Ammattilaisilla on varmaankin joku pomminvarma keino päästä eroon lehtokotiloista. Kertoisitteko, mikä.
Puutarhani on niin suuri, että on sula mahdottomuus yrittää jotain olutansoja tai tuhkan ripottelua.
En ole varma, onko puutarhassani lehtokotiloita, mutta se on mahdollista. Yhden kotilon löysin, enkä ole varma lajinmäärityksestäkään. Jospa se on muninut kaikki paikat täyteen ja kohta ne valtaavat koko puutarhan. Näen painajaisia!
Kotiloita
6
641
Vastaukset
- edelliseen viestiini
Rakeet ripotellaan ympäriinsä, ei pikkukasoihin. Kostalla ilmalla tai alue kasteltuna etanat tulee esille ja rakeista erittyy niille houkutusainetta. Mainio tuote, löytyi prismasta, myös multasormiliikkeissä on ollut.
- Onttomukulakiurunkannus
Suurkiitos! Tähän turvaan tarvittaessa!
- Myrkynkylväjä
Tuossa yllä ehdoteltiin Ferromolia. Olen kokeillut eikä toimi. Mesurol toimii selvästi paremmin. Valitettavasti se on melkein aina loppuunmyyty.
http://kasvinsuojelu.berner.fi/tuotteet/mesuroletanansyotti.html
Myrkytys kannattaa ainoastaan, jos etanoita esiintyy massoittain. Pahimmillaan niitä voi olla satoja neliömetrin alueella. Siihen myrkyt ja tulee selvää jälkeä. Yksittäisen kotilon voi tallata. Keväällä ekan sateen jälkeen kotilot tulevat esiin ja alkavat paritella. Siinä vaiheessa pitää myrkyttää persuteellisesti. Sen jälkeen pysyvät kohtuullisella myrkyttämisellä kurissa. Kokonaan niistä ei taida päästä. Jos et pääse tuohon "kevätkutuun" käsiksi, niin sen jälkeen niitä onkin jo miljoonia ja saat kylvää myrkkyä jatkuvasti.- Onttomukulakiurunkannus
Kiitos tiedosta sinullekin!
Ottaa välillä päähän, kun kaikenlaista viratonta tavaraa myydään etanantuhoajana, kirvantappoaineena, hyttysenkarkoittajana, kynsisienilääkkeenä...
Onko joku oikeasti saanut nilviäiset pois puutarhastaan tuolla Ferromolilla? - vissiin tepsi
Onttomukulakiurunkannus kirjoitti:
Kiitos tiedosta sinullekin!
Ottaa välillä päähän, kun kaikenlaista viratonta tavaraa myydään etanantuhoajana, kirvantappoaineena, hyttysenkarkoittajana, kynsisienilääkkeenä...
Onko joku oikeasti saanut nilviäiset pois puutarhastaan tuolla Ferromolilla?Yhtenä sateisena aamuna oli kasvin lehdissä taas pikkuetanoita vaikka kuin paljon ja kun olin ripotellut ferramolia maahan niin illalla oli monen etanan nokka ryyneissä kiinni ja aamulla ei kasvissa ollut yhtään.!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579