vauvarokko

2,5vuotiaalla?

Heippa!

Mietiskelen tässä, onko kellään kokemusta, onko tämä vauvarokko vain vauvojen tauti oikeasti..? Omalla lapsella juuri siihen täsmäävät oireet, siis kolmen päivän korkea kuume ja punainen kurkku, ja nyt kun kuume laski pois on iho alkanut täyttyä punaisista täplistä.. Kerrotaan että vauvarokon sairastaa yhteen ikävuoteen mennessä.. mutta onko mahdollista että 2,5 vuotias lapseni olisi nyt saanut kuitenkin vauvarokon?
Kiitos kokemusten jakamisesta!

4

1745

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1v7kk

      Heips, mietiskelin itse samaa tuossa kuukausi sitten, kun 1v7kk vanha poikani sai parin kolmen päivän kuumeen ja sitten oli kuumeen laskettua myös täynnä punaisia täpliä. Poika ei ollut vauvana sairastanut vauvarokkoa, joten kai tuo nyt oli sitten se. Lääkärissä ei sen takia käyty, eikä poika mitenkään erityisen kipeä ollut, kuumetta nyt tietysti muttei muuta.

    • hyvin

      olla vauvarokkoa. Yleisin sarastamisikä on 6-24 kk, mutta tapasin juuri 4-vuotiaan vauvarokkoisen pojan (lastenlääkäri dignosoinut).

    • mimpskiii

      Meillä kanssa jotain rokkoa menossa, kun tyttö oli ensin flunssassa, kuumeessa ja yskässä ja sitte eilenaamulla alkoi tulla punasia isoja läiskiä navasta alaspäin ja niissä läiskissä oli sellaista ihan pientä rakkoa, mut ne hävis ihan yhtä nopeesti ku tulikin. Ja illalla niitä oli jo naamassakin ja samoin hävisivät puolessa tunnissa. Ei tuntunu tyttöä vaivaavan millään tavalla. Kuume oli yhtenä päivänä yli 38 ja sen jälkeen laski. Lääkäri sanoin että viruspohjaista rokkoa, ei muuta. Sai sit viel lääkkeet hengenahdistukseen.

    • äiskä,

      Meillä poika oli tasan 2v kun sairasti vauvarokon, tuntui se sillon oudolta kun vesirokon sama poika sairasti 1v ikäisenä....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      125
      1298
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      289
      955
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      845
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      144
      610
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      587
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      518
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      501
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      106
      477
    Aihe