Olen saanut asuntotarjouksen kaupungilta, jota olen odottanut kovasti. Paljastui kuitenkin että entisellä asukkaalla on ollut huoneistossa kissa. Sain asuntonäytössä hengenahdistusta kun asuntoa ei vielä ollut siivottu. Mietin, uskallanko luottaa siihen että kissapöly lähtee lattioista, maalatuista seinistä jne siivoamalla, kun olen joskus kuullut että kissa-allergikko olisi joutunut vaihtamaan tapetit joskus vastaavassa tilanteessa. Kyseiset asukkaat muuttivat naapurihuoneistoon ja rakennusinsinööri kun nyt en satu olemaan, mietityttää myös, kuinka paljon esim ilmastointi saattaa kierrättää ilmaa huoneistosta toiseen vai onko sellainen edes "mahdollista".... Kiitos jo etukäteen.
ex asukkaan kissa
4
1857
Vastaukset
- siivoamalla
lähteä, remontti on sitten jo eri asia.
Itse en uskaltaisi ottaa asuntoa vastaan ellei siihen tule kunnollista remonttia.
t.astmatikko - muuttanut----
Heippa! Meidän nykyises asunnossa oli koira. Mulla on paha koira-allergia. Saan välittömän hengenahdistuksen.
Asunnon näyttötilaisuudessa sain oireita, hengenahdistus ja silmien kutina.
Asuntoon tehtiin maalaustöitä, kun oli paljon taulukoukkuja ym. Seinät ja patterinvälit putsattiin, pölyharjalla ja pesemällä. Ps. Huonot tapetit voivat kai itsessään haista/pölytä. Ehkä ne kannattaisi ottaa pois?
Meillä on vain maalattuja pintoja, ei siis mitään tapettia.
Meillä on myös ilmanpuhdistin. Ikkunat olivat myös auki ja asunnon ilmastointi kovalla. Kerroin isännöitsijälle ongelmastani. Saimme avaimet 2 viikkoa ennen muuttoa, koska asunto tyhjentyi aiemmin. Pääsimme siten pyyhkimään asunnon lattiat ja seinät etuajassa. Pölyjen kestää laskeutua sitten siinä välillä. Jos sinulla on myös hepa-suodattimella varustettu imuri, niin kyllä saat ainakin enimmät allergeenit pois.
Toistimme siivouksen pari kertaa, kaikki pinnat pyyhittiin, ikkunat pestiin.
Oireilua kesti noin 2 viikkoa, mikä on normaalia, koska muutossa kaikki kamat pakataan, siirretään ja on kaikenlaisia pahvilaatikoita. Pölyä riittää ärsyttämään ilman koiraakin. Pärjään hyvin nyt.- ...
Koiran pöly lähtee huomattavasti helpommin kuin kissan. Allergikkona en uskaltaisi ottaa asuntoa vastaan, vaikka siinä tehtäisiin täydellinen pintojen uusiminen. Jos olet pahasti allerginen kissalle, saat luultavasti oireita vaikka asunnossa tehtäisiin kuinka perusteellinen siivous ja remontti.
- palmikko
Omakohtaisesta kokemuksesta tiedän, että kissan epiteelin valkuaisaine muuttaa muotoaan kahdessa viikossa. Tämän jälkeen se ei enää aiheuta oireita.
Anopin luokse perheemme vierailut ajoitetaan aina viiveen päähän kissaperheen vierailujen perään. Oireita esiinny, vaikka siivouskin jäisi kokonaan väliin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .995305Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453573Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503205Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4432496Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2521537Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121291- 851289
- 771238
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321213Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1381139