ex asukkaan kissa

mielipiteitä kaipaava

Olen saanut asuntotarjouksen kaupungilta, jota olen odottanut kovasti. Paljastui kuitenkin että entisellä asukkaalla on ollut huoneistossa kissa. Sain asuntonäytössä hengenahdistusta kun asuntoa ei vielä ollut siivottu. Mietin, uskallanko luottaa siihen että kissapöly lähtee lattioista, maalatuista seinistä jne siivoamalla, kun olen joskus kuullut että kissa-allergikko olisi joutunut vaihtamaan tapetit joskus vastaavassa tilanteessa. Kyseiset asukkaat muuttivat naapurihuoneistoon ja rakennusinsinööri kun nyt en satu olemaan, mietityttää myös, kuinka paljon esim ilmastointi saattaa kierrättää ilmaa huoneistosta toiseen vai onko sellainen edes "mahdollista".... Kiitos jo etukäteen.

4

1813

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siivoamalla

      lähteä, remontti on sitten jo eri asia.

      Itse en uskaltaisi ottaa asuntoa vastaan ellei siihen tule kunnollista remonttia.

      t.astmatikko

    • muuttanut----

      Heippa! Meidän nykyises asunnossa oli koira. Mulla on paha koira-allergia. Saan välittömän hengenahdistuksen.
      Asunnon näyttötilaisuudessa sain oireita, hengenahdistus ja silmien kutina.
      Asuntoon tehtiin maalaustöitä, kun oli paljon taulukoukkuja ym. Seinät ja patterinvälit putsattiin, pölyharjalla ja pesemällä. Ps. Huonot tapetit voivat kai itsessään haista/pölytä. Ehkä ne kannattaisi ottaa pois?
      Meillä on vain maalattuja pintoja, ei siis mitään tapettia.
      Meillä on myös ilmanpuhdistin. Ikkunat olivat myös auki ja asunnon ilmastointi kovalla. Kerroin isännöitsijälle ongelmastani. Saimme avaimet 2 viikkoa ennen muuttoa, koska asunto tyhjentyi aiemmin. Pääsimme siten pyyhkimään asunnon lattiat ja seinät etuajassa. Pölyjen kestää laskeutua sitten siinä välillä. Jos sinulla on myös hepa-suodattimella varustettu imuri, niin kyllä saat ainakin enimmät allergeenit pois.
      Toistimme siivouksen pari kertaa, kaikki pinnat pyyhittiin, ikkunat pestiin.

      Oireilua kesti noin 2 viikkoa, mikä on normaalia, koska muutossa kaikki kamat pakataan, siirretään ja on kaikenlaisia pahvilaatikoita. Pölyä riittää ärsyttämään ilman koiraakin. Pärjään hyvin nyt.

      • ...

        Koiran pöly lähtee huomattavasti helpommin kuin kissan. Allergikkona en uskaltaisi ottaa asuntoa vastaan, vaikka siinä tehtäisiin täydellinen pintojen uusiminen. Jos olet pahasti allerginen kissalle, saat luultavasti oireita vaikka asunnossa tehtäisiin kuinka perusteellinen siivous ja remontti.


    • palmikko

      Omakohtaisesta kokemuksesta tiedän, että kissan epiteelin valkuaisaine muuttaa muotoaan kahdessa viikossa. Tämän jälkeen se ei enää aiheuta oireita.

      Anopin luokse perheemme vierailut ajoitetaan aina viiveen päähän kissaperheen vierailujen perään. Oireita esiinny, vaikka siivouskin jäisi kokonaan väliin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      113
      8650
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      127
      2342
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1724
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1534
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1213
    Aihe