Näin ollen, Me voimme tunnistaa nämä tuonelan Saarnaajat hautaus maalta, jossa he saarnaavat näille Haadeksen tai Tuonelan hengille. Nämä muutamat tämänasian tuntiat eivät pysty selvällä ymmärrettävällä tavalla perustelemaan saarnaamiaan heidän olettamiaan asioita joita he pitävät ihan tosina.
Jeesuksen vertaus Rikkaasta miehestä Ja Lazaruksesta tehdään ihan todeksi. Pyytäisin saada todellista tietoa. Koska molemmat rikasmies ja Lazarus ovat haudassa. Koeta perustella tarkasti tämän tarinan mahdottomuus. Koeta ajatella syvällisesti tämän tarinan mahdottomuutta? Jos veisit tällaisen asian lakitupaan, niin sinut naurettaisiin ulos. Narsisiti uskovat uskovat aivan normaalin älyn ulkopuolisia tarinoita.
Tuonela Haades ja Hauta ovat samoja paikkoja
20
200
Vastaukset 20
### Teen kysymyksen Helvetti asian tuntialle?
Kirjoittanut: Hermanni-itse / Tänään / klo 15:09
AVK esiintyy Helvetti asian tuntiana. ###
En tunne helvettiä, enkä mielelläni pidä esillä,
vaan evankeliumin asianajaja minä olen.
###>
En usko helvetin piinaan uusi
Kirjoittanut: AnttiVKantola / Tänään / klo 22:36
Jatkuvasti alex8 alias Hermanni nostaa päätään helvetin piinassa.
Mutta minä en usko helvettiin, vaan minä uskon häneen, joka voisekä sielun että RUUMIIN - PELASTAA helvetin tuskasta. Pelkään saatanan kavalia juonia niin
paljon, että aina vain tiukemmin uskon Jeesukseen helvetin sijasta.
Helvetti ei ajatuksiini nouse.
Matt. 10:28
Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua;
vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa
helvettiin.
Jeesus-uskon puolesta
AnttiVKantola- vihdoin viimein
että Anttikin on tullut järkiinsä ja lopettanut uskomasta ikuiseen helvettiin. Mieletön oppihan se onkin.
Mitään poltettavaa: Ohhan tuhkan pottaminen ihan turhuutta. Helvetti saarnaaja Kantola on narhtanut pahemman kerran. Oletko koskaan ajatellut syvällesesti, miksi sinun Jumalan vihollisen pitäisi pelastua? Minä en näe mitään tarpeellista syytä sinun pelastumisellesi. Koeta hyvä AVK jo uskoa totuus, että haudassa onn sinulla pelastus.
Olethan jo pilkannut Jumalaa aivan kahmalo kaupalla. Vieläpä pilkkaamisesi jälkeen rohkenet uskoa pääseväsi pyhien joukkoon. Tarjoat minulle madottoman paksua tarinaa, johon minun on vaikea uskoa. Enhän minäkään pidä itseäni Pelastuksen arvoisena, Joten jätän tämän asian Jumalan päätettäväksi. Näet minulle ei ole vielä selvinnyt se tosiasia, miksi minun pitäisi pelastua. Sain vuonna 43 lisäaikaa elämälle. Olisi ollut kohdallani parempi, etten olisi kuullut tuota ärsykettä joka lisäsi minulle lisä aikaa elämälle.Hermanni-itse kirjoitti:
Mitään poltettavaa: Ohhan tuhkan pottaminen ihan turhuutta. Helvetti saarnaaja Kantola on narhtanut pahemman kerran. Oletko koskaan ajatellut syvällesesti, miksi sinun Jumalan vihollisen pitäisi pelastua? Minä en näe mitään tarpeellista syytä sinun pelastumisellesi. Koeta hyvä AVK jo uskoa totuus, että haudassa onn sinulla pelastus.
Olethan jo pilkannut Jumalaa aivan kahmalo kaupalla. Vieläpä pilkkaamisesi jälkeen rohkenet uskoa pääseväsi pyhien joukkoon. Tarjoat minulle madottoman paksua tarinaa, johon minun on vaikea uskoa. Enhän minäkään pidä itseäni Pelastuksen arvoisena, Joten jätän tämän asian Jumalan päätettäväksi. Näet minulle ei ole vielä selvinnyt se tosiasia, miksi minun pitäisi pelastua. Sain vuonna 43 lisäaikaa elämälle. Olisi ollut kohdallani parempi, etten olisi kuullut tuota ärsykettä joka lisäsi minulle lisä aikaa elämälle.### Minun haudassani ei Krematorion jälkeen ole
Kirjoittanut: Hermanni-itse / Eilen / klo 11:21
Mitään poltettavaa ###
Krematoriossa ja kerettiläisroviolla kuluu ruumis loppuun, mutta silti väärätkin
nousevat (henkisieluruumis) tuomiolle ja rangaistuksen paikkaan heitettäviksi.
Mark. 9:47-49
47
Ja jos silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Onhan parempi, että silmäpuolena pääset sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut molemmat silmät tallella heitetään helvettiin, [Matt. 5:29]
48
missä 'mato ei kuole eikä tuli sammu'. [Jes. 66:24]
49
"Jokainen tullaan suolaamaan tulella. [3. Moos. 2:13; Hes. 43:24]
Ruumiissa ollessamme pahaa teemme ja siksi oikeudenmukainen Jumala
rankaisee myös ruumista.AnttiVKantola kirjoitti:
### Minun haudassani ei Krematorion jälkeen ole
Kirjoittanut: Hermanni-itse / Eilen / klo 11:21
Mitään poltettavaa ###
Krematoriossa ja kerettiläisroviolla kuluu ruumis loppuun, mutta silti väärätkin
nousevat (henkisieluruumis) tuomiolle ja rangaistuksen paikkaan heitettäviksi.
Mark. 9:47-49
47
Ja jos silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Onhan parempi, että silmäpuolena pääset sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut molemmat silmät tallella heitetään helvettiin, [Matt. 5:29]
48
missä 'mato ei kuole eikä tuli sammu'. [Jes. 66:24]
49
"Jokainen tullaan suolaamaan tulella. [3. Moos. 2:13; Hes. 43:24]
Ruumiissa ollessamme pahaa teemme ja siksi oikeudenmukainen Jumala
rankaisee myös ruumista.Toisistaan: AVK pitää Hellenistien Eeppoksen Ilian ja Oduseyn tarinoita tosina. Tosiasi-assahan ne ovat Kreikkalaista Kalevalaa. Meidän tulee muistaa vanhan testamentin ja uuden Testamentin eroavaisuudet. Ei meidän tule kadottaa meidän älyämme. Kaikki asiat meidän tulee ymmärtää meille annetun viisauden kera. Mato ei kestä tulta? Kuitenkin kaatopaikan palamisen jälkeen jää osa lihaa palamatta ja tästä lopusta pitävät madot huolen. Palaako siellä Hinnomin laaksossa se sammumaton tuli? Olen kuullut sen tulen sammuneen jo hyvin kauvan aikaa sitten. Entä se Sodoman ja Commorran tuli. Sekin on sammunut. Näet nämä ikuisuudet ovat olleet vain tapahtuman kestoaikoja. Koeta hankkia itsellesi ymmärrystä, koeta käyttää hieman omaa älyäsikin.
- Kuplapuhkeaa
Luuk.16:23. Biblia (1776). Ja kuin hän helvetissä vaivoissa oli, nosti hän silmänsä ja näki Abrahamin taampana ja Latsaruksen hänen helmassansa. Siis helvetti on myös hauta.
Olisin aika varovainen noissa jutuissani .. ja varsinkin jos käyttäisin 1776 käännöstä - sillä se käännös kääntää haudan ja vastaavan helvetiksi .. ja kertoo miten hauta "helvetti" heitetään sinne tuleen tuonelan kanssa .. Tarkoitan vain että jos vetoaa kirjoituksissaan 1776 Raamattuun niin pitäisi sitten kaikki mennä sen mukaan.
alex
HAUTA JA TUONELA OVAT KÄSITTEELLISESTI KAKSI AIAVAN ERI ASIAA !
Mitäpä jos tässä leikittäisimme ajatuksella että Tuonela ei olisikaan "Hades" eli "sielun tietoinen tila" ,"joka kuulemma "vain perintöä kreikkalaisesta mytologiasta" , vaan leikitään että se olisi niin kuin mm. monet "liberaaliteologit" ja Adventistit sekä Jehovan todistajat sanovat "koko ruumiin ja sielun yhden kokonaisuuden loppu ja määränpää" eli Hauta !
Ja asetetaan nyt tätä "hautaa" vähän tähän käsitteen "hadesin" eli tuonelan tilalle:
Matt 11:23 Ja sinä, Kapernaum, korotetaankohan sinut hamaan taivaaseen? Hamaan HAUTAAN on sinun astuttava alas.
Matt 16:18 Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja HAUDAN portit eivät sitä voita.
Luuk 10:15 Ja sinä, Kapernaum, korotetaankohan sinut hamaan taivaaseen? Hamaan HAUTAAN on sinun astuttava alas.
Luuk 16:23 Ja kun hän nosti silmänsä HAUDASSA, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
Ap 2:27 sillä sinä et hylkää minun sieluani HAUTAAN etkä salli Pyhäsi nähdä katoavaisuutta.
Ap 2:31 niin hän edeltä nähden puhui Kristuksen ylösnousemuksesta, sanoen, ettei Kristus ollut jäävä hyljätyksi HAUTAAN eikä hänen ruumiinsa näkevä katoavaisuutta.
Ilm 1:18 ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja HAUDAN avaimet.
Ilm 6:8 Ja minä näin, ja katso: hallava hevonen; ja sen selässä istuvan nimi oli Kuolema, ja HAUTA seurasi hänen mukanaan, ja heidän valtaansa annettiin neljäs osa maata, annettiin valta tappaa miekalla ja nälällä ja rutolla ja maan petojen kautta.
Ilm 20:13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja HAUTA antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
Ilm 20:14 Ja Kuolema ja HAUTA heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
Eikös vaan näistä Tuonela = Hauta kohdista Raamatussa tulisikin näin aikas tragikoomisia... Toisin kohdin ehkä tämä istuisikin mutta sitten Luuk 16:23 ja Ilmestyskirjassa ei ainakaan mitenkään järkevästi... :O
Eli... Monet luterilaiset "liberaaliteologit" ja nämä adventistit/jehovat ovat usein "korvasyyhyynsä" kehittelleet "salaliittoteorioita" tavalla jos toisella... ja yksi on juuri tämä "kreikkalaisen mytologian tuominen" raamatun alkukieleen niin että muka apostolit eivät olisi tarkoittaneet sitä mistä puhuivat ja kirjoittivat !
Huomaa siis ! Haudasta UT käyttää toista nimeä !
Esim. Matt 28:1 "Ja kun sapatti oli päättynyt ja viikon ensimmäisen päivän aamu koitti, tulivat Maria Magdaleena ja se toinen Maria katsomaan HAUTAA."
Ja tämä " τάφος " eli " taphos" esiintyy UT:ssa 7 kertaa eli ei voi siis käsitteellisesti tarkoittaa samaa kuin "Hades" eli Tuonela !
http://biblehub.com/greek/5028.htm
Tuonela-sanalla on siis ihan oma erityismerkityksensä ! :)
Vrt. http://otakoppi.webnode.fi/news/jo-tuonelassa-olemme-paratiisissa-/- Haudoista.herätetään
Joh 5:21 Sillä niinkuin Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi, niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän tahtoo.
Joh 5:22 Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle,
Joh 5:23 että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt.
Joh 5:24 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
Joh 5:25 Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat ne saavat elää.
Joh 5:26 Sillä niinkuin Isällä on elämä itsessänsä, niin hän on antanut elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä.
Joh 5:27 Ja hän on antanut hänelle vallan tuomita, koska hän on Ihmisen Poika.
Joh 5:28 Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat,
kuulevat hänen äänensä
Joh 5:29 ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen. - haudoista.herätetään
Joh 6:38 Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt.
Joh 6:39 Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.
Joh 6:40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
Siis herätetään h-hetkellä ja haudoista. - Paavali.poisnukkuneet
1Te 4:13 Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole.
1Te 4:14 Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.
1Te 4:15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
1Te 4:16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
1Te 4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
1Te 4:18 Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla. - kuolema.uni
Joh 5:28 Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka
haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä
Raamattuun on muistiinmerkittynä - kuolema - nukutaan kuoleman unta, herätetään haudasta, ylösnousemus on yhtäaikainen sitten elävien kanssa.
Siis Paavali - ja Jeesus okei. samaa mieltä.
Kantoa- erimieltä, siis edustaa perinnäisoppia.
uskotaanko kirjoituksia vai aamennetaanko perinnäisoppia? - ylösnousemusvoimaa
Jes 26:19 Mutta sinun kuolleesi virkoavat eloon, minun ruumiini nousevat ylös. Herätkää ja riemuitkaa, te jotka tomussa lepäätte, sillä sinun kasteesi on valkeuksien kaste, ja maa tuo vainajat ilmoille.
Mat 27:50 Niin Jeesus taas huusi suurella äänellä ja antoi henkensä.
Mat 27:51 Ja katso, temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti, ja maa järisi, ja kalliot halkesivat,
Mat 27:52 ja haudat aukenivat, ja monta nukkuneiden pyhien ruumista nousi ylös.
Mat 27:53 Ja he lähtivät haudoistaan ja tulivat hänen ylösnousemisensa jälkeen pyhään kaupunkiin ja ilmestyivät monelle.
Siis ylösnousemusvoimaa koettiin esikoisjoukossa. ' tässäkin noustiin haudasta. Kuoleman unesta, nukkuneitten pyhien ruumiit herätettiin - tuonen.lehto
Siis hauta on paikka, missä vainajat ovat. Ts. tuonela. Tuonen unta.
kuolema.uni kirjoitti:
Joh 5:28 Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka
haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä
Raamattuun on muistiinmerkittynä - kuolema - nukutaan kuoleman unta, herätetään haudasta, ylösnousemus on yhtäaikainen sitten elävien kanssa.
Siis Paavali - ja Jeesus okei. samaa mieltä.
Kantoa- erimieltä, siis edustaa perinnäisoppia.
uskotaanko kirjoituksia vai aamennetaanko perinnäisoppia?Vrt. http://biblehub.com/lexicon/john/5-28.htm
From " mnémé" = muisti, muistaminen
Lyhyt Määritelmä: muisti, muistaminen, maininta
Määritelmä: muisti, muistaminen, maininta.
Eli Joh 5:28 "Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka
haudoissa ( "muistoissa" ) ovat, kuulevat hänen äänensä"
ELI MISSÄ KUULEVAT ?
VASTAUS: TUONELASSA JA TIETOISESSA TILASSA !
Vrt. Jeesuksen sanat Luuk 16:19-31 !ylösnousemusvoimaa kirjoitti:
Jes 26:19 Mutta sinun kuolleesi virkoavat eloon, minun ruumiini nousevat ylös. Herätkää ja riemuitkaa, te jotka tomussa lepäätte, sillä sinun kasteesi on valkeuksien kaste, ja maa tuo vainajat ilmoille.
Mat 27:50 Niin Jeesus taas huusi suurella äänellä ja antoi henkensä.
Mat 27:51 Ja katso, temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti, ja maa järisi, ja kalliot halkesivat,
Mat 27:52 ja haudat aukenivat, ja monta nukkuneiden pyhien ruumista nousi ylös.
Mat 27:53 Ja he lähtivät haudoistaan ja tulivat hänen ylösnousemisensa jälkeen pyhään kaupunkiin ja ilmestyivät monelle.
Siis ylösnousemusvoimaa koettiin esikoisjoukossa. ' tässäkin noustiin haudasta. Kuoleman unesta, nukkuneitten pyhien ruumiit herätettiinHuom myös ! "Matt 27:53 Ja he lähtivät haudoistaan ( muistamisesta, )ja tulivat hänen ylösnousemisensa jälkeen pyhään kaupunkiin ja ilmestyivät monelle. "
Vrt. http://biblehub.com/lexicon/matthew/27-53.htm
ELI MISSÄ KUULEVAT ?
Vrt. Jeesuksen sanat Luuk 16:19-31 !Vrt myös. Matt 27:52 ja haudat (muisti, muistaminen ) aukenivat, ja monta nukkuneiden pyhien ruumista nousi ylös.
http://biblehub.com/lexicon/matthew/27-52.htm
Eli... ei meidän "maallinen majamme" eli ruumiimme ole monellakaan yleensäkään enää fyysisen kuoleman jälkeen missään haudassa vaan toisten tuhkat on meressä ja toisten lentokoneesta ripoteltuna taivaan tuuliin mutta meidän Sielumme kyllä menee ruumiillisesti kuollessamme TUONELAAN ja siellä säilyy persoonallisuutemme ja identiteettimme ja sieltä Jeesus lopulta noutaa omansa tullessaan takaisin ! :)
Vrt 1 Sam 28 ja Luuk 16:19-31 ja Ilm 6:9
http://otakoppi.webnode.fi/news/jo-tuonelassa-olemme-paratiisissa-/Kopittelija007 kirjoitti:
Vrt myös. Matt 27:52 ja haudat (muisti, muistaminen ) aukenivat, ja monta nukkuneiden pyhien ruumista nousi ylös.
http://biblehub.com/lexicon/matthew/27-52.htm
Eli... ei meidän "maallinen majamme" eli ruumiimme ole monellakaan yleensäkään enää fyysisen kuoleman jälkeen missään haudassa vaan toisten tuhkat on meressä ja toisten lentokoneesta ripoteltuna taivaan tuuliin mutta meidän Sielumme kyllä menee ruumiillisesti kuollessamme TUONELAAN ja siellä säilyy persoonallisuutemme ja identiteettimme ja sieltä Jeesus lopulta noutaa omansa tullessaan takaisin ! :)
Vrt 1 Sam 28 ja Luuk 16:19-31 ja Ilm 6:9
http://otakoppi.webnode.fi/news/jo-tuonelassa-olemme-paratiisissa-/Eli Jeesuksen sanoin:
Joh 11:25. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
26. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"- kantolalle.asiaa
Kopittelija007 kirjoitti:
Vrt. http://biblehub.com/lexicon/john/5-28.htm
ELI MISSÄ KUULEVAT ?
Vrt. Jeesuksen sanat Luuk 16:19-31 !Siis kantolan kuulo edellyttää elossa oloa, eikä ylösnousemusvoimaa.
Kuinkahan tuossa luomistapahtumassa oli, kun Jumala puhalsi ihmiseen elämän hengen, niin kantolat alkoivat tietoisina hengittää, kun olivat tietoisessa tilassa.
Siinä sitä tavallaan on ihmisen rajallisuutta kantolassa , jota piru käyttää erinomaisesti hyväkseen. Siis, kun tietomme on vajavaista.
Sentähden on tunnettava kirjoitukset, eikä isienperinnäisopit.
Usko vain Kantola, että Jumalan Sana, Ylienkelin Ääni on varmasti voimallinen herättämään Kantolankin kuoleman unesta, jos on tarviis. Ei siinä niin tarvii välitilassa tihruta ja kytätä, että koskas se alkaa huutamaan, että kuulis. Pitää panna pakkasella karvalakinkin korvalliset varalta ylös, ettei vain menisi kuulon ohi.
Yritä edes olla uskovainen äläkä vapise oman voimasi äärellä ja tulkintoittesi äärellä. No, toisaalta ymmärtäähän sen, kun PITÄÄ olla tuo välitilaoppi kukkumassa päällimäisenä.
No, jjoo.... Tuossa juuri kuoli eräs vanhempi uskova eräästä kirkosta, ehkä siellä ajatellaan kantolaisittain, että nyt tää kuollut meni välitilaan. Siellä hää sitten Aabrahamin helmoissa odottaa, vuoden kaksi, kolme, sata, tuhat ja katselee autuaassa mielentilassa, kun ja ehkä miehensä kipristelee juopan toisella reunalla tuskissaan.
Voi pyhä sylvi, kun pitää tulla ilmi nämä isien jutut.
Vai olisiko niin, että tämä kuollut vilahtikin taivaaseen. Sitten tulee hakemaan sen ylösnousemus ruumiin, kun se vanha jäi maatumaan, siinä toisessa ylösotossa. Siinä se sielu oli taivaassa, ilman ruumista.
Juttuja on kantola monioita, mutta tarviiko niitä kaikkia vuosikaudet hautoa peittonsa alla, ettei uskalla lukea ja levätä kuolemansa jälkeen oikein kuoleman unta. Kyllä se Jeesuksen karjasu sinun korvaasi, jos kovin sikeässä unessa olet, että mullat pöllähtää parista metristä ylös. Älä pelkää, minä otan iltarukouksiin sinulle uskonvahvistusta. Ei tarvii pelätä. Sovitaan kahdestaan, Herra lupasi kuulla kahden tai kolmen rukouksen ja varmaan täältä löytyy moni muukin siihen mukaan. Siinä Ylinenkeli tulee olkapäästä ravistamaan ja Jeesus karjaisee ylösnousemus voimalla, että perinnäissääntöjen mukaan ei tarvii välitilaan jäädä kyyhöttämään aikoja parempia.
- Kuplapuhkeaa
Miksi uskovaiset, eivät usko aloittajan sanoja? Viekö usko järjen? Minäkin uskoin näkymättömään Jumalaa 30 vuotta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä haluaisit minusta mies
Meidän tilanne on ns.vaikea, eikä olla koskaan puhuttu tai edes ehditty puhua siitä, että mihin me tällä kaikella säätäm69959- 55938
Kun olet noin varovainen, niin tehdään näin
Ollaan luontevia kun tavataan. Ei mitään paineita. Halataan lämpimästi toisiamme, ja sitä hetkeä voi viivyttää, kunnes s42873Martina Aitolehti ja Nanna Karalahti - Rajua röykytystä nyrkkeilymatsista "Ettei naisten botoksi..."
Martina Aitolehti ja Nanna Karalahti nyrkkeilevät toisiaan vastaan Immu Fight Nightissa. Naiset ovat saaneet osakseen k54665Selvitetään tämä meidän välinen juttu
Kertoisin sulle, mitä sinussa näen ja mikä viehättää eniten. Pitkä tarina tulisi siitä, mutta haluisin nähdä, kun kuunte21664- 33615
Martina ja Levin kiinteistö
Ei ole enää "mun Leviä". Kiinteistöllä uudet omistajat ja välillä palautui takaisin rakennuttajallekin, miksköhän.264577Harmittaa kun en saa edes tietää
miten elämässäs menee. Niinkin tärkeä asia, et miten jaksat. Kuinka terveys jne. Olet niin tärkeä, että haluaisin tietää44558Miesten vs naisten älykkyys
Eiköhän tämä asia ole ihan itsestään selvä: "Adult male brains average approximately 1,370–1,378 grams, while female br162507Onko jo liian törkeää? Selviytyjät Suomi herättää kummastusta
Selviytyjät Suomi juhlistaa 10. tuotantokauttaan - ja tiedossa on entistä ankarampaa menoa. Mutta mennäänkö jo liian pi5491