, kaippa tuo on aikalailla se ja sama.... Ei ole mikään huippuviritetty kisakone todellakaan kyseessä.

      Mä en oikein luota mihinkään lupauksiin öljynvaihtoväleistä joita jotkin öljynvalmistajat lupaa, ne koskee mun mielestäni lähinnä takseja joita ajetaan 24h ja auto on lämpimässä tallissa tauolla. Ajotyyli vaikuttaa varmasti paljon, itse väännän tuppea aika vitusti ja säälimättä jotenka vaihdan öljytkin usein.

      Käytännössä se vituttaa, jos reissun päällä joutuu etsimään jotain hienoa öljyä, kun ei millään raatsisi deletoida sen hienosto-öljyn tuomaa "hyötyä."
      Se taas ei vituta, että kun öljyä joutuu lisäämään, korvikkeeksi voi tuupata huoletta vaikka 10w30:stä kun seassa on stp:tä ja joka tapauksessa tietää vaihtavansa öljyt pian.

      • vielä höpinää

        Saksassa ostin paikallisesta HD-kaupasta alkuperäisen öljynsuodattimen. Se maksoi siellä 12 euroa.
        Meillä se maksaa 20 euroa. Mistä ero?


      • n.30....
        vielä höpinää kirjoitti:

        Saksassa ostin paikallisesta HD-kaupasta alkuperäisen öljynsuodattimen. Se maksoi siellä 12 euroa.
        Meillä se maksaa 20 euroa. Mistä ero?

        Sai pienet huolloki parilla kympillä "virallisella" hd-korjaamolla-molla, kun tuli sellaista ärsyttävää pikkuvikaa mihin ei itsellä ollut just sillä hetkellä valmiuksia. Heti odottaessa.(stefa pullahti koneesta)

        Täällä en ole paljon "virallisessa" hd-liikkessä viitsinyt käydä haukkomassa henkeäni, ainut kerta kun ostin etujarruletkun, maksoi "vain" 80 euroa tivarit a´2eur, ei edes niitä tivareita kaupan päälle....

        Niin, mistäpä ero?


        Yksi kuvio onkin tullut tutuksi tässä muutaman vuoden kestäneen mopo-harrasteen parissa:

        Yhden kaverin mopo laukeilee koko ajan, se ei vaihda öljyjäkään itse. Konetta viritetty ja tingentangelia on.
        Mun mopo ei laukeile, teen kaiken mahd.pitkälle itse, tekniikka pitkälti stanttua, kaikki turha on raapaistu pois. Se mun mopo liikkuu silti yhtä kovaa kuin frendin viriviri mopo.


      • Sippilä
        vielä höpinää kirjoitti:

        Saksassa ostin paikallisesta HD-kaupasta alkuperäisen öljynsuodattimen. Se maksoi siellä 12 euroa.
        Meillä se maksaa 20 euroa. Mistä ero?

        Meillä on veroa veron päälle ja 2 metrinen mulkku pääministerinä. Joka majoittaa elintaso pakolaisia kotiinsa


    • Puola on sökö

      Laita siihen Singer ZigZag 60 öljyä, Se on ihan huippu sun harrikkaan!

    • hurlidurlidson

      Mites evosporan enskapuolella tuo biltemalainen öljy? Ovat tekijämiehet varoitelleet, että irtoaa ne laturin magneetit, jos laittaa muuta, kuin Companyn omaa voidetta.

    • Ei kaikkea paskaa

      Vanhoihin HD pyöriin käy esim Valvoline 50 suora yksiasteöljy. Vaihteistoon
      esim Bel-Ray HD vaihteistorasva.
      Jos käyttää 2000 mallista eteenpäin olevaa vuosimallia, ei kannata kokeilla
      mitään Moto.net tai Biltema rasvaa. Ainakaan niitä halpoja.
      Kokeilin kerran laittaa moto.net 20W50 halpaöljyä kompressoriini.
      Kyllä tuli vaahtoa ja painetta. Öljyntäyttökorkki lensi kattoon kuin raketti.
      Äkkiä SAE30 Nesteoil tilalle.

    • hoodeeko kallis..

      Itse ajattelen niin että jos harrastusvälineeseen pystyy laittamaan 10000-25000e niin ei kannata miettiä maksaako se öljy kympin enemmän vai vähemmän,se ei iso raha kerran tai kaksi vuodessa,eipä tarvi miettiä onko se hyvää vai ei...

      • asd

        Jospa pyörä alkaa esim tiputtelemaan öljyä matkanpäällä tai joutuu tekemään isompaa huoltoa reissussa yllättäen: en mielelläni sekottelisi kuitenkaan eri öljyjä keskenään. Sen takia mulla on Valvoline ja Redline nesteet mitä voi ees kuvitella löytävänsä jostain huoltoasemalta kun harrikan öljyjä myydään niin harvassa paikassa.


    • Vee2

      Juu, nimi maksaa. Ja valmistaja on Sunoco, öljy sai muuten suuressa amerikkalaisessa öljytestissä huonoimmat arvosanat mm. 3 kertaa enemmän
      kulumaa moottoriin kuin testin 3 parhaalla öljyillä.

      Motul 20W-50 maksaa 32,95 ja primary 7,95, transmission 8.95 litra,
      eivät liene kovin kalliita hintoja???

      Suodatin mallista ja väristä riippuen 9,95 tai 13,70.

      Itse olen käyttänyt moottorissa mineraaliöljynä Motulia, Castrolia ja Bel-Rayta.
      Transmission öljynä käy 75W-90 ja Primarynä 10W-30 tai 10W-40.
      Enskaan siis käy ihan normaali Castrolin GPS 10W-40, koska siinä on sitä kytkimen "hoitoainetta".

      Joku mainitsi, että öljyhän on vain mineraaliöljyä, siis parasta mahdollista näihin pyöriin. Jos en paljoa väärin tiedä niin öljy on aina öljyä, toisissa vain
      enemmän lisäaineita, joista tulee se synteettinen ...

      Useimmat harrikkamiehet ovat kyllä senverran konservatiiveja, että käyttävät
      yleensä mineraaliöljyjä vaikka tehdaskin jo suosittelee joistain malleista
      -70 luvun lopusta synteettisiä.

      Ja summa summarum. Harva moottoripyörä on öljyn takia hajonnut.
      Ei se niin sala- ja tähtitiedettä ja ole kuin valtuutetuilla annetaan ymmärtää.

      Moni käyttää vanhemmissa Harrikoissa ( pannu ja soveli) suoraa 50 moottorissa.

    • Delvac, Delvac

      Delvac, Delvac, Delvac
      Käy useimpiin moottoripyöriin.
      Oi Delvac jumala kumarramme sinua taas

    • evo.............

      Joo,ehottomasti vaan mobilmineraalia,eihän nyt öljyistä kannata ressata,säästää siinä kuiteskin jo varm euron tai jopa viisi...;)

    • delvac

      Delcac perusöljy 15w-50 on toiminut hyvin, 20 tai 208 litran astioissa saa halvalla.

    • softail-------------

      Niin mutta jos esim HYVä öljy maksaa 9e litra ja EHKä hyvä 7e litra ja TODENNäKÖISESTI HUONO 6e litra niin nyt sitten sen Tanen tai Veikon älykkyys/suhteellisuudentaju mitataan.Minä en ymmärrä kitinää jostain öljyn hinnoista.Sitten pitää valita joku muu harrastus(missä ei olla moottorien kanssa tekemisissä..)Jättää sen muutaman kaljan/paukun juomatta tai ei ahda itteensä täyteen joka helvetin päivä niin siinä se raha jo on...jessus....

    • Belraytä oon aina käyttänyt ja luultavasti tulen aina käyttämäänki :-)

    • V2V2V2V2V2

      Noissa halvoissa öljyissä haihtuminen ja kuumankesto on ongelma.

      • Mojo

        Ite olen käyttänyt Teeboilin Diabond Extreme 10W-60 toiminut evolaisissa ja uudemmissa.On tehty virimoottoreihin ni miks ei toimis näissä vakioissakin.


    • Kapsukka

      Bell-Ray hyvä öljy Harrikkaan. Öljyissä ei kannata säästää, jos ei ole säästänyt pyörässäkään. Ajan 20 vuotta vanhalla RK:lla ja hyvin toimii.

      • Anonyymi

        Eli alennuksesta ostettuun pyörään voi laittaa vähän huonommat öljyt kuin täydellä hinnalla ostettuun?


    • ohikulkijavaan

      Sivustaseuraajana ja mistään mitään tietävänä,huomasin keskustelua suodattimista ja niiden hinnoista. Itse tilaillu tavaraa MotorradteileHamburg. Tiedä sitten mihin vehkeisiin ja mitä löytyy heiltä,mutta sivustoilla käyminen ei ainakaan mitään maksa. Niin ja toimitus on aina pelannut.

    • spåraonperseestäsaatana

      HARRIKKAAN on sama mitä öljyä laittaa kun se vuotaa niin vitusti kuitenkin että sitä pitää lisätä niin tiheään että koko ajan on käytännössä uudet öljyt koneessa jos sitä edes on eikä se ole vuotanut tielle

      • oletitseperseestäsaatana

        Mikäs kateellinen sittiäinen siinä taas avautuu?Mene ajamaan kolmipyörälläsi ympyrää.


      • hahahhhagahs

        Ottaako luonnolle kun kerroin asian todellisen laidan?


    • pk-hdhuollot

      mistä pk-seudulla hakea hd:n orkkisöljyt ? muuta turha ehdottaa , joo maksaa pikkase enempi mutta toimii kanssa .......

    • Rookie-68

      Helpointa on kun menee viralliseen HD-liikkeeseen ja kertoo pyörän mallin, niin saa sopivat öljyt. Esim. HD-Sunrise Hämeenlinnassa, erittäin hyvä ja kaikin puolin asiantunteva palvelu=Lue perse nousee penkistä ja ne oikeasti palvelee. Eivätkä ole naureskelleet, uudehkolle HD-harrastajalle, "tyhmistä" kysymyksistä. Ps. tämä ei ole mainos vaan asiakkaan kokemus, parin vuoden ajalta ko. liikkeen henkilökunnasta.

      • Belt

        Kyllä . Erittäin hyvää ja asiallista palvelua paikan päällä , soittamalla . ja vastaavat sähköpostiin .


      • Anonyymi

        Pitää paikkansa HD-Sunrise Hämeenlinnassa erittäin hyvä palvelu , "huippu äijiä" koko henkilökunta ! Kannattais muidenkin mallia ottaa ja muistaa että tyytyväinen asiakas palaa ostoksille .


    • Lätkä_60

      Ei tyhmiä kysymyksiä ole, vaan toiset ihmiset voi huonosti ja siksi kiusaa.
      Ensiövetopuolelle ja vaihteistoon normien mukaiset öljyt.
      Vaikuttaa kytkimen ja laturin kentän sieluun sekä öljynputsari oikeanlainen. Vaikuttaa öljyn kiertoon.
      Itse olen käyttänyt viime aikoina ihan perus 50 mineraaliöljyä evossa . Parinlitrankannu parikymppii Motonetistä. Toimii!
      Vaihdan kolmeen vehkeeseen öljyt ja sillä on merkitystä paljonko maksaa.

    • geniunidiotHD

      Kannattaa ostaa aitoa HD mineraaliöljyä, muilta valmistajilta ei löydy 20-luvun spekseillä olevaa öljyä.

      • Anonyymi

        Harvemmalta muulta valmistajalta löytyy myöskään käyttökunnossa olevia pyöriä 1920-luvulta.


    • FLHX-12

      Alle 7t rpm kiertävään Harrikkaan ei ole mitään mieltä työntää jotain täyssynteettistä huippuöljyä, joka tarkoitettu 15t kierroksilla pyörivään laitteeseen. Mineraaliöljy käy aivan hyvin ja öljyn merkkiä tärkeämpää on se, että vaihtaa litkut riittävän usein. Itsellä alkaa ajot kun mittari on plussalla ja monesti tulee lyhyttä kauppa- ja työmatkaa ajettua, toisinaan pidempiä rupeamia, joten pari kertaa kesässä vaihdan öljyt. Itsellä käytössä Motul 4T 20w50 ja K&F filsu. Hyvin pelaa.

    • Jutustelija1

      Joo mutta se on se fiilis kun on aitoa H-D tavaraa mitä käyttää. Fiiliksestähän noissa muutenkin on kyse.

      • Vainhoodeemiehellä

        on tarvetta kulkea kesättalvet Hoodee-paidassa. Hoodee on uskonto ja epäjumala. Nuo vajakit pitäisivät Hoodeekalsareitakin jos niitä olisi (voi olla että onkin)! Löytyy vyönsolkea,bootsia ja takin selässä pitää lukea aina Hoodee. Ja se vajakkiliivi kruunaa kaiken, mitä ärjympi nimi päiväkerholla sen parempi. Ei menis moni Mensaan ihan heittämällä noista.


      • Anonyymi
        Vainhoodeemiehellä kirjoitti:

        on tarvetta kulkea kesättalvet Hoodee-paidassa. Hoodee on uskonto ja epäjumala. Nuo vajakit pitäisivät Hoodeekalsareitakin jos niitä olisi (voi olla että onkin)! Löytyy vyönsolkea,bootsia ja takin selässä pitää lukea aina Hoodee. Ja se vajakkiliivi kruunaa kaiken, mitä ärjympi nimi päiväkerholla sen parempi. Ei menis moni Mensaan ihan heittämällä noista.

        Kaikesta päätellen ei se Mensa suakaan tarvii.


    • Eimitäänkalliita

      Mulla on enimmäkseen ollut japsinelikkoja. Niissä olen käyttänyt Teboil Superbike 15W-50 täyssynteettistä öljyä.

      Sporsterissa on moottoriöljynä käyttänyt ihan tavallista Mobil 1 Rally Formulaa 10W-40. Samaa käytin Boxer-Bemassakin. Sisäänajossa käytim osasynteettistä, koska BMW niin neuvoi. Osat hioutuvat kuulemma paremmin toisiinsa.

    • vähänKuinNegatiiviToyota

      Osta HD ja muutu toiseksi ihmiseksi, näinhän se menee. Nössöpojastakin tulee rohkea ja itsevarma kun pukee musta/orassia päälle ja omaksuu hieman epäsiistin lookin.

    • luistaaniinhyvin

      Minä laitan beceliä ja vaimon fillarin laitetaan valaan traania

    • eXXHD

      HD ei öljyn takia laukee, monista muista syistä nämä jatkuvasti korjaamoa työlistää. Tiivisteet ja tekniikka aatamin aikuista vielä nykymalleissakin, Kuminauhat paukkuu ja tärinät hajottaa loput.

    • hdihmetys

      Ihmetyttää nuo "juuri tehty täysremontti moottoriin " maininnat nettimopossa , aika paljon moisia mainintoja vaikka mopot jopa alle 10v. ja usen kilometritkin vasta 70-80tkm , isot japsithan on tossa vaiheessa vasta sisäänajettuja. Näin joissain kalliimmissa matkamalleissakin, tuskin on kumminkaan öljyistä silloin säästelty , mikä lie kestävyys ja laatu tosiasiassa , eräät kokemukset ja kirjat kertoo hd:n koneen olevan jo ihan lussu 50tkm jälkeen , onko tosiaan näin ?

      • srthr

        Kerroppa omin sanoin, että mitä ne sinun täysremontit meinaa, en itse ole huomannut ilmoituksissa kun normaalit huollot ja twin cam koneissa jakopään laahainten vaihtoa jne.
        Japseissahan vaihdellaan nokkaketjuja, säädetään venttiileitä yms.
        autoissa vaihdetaan jakohinaa yms. normaaleja kuluvia kohteita. Joten ihan luonnollista, että myös harrikan jakoketjukoneissa vaihdellaan kiristimiä yms. tietynväliajoin, sillähän ehkäistään juuri ne isot konerempat.
        En kyllä ole 80 000 km ajetuissa törmänny mihinkään täyskoneremontteihin.
        Samoin kyllä iso harrikakin on vasta sisäänajettu noilla kilsoilla.

        Taitaa harrikat kiinnostaa pohjimmiltaan, kun noin paljon tekee mieli kommentoida, paistaahan tuo jo läpi noista sinun provokirjoituksista, tämä on tätä psykologiaa.
        Tee töitä ahkerasti ja laita rahaa säästöön niin joskus sinullakin voi olla oma harley.


      • XXXHD

        Miten ostat ? Spora tyttöpyörä vrod vesilinko? road king homosohva, dyna ja muut customit matalia ja naismaisia jopa lapsille? Street rodin ko ostan?


      • cb550
        srthr kirjoitti:

        Kerroppa omin sanoin, että mitä ne sinun täysremontit meinaa, en itse ole huomannut ilmoituksissa kun normaalit huollot ja twin cam koneissa jakopään laahainten vaihtoa jne.
        Japseissahan vaihdellaan nokkaketjuja, säädetään venttiileitä yms.
        autoissa vaihdetaan jakohinaa yms. normaaleja kuluvia kohteita. Joten ihan luonnollista, että myös harrikan jakoketjukoneissa vaihdellaan kiristimiä yms. tietynväliajoin, sillähän ehkäistään juuri ne isot konerempat.
        En kyllä ole 80 000 km ajetuissa törmänny mihinkään täyskoneremontteihin.
        Samoin kyllä iso harrikakin on vasta sisäänajettu noilla kilsoilla.

        Taitaa harrikat kiinnostaa pohjimmiltaan, kun noin paljon tekee mieli kommentoida, paistaahan tuo jo läpi noista sinun provokirjoituksista, tämä on tätä psykologiaa.
        Tee töitä ahkerasti ja laita rahaa säästöön niin joskus sinullakin voi olla oma harley.

        Ei mikään harrikka kestä ilman koneremonttia yli 50tkm, se kylläkin ihmetyttää niillä tehoilla? 450 cb hondalla jätättää kaikki tehdas hd kiihdytyksessä, 2 päällä ei pääse ohi edes kuorma-autosta.


      • Anonyymi
        cb550 kirjoitti:

        Ei mikään harrikka kestä ilman koneremonttia yli 50tkm, se kylläkin ihmetyttää niillä tehoilla? 450 cb hondalla jätättää kaikki tehdas hd kiihdytyksessä, 2 päällä ei pääse ohi edes kuorma-autosta.

        Tervetuloa kokeilemaan 150 t ajettua, ilman koneremonttia, homosohva road kingiä. Ota tehotulppa sitten cb hondaas mukaan, jos meinaat perässä yrittää, mutta veikkaanpa, että haluja olis harrikkaa ajaa ja testata, mutta ku ei taida uskallus piisata. Tuossa on mullakin tekeillä cb 350 Cafe Racer, jolla siis pieksää tuon sun metodin mukaan vaikka minkä pelin.
        Mukavaa kesää superpyörän selässä sulle, kiristä kypärän remmiä, löystyy yli 250 kmh vauhdissa helposti....terveisin kapitalistikommari


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tervetuloa kokeilemaan 150 t ajettua, ilman koneremonttia, homosohva road kingiä. Ota tehotulppa sitten cb hondaas mukaan, jos meinaat perässä yrittää, mutta veikkaanpa, että haluja olis harrikkaa ajaa ja testata, mutta ku ei taida uskallus piisata. Tuossa on mullakin tekeillä cb 350 Cafe Racer, jolla siis pieksää tuon sun metodin mukaan vaikka minkä pelin.
        Mukavaa kesää superpyörän selässä sulle, kiristä kypärän remmiä, löystyy yli 250 kmh vauhdissa helposti....terveisin kapitalistikommari

        Wauh, mikä karju. Varmasti tiukka perä ja iso hauis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tervetuloa kokeilemaan 150 t ajettua, ilman koneremonttia, homosohva road kingiä. Ota tehotulppa sitten cb hondaas mukaan, jos meinaat perässä yrittää, mutta veikkaanpa, että haluja olis harrikkaa ajaa ja testata, mutta ku ei taida uskallus piisata. Tuossa on mullakin tekeillä cb 350 Cafe Racer, jolla siis pieksää tuon sun metodin mukaan vaikka minkä pelin.
        Mukavaa kesää superpyörän selässä sulle, kiristä kypärän remmiä, löystyy yli 250 kmh vauhdissa helposti....terveisin kapitalistikommari

        Kylläpä poika vitsin murjasit, 150tkm ajettu ehjä harlikan kone! heh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpä poika vitsin murjasit, 150tkm ajettu ehjä harlikan kone! heh

        15tkm pitää jo hitsata kaikki osat kasaan ja huippunopeus 150km/h.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        15tkm pitää jo hitsata kaikki osat kasaan ja huippunopeus 150km/h.

        Honda on laatua!


      • Anonyymi

        Mulla on hd jolla ajettu minun ajoilla 345000 tkm. Ja on vielä timmi.


    • Anonyymi

      Näyttää taas mopopojilla olevan hinku päästä kommentoimaan.
      Pannarissa tuota.
      https://www.eurobiker.fi/moottoripyoraily-mp/mp-tarvikkeet/oljyt-voitelu-ja-polttonesteet/silkolene-v-twin-20w-50-4l.html

      Nyt näköjäänn tullut uusi pakkaus ja vanha poistossa.
      https://www.eurobiker.fi/moottoripyoraily-mp/mp-tarvikkeet/oljyt-voitelu-ja-polttonesteet/silkolene-v-twin-20w-50-mineral-4l-lube-cube.html

      Kokeilin vm. -62 Matchlessiin tuota viime kesänä kun aina yritetään kertoa ettei synteettisiä saa laittaa vanhoihin laitteisiin. Yllätys olikin että öljyn kulutus väheni eikä pölläyttele enää sinistä. Jotenkin kone käy pehmeämmin tai sitten vika on korvien välissä. Esterisynteettinen öljy ei PAO kuten suurin osa muista synteettisistä. Kallista, mutta koskaan en ole pyrkinyt minkään laitteeni huolloissa säästämään. Kokeilenpa vielä noihin muihinkin laitteisiin. Enkassa ja lootassa on vielå mineraalit.
      https://www.eurobiker.fi/moottoripyoraily-mp/mp-tarvikkeet/oljyt-voitelu-ja-polttonesteet/silkolene-pro-4-15w-50-xp-4l.html

    • Anonyymi

      No suunnilleen ton verran se bensakin maksaa
      Jos ei tohon rahat riitä niin mopo myyntiin

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      3291
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2151
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1925
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe