MITÄ, karatekat ajattelevat minusta?

Karateka89

Aloitanpa yhden keskusteluni karatesta.

Olen kiinnostunut kamppailulajeista tai itsepuolustuslajeista ja harrastan karatea. En haluaisi myöskään lopettaa lajia, koska silloin yleiskuntoni menini alas.
Mitä muita erityispiirteitä karatekalta vaaditaan muuta kuin rohkeutta, entä sitten itseluottamusta? Onko sitten mitään järkeä minun harrastaa karatea?

Itse ajattelen useimmiten, mitä muut ajattelevat minusta karatekan harrastajana. Yleisesti ottaen esim. ryhmässä tai pienissä ryhmissä tehdään kata- harjoittelua niin ajattelen aina, että mitä ne nyt taas ajattelevat minusta? Et enkö osaa tai sitten tunnen niskassani, että ajattelevatko he kata- liikkeitäni? Tämän jälkeen ajattelen samalla lailla ja keskittymiskykyni lähtee ja katassa huutoa ei tahdo sitten kuulua.

Aina näin tai niin, mutta adrealiinin noustessa joka kerta jännittyn ja suoritukset menevät useimmiten mönkään muiden katsellessa, oli sitten liike tai taistelu jne.
En osaa sanoa, mitä tekisin tämän karateka probleeman kanssa?

esim. Aloitin karaten harjoittelun pari vuotta sitten, mutta vuoden harrastettuani lopetin karaten ja siirryin judon puolelle kiinnostuksen lajia kohtaan. Judoa harjoittelin puolisen vuotta ja kesällä palasin karaten pariin, koska judon harrastaminen ei kiinnostanut, koska liikkeet menivät vähän väliä sekaisin ja sama tunne niskaan iski, oletin heidän ajattelevan liikkeitäni.

2

610

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SURGEON

      kehittyy lajin myötä ja muutkin tarvittavat ominaisuudet.

      "Itse ajattelen useimmiten, mitä muut ajattelevat minusta karatekan harrastajana. Yleisesti ottaen esim. ryhmässä tai pienissä ryhmissä tehdään kata- harjoittelua niin ajattelen aina, että mitä ne nyt taas ajattelevat minusta? Et enkö osaa tai sitten tunnen niskassani, että ajattelevatko he kata- liikkeitäni? Tämän jälkeen ajattelen samalla lailla ja keskittymiskykyni lähtee ja katassa huutoa ei tahdo sitten kuulua."

      Sinun kanattaa opetella unohtamaan kaiken muun ympäristön ja ihmiset ympäriltä kataasi tehdessä. Sillä ei ole väliä mitä muut ajattelevat kunhan vain itse keskityt täysin kataasi niin kaikki liikkeet sujuvat hyvin. Sitäpaitsi usein muita ei välttämättä edes kiinnosta miten liikkeesi menevät joten voit suorittaa liikkeesi ilman minkäänlaisia paineita. Kun keskityt treeneissä tarpeeksi, niin pikkuhiljaa paineenalla toimiminen ja keskittyminen huomion keskipisteenä, sekä itsetunto ja itseluottamus kasvavat. Ympärilläolijatkin ovat vain ihmisiä eivätkä välttämättä yhtään parempia kuin sinä joten sinun kannattaa vain keskittyä suorituksiin.

      Tiivistettynä:KESKITY SUORITUKSEESI, ÄLÄ YMPÄRILLÄ OLEVIIN IHMISIIN!

    • khjfjhgkljölkhjk

      Itsekin harrastan karatea, ja voin sanoa että ei mua ainakaan pahemmin kiinnosta miten muut osaavat. Uskon että kaikki kiinnittävät huomionsa lähinnä siihen miten itse tekevät, eikä suinkaan siihen miten sinä teet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8396
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe