häpeän

Antac

Häpeän itseäni. Tunnen itseni ihan luuseriksi. Olen 25-vuotias, en ole koskaan seurustellut, poikuus tallella. Inhoan kun minulla ei ole harrastuksia vaan istun päivät tietokoneen ääressä työttömänä. Olen epäsosiaalinen, minulla ei ole kavereita, olen yksinäinen. En käy baareissa, koska en juo enkä pidä ruuhkaisista paikoista.

Nämä kaikki ei aina häiritse minua. Monesti puolustelen itselleni, että so what jos en ole seurustellut. Joskus mietin, että kuinka onkaan nautinto olla työttömänä ja tappaa vain aikaa eikä ole mihinkään kiire. Mutta samaan aikaan häpeän sitä kaikkea....mikä mätä olen yhteiskunnalle ja häpeä suvulleni.

3

451

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • old cowhand

      ajatukset alkavat kiertää samaan malliin: häpeää, alemmuutta ja sitten kierre on valmis kun työhaastattelussakaan ei enää osata olla terveellä itsetunnolla varustettuja..

      Olisiko sinulla mahdollisuutta päästä johonkin toimintaan/kurssille mukaan? Tapaisit muita samanlaisessa tilanteessa olevia ja saattaisit piristyä.

      Seurusteluasioista ei hirveästi kannata ottaa paineita.

      • Antac

        Kyllä kurssilla on oltu, ja inhoan niitä. Jankkaavat sitä samaa työnhakuinfoa, jonka jo tiedän. Ei mitään uutta. Olihan siellä ihmisiä, mutta kun en minä tule toimeen kenenkään kanssa, kun olen aina vain tuppisuu.

        Pitäs vaan osata ottaa itteään niskasta kiinni. Sitäkin on monesti yritetty, mut yritykseksi jäänyt. Kun ei osaa, niin ei osaa.


      • joutumista
        Antac kirjoitti:

        Kyllä kurssilla on oltu, ja inhoan niitä. Jankkaavat sitä samaa työnhakuinfoa, jonka jo tiedän. Ei mitään uutta. Olihan siellä ihmisiä, mutta kun en minä tule toimeen kenenkään kanssa, kun olen aina vain tuppisuu.

        Pitäs vaan osata ottaa itteään niskasta kiinni. Sitäkin on monesti yritetty, mut yritykseksi jäänyt. Kun ei osaa, niin ei osaa.

        yhdelle työtaidonkartoituskurssille.Ihan perseestä ja aivan turhakin.Ei siellä ollut mulle edes juttuseuraa ja tuli jo heti selväksi että tämmönen läski ja rumilus ei kelvannut siihen porukkaan.Kouluttajaa ei pahemmin kiinnostanut koko touhu,mulle tuputti koulutusta jonka olin joskus yhden kerran suorittanut.Työkokeilupaikaksi valitsin yhden paikan jossa olin ollut joskus pari kertaa töissä ja tunsin siellä olevia ihmisiä että ei tarvitsisi uusiin ihmisiin törmätä.Se ala ei edes kiinnostanut enää ja se onneton kouluttajamuija ei kuunnellut kun sanoinkin sen sille muutaman kerran vaan pisti yhteen paperiinkin että mun pitäis vielä harjoitella lisää alaa jota olen jopa ihan työkseni muutamia vuosia tehnyt.Tunsin itseni oikeasti ääliöksi sen kurssin jälkeen ja siellä kurssipaikassa hävetti kun yks toinen aikasempi kouluttaja,joka oli paljon fiksumpi ja hyvä kuuntelija,kysyi että miten mä taas olin siellä ja piti sanoa että olin joutunut sellaseen koulutukseen.En kyllä kenellekään työnantajalle menisi näyttämään sitä kartoituskurssin paperia tai edes kertoisi että pakolla jouduin semmosen käymään.Hävettää että olen sellaseen joutunut.Kyllä katosi opiskeluhalut ja työnhakemisetkin loppui kuin seinään.Kuka nyt näin ääliön edes töihin huolisi.Enkä muuten kuin pakolla enää menisi myyntialan töihin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2886
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2440
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2220
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      18
      2029
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1746
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe