Onko kenelläkään kokemusta parisuhdeterapiasta? Mitä kautta pääsitte? Minkälaista oli käytännössä? Oliko apua?
Me tarvittaisiin nyt apua riitelemisessä. Minulla kun on tapana pitää kaikki sisällä, kun asiat joista voisin hieman huomauttaa ovat mielestäni kuitenkin niin vähäpätöisiä, etten oikein viitsi... Sitten niitä alkaakin kerääntymään sisälle jo aikamoinen läjä ja sitten "poksahdan". Yleensä olen helpottunut omasta "poksahtamisestani" ajatellen, että nyt päästään riitelemään, eli sanotaan ääneen ne asiat mitkä on meidän välillä kaihertaneet jo pidempään. Ja odotan siis, että miehelläni olisi myös jutun juurta häntä häiritsevistä asioista -en tosiaankaan oleta itseäni täydelliseksi. Mutta mitä hän tekee -vaikenee entistäkin synkempänä... En kestä nykyistä tilannetta! Haluaisini lapsienikin oppivan riitelemisen jalon taidon -ja sovinnontekemisen. Kaipaan raitista ilmaa!
parisuhdeterapia
50
83612
Vastaukset
- milla
Minä ja avomieheni riitelemme myöskin, joskus joka päivä, pikku asioista ja silloin tällöin vähän isommistakin.
Tuntuu vain siltä, että olen viime aikoina alkanut itsekin "inhoamaan" itsessäni sitä piirrettä, joka minusta on tullut esille.
EN PIDÄ ITSESTÄNI SELLAISENA OLLENKAAN!! Tuntuu vain siltä, kuin en voisi itselleni mitään... (?)
Teimme virheen siinä, että, emme olleet ´VAKAASSA emmekä VANKASSA´ parisuhteessa, ennen lapsemme tuloa.
Olimme juuri vasta tutustuneet, jolloin jouduimme tutustumaan toisiimme kunnolla vasta sitten, kun tulin raskaaksi. Ja toiseen "tutustuminen" jatkuu yhä, poikamme syntymän jälkeenkin.
Kaikista vaikenta on ollut huomata se, kuinka huonosti meidän molempien ´omat tavat´ passaavat yksiin? EI HELPPOA! Mutta oma syy, olisi pitänyt ajatella aikaisemmin, tiedän!
Tästä tilaanteesta vain on jotenkin selvittävä kunnialla, jos se vain on mahdollista?!
Olisikohan PARISUHDETERAPIA meilläkin tarpeen????
Olemme tulleet suhteessamme risteykseen, jossa on vaarana se, että molemmat kääntyvät eri suuntiin.
Mutta, toivoisimme molemmat, että saisimme suhteemme toimimaan.. sillä meillä on alle vuoden ikäinen lapsikin huomioitavanamme!
Toisaalta, meilläkin se olen vain minä, joka yrittää ´ilmaa puhdistaa poksahduksillaan` jne. Mies harvoin valitata ääneen.
Vaikka kuinka joskus toivoisin saavani ns. takaisin, niin turhaan. (?)
- Hän pussaa kyllä, muttei puhu tunteistaan.
Paitsi yhdestä asiasta hän kyllä osaa valittaa ja ihan ääneenkin. Ja sehän on seksistä! Sitä kun ei ole...
Minähän, kun en mitään seksiä rupea harrastamaan, jos kerran muutoin on asiat huonosti, eikä mikään tunnu menevän niin kuin pitäisi.
Vai hä? Vihoissaanko sitäkin pitäisi nykyään harrastaa???
Joo.. pitää mennä, poika kutsuu.- otto
meillä sama homma että joudun muistuttamaan jatkuvasti vaimolle "pihtaamisesta", josta tulee aivan tajuton riita.hänenkin mielestä naida ei voi jos on riita päällä.Näinpä mut saa suuttumaan ja kierre on valmis.viikon kestäviä puhelakkoja,kunnes puhetta tulee niin että kuuluu korttelin päähän.ja lapsi kärsii.tarkoittaako "ei huvita" sitä,että toiselle ei enää yksinkertaisesti kelpaa?olen kysynyt asiaa vaimolta mut suoraa vastausta ei tule.ollaan mietitty eroa,mut aina jompikumpi haluaa sen kuuluisan "vielä kerran" yrittää.parin kuukauden päästä sama helvetti edessä.ehdotin tuota parisuhdeterapiaa,ei ottanut tuulta purjeisiin.onko ainoa mahdollisuus saada vaimon pää kääntymään tekemällä hänet mustasukkaiseksi,ja aiheesta?
- werty
Meillä on ollaan samassa tilanteessa. Riitelyä lähes joka päivä lähinnä pienistä olemattomista asioista,mutta kun kumpikin haluaa pitää ooman päänsä niin minkästeet. Seksi on yksi asia,josta riidat saa monesti alkunsa. Minä miehenä haluaisin enemmän kuin 2-4 krt/kk, mut miten sitäkään harrastaa kun aina riidellään. En odotakkaan saavani seksiä,jos on riideltyä vaan täytyisi saada asiat kuntoon ensiksi. Meilläkin ollaan siinä tilanteessa, et on jo puhuttu erostakin, mutta on myös ihana lapsi ja haluaisin hänellä olevan omat biologiset vanhemmat aikuisikään asti. Vaimo on suutuksissaan ollut valmis jo jättämään meidät, vaikka tiedän että hän ei sisimmässään sitä halua.Nyt on tultu siihen pisteeseen,että on hakeuduttava parisuhdeterapeutin juttusille koska ei näin arvokasta asiaa kuin oma perhe haluaisi rikko tällaisten tyhmien riitojen takia. Ja lapsihan tässä on se, joka kärsii eniten vanhempien huonoista väleistä.
- sählä
Millan teksti oli kuin suoraan mun elämästä. ensi tutustumisen huumassa muutettiin yhteen,mentiin kihloihin ja tehtiin lapset.Nyt sitten on vuosikaudet ihmetelty ja tapeltu kun toinen ei olekkaan sitä mitä luuli.Riidat on niin kauheita ja puhetta on enää vähän ja mies ei suostu lähtemään mihinkään terapiaan joten ei hyvältä näytä.Eroa ehdottelee heti kun tulee riitaa ja sit minä pidän turpani kiinni ja taas jatketaan vähän aikaa. lapsia kaksi, 3 ja 4v
- mariakin
otto kirjoitti:
meillä sama homma että joudun muistuttamaan jatkuvasti vaimolle "pihtaamisesta", josta tulee aivan tajuton riita.hänenkin mielestä naida ei voi jos on riita päällä.Näinpä mut saa suuttumaan ja kierre on valmis.viikon kestäviä puhelakkoja,kunnes puhetta tulee niin että kuuluu korttelin päähän.ja lapsi kärsii.tarkoittaako "ei huvita" sitä,että toiselle ei enää yksinkertaisesti kelpaa?olen kysynyt asiaa vaimolta mut suoraa vastausta ei tule.ollaan mietitty eroa,mut aina jompikumpi haluaa sen kuuluisan "vielä kerran" yrittää.parin kuukauden päästä sama helvetti edessä.ehdotin tuota parisuhdeterapiaa,ei ottanut tuulta purjeisiin.onko ainoa mahdollisuus saada vaimon pää kääntymään tekemällä hänet mustasukkaiseksi,ja aiheesta?
Hyvä mies! Naista ei saa kuumaksi manipuloimalla ja painostamalla. Seksissä on kyse rakkaudesta ja jos naisesta tuntuu, että kyse ei ole rakastamisesta vaan toisen tarpeen täyttämisestä, kuolee halut varmasti. Jos rakastaa toista, ei sano, että haluan sinulta sitä ja tätä, vaan kysyy, että mitä sinä haluat!
- sadbird
Niin kovin tutulta kuullostaa, ihan kuin mun kirjoittamaa tekstiä.
- boldis
sählä kirjoitti:
Millan teksti oli kuin suoraan mun elämästä. ensi tutustumisen huumassa muutettiin yhteen,mentiin kihloihin ja tehtiin lapset.Nyt sitten on vuosikaudet ihmetelty ja tapeltu kun toinen ei olekkaan sitä mitä luuli.Riidat on niin kauheita ja puhetta on enää vähän ja mies ei suostu lähtemään mihinkään terapiaan joten ei hyvältä näytä.Eroa ehdottelee heti kun tulee riitaa ja sit minä pidän turpani kiinni ja taas jatketaan vähän aikaa. lapsia kaksi, 3 ja 4v
meidän tilanne on erilainen,kun ei edes seurusteltu,ennen kun sain tietää olevani raskaana.Oltiin kyllä tapailtu vuosia,mutta molemmilla oli oma elämä.Raskaden selvittyä mies muutti luokseni,ja alettiin seurustelemaan ja tutustumaan toisiimme.Ja nyt ei suju enää mikään...tuntuu ettei yksinkertaisesti ymmärretä toisiamme,aina tulee väärinkäsityksiä.Ja miehellä huono itse tunto ni haluaa määrätä kaikesta ja kun en anna perix haukkuu ja nälvii...ja viime aikoina alkanu repiä hiuksista ja töniä riitojen yhteydessä.Tavaransa on pakannut jo moneen kertaan ja on aina suuttuessaan muuttamassa pois,aina kuitenki muuttaa mielensä seuraavana päivänä.Molemmat kuitenki haluais saada suhteen toimimaan...mikä neuvoksi?Mitä kautta ihmiset ovat päässeet parisuhdeterapiaan?Meidän kunnassa tuntuu olevan vaikeata päästä,vaikka olen puhunut asiasta neuvolassakain =/
- Miehetkin pihtaa
boldis kirjoitti:
meidän tilanne on erilainen,kun ei edes seurusteltu,ennen kun sain tietää olevani raskaana.Oltiin kyllä tapailtu vuosia,mutta molemmilla oli oma elämä.Raskaden selvittyä mies muutti luokseni,ja alettiin seurustelemaan ja tutustumaan toisiimme.Ja nyt ei suju enää mikään...tuntuu ettei yksinkertaisesti ymmärretä toisiamme,aina tulee väärinkäsityksiä.Ja miehellä huono itse tunto ni haluaa määrätä kaikesta ja kun en anna perix haukkuu ja nälvii...ja viime aikoina alkanu repiä hiuksista ja töniä riitojen yhteydessä.Tavaransa on pakannut jo moneen kertaan ja on aina suuttuessaan muuttamassa pois,aina kuitenki muuttaa mielensä seuraavana päivänä.Molemmat kuitenki haluais saada suhteen toimimaan...mikä neuvoksi?Mitä kautta ihmiset ovat päässeet parisuhdeterapiaan?Meidän kunnassa tuntuu olevan vaikeata päästä,vaikka olen puhunut asiasta neuvolassakain =/
Seurakunnilla on parisuhdeneuvontapalvelu! Se on ilmainen, eikä tarvitse edes kuulua kirkkoon saadakseen apua. Itse en ole uskonnollinen, mutta koitan nyt sitä kautta.
- lisa
Meillä oli kanssa riitely ongelmia. Itse olen kanssa "pidättelijä" ja sitten jäkätän lopulta. Miehen pinna taas ei kestä mitään hän räjähtelee pienistäkin. Joskus lensi tavaraakin. Apua saatiin seurakunnasta perheterapiasta vuosi käytiin. Helpotti! seksiä ei ollut ennen ja nyton tarpeeksi miehellekin. Talo on rakennettu ja saatu toinen lapsi ja riittää rakkautta kun osataan puhua tasasemmin...
- Vähän vanhempi äiti
vain aika ja sinne puimaan asioita. Kyllä kannattaa ja varsinkin, jos ei ole päästänyt asioita hirveän pahaksi vielä, niin että molemmilla riittää halua rakentaa parempaa suhdetta. Usein pariterapiaan mennään liian myöhään, kun toinen on jo tehnyt päätöksensä lyödä hanskat tiskiin ja lähtee vain muodon vuoksi kerran, pari mukaan.
Perheaisain neuvottelukeskus ei peri maksua eikä edellytä edes seurakunnan jäsenyyttä, ei mitään hengellisyyttä. - porilainenmies
Vähän vanhempi äiti kirjoitti:
vain aika ja sinne puimaan asioita. Kyllä kannattaa ja varsinkin, jos ei ole päästänyt asioita hirveän pahaksi vielä, niin että molemmilla riittää halua rakentaa parempaa suhdetta. Usein pariterapiaan mennään liian myöhään, kun toinen on jo tehnyt päätöksensä lyödä hanskat tiskiin ja lähtee vain muodon vuoksi kerran, pari mukaan.
Perheaisain neuvottelukeskus ei peri maksua eikä edellytä edes seurakunnan jäsenyyttä, ei mitään hengellisyyttä.Maksuttomia neuvottelut ovat Porin ev.lut. seurakuntien jäsenille, sekä niiden yhteisöjen seurakuntien (tai kuntien) jäsenille, jotka ovat tehneet ostopalvelusopimuksen Porin perheasiain neuvottelukeskuksen kanssa.
Ostosopimusseurakunnat ja -kunnat: Eura, Harjavalta, Honkajoki, Huittinen, Kankaanpää, Karvia, Kiikoinen, Kokemäki-Kauvatsan seurakuntayhtymä, Kullaa, Luvia, Merikarvia, Nakkila, Noormarkku, Pomarkun kunta, Siikainen, Suodenniemi, Säkylä, Ulvila
pitäkää terapianne, uskontopaviaanit. Itseäni ei ole koskaan kastettu ja vaimo on Helsingin jonkun seurakunnan jäsen. Se siitä sitten. Ei saatu palvelua. - boldis
Vähän vanhempi äiti kirjoitti:
Perheaisain neuvottelukeskus ei peri maksua eikä edellytä edes seurakunnan jäsenyyttä, ei mitään hengellisyyttä.Olen yrittänyt soittaa kuntamme seurakuntaan,siellä vaan tuntuu aina olevan vastaaja , joka kehottaa soittamaan toisena ajankohtana.Meillä kyllä molemmilla on halua yrittää , en vaan tiedä onko se mahdollista.Mies kun ei omasta mielestään tee mitään väärin , edes minuun kiinni käyminen on hänen mielestään oikeutettua , kunen kuulemma kuuntele.
- eronnut
Käyty on parisuhdeterapia, oli raskasta, auttoi todella, pariksi vuodeksi. Sitten mies palautui ennalleen. Ero tuli lopulta kuitenkin. Silti pariterapia oli hyvä kokemus. Tunne, että katsottiin suhteen kaikki kortit. Opin itse paljon. On ollut hyötyä uudessa liitossa.
- taistelija
kiitos vastauksista. Otankin yhteyttä tuonne seurakuntien perheasiain neuvottelukeskukseen.
Kirjoitin edellisen viestin todella turhautuneena mykkään mieheen, mutta heti kun se sai sanotuksi, että sitä masentaa meidän taloudellinen tilanne niin johan helpotti ja teki jo mieli paijailla ja pitää sitä hyvänä... Mutta fakta on, että meidän kommunikaatio ei toimi, ja sille on tehtävä jotain. En halua tällaista perintöä meidän lapsillemme siirtää. - väsynyt
Aina puhutaan vaan siitä, kuinka naiset pihtaa seksiä. Ottaa todella päähän tämä ikuinen stereotypia naisten haluttomuudesta. Meidän suhde alkoi avomieheni aloitteesta. Itse en ollut alussa kovinkaan kiinnostunut, mutta lämpenin pikkuhiljaa ajatukselle. Muutimme jonkin ajan päästä yhteen ja olemme olleet avopari viitisen vuotta. Koko ajan, ihan alusta lähtien, minä olen ollut se, joka kaipaa seksiä elämäänsä. Tuntuu kuin miestä ei seksi kiinnostaisi lainkaan. Eikä ole minusta johtuvaa, koska hän kuulemma rakastaa tosi paljon ja haluaa jatkaa, mutta itse en näe kohta muuta vaihtoehtoa kuin parisuhdeterapia tai ero. Olen ehdottanut eroakin varmaan kolme kertaa, mutta ei olla saatu tehtyä sitä. Itse olen kovinkin seksuaalinen ja todella haluaisin sitä läheisyyttä enemmän. Kerran kuukaudessa ei riitä!
- pettynyt
Totta tosiaan. Samaa mieltä olen, että aina niin kovasti huudetaan kuin naiset aiheuttaa kaikki ongelmat pihtaamisellaan. Meillä mies myös aina ollut se pihtaava osapuoli. Suhteen alussa oli kovastikin mutta ajan saatossa se on kadonnut kokonaan. En tiedä johtuuko se uudesta äidin roolistani, muuttuneesta kropastani (vain 5kg jäljellä synnytyksestä!) vai mikä mättää. Viimeksi seksuaalisesta kanssakäymisestä on niin kauan aikaa etten edes muista. Ehkä kun saimme lapsemme alulle... Netissä hän kyllä on naisia etsinyt ja esittänyt suurtakin orhia. Tiedä sitten onko toteuttanut fantasioitaan. Parisuhdeterapiaa olen ehdottanut mutta sain vain tylyn vastauksen ettei kuulemma onnistu. Hän kun ei puhu vieraille kun ei minullekaan. Olen niin pulassa asioideni kanssa, etten tiedä itkeä vai nauraa. Kun kuitenkin haluaisi yrittää tuon rakkaan lapsemme vuoksi.
- petetty
pettynyt kirjoitti:
Totta tosiaan. Samaa mieltä olen, että aina niin kovasti huudetaan kuin naiset aiheuttaa kaikki ongelmat pihtaamisellaan. Meillä mies myös aina ollut se pihtaava osapuoli. Suhteen alussa oli kovastikin mutta ajan saatossa se on kadonnut kokonaan. En tiedä johtuuko se uudesta äidin roolistani, muuttuneesta kropastani (vain 5kg jäljellä synnytyksestä!) vai mikä mättää. Viimeksi seksuaalisesta kanssakäymisestä on niin kauan aikaa etten edes muista. Ehkä kun saimme lapsemme alulle... Netissä hän kyllä on naisia etsinyt ja esittänyt suurtakin orhia. Tiedä sitten onko toteuttanut fantasioitaan. Parisuhdeterapiaa olen ehdottanut mutta sain vain tylyn vastauksen ettei kuulemma onnistu. Hän kun ei puhu vieraille kun ei minullekaan. Olen niin pulassa asioideni kanssa, etten tiedä itkeä vai nauraa. Kun kuitenkin haluaisi yrittää tuon rakkaan lapsemme vuoksi.
Olen kokenut sen että miestä ei seksi kiinnosta. Syykin selvisi ennen pitkää: toinen nainen..
- toinen väsynyt
ei todellakaan kerta kuussa riitä. mikä nykysuomalaisissa miehissä on? töissä ollaan niin energisiä mut kun päästään kotiin.. vaimo ei ole mitään
- Baudelaire
toinen väsynyt kirjoitti:
ei todellakaan kerta kuussa riitä. mikä nykysuomalaisissa miehissä on? töissä ollaan niin energisiä mut kun päästään kotiin.. vaimo ei ole mitään
Ei se ole sukupuolesta kiinni. Ehkä useammin kuitenkin nainen on se haluttomampi osapuoli, mikä johtuu tietysti siitä, että lastenhoito on enemmän naisen kuin miehen kontolla, tavallisesti. Olennaista on, että hyvässä suhteessa ihminen - olipa mies tai nainen - kantaa huolta myös toisen tarpeista, ei vain omistaan, ja siten koko parisuhteesta, joka sentään on koko perheen hyvinvoinnin ydin.
Naisen on kuitenkin helpompi reagoida hyökkäävästi miehen toiveeseen lisätä seksiä ja läheisyyttä, koska nainen voi yleensä vedota äitiyden raskauteen ja kääntää tilanteen niin, että mies onkin itsekäs ja kypsymätön, kun kehtaa olla tyytymätön riittämättömään huomioon. Sitten mies tuntee itsensä paitsi hylätyksi ja yksinäiseksi, myös itsekkääksi ja kypsymättömäksi. Miehen on vaikeampi perustella haluttomuuttaan, työkiireitähän ei niin hyväksytä suhteen laiminlyönnin syyksi.
Kovin helposti yritykset puhua kääntyvät molemminpuoliseksi syyttelyksi. Parisuhteen osapuolet eivät aina tarvitse yhtä paljon seksiä, ja väsyneenä on helposti itsekäs. Hylätyksi itsensä tunteva osapuoli on usein myös katkera (kokemuksesta tiedän, on vaikea olla olematta katkera kun toinen vuodesta toiseen vetoaa lapsien aiheuttamaan väsymykseen, mutta ei tilanteen helpottaessakaan osoita halua tulla oma-aloitteisesti suuutelemaan, muusta puhumattakaan), ja katkeruus myrkyttää helposti suhteen. Kun tulee torjutuksi liian monta kertaa, alkaa itsekin pitää itseään jotenkin viallisena, mikä taas ei ole hyvä asia suhteessa - jos toisen kanssa ei ole hyvä olla, on suhde vaikeuksissa.
Itse rakastan vielä, mutta pelkään tunteen lopahtavan, kun toinen sanoo asiasta joskus keskusteltaessa että rakastaa, mutta ei kuulemma jaksa sitä osoittaa. Juuri tällaisessa tilanteessa on hyvin altis huomiolle, jota saa sentään vielä muilta - onkin traagista, että työpaikan naisilta saa enemmän positiivista huomiota kuin omalta vaimolta.
Jos ihmiset ovat suhteessa toistensa peilejä, näkee torjuttu osapuoli itsensä lopulta tympeänä ja mielenkiinnottomana rukkasena. Kyllähän rakkaus kaikki kärsii ja kestää, vastamäetkin pitäisi yhdessä kestää eikä vaikeuksien tullen lähteä muualta lohtua hakemaan - mutta kun juuri se rakkaus siinä pääse kuolemaan, jos toinen ei hellyyttä anna eikä osoita, vaikka mitä temppuja tekisi.
Aina ei ole siitäkään kyse, etteikö toinen osaansa kotitöistä tekisi. Jos rakastaa yhä, saa voimia puolistostaan. Jos puoliso on enää vain rasittava velvollisuus, johon voimat eivät lastenhoidon ja töiden jälkeen riitä, on kai turha väittää enää rakastavansa. - Tsanuu
pettynyt kirjoitti:
Pettynyt
miksi miehesi ei suostu lähtemään parisuhdeterapiaan jos kumminkin haluatte molemmat suhdetta jatkaa? pelkääkö hän kenties jotain?
me olemme mieheni kanssa menossa, koska ajattelemme jostain asioista niin erilailla ja niistä tulee kauhea riita. mielestäni osaan asettua mieheni tilaan ko. asioissa, mutta en siltikään ymmärrä hänen käyttäytymistään.
nyt tuntui sopivalta hetkeltä koska olemme jonkin aikaa harkinneet lapsia, että saisi ensin muut asiat käsiteltyä, - myös väsynyt
toinen väsynyt kirjoitti:
Ystäväni kanssa olen sitä mieltä, että pihtaavat naiset ovat lähinnä klisee. Miehet ne useammin ovat väsyneitä ja niillä koskee päähän kun pitäis olla mies sängyssä. Sitten jos jaksetaan niin se on sitä räplää itsesi märäksi niin minä sitten nopeasti... Että semmosia uroita. Pitäis varmaan naisten lähteä vieraisiin, kun ei omat ukot anna. Tai sinne terapiaan, jotta alkais miestäkin kiinnostaa. Mutta suomalaista miestä ei saa parisuhdeterapiaan kun uhkaamalla haulikolla, ainakaan omaa miestäni en saisi ja pihtaamisen lisäksi keskustelusta pihdataan ja läheisyydestä ei ole kuin lapset ja kämppä enää yhteistä kymmenen yhteisen vuoden jälkeen..
- mies1234567
Tottahan tuo monissa perheissä on.
Minua hiukan ihmetyttää kuitenkin se että täälläkin keskustellaan asioista aika syyttävään ja negatiiviseen tyyliin.
Jos minä koko ajan selittäisin että "suomalaiset naiset ovat surkeita, vaimoni on ilkeä, ..." niin kokisin itseni narisijaksi. Ja muut kokisivat minut typerykseksi.
Ei kannattaisi ottaa tuollaista syyttelylinjaa naistenkaan.
Saahan negatiivisista tunteista puhua mutta niitten yli pitäisi päästä, eikä märehtiä niillä ja yleistäe tyyliin "suomalaiset miehet ovat luusereita". - mies1234567
"Aina puhutaan vaan siitä, kuinka naiset pihtaa seksiä. Ottaa todella päähän tämä ikuinen stereotypia naisten haluttomuudesta."
Kuulet vain sen kun tuosta puhutaan. Se on subjektiivinen kokemus.
Suuri osa avioliitoista kaatuu miehen haluttomuuten, johon vaimo kyllästyy. Asiasta kyllä puhutaan paljon. Kuuntele mitä ympäristössäsi tapahtuu öläkä ole puolustuskannalla. - näin on
Baudelaire kirjoitti:
Ei se ole sukupuolesta kiinni. Ehkä useammin kuitenkin nainen on se haluttomampi osapuoli, mikä johtuu tietysti siitä, että lastenhoito on enemmän naisen kuin miehen kontolla, tavallisesti. Olennaista on, että hyvässä suhteessa ihminen - olipa mies tai nainen - kantaa huolta myös toisen tarpeista, ei vain omistaan, ja siten koko parisuhteesta, joka sentään on koko perheen hyvinvoinnin ydin.
Naisen on kuitenkin helpompi reagoida hyökkäävästi miehen toiveeseen lisätä seksiä ja läheisyyttä, koska nainen voi yleensä vedota äitiyden raskauteen ja kääntää tilanteen niin, että mies onkin itsekäs ja kypsymätön, kun kehtaa olla tyytymätön riittämättömään huomioon. Sitten mies tuntee itsensä paitsi hylätyksi ja yksinäiseksi, myös itsekkääksi ja kypsymättömäksi. Miehen on vaikeampi perustella haluttomuuttaan, työkiireitähän ei niin hyväksytä suhteen laiminlyönnin syyksi.
Kovin helposti yritykset puhua kääntyvät molemminpuoliseksi syyttelyksi. Parisuhteen osapuolet eivät aina tarvitse yhtä paljon seksiä, ja väsyneenä on helposti itsekäs. Hylätyksi itsensä tunteva osapuoli on usein myös katkera (kokemuksesta tiedän, on vaikea olla olematta katkera kun toinen vuodesta toiseen vetoaa lapsien aiheuttamaan väsymykseen, mutta ei tilanteen helpottaessakaan osoita halua tulla oma-aloitteisesti suuutelemaan, muusta puhumattakaan), ja katkeruus myrkyttää helposti suhteen. Kun tulee torjutuksi liian monta kertaa, alkaa itsekin pitää itseään jotenkin viallisena, mikä taas ei ole hyvä asia suhteessa - jos toisen kanssa ei ole hyvä olla, on suhde vaikeuksissa.
Itse rakastan vielä, mutta pelkään tunteen lopahtavan, kun toinen sanoo asiasta joskus keskusteltaessa että rakastaa, mutta ei kuulemma jaksa sitä osoittaa. Juuri tällaisessa tilanteessa on hyvin altis huomiolle, jota saa sentään vielä muilta - onkin traagista, että työpaikan naisilta saa enemmän positiivista huomiota kuin omalta vaimolta.
Jos ihmiset ovat suhteessa toistensa peilejä, näkee torjuttu osapuoli itsensä lopulta tympeänä ja mielenkiinnottomana rukkasena. Kyllähän rakkaus kaikki kärsii ja kestää, vastamäetkin pitäisi yhdessä kestää eikä vaikeuksien tullen lähteä muualta lohtua hakemaan - mutta kun juuri se rakkaus siinä pääse kuolemaan, jos toinen ei hellyyttä anna eikä osoita, vaikka mitä temppuja tekisi.
Aina ei ole siitäkään kyse, etteikö toinen osaansa kotitöistä tekisi. Jos rakastaa yhä, saa voimia puolistostaan. Jos puoliso on enää vain rasittava velvollisuus, johon voimat eivät lastenhoidon ja töiden jälkeen riitä, on kai turha väittää enää rakastavansa.Oli tutun oloinen kuvaus. Miehenä tuntuu joskus, että kelpaa yhdistetyksi kotitalouskoneeksi ja talonmieheksi.
- Miehetkin pihtaa
Baudelaire kirjoitti:
Aina ei ole siitäkään kyse, etteikö toinen osaansa kotitöistä tekisi. Jos rakastaa yhä, saa voimia puolistostaan. Jos puoliso on enää vain rasittava velvollisuus, johon voimat eivät lastenhoidon ja töiden jälkeen riitä, on kai turha väittää enää rakastavansa.Katkeruuden kuvaus kuulostaa varsin tutulta. Mutta meilläkin "pihtaaja" on mies. Syytä pihtaamiseen ei ole vuosien varrella löytynyt, tai sitten sitä vain ei ole minulle sanottu. Meillä on yhä seksiä, mutta 2-3 kuukauden välein. Joskus välit ovat pidempiäkin. Suurin kummallisuus tässä on se, että olemme molemmat parikymppisiä. Ongelmat alkoivat miehelläni armeijan aikana...mitä siellä sitten ikinä tapahtuikaan.
- hellyyden kipeä
Kerran kuukaudessa olis luxusta.. puolivuotta tulee kohta siitä kun viimex rakasteltiin.. Kaipaan sitä ihan hirveeasti.. Mutta puoliso ei halua.. Tuntuu, etten enää kelpaa tällaisena kuin olen.. Se sattuu ihan hirveesti.. :o/
- N32/naimisissa13v.
Baudelaire kirjoitti:
Aina ei ole siitäkään kyse, etteikö toinen osaansa kotitöistä tekisi. Jos rakastaa yhä, saa voimia puolistostaan. Jos puoliso on enää vain rasittava velvollisuus, johon voimat eivät lastenhoidon ja töiden jälkeen riitä, on kai turha väittää enää rakastavansa.Vaikka tämä vanha keskustelu onkin niin haluan tässä painostaa että haluttomuus ei ole muusta kiinni kuin henkisestä hyvinvoinnista - jos stressaa tai kantaa kaunaa tai riitelee eikä tunne itseään onnelliseksi ja rakastetuksi niin eipä kauheasti huvita toista miellyttääkään. Muistakaa miehet katsoa peiliin ennen kuin haukutte naista pihtariksi! Mitä olette itse tehneet sen eteen että nainen tuntee olonsa hyväksi, turvalliseksi, halutuksi ja onnelliseksi? Naisille ei riitä sama kuin miehellä vaan me kaipaamme vain huomiota ja pieniä osoituksia siitä että välitetään. Ei tartte koruja ja kukkia, ajatus on tärkein että on nähnyt vaivaa. Kokeilkaa miehet seuraavaa: Siivotkaa kämppä, (viekää lapset hoitoon jos niitä on), tehkää vaimon lempiruokaa ja nähkää vaivaa esim jälkkärin eteen, laittakaa kynttilöitä, vuokratkaa romanttinen leffa jonka voi katsoa kainalokkain ja ennen kaikkea ILMAN taka-ajatuksia (ei seksi mielessä)! Antakaa naiselle hyvä keskustelu, huomiota ja hellyyttä ja kärsivällisyys palkitsee :) Muita vinkkejä: rauhallinen viikonloppuaamiainen, kävely vaikka jätskikiskalle iltaauringossa... mitä vaan jotta saa mahdollisuuden keskustella asioista tai vain ylläpitää yhteyttä. Se on ainakin minulle tärkeää. Naiset! Miehet kaipaa hetken omaa rauhaa aina välillä ja avautuu jos on tarpeen, pahinta mitä voi tehdä on tivata miksei toinen puhu ja vielä loukkaantua siitä. Kysykää neutraalisti miten meni töissä ja jos on ollut rankkaa niin antakaa rauhoittua esim tunnin vaikka tietokoneen ääressä ja keittäkää ja viekää hänelle vaikka kahvia. Odottakaa kärsivällisesti ja mies tulee kyllä kun on valmis. Sitten voitte vaikka kokkaa ja syödä yhdessä. Miehet sulkeutuu kun heitä vaivaa jokin ja se voi olla vaikka vaikea taloustilanne - ehdottakaa että mies menee hyvän ystävän kanssa vaikka urheilemaan tai ulos tai jotain jotta he voivat purkaa asiaa keskenään. Voin suositella kirjoja jonka molemmat voi lukea: miehet ovat marsista ja naiset venuksesta sekä mars ja venus parisuhteessa.
- kala-76
kaikki asiat kuulostavat jokseekin tutuilta. Meillä kaksi lasta 3v ja 1v3kk ja naimisissa yhteisoloa vähä yli kolme vuotta. vaimoa ahistaa minä en tiedä mitä teen? haluaisi muuttaa erilleen ja minä en haluaisi luovuttaa. talo rakenteilla "yllätys" en tiedä miten sen selittäisin vaimolleni tarpeeksi selvästi että rakastan häntä.
- dado
Minä ja kihlattuni olemme olleet yhdessä parisen vuotta ja olemme olleet jo pitempää aikeissa tehdä lapsia. Onneksi emme ole siihen todella ryhtyneet sillä meillä on aivan kamalia riitoja.
Mieheni ei koskaan myöskään puhu kun kysytään. Hän ei myöskään mielestäni koskaan osallistu mihinkään kotityöhön OMA_ALOITTEISESTI. Aina pitää pyytää "voisitko kiltti tiskata tänään" yms.
Olen myös luonteeltani sellainen, että pidän kaiken sisälläni kunnes tulee hankala päivä töissä ja univelkaa alla ja räjähdän. Sitten sieltä tulee kaikki mikä on ollut vikana jo pitempääkin ja mieheni ei ymmärrä lainkaan mistä tuulee. Hän kuvittelee aina että hän ei ole juuri sinä päivänä jotain tehnyt mitä oli pitänyt vaikka itse puhun viikoista.
Pahimmissa tapauksissa riitamme on mennyt niin pahaksi että hän on puristanut minua käsistä, niin että käteni ovat mustelmilla. Hän ei osaa pukea vihan tunteitaan sanoiksi eikä vastata kiukkuisiin kysymyksiini ja ainoa asia millä hän kuvittelee saavansa minut hiljaiseksi on käsiksi käyminen. Minä vastaan hänen puristuksiin huitomalla ja riuhtomalla itseäni irti, raapimalla tai lyömällä ja sehän on täysin väärin ja fyysinen väkivaltaisuus toisiamme kohtaan tekee näin riidasta isomman kuin tarve olisi ollut.
Riitamme ovat pääasiallisesti siitä että minä koen etten saa tarpeeksi huomiota tai hän kokee ettei hän saa tarpeeksi huomiota. Minä koen arkiset huomionosoitukset tärkeämmäksi kuin minkään muun ja hän taas seksin. Minulle se että peti on pedattu, tiskit tiskattu ja koti puhdas on suuri asia. Olen järjestyksen ihminen ja en näe mitään vaivaa aamulla ensimmäisenä kun petaan sängyn. Minusta se on rutiini ja pitäisi olla sellainen. Vaikka kerroin miehelleni tositarinan pölypunkeista ja kuinka niitä laskeutuu yhden ainoan päivän aikana sängylle miljoonia ja jos petiä ei ole pedattu, illalla kun menee nukkumaan ne iloiset pölypunkit mielellään kömpivät ihollesi nautiskelemaan, ei tämäkään ole saanut häntä rutinoitumaan pedin petaamisessa.
Koen olevani yksin näitten arkisten asioiden kanssa ja minä en kuitenkaan sotke kotia yksin. Tärkein lause minkä olen hänelle sanonut arkiaskareista on että "Jos sinä huomioisit minua arkiaskareissa, niin ehkä minullakin jäisi joskus aikaa tuntea itseni naiseksi ja tuntea oloni pirteäksi että ylipäätään jaksaisin harrastaa seksiä" Hän vastasi minulle "Jos sinä joskus antaisit seksiä niin ehkä minä auttaisin sinua arjen touhuissa" Ympyrä sulkeutuu. Mikä oravanpyörä?
Olen myöskin hyvin huomaavainen ja muistan kaikkia läheisiäni aina heille heidän tärkeinä hetkinä. Lähetän kukkasia, kortteja, pieniä lahjoja. Ostan niitä myös miehelleni. Ostan pieniä rakkauden osoituksia, kuten esimerkiksi ihonhoito tuotteita, hajusteita, leffoja, musiikkia, vien hänet syömään yms. aina kun on ystävänpäivä, joulu, uusivuosi, hänen syntymäpäivä ja joskus ihan vain arkena sanoakseni "rakastan sinua" Hän on ollut erittäin tyytyväinen ja iloinen saamistaan lahjoista. Minä en kuitenkaan koskaan saa mitään. Hän ei muista minua muulloin kuin syntymäpäivänä ja jouluna. Hän ei vie minua ulos syömään, osoittaakseen rakkauttaan, hän ei tuo minulle ystävänpäivänä tai muinakaan merkkipäivinä edes yhtä hemmetin 3€ kukkapuskaa. Ja sitten hän ihmettelee miksi minä olen pettynyt tai loukkaantunut tai en halua seksiä tai en tunne että minua huomioidaan tai että minusta edes välitettään.
Joten minä panttaan seksiä, koska tiedän sen olevan ainoa asia mitä hän haluaa kovasti ja se on hänelle tärkeä huomion osoitus tapa, joten vedän juuri sitä narua kireämmälle, sillä enhän saa itsekään sitä mitä olen niin kauniisti kuin rumastikkin pyytänyt.
Olen myöskin hyvin temperamenttinen ja saatan joskus autoa ajaessani huudella kanssakulkijoille rumuuksia. He eivät toki sitä kuule, mutta vieressä istuva miheni sen kuulee. Hän inhoo ylikaiken tunteen purkauksiani ja minä taas en näe siinä mitään ihmeellisen pahaa. Huudahdan kerran tai ehkä pari ja jatkan aivan normaalisti ajamistani ilman että olsin sen kummemin kenellekään suuttunut. Mieheni on loukannut minua syvästi sanomalla minulle että " niin kauan kuin sinä riehut esim. autossa tuolla tavoin. Minä en lapsia sinun kanssa halua"
Olen hänen kanssa täysin samaa mieltä, että huutaminen on sanavaraston köyhyyttä ja monessakin tilanteessa aivan turhaa käytöstä. Mutta en ymmärrä että se olisi niin paha asia, varsinkaan kun huutamistani ei kukaan kuule eikä tiedä ja se on enemmeinkin sellaista kiroamista jos joku ei kulje liikennesääntöjen mukaisesti tai ei osaa ryhmittyä oikein yms. niin hermostun toisten typeryydestä, koska en salli sitä itsenikään olevan. Siksi en ymmärrä että tällainen autossa kiroaminen on hänelle niin suuri asia että lapsia ei voi tehdä. Kiroaminen tulee minulta huomaamattani en tee sitä tiedostaen, enkä suinkaan sillä tahdo ketään loukata, enkä tietääkseni sillä ketään ole vielä loukannutkaan. Se on luultavasti opittua käyttäytymistä, sillä oma isäni kiroilee autossa samoin.
Toki ymmärrän ettei mieheni tahdo meidän lasten saavan samanlaisia vaikuitteita, kuin minä olen saanut, mutta sitten minulle herääkin kysymys, että hyväksyykö hän lainkaan minua ja perhettäni, sillä me olemme tulista, slaavilaista verta ja tunteet joskus kuohuu ja joskus ilmoitamme asiamme jyrkästi, joka saattaa kuulostaa että olisimme vihaisia vaikka emme ole lainkaan vihaisia.
Minä vain alan olla siinä pisteessä, että tahdon eroon tästä suhteesta, vaikka rakastan miestäni hyvin paljon. Meillä on paljon hyvääkin ja siksi pidän vielä meistä kiinni. Mieheni ei ole vielä samassa pisteessä kuin minä. Hän ei halua erota, mutta toisaalta emme myöskään pysty puhumaan näistä asioista koska meille syntyy aivan valtava riita ja emme pääse yhteisymmärrykseen asioissa. Tarvitsemme apua jos aiomme jatkaa yhdessä.- Bloody Marie
Tuntuu taivaalliselta ja samalla helvetilliselta, että muillakin naisilla on ongelmia miehen haluttomuuden kanssa.Se ei olekaan vain mun murheeni!
Olemme olleet 4 vuotta yhdessä ja tuosta ajasta puoli vuotta oli seksiä,seksiä ja seksiä, mutta äkkiä kaikki loppui...Ei kiinnosta...Ei jaksa... Telkasta tulee yks leffa...Joku toinen ilta, jooko...
Tilanne on muuttunut koko ajan yhä surkeemmaksi ja nyt ollaan oltu ilman seksiä 6 kuukautta ja 17 päivää ja mulla menee hermot. Mä jopa petin avomiestäni kuukausi sitten...En ole ylpeä teostani, mutta en pysty sitä katumaankaan, sillä opin siitä jotain...On olemassa miehiä, jotka haluavat tyydyttää myös naisen!
Uskomatonta kyllä, en tiennyt tuota aiemmin. Mieheni ei ole kiinnostunut seksistä, joten miksi minun pitäisi olla ilman, vaikka hän ei halua ja minä haluan?
Tiedän tuon kuullostavan kauhealta, mutta kun on löytänyt elämänsä miehen ja huomaakin, ettei halut kohtaa niin eikö ole aika miettiä vaihtoehtoja? Ilmoitin jo heti ensikättelyssä, etten voi olla ilman seksiä ja niin ilmoitti hänkin, mutta saako hän sen jostain muualta vai eikö hän tarvitse sitä kuin kerran vuodessa? Vai kulutinko hänet loppuun heti kättelyssä, kuten ystäväni tilanteeni ilmaisevat. - pihi80
Bloody Marie kirjoitti:
Tuntuu taivaalliselta ja samalla helvetilliselta, että muillakin naisilla on ongelmia miehen haluttomuuden kanssa.Se ei olekaan vain mun murheeni!
Olemme olleet 4 vuotta yhdessä ja tuosta ajasta puoli vuotta oli seksiä,seksiä ja seksiä, mutta äkkiä kaikki loppui...Ei kiinnosta...Ei jaksa... Telkasta tulee yks leffa...Joku toinen ilta, jooko...
Tilanne on muuttunut koko ajan yhä surkeemmaksi ja nyt ollaan oltu ilman seksiä 6 kuukautta ja 17 päivää ja mulla menee hermot. Mä jopa petin avomiestäni kuukausi sitten...En ole ylpeä teostani, mutta en pysty sitä katumaankaan, sillä opin siitä jotain...On olemassa miehiä, jotka haluavat tyydyttää myös naisen!
Uskomatonta kyllä, en tiennyt tuota aiemmin. Mieheni ei ole kiinnostunut seksistä, joten miksi minun pitäisi olla ilman, vaikka hän ei halua ja minä haluan?
Tiedän tuon kuullostavan kauhealta, mutta kun on löytänyt elämänsä miehen ja huomaakin, ettei halut kohtaa niin eikö ole aika miettiä vaihtoehtoja? Ilmoitin jo heti ensikättelyssä, etten voi olla ilman seksiä ja niin ilmoitti hänkin, mutta saako hän sen jostain muualta vai eikö hän tarvitse sitä kuin kerran vuodessa? Vai kulutinko hänet loppuun heti kättelyssä, kuten ystäväni tilanteeni ilmaisevat.Mitäs kokemuksia päinvastisesta, kun mies haluaisi kokoajan ja nainen ei ollenkaan. Parisuhde on kriisissä.
- Kriisiä piisaa
pihi80 kirjoitti:
Mitäs kokemuksia päinvastisesta, kun mies haluaisi kokoajan ja nainen ei ollenkaan. Parisuhde on kriisissä.
Kokemusta on, olen itse haluton sänkyhommiin kun ei tyydytystä tule. Olen avoimesti sanonut ongelmastani ja ei se miehen velikulta kovin ojossa pysy jotta mitään ehtisi kokea. Puhuimme pitkään seksiterapiasta ja ottamisesta yhteyttä tahoon joka voisi meitä auttaa mutta se jotenkin jäi. Olin jo valmis menemään Ouluun jossa jonkinlainen tämän alan spesialiteettilaitos sijaitsee, tutkitaan pääkoppaa ja fysiikkaa myöten että missä vika, mutta sitten se keskustelu lopahti, mies sanoi että pitäähän tämä nyt kahden aikuisen pystyä keskenään selvittämään. Minulle jäi tunne että hän kenties pelkää että hänestäkin löytyy jotakin vikaa. Nyttemmin kun muitakin arjen ongelmia on ollut ja niitä puitu, hän ilmoitti että hänellä on suhde. Hienoa suorastaan. Miksi miehellä on vaikea puhua ongelmista ja yrittää selvittää niitä kolmannen osapuolen tuella ennenkuin todella lähdetään rankalle linjalle ja tuhotaan suhde kylmästi.
- erittäin pettynyt
toi on niin tuttua...mä olen kans sellanen et pidän asiat sisälläni pitkään ja sit räjähdän ja jäkätän pitkään räjähtämisen jälkeen...meil mies ei meinaa osallistua kotitöihin tai lastenhoitoon et tuntuu kaikki olevan mun harteilla...en mä tällästä jaksa et joudun koko ajan stressata kaikesta ja mies vinkuu seksiä ja itteä ei vois vähempää kiinnostaa...muutaman kerran olen antanut että olisi hiljaa vaikka itteä inhottaa koko seksi...raskaus aikana mulla oli haluttomuutta mutta mies ei sitä ymmärtänyt vaan vinkui ja painosti seksiin...loppuraskaudesta niin kovat kivut ja mies halus väen vängäl seksii vaik sanoin et sattuu ja ei huvita...piti pistää miehen tarpeet omien edelle ja siitä olen eniten katkera kun noin paljon se kunnioitti muo ja mun sanomisia... loppujen lopuks lapsi synty ennen aikasesti stressin ja miehen takia rv 35 5...mä en enää tiedä mitä täs tekis kun yrittää kahen pienen takia sinnitellä 1v 2kk ja 3viikkonen
- joonabomber
erittäin pettynyt kirjoitti:
toi on niin tuttua...mä olen kans sellanen et pidän asiat sisälläni pitkään ja sit räjähdän ja jäkätän pitkään räjähtämisen jälkeen...meil mies ei meinaa osallistua kotitöihin tai lastenhoitoon et tuntuu kaikki olevan mun harteilla...en mä tällästä jaksa et joudun koko ajan stressata kaikesta ja mies vinkuu seksiä ja itteä ei vois vähempää kiinnostaa...muutaman kerran olen antanut että olisi hiljaa vaikka itteä inhottaa koko seksi...raskaus aikana mulla oli haluttomuutta mutta mies ei sitä ymmärtänyt vaan vinkui ja painosti seksiin...loppuraskaudesta niin kovat kivut ja mies halus väen vängäl seksii vaik sanoin et sattuu ja ei huvita...piti pistää miehen tarpeet omien edelle ja siitä olen eniten katkera kun noin paljon se kunnioitti muo ja mun sanomisia... loppujen lopuks lapsi synty ennen aikasesti stressin ja miehen takia rv 35 5...mä en enää tiedä mitä täs tekis kun yrittää kahen pienen takia sinnitellä 1v 2kk ja 3viikkonen
Itse Olen reilut 30v mukavan näköinen ja kohtuu suosittu mies. Ainakin baareissa olisi vientiä enemmän kuin tarpeeksi. Olen omalta osaltani syyllinen naiseni pihtaamiseen, mutta on se niin ettei meillä kauniimpi osapuoli halua seksiä kuin humalassa. On ollut kaikenmaailman selityksiä: kun et tiskaa, pese pyykkiä, siivoa jne. Kävimme pari kertaa parisuhdeterapiassa ja siellä ainakin omat silmät aukesivat. Olen yrittänyt tulla töistä ajoissa kotiin n.6.30-16.00, joskus hyvin harvoin venyy pidemmäksi aikaa. olen kuitenkin yksityisyrittäjä ja ennen tein ympäri pyöreätä viikkoa, mutta kyllä siippakin sitä teki töitä paljon. Olen osallistunut kotitöihin sekä lapsen hoitoon 100'%. Olen syyllistänyt itseäni monta yötä siitä kun meillä ei ole seksielämää, vaikka omaan todella vahvan omantunnon. Luulen, että siippani näin yrittää dominoida suhteessamme. Sitten onneksi saimme maailman ihanimman tytön, joka sekin kyllä laitettiin alulle humalassa. Nyt olen tehnyt periaate päätöksen etten enään koske tikullakaan toiseen, enkä aio enään ikinä puhua hänen kanssaan seksistä enkä harrasta sitä hänen kanssaan. omasta mielestäni se on suurta rakkautta kun mies haluaa vielä 9 vuoden jälkeen omaa vaimoketta/vaimoa. Tätä naiset ei kuitenkaan jaksa ymmärtää, mies on mies ja mies toimii kuin mies. Olen omaksi onnekseni löytänyt verukkeita seksille oman vaimokkeen kanssa: yli aktiivinen lapsen hoito, liika treeni, työnteko, maksulliset naiset sekä viimeisin toinen varattu nainen joka on samassa tilanteessa kuin minä. ilman näitä olisin vetänyt itseni jojoon jo aikaa sitten. En kuitenkaan halua erota sillä en kestä olla hetkeäkään ilman tytärtäni. Naiset jos ette halua oman miehenne juoksevan vieraissa niin näistä miehistä tulee pitää kiinni. Tuntuu olevan nykynaisten käsitys omasta minuudesta ja siitä kuinka mies oikeasti toimii olevan hukassa. Tämä kyllä pätee fiksuihin miehiin, mikäli mies josta pidetään hyvää huolta kotona ja annetaan vähän lämpöä muutenkin kuin halauksilla juoksee vieraissa on täysi idiootti ja sellainen tulee unohtaa. Kyllä hyviä miehiäkin on tässä maassa hyvinkin paljon. Tsemppiä sisaret ja veljet, oman pelin hävisin jo aikaa sitten.
- välillä_sylettää
joonabomber kirjoitti:
Itse Olen reilut 30v mukavan näköinen ja kohtuu suosittu mies. Ainakin baareissa olisi vientiä enemmän kuin tarpeeksi. Olen omalta osaltani syyllinen naiseni pihtaamiseen, mutta on se niin ettei meillä kauniimpi osapuoli halua seksiä kuin humalassa. On ollut kaikenmaailman selityksiä: kun et tiskaa, pese pyykkiä, siivoa jne. Kävimme pari kertaa parisuhdeterapiassa ja siellä ainakin omat silmät aukesivat. Olen yrittänyt tulla töistä ajoissa kotiin n.6.30-16.00, joskus hyvin harvoin venyy pidemmäksi aikaa. olen kuitenkin yksityisyrittäjä ja ennen tein ympäri pyöreätä viikkoa, mutta kyllä siippakin sitä teki töitä paljon. Olen osallistunut kotitöihin sekä lapsen hoitoon 100'%. Olen syyllistänyt itseäni monta yötä siitä kun meillä ei ole seksielämää, vaikka omaan todella vahvan omantunnon. Luulen, että siippani näin yrittää dominoida suhteessamme. Sitten onneksi saimme maailman ihanimman tytön, joka sekin kyllä laitettiin alulle humalassa. Nyt olen tehnyt periaate päätöksen etten enään koske tikullakaan toiseen, enkä aio enään ikinä puhua hänen kanssaan seksistä enkä harrasta sitä hänen kanssaan. omasta mielestäni se on suurta rakkautta kun mies haluaa vielä 9 vuoden jälkeen omaa vaimoketta/vaimoa. Tätä naiset ei kuitenkaan jaksa ymmärtää, mies on mies ja mies toimii kuin mies. Olen omaksi onnekseni löytänyt verukkeita seksille oman vaimokkeen kanssa: yli aktiivinen lapsen hoito, liika treeni, työnteko, maksulliset naiset sekä viimeisin toinen varattu nainen joka on samassa tilanteessa kuin minä. ilman näitä olisin vetänyt itseni jojoon jo aikaa sitten. En kuitenkaan halua erota sillä en kestä olla hetkeäkään ilman tytärtäni. Naiset jos ette halua oman miehenne juoksevan vieraissa niin näistä miehistä tulee pitää kiinni. Tuntuu olevan nykynaisten käsitys omasta minuudesta ja siitä kuinka mies oikeasti toimii olevan hukassa. Tämä kyllä pätee fiksuihin miehiin, mikäli mies josta pidetään hyvää huolta kotona ja annetaan vähän lämpöä muutenkin kuin halauksilla juoksee vieraissa on täysi idiootti ja sellainen tulee unohtaa. Kyllä hyviä miehiäkin on tässä maassa hyvinkin paljon. Tsemppiä sisaret ja veljet, oman pelin hävisin jo aikaa sitten.
meilläkin. Silittelyä ja haleja antaisi kyllä.. Vaan kun ei kiinnosta! Hitto en mä ala sen kaulassa roikkumaan kun ei kerran koskaan mitään seuraakaan. Kerran viikossa joku hätäinen rytke mistä en itse nauti pätkääkään. Suihin saisi kyllä ottaa, mutta itse ei ole valmis tekemään mitään sen eteen että minä lämpiäisin.
Sama homma miehille: pitäkää kiinni eukoistanne! Itse olen jo hyvinkin vakaasti miettinyt suhdetta, vielä en ole tehnyt mitään, mutta kyllä sekin päivä tätä menoa koittaa. Parisuhdeterapeutille jonotellaan kanssa......
Ilmeisesti pihtaajia löytyy nykyisin molemmista osapuolista suht tasapuolisesti. ON se vaan jännä että aktiivisemmat ja laiskemmat eivät löydä yhteen... Ehkä koska aktiivit olisivat vällyjen välissä koko ajan ja pihtaajat eivät koskaan saisi mitään aikaan.... ;)
- hali päivässä
itselläni omassa suhteessa myös erittäin paha konflikti ja siitä eroon pääseminen tuntuu juuri nyt mahdottomalta, molemmat olemme tuittupäitä ja väsymys aiheuttaa pinnan kiristymistä ja sitten tulee kovaa tahtia totta ja joskus taruakin...
eniten harmittaa että tyttö kärsii tästä. yritän siirtää riidan tytön korvien ulkopuolelle muttei se aina onnistu. itse en korottaisi ääntäni, mutta mies ei ymmärrä kuinka vaikuttaa lapseen jatkuva riidan kuuleminen, sanoo vain että "minä sanon kotonani mitä haluan".
on kuitenkin todettu että vauvat ymmärtävät, ja koska ymmärtävät vain että joku on vihainen tai allapäin, saattavat luulla että viha on hänen vikansa ja tästä johtuen saattaa voida henkisesti pahoin. pyrkikää siis riitelemään siten ettei lapset kuule/näe.
joka tapauksessa neuvoni kaikille riitelijöille (tämä tepsi edellisessä parisuhteessani jossa selitin miehelle asian perustellen ja hänellä oli järkeä):
riidan jälkeen tuntuu aina pahalta oli tilanne mikä tahansa. jos toista rakastaa niin ei kuitenkaan perimmiltään hänelle halua pahaa.
riidan jälkeen sopimimen pitäsi saada aikaiseksi ennen kuin kumpikaan poistuu kotoa koska ajatelkaa miltä siitä toisesta sitten tuntuisi jos se ulos lähtenyt kuolisi (esim. autokolarissa). Jos tätä jää miettimään tosissaan ja yrittää ajatella miltä tuntuisi jäädä leskeksi riidan jälkeen... Luulen että sopiminen olisi jokaisella helpompaa tämän iskostettua mieleensä ja sen jälkeen riitakin olisi "oikeanlainen" koska myös lapsi näkisi että riita kuuluu elämään ja sen jälkeen ollaan kivaa-kavereita-kaikki hyvin.
saikohan tosta selvän, pointista siis.
tämä toimi hienosti edellisessä suhteessani, harmi että se suhde kaatui muihin seikkoihin.
nykyinen ukko kun ei tuota pointtia edes taida haluta ymmärtää, tyhmä kuin saapas kun on. :-)- normimies
Tuttua tarinaa, mutta sitähän tässä näiltä palstoilta tuli etsimäänkin. Lohtua, vertaistukea ja neuvoja. Olen 36-vuotias mies, isä ja aviomies. Perheessämme on kaksi pientä lasta. Olemme tunteneet vaimoni kanssa 11 vuotta, josta lähes 7 vuotta naimisissa.
Alku oli villiä huumaa - kaikinpuolin. Emme kuitenkaan suinpäin rynnänneet vakavaan parisuhteeseen, eri paikkakunnilla kun asuimme. Huumavuosia riitti ehkäpä juuri sen vuoksi, että elimme kaukosuhteessa pari ensimmäistä vuotta. Yhteenmuuttaminen ei asioita vielä juuri muuttanut. Alkoi pikemminkin toisiin vakavasti tutustumisen aika. Seksi sujui vielä hyvin ja säännöllisesti. Pieniä vinkeitä tietyistä vahvoista luonteenpiirteistä näkyi jo, mutta ajattelin niiden tasaantuvan ajan kanssa. Toisin kävi. Ikävät piirteet nousivat vahvasti esiin viimeistään lasten syntymien jälkeen. Nykyään en näe vaimossani juurikaan sellaisia luonteenpiirteitä, joita voisin sydämeni pohjasta ihannoida ja joiden vuoksi seksi sytyttäisi.
En väitä olevani itsekään mikään malli-ihminen, mutta tiettyä empaattisuutta ja yhdessä tekemisen fiilistä sitä kait odottaa toiselta arkisissa asioissa, kuten lapsen kasvatustavoissa tai vaikkapa vain pöytäkeskusteluissa. Ei mitään. Jo vuosia on jatkutunut lähes täydellinen välinpitämättömyys meikäläisen keskusteluavauksille tai muille asioille, jotka minä koen kiinnostavina työelämän ulkopuolisina juttuina. Vaimoani ei kiinnosta pätkän vertaa, jos alituista teilaamista ja halveksuntaa ei lasketa. Niin, kyllä - asian kuin asian halveksunta ja ylenkatsominen on vaimoni voimakkaimpia ja häiritsevimpiä luonteenpiirteitä. Esimerkiksi kaikki ostokset tai edes alustavat tarkastelut isommista hankinnoista saavat karkean tuomion, jos idea on minusta lähtöisin. Joku voisi ajatella, että mitä sitten? Ei kait muuten mitään, huumorilla tuonkin voisi ottaa, jos meillä olisi edes hitusenkaan samantyyppinen huumorintaju. Letkautukset eivät kevennä tunnelmaa, kun ne eivät oikeasti mene perille asti. Pitkä arki se on, mikä raastaa ja syö miestä. Pilke on kadonnut silmäkulmasta. Tunne siitä, että tämä ei tulekaan muuttumaan, on saanut mieleni ahdistuneeksi ja tilanteen toivottomaksi. Halut ovat menneet jo kauan sitten. Ja kyllä, olen mielestäni se aviomies, joka osallistuu lastenhoitoon, kodinhoitoon, askareisiin yms. oma-alotteisestikin. Sohvaperuna en ole koskaan ollut.
Joku jossain sanoikin, että perheidylli toimii luonnostaan, jos isä ja äiti ovat ensisijaisesti mies ja vaimo toisilleen. Lapset saavat kyllä riittävästi huomiota osakseen, jos vanhemmat sitä ensisijaisesti osoittavat toisilleen. Tämä on kuin toiveunta nykyisessä tilanteessa. - N32
normimies kirjoitti:
Tuttua tarinaa, mutta sitähän tässä näiltä palstoilta tuli etsimäänkin. Lohtua, vertaistukea ja neuvoja. Olen 36-vuotias mies, isä ja aviomies. Perheessämme on kaksi pientä lasta. Olemme tunteneet vaimoni kanssa 11 vuotta, josta lähes 7 vuotta naimisissa.
Alku oli villiä huumaa - kaikinpuolin. Emme kuitenkaan suinpäin rynnänneet vakavaan parisuhteeseen, eri paikkakunnilla kun asuimme. Huumavuosia riitti ehkäpä juuri sen vuoksi, että elimme kaukosuhteessa pari ensimmäistä vuotta. Yhteenmuuttaminen ei asioita vielä juuri muuttanut. Alkoi pikemminkin toisiin vakavasti tutustumisen aika. Seksi sujui vielä hyvin ja säännöllisesti. Pieniä vinkeitä tietyistä vahvoista luonteenpiirteistä näkyi jo, mutta ajattelin niiden tasaantuvan ajan kanssa. Toisin kävi. Ikävät piirteet nousivat vahvasti esiin viimeistään lasten syntymien jälkeen. Nykyään en näe vaimossani juurikaan sellaisia luonteenpiirteitä, joita voisin sydämeni pohjasta ihannoida ja joiden vuoksi seksi sytyttäisi.
En väitä olevani itsekään mikään malli-ihminen, mutta tiettyä empaattisuutta ja yhdessä tekemisen fiilistä sitä kait odottaa toiselta arkisissa asioissa, kuten lapsen kasvatustavoissa tai vaikkapa vain pöytäkeskusteluissa. Ei mitään. Jo vuosia on jatkutunut lähes täydellinen välinpitämättömyys meikäläisen keskusteluavauksille tai muille asioille, jotka minä koen kiinnostavina työelämän ulkopuolisina juttuina. Vaimoani ei kiinnosta pätkän vertaa, jos alituista teilaamista ja halveksuntaa ei lasketa. Niin, kyllä - asian kuin asian halveksunta ja ylenkatsominen on vaimoni voimakkaimpia ja häiritsevimpiä luonteenpiirteitä. Esimerkiksi kaikki ostokset tai edes alustavat tarkastelut isommista hankinnoista saavat karkean tuomion, jos idea on minusta lähtöisin. Joku voisi ajatella, että mitä sitten? Ei kait muuten mitään, huumorilla tuonkin voisi ottaa, jos meillä olisi edes hitusenkaan samantyyppinen huumorintaju. Letkautukset eivät kevennä tunnelmaa, kun ne eivät oikeasti mene perille asti. Pitkä arki se on, mikä raastaa ja syö miestä. Pilke on kadonnut silmäkulmasta. Tunne siitä, että tämä ei tulekaan muuttumaan, on saanut mieleni ahdistuneeksi ja tilanteen toivottomaksi. Halut ovat menneet jo kauan sitten. Ja kyllä, olen mielestäni se aviomies, joka osallistuu lastenhoitoon, kodinhoitoon, askareisiin yms. oma-alotteisestikin. Sohvaperuna en ole koskaan ollut.
Joku jossain sanoikin, että perheidylli toimii luonnostaan, jos isä ja äiti ovat ensisijaisesti mies ja vaimo toisilleen. Lapset saavat kyllä riittävästi huomiota osakseen, jos vanhemmat sitä ensisijaisesti osoittavat toisilleen. Tämä on kuin toiveunta nykyisessä tilanteessa.Tuo kuulostaa tosi tutulta. Äitini on ollut nykyisen miehensä kanssa jo parikymmentä vuotta He ovat lähellä eläke ikää ja vaivojakin löytyy joka lähtöön. Suurin osa riidoista kuitenkin johtuu kommunikoinnin puutteesta ja siitä aiheutuvasta epävarmuudesta. Äitiä harmittaa tietyt pienet jutut esim mitä pitäisi korjata talossa tai tehdä pihalla ja valittaa minulle kun se on miehen hommaa hoitaa ne asiat. Sanon aina ettei isäpuoleni ole mikään ajatuksenlukija eikä fyysinen kunto salli kaikkea kuten puiden halkomista. Hänellä on myös omat kiinnostuksenkohteet mihin äitini ei osallistu (esim pyöräily). Useasti hän myös tekee, ostaa, suunnittelee asioita keskustelematta koska tykkää vilpittömästi yllättää äitini joka taas ei pidä siitä ettei hän esim saa muka valita hotellia. Aina on kuitenkin tykännyt eikä koskaan itse suunnittele matkoja joten loppujenlopuksi ongelma on vain se ettei oteta osalliseksi ja hän tuntee itsensä ulkopuoliseksi omassa kodissa... Seurauksena on pientä nälvimistä ja kuittailua äitini osalta ja isäpuoleni turhautuu ja sulkeutuu vielä enemmän ja kun hän yrittää hiljaa hyvittää niin kierre lähtee alusta. Kaikkien pitäisi ottaa askel taaksepäin ja katsoa mistä valittaa ja mikä siinä on oikeasti se ongelman ydin. Siitä pitäisi rauhallisesti keskustella puolison kanssa ja kertoa miltä itsestä tuntuu ja mitä haluaisi yhteiseltä arjelta.
- sadfsdfasdfasdf
meillä oli tilanne lapsen syntymän jälkeen kauhea ja paheni vain koko ajan, alkoi olla jokapäiväistä riitely ja minä olin lisäksi masentunut ja väsynyt kun hoidin 99 % yksin lasta (hän nyt reilu vuoden).
sitten olin jo niin kypsä että suunnittelin lähtöä suhteesta lapsen kanssa ja soitin lastensuojeluun josta kyselin mitä pitää tehdä jos lähtee lapsen kanssa, onhan lapsi myös isän lapsi.
sitä kautta sitten tein lastensuojeluilmoituksen jonka tuloksena siellä käytiin yhdessä ja erikseen juttelemassa tilanteesta. tämä herätti miestä vähän, minun haukkuminen väheni paljonkin.
siellä myös sanoin että haluaisin parisuhdeterapiaan ja mies niiden tanttojen läsnä "joutui" myöntymään mukaan. lastensuojelukäynnit loppui, sain sieltä itse tukea koska joku kuunteli vaikeaa tilannettani.
sitten varasimme kirkon kautta olevaan parisuhdeterapiaan ajan ja sillä tiellä olemme vieläkin, muutama kerta on käyty ja tulosta on tullut. iso asia siinä on varmaan se että terapeutti on mies joten mieheni kokee hänet ehkä vähemmän ahdistavaksi. minulle sama mikä on sukupuoli kunhan joku auttaa meitä.
voin kokemuksesta suositella.
itse päätin että jos ei auta, niin sitten lähden lapsen kanssa lätkimään, olen tehnyt kaikki voitavani suhteen eteen. - <3 <3
on olemassa hyviä parisuhdekirjojakin joista on apua vaikka vain toinen puolisoista lukisi!! Esim. John Gray, Miehet ovat marsista, naiset venuksesta, siitä on ollut itselle paljon apua, suosittelen lämpimästi!
- ainorauli
no niin, täytyypä jatkaa tätä "ihanan elon kehumista". Me ollaan menossa nyt johonki parisuhdejuttuun lopultakin miehen tahdosta ku kaikki menee päin peetä. No se tahtoki tuli ku sanoin ettei enää muut voi aukoa näitä solmuja. Olen ite tämmönen iloinen tohelo, joka nauraa ja pitää hauskaa ihan selvinpäin (tai ottaa sievästi) niin mies juo ja yleensä vielä piilottelee juomistaan. Sitten aikansa kutakin se alkaa kärtyään ja sitä ei kukaan jaksa.Lapsetki hermostuu... Aamulla ei muista mitään ja taas kalja maistuu...Tykkään käydä lasten ja kavereiden kans esim. pilkillä johon mies pääse mukaan päihtyneisyytensä vuoksi. No niin, ja kukas se saa haukut??? Tietysti äiti!! Onneksi lapset isoja, teini-iässä ja kohta 18 v yhteistä taivalta isän kans takana. Luulen että meillä suurin ongelma on isän alko-juttu mutta menepä sanomaan niin saat taas lokaa päälles. Aina se lupaa... Onneksi on lapset ja pari kaveria tukemassa minua etten tee mitään harkitsematonta... Onko kokemuksia parisuhdeterapiasta ja jos, niin auttoko vai erosittako tai jotain?
- mhhm30
Pakko vastaa kun meillä ihan sama,tosin lapset on vielä alaikäsiä.Oon kans yrittäny ettiä meille jotain perhe tai pariterapiaa.Miten sait miehen lähtemään mukaan?
- umpisolmussa
Joo meilläkin kommunikointi ongelmat riitelemättömyys johti vihdoinkin eroon. Olen myös tyyppiä pidän kaiken sisälläni, itken ja pillitän ja kun mitta täysi pimahdan totaalisesti. Nyt asiat jurraavat paikoillaan. Miehii riittää ympärillä mutta kun en seksin perässä juoksija ole niin meni 4 vuotta parisuhteessa ilman seksii kunnes heräsin. En oo pettäjä tyyppii, pitkällisen suostuttelun jälkeen oon suostunut ns. vakipanoon yhen ihanan miehen kanssa, mut ku en saa siitä mitään irti. Pitäis uskaltaa alkaa koklata yhen illan juttuja ja semmosii jos vaik koolla ois välii vai onko vika minus. En oo koskaan saanu ees orgasmii ja kahden lapsen äitee että hyvin juu mennyt. Seksil ei oo mun elämässä ollu merkitystä mut kai se mullekin kuuluis ja siitä jotain irti pitäis saadakin.
Nyt ku päässy eroon ahdistavasta ihmisestä niin on tilaa hengittää ja hyvä olla vaik ilman miestä täs nyt pyörin. Vakipanoni on siis hyväksynyt sen et saa käydä muuallakin koska meil ei aina aikataulut yhteen satu onnistuvankaan. Eli onko kokemuksii miten homma hoidetaan eteenpäin? - ^^
parisuhdetta reilu 3 vuotta takana ja siihen mahtuu paljon kaikkea , on erottu 3 kertaa ja joka kerta olen ottanut takaisin,hänen siis jätettyyän minut. silkasta rakkaudesta ottanut takaisin, mä en ole ikinä halunnutkaan erota tai edes ehdottanut moista .. mulla on vaan jäänyt pahaksi tavaksi ottaa joka pienenkin riidan yhteydessä ne menneet tapahtumat, en ns. ole pöössyt niistä yli vaikka on puitu ja jutletu ja juteltu lisää, niin että kaiken pitäisi olla kunnossa . ja juuri tälläkin hetkellä tilanne on meillä ? ei halu erota mutta onko järkeä jatkaa .. parisuhdeterapia, auttaakohan enää tässä vaiheessa . ?
- ranskatar
niin surullista, vuosien päiväkirjaa samasta tarinasta. kuinka moni on vielä yhdessä!? itse luultavasti päädyn lähtemään mutta uudenvuoden lupaus on tehdä kaikki mahdollinen, parisuhdeterapiasta yms lähtien. miksi miehet eivät ymmärrä että naisille "hyvä keskustelu" on kuin miehille "hyvä seksi". miksi naiset eivät ymmärrä että miehille "hyvä seksi" on kuin naisille "hyvä keskustelu". molemmat voivat nauttia molemmista; onkai meidän tarkoitus olla romanttisessa että paras ystävä suhteessa toistemme kanssa! Jos löytyy vähän rakkautta pitäisi löytyä vähän toisen arvostustakin! Meillä puuttuu paljon tuota RESPECTiä! myönnän oman osuuteni.
oma ohjeeni jota yritän toteuttaa on pyrkiä yhdessä listaamaan henkilökohtaisia elämän arvoja ja kuuntelemaan. ei saa keskeyttä! sitten kuvittelemaan minkälaista yhteiselämää haluaisi viettää sanotaan vain 5 vuoden päästä. jos arvot ja unelmat eivät ollenkaan kohtaa, luulisi ettei kannata jatkaa yhdessä. mutta lasten takia ja toisen arvostuksesta meillä on velvollisuus edes yrittää!!!
onnea kaikille ja sitä toivoa paremmasta!
x - Perheterapiaan
Jos ajatus pariterapiasta edes käy mielessä, kannattaa mennä! Vaikka näyttäisi olevan suht varmasti ero edessä, on terapiasta usein siinäkin tapauksessa hyötyä.
Seurakunnilta saa (ainakin monessa kunnassa) laadukasta terapiaa, mutta on myös paljon hyviä yksityisiä terapeutteja. Lahden alueelta voin suositella www.pariterapiakeskus.fi - ddededededede
http://www.youtube.com/channel/UC2mDxttdDxs2Wk55aAVowHQ/videos?flow=grid&view=0 tästä voisi olla apua. kokemusta on pariterapiasta,harmi vaan et tilanne aina pitää olla vaan paha et sinne mennnään.miehet ei suostu kobvin ehelposti kantsii suostuu se auttoi tosi paljon meitä molempia,jos vaa saa sitä
- Sisko M.
Mieheni löysi avun Oljenkorren parisuhdevalmennuksesta. Aluksi meni yksin, sitten uskalsi ottaa minutkin mukaan. Käsiteltiin ydinarvoja, uskomuksia ja aivoystävällistä kommunikointia. Suosittelen, varallisuudestasi riippumatta: www.oljenkorsi.tk
- Samulista
Psykoterapiakeskus Vastaamon kotisivuilta voi kysyä maksutta parisuhdeterapiasta ja varata ajan helposti verkosta valitsemalleen parisuhdeterapeutille:
http://www.vastaamo.fi/psykoterapia/parisuhdeterapia
Parisuhdeterapeutin kanssa voi myös asioida anonyymista ajasta ja paikasta riippumatta maksullisen, mutta kasvokkaista tapaamista halvemman verkkoneuvonnan kautta: http://www.vastaamo.fi/verkkoneuvonta - Sarian76
Tämä täsä olisi meidän perheelle parasta terapia. Päästä festareille ja irti tästä lapsiperheen arjesta edes hetkeksi. Linkin 17Kuvan alla 5. kommentti ja tykkäystä perään niin saatan voittaa festaritiketit. Kilpailu ratkeaa huomenna ja nyt olen toisena , mutta en kauaa ja tarvitsen nyt back uppia. PA hoitovapaalainen haluaa festareille :D .. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=537942549606905&set=a.108367429231088.11709.107835422617622&type=1&theater
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481558Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 261099
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881064- 88970
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187906Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99855Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20851- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70789