Heippa!
Mietiskelen tässä, onko kellään kokemusta, onko tämä vauvarokko vain vauvojen tauti oikeasti..? Omalla lapsella juuri siihen täsmäävät oireet, siis kolmen päivän korkea kuume ja punainen kurkku, ja nyt kun kuume laski pois on iho alkanut täyttyä punaisista täplistä.. Kerrotaan että vauvarokon sairastaa yhteen ikävuoteen mennessä.. mutta onko mahdollista että 2,5 vuotias lapseni olisi nyt saanut kuitenkin vauvarokon?
Kiitos kokemusten jakamisesta!
vauvarokko
4
1745
Vastaukset
- 1v7kk
Heips, mietiskelin itse samaa tuossa kuukausi sitten, kun 1v7kk vanha poikani sai parin kolmen päivän kuumeen ja sitten oli kuumeen laskettua myös täynnä punaisia täpliä. Poika ei ollut vauvana sairastanut vauvarokkoa, joten kai tuo nyt oli sitten se. Lääkärissä ei sen takia käyty, eikä poika mitenkään erityisen kipeä ollut, kuumetta nyt tietysti muttei muuta.
- hyvin
olla vauvarokkoa. Yleisin sarastamisikä on 6-24 kk, mutta tapasin juuri 4-vuotiaan vauvarokkoisen pojan (lastenlääkäri dignosoinut).
- mimpskiii
Meillä kanssa jotain rokkoa menossa, kun tyttö oli ensin flunssassa, kuumeessa ja yskässä ja sitte eilenaamulla alkoi tulla punasia isoja läiskiä navasta alaspäin ja niissä läiskissä oli sellaista ihan pientä rakkoa, mut ne hävis ihan yhtä nopeesti ku tulikin. Ja illalla niitä oli jo naamassakin ja samoin hävisivät puolessa tunnissa. Ei tuntunu tyttöä vaivaavan millään tavalla. Kuume oli yhtenä päivänä yli 38 ja sen jälkeen laski. Lääkäri sanoin että viruspohjaista rokkoa, ei muuta. Sai sit viel lääkkeet hengenahdistukseen.
- äiskä,
Meillä poika oli tasan 2v kun sairasti vauvarokon, tuntui se sillon oudolta kun vesirokon sama poika sairasti 1v ikäisenä....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251298
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa289955- 43845
- 33631
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html144610- 38587
- 52551
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244528518Tiesitkös rakas
Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔44501- 106477