on enää raha - miljardien eurojen säätiövarallisuus. RKP:n puolesihteeri Ulla Achrenkin ihmettelee, miten monipolvisesti se on piilotettu, vaikka se kiertyy kaikki kuitenkin RKP:n kassaan.
Björn Wahlroos huolehtii siitä, että myös kokoomus saa rutkasti ruotsalaista rahaa. Sillä ostetaan tuki pakkoruotsille. Mutta kokoomuksen nuoret vaativat pakkoruotsia pois, joten tulevaisuus lupaa hyvää. Ei sen puoleen, myös keskustan, vihreiden ja perussuomalaisten nuoret vaativat pakkoruotsia pois. Ehkä vieläkin tärkeämpää on, että Suomen Lukiolaisten Liitto ry (yli 50.000 jäsentä) vaatii nyt pakkoruotsin poistamista sekä peruskoulusta että lukiosta.
Rahalla voi ostaa paljon, mutta on asioita, joita edes suuri ruotsalainen raha ei pysty ostamaan.
RKP:n ainoa valttikortti
128
1168
Vastaukset 128
- Tapio.Rautalapio
"Rahalla voi ostaa paljon, mutta on asioita, joita edes suuri ruotsalainen raha ei pysty ostamaan."
Mitä sillä on sitten ostettu?kokoomus on ostettu suomenruotsalaisella rahalla (pankkiiri Björn Wahlroos, RKP).
Mutta sekin tulee valumaan hiekkaan.
RKP on eduskunnan toiseksi pienin puolue ja gallupeissa kannatukseltaan pienin eduskunnassa oleva puolue. Tänään kerrottiin sen käyttävä yli 3.000.000 euroa vaaleihinsa - taitaapa olla eniten kaikista. Siis rahalla yritetään, mutta Suomen kansan tuki puuttuu - ja se on paha juttu - - - tai oikeastaan hyvä! ;-)heikki_tala kirjoitti:
kokoomus on ostettu suomenruotsalaisella rahalla (pankkiiri Björn Wahlroos, RKP).
RKP on eduskunnan toiseksi pienin puolue ja gallupeissa kannatukseltaan pienin eduskunnassa oleva puolue. Tänään kerrottiin sen käyttävä yli 3.000.000 euroa vaaleihinsa - taitaapa olla eniten kaikista. Siis rahalla yritetään, mutta Suomen kansan tuki puuttuu - ja se on paha juttu - - - tai oikeastaan hyvä! ;-)Kertoisitko Heikki millä puolueella/puolueilla on "Suomen kansan tulki" ja miten se ilmenee?
- Nainen Turusta
Ankdam kirjoitti:
Kertoisitko Heikki millä puolueella/puolueilla on "Suomen kansan tulki" ja miten se ilmenee?
Heitä ei lahjota millään rahalla!
Soinin vaalipudjetti oli 10.000 € (eli 60 000 mk)
Ei ollut mitään ongelmia päästä halvalla Eu - vaaliehdokkaana läpi! - rautaako?
heikki_tala kirjoitti:
kokoomus on ostettu suomenruotsalaisella rahalla (pankkiiri Björn Wahlroos, RKP).
RKP on eduskunnan toiseksi pienin puolue ja gallupeissa kannatukseltaan pienin eduskunnassa oleva puolue. Tänään kerrottiin sen käyttävä yli 3.000.000 euroa vaaleihinsa - taitaapa olla eniten kaikista. Siis rahalla yritetään, mutta Suomen kansan tuki puuttuu - ja se on paha juttu - - - tai oikeastaan hyvä! ;-)Mitä minä ostan kun maksan veroni? Mitä minä ostan kun lahjoitan rahaa lapsilleni, hyväntekeväisyyteen tai poliittiseen toimintaan?
Mitä SAK ostaa lahjoittaessaan rahaa vasemmistolle? Mitä säätiöt ostavat lahjottaessaan rahaa Perussuomalaisille ja ärrkoopeelle?
Mutta kun Nalle lahjoittaa kokoomukselle niin Tala "tietää" sen tapahtuvan siksi että lahjotaan kokoomus pakkoruotsituslinjalle. Tämä on siis Talan tämän aamupäivän suuri oivallus.
No olihan se kerrankin jotain uutta. Pelkään vaan että saamme lukea tämän oivalluksen sisällön päivittäin ainakin parin vuoden ajan. Itse oivallushan on taattua Tala-laatua, joten se löytää tiensä spammilaariinsa. Vuonna 2008 HS kertoi, että Kulturfonden vaihtaa omistuksiinsa kuuluvan Hufvudstadsbladetin päätomittajan. Uutisen mukaan säätiö on parin vuoden sisällä vaihtanut myös vaikutuspiiriinsä kuuluvien Fiskars Oy:n, Säästöpankki Aktian ja Kauppakeskus Forumin toimitusjohtajat. Omistajan ääni kuuluu ja vaikuttaa.
RKP:n eri säätiöiltä saama vaaliavustus on lehtien mukaan ollut huomattavan suuri, toiminnan kannalta varmaan ratkaiseva. Säätiöiden hallitukset päättävät avustuksen myöntämisestä ja sen suuruudesta; mikään itsestään selvyys se ei tiukan paikan tullen olekaan. Kulturfondenin antama 1,5 miljoonan euron suuruinen avustus luo riippuvuussuhteen koska toiminta on pitkälti varassa. Näin tulemmekin RKP:n ongelmaan: mikä asema puolueella on ns. Svensk-Finlandissa? Muut puolueet joutuvat keräämään avustuksensa sieltä täältä, mistä saavat, mutta RKP:n avustuksista päättävät vain säätiöiden hallituksissa istuvat kummisedät. Näistä tärkein lienee Stiftelsen för det tvåspråkiga Finland, jonka kautta kaikki kanavoidaan.
Olematta kommunisti voidaan kysyä, onko RKP "suurpääoman renki" tämän riippuvuutensa vuoksi. Onko RKP enää äänestäjiensä itsenäinen edustaja? Äänestäjillä ei ole mahdollisuutta valita "kummisetiä". Varovaista kritiikkiä kuulee toisinaan, mutta keskustelu hiljenee ja puhujat vaimennetaan/vaimentuvat. Raharuiske vaikuttaa rauhoittavasti.
Nimimerkki Ankdam käytti osuvaa termiä "fondmakten". Kuinka pitkälle se mahtaakaan ulottua RKP:n toiminnassa!
(Kulturfonden lienee sääntöjensäkin puolesta kytköksissä RKP:hen, mutta sen hallitus on itsenäinen suhteessa puolueeseen.)- hyvin tiedät.
Mitäs täällä kyselet.
- tarkkaan
rautaako? kirjoitti:
Mitä minä ostan kun maksan veroni? Mitä minä ostan kun lahjoitan rahaa lapsilleni, hyväntekeväisyyteen tai poliittiseen toimintaan?
Mitä SAK ostaa lahjoittaessaan rahaa vasemmistolle? Mitä säätiöt ostavat lahjottaessaan rahaa Perussuomalaisille ja ärrkoopeelle?
Mutta kun Nalle lahjoittaa kokoomukselle niin Tala "tietää" sen tapahtuvan siksi että lahjotaan kokoomus pakkoruotsituslinjalle. Tämä on siis Talan tämän aamupäivän suuri oivallus.
No olihan se kerrankin jotain uutta. Pelkään vaan että saamme lukea tämän oivalluksen sisällön päivittäin ainakin parin vuoden ajan. Itse oivallushan on taattua Tala-laatua, joten se löytää tiensä spammilaariinsa.tulleensa ostetuksi, eikä millään halunnut julkaista tukijoitaan. Asia on selvä kuin pläkki.
- rautaako?
tarkkaan kirjoitti:
tulleensa ostetuksi, eikä millään halunnut julkaista tukijoitaan. Asia on selvä kuin pläkki.
Poliitikkojen ostamisesta on olemassa toinenkin termi: lahjonta. Se taas on rikos molemmille osapuolille.
Nyt siis syytät suurinta puoluettamme rikolliseksi. Taitaa olla todistelun paikka. Nainen Turusta kirjoitti:
Heitä ei lahjota millään rahalla!
Soinin vaalipudjetti oli 10.000 € (eli 60 000 mk)
Ei ollut mitään ongelmia päästä halvalla Eu - vaaliehdokkaana läpi!siinä missä RKP:llä'kin.
Molemmat puolueet saivat EU-parlamenttiin omat edustajansa ei siinä sen suurempaa kansan tukea tarvittu, ihan riittää kun omat tukevat ja vaivautuvat äänestämään.
P.S.
Budjetti kirjoitetaan "B"-kirjaimella siitä huolimatta ettet osaa sitä lausua.
(ei siis pudjetti)Eheh kirjoitti:
Vuonna 2008 HS kertoi, että Kulturfonden vaihtaa omistuksiinsa kuuluvan Hufvudstadsbladetin päätomittajan. Uutisen mukaan säätiö on parin vuoden sisällä vaihtanut myös vaikutuspiiriinsä kuuluvien Fiskars Oy:n, Säästöpankki Aktian ja Kauppakeskus Forumin toimitusjohtajat. Omistajan ääni kuuluu ja vaikuttaa.
RKP:n eri säätiöiltä saama vaaliavustus on lehtien mukaan ollut huomattavan suuri, toiminnan kannalta varmaan ratkaiseva. Säätiöiden hallitukset päättävät avustuksen myöntämisestä ja sen suuruudesta; mikään itsestään selvyys se ei tiukan paikan tullen olekaan. Kulturfondenin antama 1,5 miljoonan euron suuruinen avustus luo riippuvuussuhteen koska toiminta on pitkälti varassa. Näin tulemmekin RKP:n ongelmaan: mikä asema puolueella on ns. Svensk-Finlandissa? Muut puolueet joutuvat keräämään avustuksensa sieltä täältä, mistä saavat, mutta RKP:n avustuksista päättävät vain säätiöiden hallituksissa istuvat kummisedät. Näistä tärkein lienee Stiftelsen för det tvåspråkiga Finland, jonka kautta kaikki kanavoidaan.
Olematta kommunisti voidaan kysyä, onko RKP "suurpääoman renki" tämän riippuvuutensa vuoksi. Onko RKP enää äänestäjiensä itsenäinen edustaja? Äänestäjillä ei ole mahdollisuutta valita "kummisetiä". Varovaista kritiikkiä kuulee toisinaan, mutta keskustelu hiljenee ja puhujat vaimennetaan/vaimentuvat. Raharuiske vaikuttaa rauhoittavasti.
Nimimerkki Ankdam käytti osuvaa termiä "fondmakten". Kuinka pitkälle se mahtaakaan ulottua RKP:n toiminnassa!
(Kulturfonden lienee sääntöjensäkin puolesta kytköksissä RKP:hen, mutta sen hallitus on itsenäinen suhteessa puolueeseen.)Sedältä menee nyt säätiöt vähän sekaisin. Kulturfonden joka on se RKP:n ikioma säätiö ja jota se yksinvaltiaana hallinnoi ei suinkaan omista Hufvudstadbladetia!!
Höblän kuten monta muutakin lehteä omistaa Konstsamfundet. Konstsamfundet on edesmenneen Amos Andersonin suureen perintöön (nykyään vielä suurempaan) pohjaava säätiö joka omistaa ja julkaisee useitä ruotsinkielisiä lehtiä, omistaa Helsingissä Forumin m.m. liikekorttelin kai lähes kokonaan y.m.s. RKP:n kanssa Konstsamfundetilla ei ole säätiönä ole mitään tekemistä.
http://www.konstsamfundet.fi/
Kulturfonden on aivan eri juttu, kyseessä on kaksi täysin eri säätiötä, molemmilla on rutosti rahaa, molemmat tukevat ruotsinkielistä kulttuuria Suomessa mutta niistä kahdesta vain Kulturfonden tulee RKP:tä.
Joten sorvaapa Ehe ehe nyt uudelleen nuo "renkiajatuksesi". Ne sidonnaisuudet eivät menneetkään ihan niin kuin olit ajatellut.
Minä väittäisin että RKP on itsessään niin rikas ettei sen kauheesti tarvitse ainakaan rahan takia huor***.- Tiedonhankkija
rautaako? kirjoitti:
Poliitikkojen ostamisesta on olemassa toinenkin termi: lahjonta. Se taas on rikos molemmille osapuolille.
Nyt siis syytät suurinta puoluettamme rikolliseksi. Taitaa olla todistelun paikka....
Ankdam kirjoitti:
Sedältä menee nyt säätiöt vähän sekaisin. Kulturfonden joka on se RKP:n ikioma säätiö ja jota se yksinvaltiaana hallinnoi ei suinkaan omista Hufvudstadbladetia!!
Höblän kuten monta muutakin lehteä omistaa Konstsamfundet. Konstsamfundet on edesmenneen Amos Andersonin suureen perintöön (nykyään vielä suurempaan) pohjaava säätiö joka omistaa ja julkaisee useitä ruotsinkielisiä lehtiä, omistaa Helsingissä Forumin m.m. liikekorttelin kai lähes kokonaan y.m.s. RKP:n kanssa Konstsamfundetilla ei ole säätiönä ole mitään tekemistä.
http://www.konstsamfundet.fi/
Kulturfonden on aivan eri juttu, kyseessä on kaksi täysin eri säätiötä, molemmilla on rutosti rahaa, molemmat tukevat ruotsinkielistä kulttuuria Suomessa mutta niistä kahdesta vain Kulturfonden tulee RKP:tä.
Joten sorvaapa Ehe ehe nyt uudelleen nuo "renkiajatuksesi". Ne sidonnaisuudet eivät menneetkään ihan niin kuin olit ajatellut.
Minä väittäisin että RKP on itsessään niin rikas ettei sen kauheesti tarvitse ainakaan rahan takia huor***.Rkp tiedotti itse eilen säätiöiltä saamistaan rahoista. Se on saanut Stiftelsen för det tvåspråkiga Finland -säätiöltä yli kolme miljoonaa euroa vuoden 2007 jälkeen.
Rkp saa suuret avustukset säätiöiltä, ja ongelmana on, että raha tulee valtaosalta vain yhtä kanavaa pitkin. Se luo riippuvuussuhteita, halusivatpa osapuolet tai ei. Rkp ei taida olla niin rikas kuin luulet.
Ei liene ihme, että minulta menevät säätiöt sekaisin - vasta vuonna 2008 pystyi Hbl kertomaan säätiöiden ja Rkp:n välisistä suhteista. Vuonna 2007 ei Rkp:n puheenjohtaja väittämänsä mukaan edes tiennyt, mistä avustukset tulivat.
Hyvä Ankdam, saat toki sanoa minua sedäksi, jos haluat. Miten haluaisit minun puhuttelevan sinua? Olemme tosiaan kirjoitelleet tänne jo pitkään, vaikka en osannutkaan aavistaa, että haluat henkilökohtaisempaa suhtautumista.- minulta ankdammilta
Eheh kirjoitti:
Rkp tiedotti itse eilen säätiöiltä saamistaan rahoista. Se on saanut Stiftelsen för det tvåspråkiga Finland -säätiöltä yli kolme miljoonaa euroa vuoden 2007 jälkeen.
Rkp saa suuret avustukset säätiöiltä, ja ongelmana on, että raha tulee valtaosalta vain yhtä kanavaa pitkin. Se luo riippuvuussuhteita, halusivatpa osapuolet tai ei. Rkp ei taida olla niin rikas kuin luulet.
Ei liene ihme, että minulta menevät säätiöt sekaisin - vasta vuonna 2008 pystyi Hbl kertomaan säätiöiden ja Rkp:n välisistä suhteista. Vuonna 2007 ei Rkp:n puheenjohtaja väittämänsä mukaan edes tiennyt, mistä avustukset tulivat.
Hyvä Ankdam, saat toki sanoa minua sedäksi, jos haluat. Miten haluaisit minun puhuttelevan sinua? Olemme tosiaan kirjoitelleet tänne jo pitkään, vaikka en osannutkaan aavistaa, että haluat henkilökohtaisempaa suhtautumista.meni nyt pulla väärään torveen. Siksi en pysty kirjoittamaan.
- muutoksen aika
Taxell ja Björkstrand jne. Rkp:n (opetus)ministeritasoiset Åbo Akademin hallintomiehet. Suomalaisia syrjittiin 27 vuotta ilman että oikeusjuttua nostettin Rkp-ministeritasoisia vastaan.
Nyt on aika päästä Rkp:n rahan koloniavallasta suomalaisten valtaan näiden omassa maassa.
Pakkoruotsi pois, Suomi yksikieliseksi, kielitaito kunniaan, maksuttomassa koulussa - mahdollisuuksien ja valinnan mukaan - suuria EU-kieliä pakkoruotsituksen tilaan. Suomen, englannin ja suuret EU-kielten taito kunniaan. Alas historiallinen Rkp-kolonialismi. YYA:kin kaatui, venäläinen kolonialismi miksei siis pakkoruotsittava kielilaki?
http://www.ts.fi/arkisto/haku.aspx?ts=1,0,0,0:0:39076,0
Kielikiintiöt veivät opiskelupaikan ehkä sadalta
Akademi syrji suomenkielisiä opiskelijoita 27 vuotta
Turun Sanomat 30.12.1999 0:40:50
TS
PERTTI GRÖNHOLM
Åbo Akademin marraskuussa lakkautetut, opiskelijavalinnoissa käytetyt kiintiöt olivat voimassa vuodesta 1972 lähtien. Ruotsin- ja suomenkielisille opiskelijoille erillisiä kiintiöitä käytettiin Åbo Akademin kaikissa tiedekunnissa ja lähes kaikissa oppiaineissa 27 vuoden ajan. Käytännössä tämä merkitsi sitä, että ruotsinkieliset pääsivät vähemmillä pistemäärillä eli heikommilla tiedoilla opiskelemaan kuin suomenkieliset. Eheh kirjoitti:
Rkp tiedotti itse eilen säätiöiltä saamistaan rahoista. Se on saanut Stiftelsen för det tvåspråkiga Finland -säätiöltä yli kolme miljoonaa euroa vuoden 2007 jälkeen.
Hyvä Ankdam, saat toki sanoa minua sedäksi, jos haluat. Miten haluaisit minun puhuttelevan sinua? Olemme tosiaan kirjoitelleet tänne jo pitkään, vaikka en osannutkaan aavistaa, että haluat henkilökohtaisempaa suhtautumista.Et edelleenkään Ehe ehe ole ihan kartalla. Stiftelsen för det tvåspråkiga Finland on RKP:n oma varainhoitosäätiö, eikä siis rinnastettavissa niihin muihin ruotsinkielisiin upporikkaisiin säätiöihin joista yleensä puhutaan. SFTF ei siis tavallaan "lahjoita" RKP:lle mitään vaan hoitaa ja hallinnoi ammattimaisesti muiden RKP:lle lahjoittamia ja jo RKP:n hallinnassa olevia varoja sekä huolehtii siitä että puolueella on taloudellisesti hyvät toimintaedellytykset eikä politikoiden tarvitse miettiä raha-asioita.
SFTF.n kautta kanavoidaan niin puoluetuki kuin Kulturfondenin avustus (v.2008 1,9 ME) sekä mahdolliset muuta avustukset ideologisilta lahjoittajilta. Koska RKP:n saamat muutkin lahjoitukset kiertävät ko varainhoitosäätiön kautta niin ei myöskään synny mitään epäpyhiä alliansseja lahjoittajien ja politikoiden välille.
Kyllä se RKP vaan on välillisesti erittäin rikas, puolue saa säännöllisen, vakaan tulonsa kerjäämättä, huor*****matta ja palveluja myymättä Kulturfondenin miljardiomaisuuden tuotosta, eli niin kauan kun tässä maassa osakkeet ja omaisuus tuottavat niin RKP saa säännöllistä tuloa.
Syy siihen että nimitän sinua sedäksi on sinun setämäinen, sormea heristävä besser wisser-tyylisi joka vain valitettavasti ei useinkaan perustu edes oikeisiin faktoihin. Olen itse jo kohtuullisen kypsässä iässä joten setä-nimitys tulee ymmärtää ironiana.- käyttää
koko suuren vaalirahastonsa "omiensa" markkinointiin? Eikö Tapsalle voisi livahtaa mieleenkään, että noilla ylimääräisillä miljoonilla on SUUREMPI tehtävä nimittäin juuri suomenkielisten ehdokkaitten asenteiden muokkaus rkp:läismyönteisemmäksi? Veljeily on vanha hyväksi koettu menetelmä juuri kun vaalirahoitusta ja sen käyttöä suunnitellaan. Hyvävelimentaliteetilla saadaan aikaan juuri sitä mistä Rkp ja Stefan Wallin niin mielellään puhuu, yhteistyökykyä. Kukapas ei auttaisi veljeä mäessä koska on oltu yhteisissä "kekkereissäkin" ja nautittu vatsa kylläiseksi. Tällainen maksaa Tapsa, sen sinun pitäisi tietää.
- Tapio.Rautalapio
käyttää kirjoitti:
koko suuren vaalirahastonsa "omiensa" markkinointiin? Eikö Tapsalle voisi livahtaa mieleenkään, että noilla ylimääräisillä miljoonilla on SUUREMPI tehtävä nimittäin juuri suomenkielisten ehdokkaitten asenteiden muokkaus rkp:läismyönteisemmäksi? Veljeily on vanha hyväksi koettu menetelmä juuri kun vaalirahoitusta ja sen käyttöä suunnitellaan. Hyvävelimentaliteetilla saadaan aikaan juuri sitä mistä Rkp ja Stefan Wallin niin mielellään puhuu, yhteistyökykyä. Kukapas ei auttaisi veljeä mäessä koska on oltu yhteisissä "kekkereissäkin" ja nautittu vatsa kylläiseksi. Tällainen maksaa Tapsa, sen sinun pitäisi tietää.
"Eikö Tapsalle voisi livahtaa mieleenkään, että noilla ylimääräisillä miljoonilla on SUUREMPI tehtävä nimittäin juuri suomenkielisten ehdokkaitten asenteiden muokkaus rkp:läismyönteisemmäksi?"
No, ketäs sillä on sitten muokattu ja kestitty? - SUOMI POOIKA
rahalla on ostettu ?
SUOMALAISET PASKA POLITIIKOT !
Kuten Johannes Virolainen ja sitten "MUUMIO PAAVO LIPPONEN..
Nämähän ovat suurimmat paskahousut, pakkoruotsittajia.
- on
sinä. (Ja sinun kaltaisia)Äänestän RKP:tä sinun takia ;)
- mutta teitä
on vähän ja muita yhä enemmän.
- Tapio.Rautalapio
Panitteko merkille, miten salamannopeasti Heikin nettikomppania (h:ttu eli aarnoltti) hälytti äijän paikalle kun minä olin kirjoittanut palstalle viestin?
Siis minähän lähetin tänne viestin klo 21.35 ja eiköstä vaan Heikki rykäissyt oman 'aloituksensa' tänne klo 21.36 !!
Aiemmin Heikki on seuraillut minua palstalta toiselle, nyt myös täällä !!- merkille, että
missä Heikki Tala, siellä Tapio Rautavaara-wannabe!
että palasin koko päivän työ- ja kokousmatkalta juuri äsken. Toimitimme Suomalaisuuden Liitossa uutta kirjaamme ja lisäksi pidimme hallituksen kokouksen.
RKP-lapioijat saavat ihan rauhassa seurata minua - ja niinhän he tekevät. Kun aloitin AAMULEHDEn kielikeskustelupalstalla kirjoittamisen, niin muutaman päivän viivellä lapioija lähetettiin perääni levittämään valheitaan ja propagandaansa.
Keskustelimme liitossa päivänpolitiikasta - mm. RKP:n raha-asioista. Ja tietenkin myös uusimmista paljastuksista, että kokoomus kerjää rahaa Stiftelsen för det tvåspråkiga Finlandin nokkamieheltä Björn Wahlroosilta.
Lapioija ketjut eivät minua liikuta - lopetin jo viikkoja sitten kommentoimasta hänen aloittamiaan ketjuja. Ne toimivat ihan omillaan kielivapauden ja tulevan valtakunnallisesti virallisen yksikielisyyden puolesta.
Suomen politiikassa - ja erityisesti kielipolitiikassa - vallitsee nyt tosi skitso meininki. Kielipolitiikkaa siirretään askel askeleelta kohti kestävämpää kehitystä ja siihen kerjätään rahaa suomenruotsalaisilta! :-Dettä palasin koko päivän työ- ja kokousmatkalta juuri äsken. Toimitimme Suomalaisuuden Liitossa uutta kirjaamme ja lisäksi pidimme hallituksen kokouksen.
RKP-lapioijat saavat ihan rauhassa seurata minua - ja niinhän he tekevät. Kun aloitin AAMULEHDEn kielikeskustelupalstalla kirjoittamisen, niin muutaman päivän viiveellä lapioija lähetettiin perääni levittämään valheitaan ja propagandaansa.
Keskustelimme liitossa päivänpolitiikasta - mm. RKP:n raha-asioista. Ja tietenkin myös uusimmista paljastuksista, että kokoomus kerjää rahaa Stiftelsen för det tvåspråkiga Finlandin nokkamieheltä Björn Wahlroosilta.
Lapioija ketjut eivät minua liikuta - lopetin jo viikkoja sitten kommentoimasta hänen aloittamiaan ketjuja. Ne toimivat ihan omillaan kielivapauden ja tulevan valtakunnallisesti virallisen yksikielisyyden puolesta.
Suomen politiikassa - ja erityisesti kielipolitiikassa - vallitsee nyt tosi skitso meininki. Kielipolitiikkaa siirretään askel askeleelta kohti kestävämpää kehitystä ja siihen kerjätään rahaa suomenruotsalaisilta! :-D- sormi vapisee pahasti
heikki_tala kirjoitti:
että palasin koko päivän työ- ja kokousmatkalta juuri äsken. Toimitimme Suomalaisuuden Liitossa uutta kirjaamme ja lisäksi pidimme hallituksen kokouksen.
RKP-lapioijat saavat ihan rauhassa seurata minua - ja niinhän he tekevät. Kun aloitin AAMULEHDEn kielikeskustelupalstalla kirjoittamisen, niin muutaman päivän viiveellä lapioija lähetettiin perääni levittämään valheitaan ja propagandaansa.
Suomen politiikassa - ja erityisesti kielipolitiikassa - vallitsee nyt tosi skitso meininki. Kielipolitiikkaa siirretään askel askeleelta kohti kestävämpää kehitystä ja siihen kerjätään rahaa suomenruotsalaisilta! :-Dviestejä tulee tutinan seurauksena ihan tuplana, ettei melkein triplana!
Tala vapisee ennen kuin kangistuu täysin. - Tapio.Rautalapio
heikki_tala kirjoitti:
Suomen politiikassa - ja erityisesti kielipolitiikassa - vallitsee nyt tosi skitso meininki. Kielipolitiikkaa siirretään askel askeleelta kohti kestävämpää kehitystä ja siihen kerjätään rahaa suomenruotsalaisilta! :-D"Asia on nyt vain niin että palasin koko päivän työ- ja kokousmatkalta juuri äsken."
Todella uskottavaa :D
"Toimitimme Suomalaisuuden Liitossa uutta kirjaamme ja lisäksi pidimme hallituksen kokouksen."
Oletteko harkinneet ehdotustani kirjan nimeksi, siis "Ruotsalaisten kootut vittumaisuudet"?
Miten säätiöhomma etenee? Tehän varasitten pääoman jo vuosi sitten aikamoisen innostuksen vallitessa. Katosiko säätiö maanantain vapinaan? - Rautavasara
Kaikki on kyllä huomannut, kuinka nopeasti Lapio ilmestyy palstalle, kun Tala kirjoittaa kommentin.
Tämä oli näköjäään yksi svekojen aivoriihen tulos eli Lapio on pistetty kyttäämään Talan avauksia.
Säälittävää... - todellisuudessa:::
Rautavasara kirjoitti:
Kaikki on kyllä huomannut, kuinka nopeasti Lapio ilmestyy palstalle, kun Tala kirjoittaa kommentin.
Tämä oli näköjäään yksi svekojen aivoriihen tulos eli Lapio on pistetty kyttäämään Talan avauksia.
Säälittävää....
eniron botti Tapio.Rautalapio kirjoitti:
"Asia on nyt vain niin että palasin koko päivän työ- ja kokousmatkalta juuri äsken."
Todella uskottavaa :D
"Toimitimme Suomalaisuuden Liitossa uutta kirjaamme ja lisäksi pidimme hallituksen kokouksen."
Oletteko harkinneet ehdotustani kirjan nimeksi, siis "Ruotsalaisten kootut vittumaisuudet"?
Miten säätiöhomma etenee? Tehän varasitten pääoman jo vuosi sitten aikamoisen innostuksen vallitessa. Katosiko säätiö maanantain vapinaan?ei alennu lapioijien tapaiseen alatyylisyyteen. Uloste- ja sukupuolielinperustaiset sanat jätämme suosiolla rkp-lapioijille.
SL:lla olisi kyllä taloudelliset mahdollisuudet perustaa säätiö ja asiaa harkitaan edelleen. Olemme kuitenkin tulleet siihen tulokseen, että Suomi siirtyy joka tapauksessa Ruotsin mallin mukaiseen viralliseen yksikielisyyteen, joten voimme käyttää voimavaramme muihin suomalaisuutta edistäviin tarkoituksiin.
Kirjan nimeä on pohdittu monesta näkökulmasta ja tällä erää työnimi on "Suomalaisuus ruotsalaisuuden puristuksessa". Emme saa kirjaa valmiiksi Haminan rauhan 200-vuotispäivään 17.9.2009, sillä asiaa on tullut yhä vain lisää. Ruotsi on kohdellut suomalaisia todella kurjasti satojen vuosien ajan ja yhä tänään siellä elää siirtomaaherra-ajattelu. Se ilmeni karmeimmillaan Svenska Dagbaldetin kolumnissa 30.6.2004, jossa ihmeteltiin, etteivät edes Ruotsin uusnatsit olleet reagoineet Suomen eduskunnan päätökseen muuttaa ruotsi (ja ruotsinkielisille suomi) valinnaiseksi ylioppilastutkinnossa.
Suomenruotsalaisuuden löyhkäävä herrahenki kuvastuu heidän laatimansa kielilain 40 pykälässä, jossa ensin säädetään vankilat yksikielisesti suomenkielisiksi, mutta jo heti toisessa momentissa mahdollistetaan ruotsinkielisten osastojen perustaminen herrakansalle.- J.Ryyti
heikki_tala kirjoitti:
RKP-lapioijat saavat ihan rauhassa seurata minua - ja niinhän he tekevät. Kun aloitin AAMULEHDEn kielikeskustelupalstalla kirjoittamisen, niin muutaman päivän viivellä lapioija lähetettiin perääni levittämään valheitaan ja propagandaansa.
Suomen politiikassa - ja erityisesti kielipolitiikassa - vallitsee nyt tosi skitso meininki. Kielipolitiikkaa siirretään askel askeleelta kohti kestävämpää kehitystä ja siihen kerjätään rahaa suomenruotsalaisilta! :-D"Lapioija ketjut eivät minua liikuta - lopetin jo viikkoja sitten kommentoimasta hänen aloittamiaan ketjuja. Ne toimivat ihan omillaan kielivapauden ja tulevan valtakunnallisesti virallisen yksikielisyyden puolesta."
Rautalapio on hyödyllinen hölmö. Heitä tarvitaan pakkoruotsin poistotalkoissa. - rautaako?
heikki_tala kirjoitti:
Suomen politiikassa - ja erityisesti kielipolitiikassa - vallitsee nyt tosi skitso meininki. Kielipolitiikkaa siirretään askel askeleelta kohti kestävämpää kehitystä ja siihen kerjätään rahaa suomenruotsalaisilta! :-D"Toimitimme Suomalaisuuden Liitossa uutta kirjaamme ja lisäksi pidimme hallituksen kokouksen."
Duunia ja matkailua kerrasaan! Ja niin laadukasta. Tehoista puhumattakaan.
"Kun aloitin AAMULEHDEn kielikeskustelupalstalla kirjoittamisen..."
Minä, minä, minä ja minä.
"Keskustelimme liitossa päivänpolitiikasta - mm. RKP:n raha-asioista. "
Siis puhutko SL:n kokouksesta. Miksi te hallituksen kokouksessa hölötätte joutavia, kun suomalaisuustyö huutaa tekijöitä tässä kansainvälistymisen puristuksessa? Alatteko väsyä? Olisko syytä vaihtaa miehitystä ja toimintastrategiaa?
"Suomen politiikassa - ja erityisesti kielipolitiikassa - vallitsee nyt tosi skitso meininki."
Niinpä, eikös "skitso" ole ihan riittävä syy siirtyä syrjään? - rautaako?
heikki_tala kirjoitti:
ei alennu lapioijien tapaiseen alatyylisyyteen. Uloste- ja sukupuolielinperustaiset sanat jätämme suosiolla rkp-lapioijille.
SL:lla olisi kyllä taloudelliset mahdollisuudet perustaa säätiö ja asiaa harkitaan edelleen. Olemme kuitenkin tulleet siihen tulokseen, että Suomi siirtyy joka tapauksessa Ruotsin mallin mukaiseen viralliseen yksikielisyyteen, joten voimme käyttää voimavaramme muihin suomalaisuutta edistäviin tarkoituksiin.
Kirjan nimeä on pohdittu monesta näkökulmasta ja tällä erää työnimi on "Suomalaisuus ruotsalaisuuden puristuksessa". Emme saa kirjaa valmiiksi Haminan rauhan 200-vuotispäivään 17.9.2009, sillä asiaa on tullut yhä vain lisää. Ruotsi on kohdellut suomalaisia todella kurjasti satojen vuosien ajan ja yhä tänään siellä elää siirtomaaherra-ajattelu. Se ilmeni karmeimmillaan Svenska Dagbaldetin kolumnissa 30.6.2004, jossa ihmeteltiin, etteivät edes Ruotsin uusnatsit olleet reagoineet Suomen eduskunnan päätökseen muuttaa ruotsi (ja ruotsinkielisille suomi) valinnaiseksi ylioppilastutkinnossa.
Suomenruotsalaisuuden löyhkäävä herrahenki kuvastuu heidän laatimansa kielilain 40 pykälässä, jossa ensin säädetään vankilat yksikielisesti suomenkielisiksi, mutta jo heti toisessa momentissa mahdollistetaan ruotsinkielisten osastojen perustaminen herrakansalle.Taustaksi siis että Tala taruili jotain säätiön perustamiseksi, joko ihan vain valehdellen tai sitten siinä harhakäsityksessä että joku oikeasti - siis ei vain "nettioikeesti" - lahjoittaisi oikeata rahaa.
No se meni mönkään. Tietysti. Ei siinä mitään uutta.
Sen sijaan selitys on jo huimaava:
"SL:lla olisi kyllä taloudelliset mahdollisuudet perustaa säätiö ja asiaa harkitaan edelleen. Olemme kuitenkin tulleet siihen tulokseen, että Suomi siirtyy joka tapauksessa Ruotsin mallin mukaiseen viralliseen yksikielisyyteen, joten voimme käyttää voimavaramme muihin suomalaisuutta edistäviin tarkoituksiin."
Jäämme innolla odottamaan että Suomessa kielilaki seuraisi Ruotsia ja että kansalliskieliä ryhdyttäisiin varjelemaan kansainvälistymisen paineelta (joka tietysti tehtäisiin meillä meidän lähtökohdistamme). Jäämme huvittuneena odotamaan miten Talan "suomalaistyö" lähiaikoina muuttuu. Sillä eihän se miksikään muutu. Jossain vaiheessa se vain loppuu. - merkille
milloin L:pio jotain kirjoitti. Emme ole täällä töissä kello kädessä. L:pio taas on.
- t.a.p.
rautaako? kirjoitti:
Taustaksi siis että Tala taruili jotain säätiön perustamiseksi, joko ihan vain valehdellen tai sitten siinä harhakäsityksessä että joku oikeasti - siis ei vain "nettioikeesti" - lahjoittaisi oikeata rahaa.
"SL:lla olisi kyllä taloudelliset mahdollisuudet perustaa säätiö ja asiaa harkitaan edelleen. Olemme kuitenkin tulleet siihen tulokseen, että Suomi siirtyy joka tapauksessa Ruotsin mallin mukaiseen viralliseen yksikielisyyteen, joten voimme käyttää voimavaramme muihin suomalaisuutta edistäviin tarkoituksiin."
Jäämme innolla odottamaan että Suomessa kielilaki seuraisi Ruotsia ja että kansalliskieliä ryhdyttäisiin varjelemaan kansainvälistymisen paineelta (joka tietysti tehtäisiin meillä meidän lähtökohdistamme). Jäämme huvittuneena odotamaan miten Talan "suomalaistyö" lähiaikoina muuttuu. Sillä eihän se miksikään muutu. Jossain vaiheessa se vain loppuu."Jäämme innolla odottamaan että Suomessa kielilaki seuraisi Ruotsia ja että kansalliskieliä ryhdyttäisiin varjelemaan kansainvälistymisen paineelta"
Mitäs kansalliskieliä siellä Ruotsissa on alettu suojelemaan. - vaikuttaa
heikki_tala kirjoitti:
ei alennu lapioijien tapaiseen alatyylisyyteen. Uloste- ja sukupuolielinperustaiset sanat jätämme suosiolla rkp-lapioijille.
Suomenruotsalaisuuden löyhkäävä herrahenki kuvastuu heidän laatimansa kielilain 40 pykälässä, jossa ensin säädetään vankilat yksikielisesti suomenkielisiksi, mutta jo heti toisessa momentissa mahdollistetaan ruotsinkielisten osastojen perustaminen herrakansalle.aika hyvältä nimeltä.
Kielipoliittisia kirjoja on alkanut syntymään kuin sieniä sateella. Ne tulevat kyllä tosi tarpeeseen. Uusin kirja lienee Marja Leena Lempisen kirja "kulissi". - rautaako?
t.a.p. kirjoitti:
"Jäämme innolla odottamaan että Suomessa kielilaki seuraisi Ruotsia ja että kansalliskieliä ryhdyttäisiin varjelemaan kansainvälistymisen paineelta"
Mitäs kansalliskieliä siellä Ruotsissa on alettu suojelemaan.Lista jää varmasti vajaaksi mutta ainakin ruotsia, suomea, meänkieltä, saamea, sikäläistä jiddistä...ja jokunen muu.
Näitä on ryhdytti ihan lailla pönkittämään ja nimenomaan englanninkielen ylivaltaa vastaan. - t.a.p.
rautaako? kirjoitti:
Lista jää varmasti vajaaksi mutta ainakin ruotsia, suomea, meänkieltä, saamea, sikäläistä jiddistä...ja jokunen muu.
Näitä on ryhdytti ihan lailla pönkittämään ja nimenomaan englanninkielen ylivaltaa vastaan.Ovatko kaikki mainitsemasi kielet Ruotsin kansalliskieliä?
- Tapio.Rautalapio
heikki_tala kirjoitti:
Suomen politiikassa - ja erityisesti kielipolitiikassa - vallitsee nyt tosi skitso meininki. Kielipolitiikkaa siirretään askel askeleelta kohti kestävämpää kehitystä ja siihen kerjätään rahaa suomenruotsalaisilta! :-D"Kun aloitin AAMULEHDEn kielikeskustelupalstalla kirjoittamisen, niin muutaman päivän viivellä lapioija lähetettiin perääni levittämään valheitaan ja propagandaansa."
Heikki Tala on toistellut samaa höpötystään aika monta kertaa. Tekstillään hän ilmiselvästi viittaa käyttämääni nimimerkkiin. Tulkoon tässä nyt toistetuksi, vaikka Heikkiä se ei varmaankaan heilauta, ettei minua kukaan sen kummemmin lähettele minnekään enkä todellakaan ole minkään tahon Heikille palkkaama seuranpitäjä. Heikki hakekoon maksullisen seuransa escort-palveluista.
Minä kirjoittelen palstalle ihan omasta ilostani. Heikki Tala kirjoittaa minun levittelevän valheita. Kysyisinkin nyt, mitä olen valehdellut? Osaisiko Tala vastata?
Toiseksi tiedustelisin, uskooko Heikki tuohon escorthöpötykseensä ihan oikeasti vai uskotteleeko hän sitä vain muille? Muilta lukijoilta tiedustelisin kumpi noista olisi parempi vaihtoehto SL:n pj:n uskottavuuden kannalta? - Tapio.Rautalapio
rautaako? kirjoitti:
Duunia ja matkailua kerrasaan! Ja niin laadukasta. Tehoista puhumattakaan.
"Kun aloitin AAMULEHDEn kielikeskustelupalstalla kirjoittamisen..."
Minä, minä, minä ja minä.
"Keskustelimme liitossa päivänpolitiikasta - mm. RKP:n raha-asioista. "
Siis puhutko SL:n kokouksesta. Miksi te hallituksen kokouksessa hölötätte joutavia, kun suomalaisuustyö huutaa tekijöitä tässä kansainvälistymisen puristuksessa? Alatteko väsyä? Olisko syytä vaihtaa miehitystä ja toimintastrategiaa?
"Suomen politiikassa - ja erityisesti kielipolitiikassa - vallitsee nyt tosi skitso meininki."
Niinpä, eikös "skitso" ole ihan riittävä syy siirtyä syrjään?"Siis puhutko SL:n kokouksesta. Miksi te hallituksen kokouksessa hölötätte joutavia, kun suomalaisuustyö huutaa tekijöitä tässä kansainvälistymisen puristuksessa?"
Siellä puhutaan tärkeitä asioita. Siis esimerkiksi 'Hei, perustettaisko säätiö?', 'Joo, hyvä idea, perustetaan vaan', 'Otetaanks vielä yhdet?' jne. t.a.p. kirjoitti:
"Jäämme innolla odottamaan että Suomessa kielilaki seuraisi Ruotsia ja että kansalliskieliä ryhdyttäisiin varjelemaan kansainvälistymisen paineelta"
Mitäs kansalliskieliä siellä Ruotsissa on alettu suojelemaan.löytyy kotisivujeni päiväkirjasta:
http://www.simplesite.com/Tala
Ruotsin kansalliset vähemmistökielet ovat suomi, jiddisch, romani chip, meänkieli (suomen murre) ja saame.
Lähetin heti Ruotsin kielilain tultua säädetyksi suomennoksen sähköpostina kaikille kansaedustajille. Se meni perille, koska Ben Zyscowicz vastasi vastaanottaneensa viestini. Kyllä tuo laki nyt tekee omaa työtään Suomen kansanedustajien alitajunnassa.
RKP:n henkinen selkäranka murskaantui 15.4.2004 sen omasta pyynnöstä, kun RKP vaati valtioneuvostossa äänestystä ylioppilastutkinnon rakenneuudistuksesta (RKP:lle se tarkoitti pakkoruotsin muuttumista valinnaiseksi) jsa hävisi sen 14-2. Eduskunta antoi myös muistutuksen kuolevaisuudesta äänin 140-23.
Koko homman primus motor oli kuitenkin suomenkielinen nuoriso. Suomen Lukiolaisten Liiton voimannäyttö 16.3.2004 oli historiallinen tapahtuma, jota nyt voidaan kuvata numerosarjalla 100-68-51-24. Siinäpä tosi haaste RKP:lle, jonka puheenjohtaja Stefan Wallin itkee pakkoruotsia takaisin yo-tutiintoon. Häntä säestävät folktingin varapuheenjohtaja, wannabehurri Kimmo Sasi sekä Ruotsin lehdistöasiamies Yrsa Stenius.- rautaako?
heikki_tala kirjoitti:
löytyy kotisivujeni päiväkirjasta:
Ruotsin kansalliset vähemmistökielet ovat suomi, jiddisch, romani chip, meänkieli (suomen murre) ja saame.
Lähetin heti Ruotsin kielilain tultua säädetyksi suomennoksen sähköpostina kaikille kansaedustajille. Se meni perille, koska Ben Zyscowicz vastasi vastaanottaneensa viestini. Kyllä tuo laki nyt tekee omaa työtään Suomen kansanedustajien alitajunnassa.
RKP:n henkinen selkäranka murskaantui 15.4.2004 sen omasta pyynnöstä, kun RKP vaati valtioneuvostossa äänestystä ylioppilastutkinnon rakenneuudistuksesta (RKP:lle se tarkoitti pakkoruotsin muuttumista valinnaiseksi) jsa hävisi sen 14-2. Eduskunta antoi myös muistutuksen kuolevaisuudesta äänin 140-23.
Koko homman primus motor oli kuitenkin suomenkielinen nuoriso. Suomen Lukiolaisten Liiton voimannäyttö 16.3.2004 oli historiallinen tapahtuma, jota nyt voidaan kuvata numerosarjalla 100-68-51-24. Siinäpä tosi haaste RKP:lle, jonka puheenjohtaja Stefan Wallin itkee pakkoruotsia takaisin yo-tutiintoon. Häntä säestävät folktingin varapuheenjohtaja, wannabehurri Kimmo Sasi sekä Ruotsin lehdistöasiamies Yrsa Stenius.Onhan se hyvä että lakia suomennetaan, vaikka olihan se muutenkin meidän päättäjiemme tiedossa.
Viime aikojen hienosäädöt liittyy kansainvälistymiseen. Ruotsissa kuten muuallakin kannetaan huolta kansalliskielien marginalisoitumineen, tai ainakin kasvaneeseen suojaamisen tarpeeseen. Siksi tuoreimmat uudistukset Ruotsin kielilainsäädännössä tähtäävätkin kaikkien kanaslliskislien vahvistamiseen. Näihion kuuluvat mm suomen- ja ruotsinkieli.
Olettaisin että Suomesskin olisi viisatsa ryhtyä vaalimaan tarkemmin kansalliskislistämme, mm. suomen- ja ruotsinkielestä. Tämä tietysti sitten tehtäisiin omista lähtökohdistamme. Eli siitä mistä Tala vaahtoaa ei tietenkään tule mitään. Tälläkään kertaa. Edelleenkin maitemme historia on näiltä osin toisistaan poikkeava ja siksi olemme valinneet toisin. - t.a.p.
rautaako? kirjoitti:
Onhan se hyvä että lakia suomennetaan, vaikka olihan se muutenkin meidän päättäjiemme tiedossa.
Viime aikojen hienosäädöt liittyy kansainvälistymiseen. Ruotsissa kuten muuallakin kannetaan huolta kansalliskielien marginalisoitumineen, tai ainakin kasvaneeseen suojaamisen tarpeeseen. Siksi tuoreimmat uudistukset Ruotsin kielilainsäädännössä tähtäävätkin kaikkien kanaslliskislien vahvistamiseen. Näihion kuuluvat mm suomen- ja ruotsinkieli.
Olettaisin että Suomesskin olisi viisatsa ryhtyä vaalimaan tarkemmin kansalliskislistämme, mm. suomen- ja ruotsinkielestä. Tämä tietysti sitten tehtäisiin omista lähtökohdistamme. Eli siitä mistä Tala vaahtoaa ei tietenkään tule mitään. Tälläkään kertaa. Edelleenkin maitemme historia on näiltä osin toisistaan poikkeava ja siksi olemme valinneet toisin.Seurataan Ruotsin esimerkkiä omista lähtökohdistamme. Ilmeisesti tarkoitat, että jatkamme Suomessa pakkoruotsitusta ja Ruotsissa ruotsin kieli nostetaan ensimmäiseksi viralliseksi kansalliskieleksi ja muut saavat kansallisen vähemmistökielen statuksen.
- ja ostettu
heikki_tala kirjoitti:
löytyy kotisivujeni päiväkirjasta:
Koko homman primus motor oli kuitenkin suomenkielinen nuoriso. Suomen Lukiolaisten Liiton voimannäyttö 16.3.2004 oli historiallinen tapahtuma, jota nyt voidaan kuvata numerosarjalla 100-68-51-24. Siinäpä tosi haaste RKP:lle, jonka puheenjohtaja Stefan Wallin itkee pakkoruotsia takaisin yo-tutiintoon. Häntä säestävät folktingin varapuheenjohtaja, wannabehurri Kimmo Sasi sekä Ruotsin lehdistöasiamies Yrsa Stenius.hiljaiseksi? Suomessa poliitikot eivät ole ainoa ryhmä, joka on korruptoitunut. Media toimii ilmeisesti samoin.
Ruotsin kielilakia ei ole vieläkään esitelty mediassa!!!!!!!! - sinunkin
rautaako? kirjoitti:
Taustaksi siis että Tala taruili jotain säätiön perustamiseksi, joko ihan vain valehdellen tai sitten siinä harhakäsityksessä että joku oikeasti - siis ei vain "nettioikeesti" - lahjoittaisi oikeata rahaa.
Jäämme innolla odottamaan että Suomessa kielilaki seuraisi Ruotsia ja että kansalliskieliä ryhdyttäisiin varjelemaan kansainvälistymisen paineelta (joka tietysti tehtäisiin meillä meidän lähtökohdistamme). Jäämme huvittuneena odotamaan miten Talan "suomalaistyö" lähiaikoina muuttuu. Sillä eihän se miksikään muutu. Jossain vaiheessa se vain loppuu.tekemäsi "ruotsalaistyö" loppuu. Et ole sen kummempi jumala kuin Talakaan. Mieti sitä!
- vaiennettu?
ja ostettu kirjoitti:
hiljaiseksi? Suomessa poliitikot eivät ole ainoa ryhmä, joka on korruptoitunut. Media toimii ilmeisesti samoin.
Ruotsin kielilakia ei ole vieläkään esitelty mediassa!!!!!!!!Tuskinpa kaikkia rkp:n fondeilta saamia rahoja on käytetty omien ehdokkaiden mainostamiseen. Hyvin suuri osa rahoista on kanavoitu suomenkielisiin puolueisiin täysin suomenkielisten ehdokkaiden VOITELUUN.
Nämä rahavirrat kun saadaan vielä selvitettyä niin silloinhan vyyhti aukeaakin ja saadaan selvyys miksi kansan enemmistön tahtoa ei haluta noudattaa? - t.a.p.
Tapio.Rautalapio kirjoitti:
"Kun aloitin AAMULEHDEn kielikeskustelupalstalla kirjoittamisen, niin muutaman päivän viivellä lapioija lähetettiin perääni levittämään valheitaan ja propagandaansa."
Heikki Tala on toistellut samaa höpötystään aika monta kertaa. Tekstillään hän ilmiselvästi viittaa käyttämääni nimimerkkiin. Tulkoon tässä nyt toistetuksi, vaikka Heikkiä se ei varmaankaan heilauta, ettei minua kukaan sen kummemmin lähettele minnekään enkä todellakaan ole minkään tahon Heikille palkkaama seuranpitäjä. Heikki hakekoon maksullisen seuransa escort-palveluista.
Minä kirjoittelen palstalle ihan omasta ilostani. Heikki Tala kirjoittaa minun levittelevän valheita. Kysyisinkin nyt, mitä olen valehdellut? Osaisiko Tala vastata?
Toiseksi tiedustelisin, uskooko Heikki tuohon escorthöpötykseensä ihan oikeasti vai uskotteleeko hän sitä vain muille? Muilta lukijoilta tiedustelisin kumpi noista olisi parempi vaihtoehto SL:n pj:n uskottavuuden kannalta?Käsittääkseni sinua ei lähetetä vain Talan perään, vaan yleensä tietynlaiseen tehtävään. Heikki tietenkin on paha kanto RKP:n kaskessa. Ei kai kukaan ole väittänyt sinua vain Heikin "jatistelu"-kaveriksi.
Valheiden levittäjä tietenkin olet ja varsin taitava sellainen.
Kuten jo totesimme, niin mistään seuralaispalvelusta ei ole kysymys. Kysymys on vain toimeksiannosta svekopropagandan levittämiseksi, joskin henkilökohtainen kaunasi Heikki Talaa kohtaan on pantu merkille. No, todettakoon sen RKP:n palkkarenkiyden olevan sellainen selitys, joka tekee toiminnastasi jotenkin käsitettävän, paitsi jos olet sitten aivan kahjo. - Tapio.Rautalapio
t.a.p. kirjoitti:
Käsittääkseni sinua ei lähetetä vain Talan perään, vaan yleensä tietynlaiseen tehtävään. Heikki tietenkin on paha kanto RKP:n kaskessa. Ei kai kukaan ole väittänyt sinua vain Heikin "jatistelu"-kaveriksi.
Valheiden levittäjä tietenkin olet ja varsin taitava sellainen.
Kuten jo totesimme, niin mistään seuralaispalvelusta ei ole kysymys. Kysymys on vain toimeksiannosta svekopropagandan levittämiseksi, joskin henkilökohtainen kaunasi Heikki Talaa kohtaan on pantu merkille. No, todettakoon sen RKP:n palkkarenkiyden olevan sellainen selitys, joka tekee toiminnastasi jotenkin käsitettävän, paitsi jos olet sitten aivan kahjo."Käsittääkseni sinua ei lähetetä vain Talan perään, vaan yleensä tietynlaiseen tehtävään."
Uskotko tuohon oikeasti vai uskotteletko vain muille? Siis suoraan sanottuna, oletko huru-ukko vai kiero liero? Jos haluat maksettuja seuralaisia niin käänny hyvä 'tappi' taas jonkun escort-palvelun puoleen.
"Valheiden levittäjä tietenkin olet ja varsin taitava sellainen."
Niin varmaan kun et olet onnistunut ensimmäistäkään väittämääsi valhettani esittämään.
"No, todettakoon sen RKP:n palkkarenkiyden olevan sellainen selitys, joka tekee toiminnastasi jotenkin käsitettävän, paitsi jos olet sitten aivan kahjo."
Tapin mielestä täytyy olla täysi kahjo kirjoittaakseen tälle palstalle ilman palkkaa! Maksaako joku kenties palkkaa tapille siitä, että hän kirjoittaa tänne? No, tappi määritteli itsensä eikä siihen liene nokan koputtamista. - t.a.p.
"Käsittääkseni sinua ei lähetetä vain Talan perään, vaan yleensä tietynlaiseen tehtävään."
Uskotko tuohon oikeasti vai uskotteletko vain muille? Siis suoraan sanottuna, oletko huru-ukko vai kiero liero? Jos haluat maksettuja seuralaisia niin käänny hyvä 'tappi' taas jonkun escort-palvelun puoleen.
"Valheiden levittäjä tietenkin olet ja varsin taitava sellainen."
Niin varmaan kun et olet onnistunut ensimmäistäkään väittämääsi valhettani esittämään.
"No, todettakoon sen RKP:n palkkarenkiyden olevan sellainen selitys, joka tekee toiminnastasi jotenkin käsitettävän, paitsi jos olet sitten aivan kahjo."
Tapin mielestä täytyy olla täysi kahjo kirjoittaakseen tälle palstalle ilman palkkaa! Maksaako joku kenties palkkaa tapille siitä, että hän kirjoittaa tänne? No, tappi määritteli itsensä eikä siihen liene nokan koputtamista....Enhän toki määritellyt itseäni edes sinun mielestäsi. Eihän sinulle selvinnyt se, olenko kahjo vai palkattu.
"Uskotko tuohon oikeasti vai uskotteletko vain muille? Siis suoraan sanottuna, oletko huru-ukko vai kiero liero? Jos haluat maksettuja seuralaisia niin käänny hyvä 'tappi' taas jonkun escort-palvelun puoleen."
Escort-palvelut eivät varmaankaan ole maksettuja, vaan ne pitää maksaa. Käyttäessäsi sanaa "taas", valehtelit taas.
"Niin varmaan kun et olet onnistunut ensimmäistäkään väittämääsi valhettani esittämään."
En ole valheitasi suuremmin etsinyt, vaan kritisoinut enemmänkin sanomaasi. Toisaalla keskusteluissa esitin ilmiselvän valheesi, mutta ummistit silmäsi siltä.
"Tapin mielestä täytyy olla täysi kahjo kirjoittaakseen tälle palstalle ilman palkkaa! Maksaako joku kenties palkkaa tapille siitä, että hän kirjoittaa tänne? No, tappi määritteli itsensä eikä siihen liene nokan koputtamista."
Eroat oleellisesti muista svekoilijoista kuten rautaako?, Ankdam, Pkg ja muut vastaavat. Käsittelet asiaa ulkopuolelta, kuin maksettu juristi. Henkilökohtainen ote tosin alkaa näkymään suhteessasi Heikki Talaan. Valtava määrä viestejä tiukalla asenteellisuudella tuomittavan asian puolesta ja ilman palkkaa viittaa
sekoboltsiin. Palkka tekisi rautalapiosta tavallisen kahjon sijasta moraalittoman palkkasoturin, joka lienee kahjoakin pahempi. - Tapio.Rautalapio
t.a.p. kirjoitti:
...Enhän toki määritellyt itseäni edes sinun mielestäsi. Eihän sinulle selvinnyt se, olenko kahjo vai palkattu.
"Uskotko tuohon oikeasti vai uskotteletko vain muille? Siis suoraan sanottuna, oletko huru-ukko vai kiero liero? Jos haluat maksettuja seuralaisia niin käänny hyvä 'tappi' taas jonkun escort-palvelun puoleen."
Escort-palvelut eivät varmaankaan ole maksettuja, vaan ne pitää maksaa. Käyttäessäsi sanaa "taas", valehtelit taas.
"Niin varmaan kun et olet onnistunut ensimmäistäkään väittämääsi valhettani esittämään."
En ole valheitasi suuremmin etsinyt, vaan kritisoinut enemmänkin sanomaasi. Toisaalla keskusteluissa esitin ilmiselvän valheesi, mutta ummistit silmäsi siltä.
"Tapin mielestä täytyy olla täysi kahjo kirjoittaakseen tälle palstalle ilman palkkaa! Maksaako joku kenties palkkaa tapille siitä, että hän kirjoittaa tänne? No, tappi määritteli itsensä eikä siihen liene nokan koputtamista."
Eroat oleellisesti muista svekoilijoista kuten rautaako?, Ankdam, Pkg ja muut vastaavat. Käsittelet asiaa ulkopuolelta, kuin maksettu juristi. Henkilökohtainen ote tosin alkaa näkymään suhteessasi Heikki Talaan. Valtava määrä viestejä tiukalla asenteellisuudella tuomittavan asian puolesta ja ilman palkkaa viittaa
sekoboltsiin. Palkka tekisi rautalapiosta tavallisen kahjon sijasta moraalittoman palkkasoturin, joka lienee kahjoakin pahempi."Enhän toki määritellyt itseäni edes sinun mielestäsi. Eihän sinulle selvinnyt se, olenko kahjo vai palkattu."
On aivan itsestään selvää, ettei kukaan maksa sinulle yhtään mitään tänne kirjoittamisesta ja tuskinpa minnekään muuallekaan kirjoittamisesta. Oman määritelmäsi mukaan täytyy olla kahjo, jos kirjoittaa tänne ilman palkkaa. Siinä määrittelit itsesi.
"Escort-palvelut eivät varmaankaan ole maksettuja, vaan ne pitää maksaa. Käyttäessäsi sanaa "taas", valehtelit taas. "
Eikös se sitten ollutkaan maksettu kun olit maksanut? Tappi osoittaa jokatapauksessa ilmiselvää asiantuntemusta escor-palvelujen suhteen.
"En ole valheitasi suuremmin etsinyt, vaan kritisoinut enemmänkin sanomaasi. Toisaalla keskusteluissa esitin ilmiselvän valheesi, mutta ummistit silmäsi siltä."
Syyttelet kuitenkin toistuvasti valehtelusta? Etkä nytkään kykene sellaista osoittamaan. Sellaista se netti fennoilu on. - päivästä toiseen
"Enhän toki määritellyt itseäni edes sinun mielestäsi. Eihän sinulle selvinnyt se, olenko kahjo vai palkattu."
On aivan itsestään selvää, ettei kukaan maksa sinulle yhtään mitään tänne kirjoittamisesta ja tuskinpa minnekään muuallekaan kirjoittamisesta. Oman määritelmäsi mukaan täytyy olla kahjo, jos kirjoittaa tänne ilman palkkaa. Siinä määrittelit itsesi.
"Escort-palvelut eivät varmaankaan ole maksettuja, vaan ne pitää maksaa. Käyttäessäsi sanaa "taas", valehtelit taas. "
Eikös se sitten ollutkaan maksettu kun olit maksanut? Tappi osoittaa jokatapauksessa ilmiselvää asiantuntemusta escor-palvelujen suhteen.
"En ole valheitasi suuremmin etsinyt, vaan kritisoinut enemmänkin sanomaasi. Toisaalla keskusteluissa esitin ilmiselvän valheesi, mutta ummistit silmäsi siltä."
Syyttelet kuitenkin toistuvasti valehtelusta? Etkä nytkään kykene sellaista osoittamaan. Sellaista se netti fennoilu on.etkä kykene vastaamaan:
- kannatatko pakkoruotsia?
- Miksi?
Tähän sinulta ei saa vastausta mutta p**lapiontia ja svekokveruilointia sitäkin enemmän.
Olet todellakin hurrien palkkarenki. Dorka ja ääliö. - Potkujen pelossa
ja ostettu kirjoitti:
hiljaiseksi? Suomessa poliitikot eivät ole ainoa ryhmä, joka on korruptoitunut. Media toimii ilmeisesti samoin.
Ruotsin kielilakia ei ole vieläkään esitelty mediassa!!!!!!!!Siinä syy miksi media vaikenee.
- t.a.p.
"Enhän toki määritellyt itseäni edes sinun mielestäsi. Eihän sinulle selvinnyt se, olenko kahjo vai palkattu."
Syyttelet kuitenkin toistuvasti valehtelusta? Etkä nytkään kykene sellaista osoittamaan. Sellaista se netti fennoilu on."On aivan itsestään selvää, ettei kukaan maksa sinulle yhtään mitään tänne kirjoittamisesta ja tuskinpa minnekään muuallekaan kirjoittamisesta. Oman määritelmäsi mukaan täytyy olla kahjo, jos kirjoittaa tänne ilman palkkaa. Siinä määrittelit itsesi."
Eikö edes SL esim. 10c/vrk? Minä en sanonut yleensä ilman palkkaa, vaan kun kirjoittaa sinun tavallasi tolkuttomia määriä viestejä ja vielä väittäen tekevänsä sitä huvin vuoksi. Ilmeinen kiertely pakkoruotsin suhteen kuitenkin kertoo selvästi sinun olevan tietyn asian takana, joko henkilökohtaisten intressien vuoksi tai palkan vuoksi, ehkä molemmista syistä.
Valehtelujesi kommentointiin ilmeisemmin tarvitaan kolmas osapuoli, koska sinulta puuttuu täydellisesti ns. suoraselkäisyys. - Tapio.Rautalapio
t.a.p. kirjoitti:
"On aivan itsestään selvää, ettei kukaan maksa sinulle yhtään mitään tänne kirjoittamisesta ja tuskinpa minnekään muuallekaan kirjoittamisesta. Oman määritelmäsi mukaan täytyy olla kahjo, jos kirjoittaa tänne ilman palkkaa. Siinä määrittelit itsesi."
Eikö edes SL esim. 10c/vrk? Minä en sanonut yleensä ilman palkkaa, vaan kun kirjoittaa sinun tavallasi tolkuttomia määriä viestejä ja vielä väittäen tekevänsä sitä huvin vuoksi. Ilmeinen kiertely pakkoruotsin suhteen kuitenkin kertoo selvästi sinun olevan tietyn asian takana, joko henkilökohtaisten intressien vuoksi tai palkan vuoksi, ehkä molemmista syistä.
Valehtelujesi kommentointiin ilmeisemmin tarvitaan kolmas osapuoli, koska sinulta puuttuu täydellisesti ns. suoraselkäisyys."Minä en sanonut yleensä ilman palkkaa, vaan kun kirjoittaa sinun tavallasi"
Ahaa, sinulle ja minulle onkin eri säännöt. Niinpä tietysti.
"Valehtelujesi kommentointiin ilmeisemmin tarvitaan kolmas osapuoli, koska sinulta puuttuu täydellisesti ns. suoraselkäisyys."
Onkos sitten jotenkin suoraselkäistä syyttää toista valehtelijaksi, vaikkei osaa mitään valheita osoittaa? Sitähän sinä nimittäin harrastat ihan koko ajan. Liero? - rautaako?
t.a.p. kirjoitti:
Ovatko kaikki mainitsemasi kielet Ruotsin kansalliskieliä?
Sinua kai arvelluttaa se onko suomenkielei Ruotsissa kansallinen kieli. Kyllä on. Ja itse asiassa tämä kismittää monia koska tämä status on saatu vasta hiljattain, eli Ruotsiinmuuttooaallon jälkeen.
Suomalaiset poliitikot ovat junailleet sellaisen erityisaseman ruotsinkielelle. Ehkä kovimpana ahertajana siinä duunissa oli RKP. Näin olleen RKP on melkoinen pakkosuomettaja. Siinäkin aivan toista kaliiperia kuin SL tai PS, jotka lähinnä vain meuhkaavat vallan vimmatusti tekemättä yhtään mitään. - t.a.p.
rautaako? kirjoitti:
Sinua kai arvelluttaa se onko suomenkielei Ruotsissa kansallinen kieli. Kyllä on. Ja itse asiassa tämä kismittää monia koska tämä status on saatu vasta hiljattain, eli Ruotsiinmuuttooaallon jälkeen.
Suomalaiset poliitikot ovat junailleet sellaisen erityisaseman ruotsinkielelle. Ehkä kovimpana ahertajana siinä duunissa oli RKP. Näin olleen RKP on melkoinen pakkosuomettaja. Siinäkin aivan toista kaliiperia kuin SL tai PS, jotka lähinnä vain meuhkaavat vallan vimmatusti tekemättä yhtään mitään.Suomen kieli on käsittääkseni Ruotsissa kansallinen vähemmistökieli eli ei ensinkään ruotsin vertainen. Vastaavasti Suomessa ruotsin kuuluisi olla kansallinen vähemmistökieli.
- joukkomielenosoituksen
voimalla saadaan nopeasti aikaiseksi tuloksia. Yo-ruotsi muuttui valinnaiseksi alta aikayksikön.
Luulen, että varttuneempi väki olisi jo aika valmis lähtemään mukaan mielenosoituksiin pakkoruotsin poistamiseksi kokonaan suomenkielisistä kouluista. Tarvitaan vaan järjestäjät mielenosoituksille. - huusianna
Entä mitä tapahtuu kun ruotsinkieliset rahatahot rupeavat pumpaamaan rahaa kokoomus nuorille ja myös muiden puolueiden nuorisojärjestöille?
Toivottavasti rahavirrat saadaan kokonaan julkisiksi. Muuten on ainoa vaihtoehto PS, Perussuomalaiset joihin voi luottaa.- J.Ryyti
Rkp:n piirijärjestöjen eduskuntavaaliehdokkaille jakamien suurten rahamäärien taustoja ei ole vielä edes aloitettu selvittämään. Kielimuuri ilmeisesti esteenä?
Miten paljon tulee Ruotsista ja Ahvenanmaalta Rkp:lle rahaa. Rkp:hän tekee läheistä yhteistyötä ruotsalaisten ja ahvenanmaalaisten kanssa.
Rkp:n ministeri Thors esim. toimii ruotsalaisen tupakkateollisuuden myynninedistäjänä Suomessa. Ilmaiseksiko? En usko. - eikös heille raha kelpaa
"Entä mitä tapahtuu kun ruotsinkieliset rahatahot rupeavat pumpaamaan rahaa kokoomus nuorille ja myös muiden puolueiden nuorisojärjestöille?"
Selkärangasta voi tarpeeksi suuren rahatukun myötä tulla hyvinkin notkea. Ei kai PS:n selkäranka ole jäykempää tekoa, vai?
- rautaako?
No oliskin noita miljardeja, mutta kun on hiukan vähemmän ja siitäkin saa käyttöön vain reaalituoton. Ja RKP saa siitäkin vain hiluja.
Kokoomuksen nuoret yrittivät pitkällä listalla vaatimuksia saada hiukan näkyvyyttä puoluepäivillä. Yksi monesta joita edes käsittelyyn nostettu oli tuo Talan suurin voitto aikoihin. Joten todellisuus näyttää hyvältä edelleen.
Lukiolaisten liitto vaati pakoruotsia poistettavaksi peruskouluista? Jee. No mun alaikäiset skidit vaatii varmaan ihmisoikeudet pois kaikilta yli viiskymmpisiltä. Molemmat "vaikutusryhmät" ovat sekä alaikäisiä että esittävät vaatimuksia reviirinsä ulkopuolelta. Mutta niinhän tekee Talakin. Ja kuten monasti olen toistanut vaikkei Tala ole sitä sisäistänyt kuin puolet: vaatia saa vapaasti, hurritkin, mutta päätöksentekijä ovat vastuussa.- asdfasdfr
jos et vertaisi koulujen pakollista ruotsia ihmisoikeuksiin.
- vähintään
parikymmentä vuotta, että:
"No mun alaikäiset skidit vaatii varmaan ihmisoikeudet pois kaikilta yli viiskymmpisiltä." - Pois pakkoruotsi !
asdfasdfr kirjoitti:
Tässähän ongelman ydin onkin: ruotsinkieliset katsovat suomenkielisten pakottamisen pakkoruotsiin ihmisoikeudekseen..
Minulla ainakin on eri käsitys ihmisoikeuksista.
Suomenruotsalaisilla taitaakin olla yli-ihmisoikeudet tässä maassa...
niihin kuuluu suomenkielisten piinaaminen pakkoruotsilla;
rahan avulla se on hoitunut tähän asti..
Onhan vaalirahoituksemme avoimuus ollut hyvää valkovenäläistä tasoa..
korruptioksi parhaimmillaan se on viime päivinä osoittautunut. - rautaako?
asdfasdfr kirjoitti:
Juttuhan on se että Tala maalailee ihmiskunnan suurimmiksi ihmisoikeuden rikkojiksi niitä joiden hän väittää vaativan pakkoruotsia.
En minäkään pidä pakkoruotsin vaatiojita kovin suurina rikollisina, varsinkaan kun vaatia voi vapaasti, ja vasta päättäjät vastaavat. Kysy Talalta miksi tuollainen "vaatimus" tekee vaatijastaan suuren isänmaanpetturin.
Talakin vaati maata yksikieliseksi, ja vielä Ruotsin mallin mukaan oletettavsti ruotsinkieliseksi, mutta ei hän itseään pidä maanpetturina.
- Tästä viestistä on jo il
Tästä viestistä on jo ilmoitettu ylläpidolle.
- Suomalaisuuden liittoa?
suomalainen (Heikki Tala) kirjoitti 14.2 19:35
"AKS on heräämässä unestaan. Neukut vaativat AKS:n lopettamisen, mutta sieltähän se kumpujen yöstä on taas heräämässä ja perinneyhdistys on perustettu."sillä Suomalaisuuden Liitto ry tukee AKS:n perinneyhdistuyksen tekemää erittäin arvokasta avustustyötä Venäjällä. Avustuksen kohteena on suomensukuinen väestö Venäjällä.
- AKS-puljulla oikein on?
heikki_tala kirjoitti:
sillä Suomalaisuuden Liitto ry tukee AKS:n perinneyhdistuyksen tekemää erittäin arvokasta avustustyötä Venäjällä. Avustuksen kohteena on suomensukuinen väestö Venäjällä.
Sinä ja edeltäjäsi Suomalaisuuden liiton puheenjohtajana?
tukee AKS:n perinneyhdistyksen arvokasta heimotyötä Venäjällä - se menee siis näin päin.
Osana heimotyötä osallistun kutsuvieraana Viron Suomi-poikien (JR200) 65. taisteluitten muistotilaisuuteen Äksissä.
Parhaillaan istun Pendolinossa, joka kiitää halki syyskesäisen yön kohti kotia. Päivä on ollut hyvin antoisa kansanterveyden ongelmia pohdittaessa. Yhdistyksen kunniajäsenenä oli todella hauska olla mukana.
Suomalaisuustyötä riittää joka saralla - tänään siis terveyspolitiikassa. Ensi viikolla kunnallispolitiikassa. Syksymmällä taas kansainvälisissä merkeissä.
Erittäin palkitsevaa on seurata suomalaisten nuorten toimia kielipolitiikan saralla - 100-68-51-24. Tärkeänä lisänä ovat poliittisten puolueitten nuorison vaatimuksen pakkoruotsin poistamisesta. Näyttää oikein hyvältä!
- Wahlroos ei enää
näe metsää puilta. Sama koskee RKP:n sikariporrasta yleensäkin ja muuta rahan valtaan ikuisesti uskovaa svekopoliitikkoa.
RKP uskoo voivansa rahan avulla poliitikkoja voitelemalla voivansa pakkoruotsittaa suomenkieliset noin vain. Vain yksi on unohtunut: suomenkielinen kansa.
Suomenkielisen kansan pakkoruotsitus on kuolleena syntynyt ajatus alunperinkin.
Suomalaisen yhteiskunnan pakkoruotsitus on kuolleena syntynyt ajatus alunperinkin.- rautaako?
"RKP uskoo voivansa rahan avulla poliitikkoja voitelemalla voivansa pakkoruotsittaa suomenkieliset noin vain."
Onko RKP voidellu muitakin poliitikkoja kuin omiaan? Outo väite.
Ja mihin jäi todistelu väitteelle ettei Wahlroos näe metsää puilta? Hän on luonut omaisuudensa nimenomaan näkemällä asioita muita selvemmin ja nopeammin. Onko hän dementoitunut?
Etkä sinä usko rahan valtaan - edes vähän. Jos et usko niin silloinhan sinun ei pitäisi murehtia fantasioitasi joissa hurrit kylpee rahassa. Miusta tuntuu että sinä uskot liikaakin rahan valtaan ostaa poliitikkoja lähes koko eduskunnan verran (173-3).
"Suomalaisen yhteiskunnan pakkoruotsitus on kuolleena syntynyt ajatus alunperinkin."
Eli siinä ei koskaan ole onnistuttu. Eipä niin. Eikä kai yritettykään. Sen sijaan fennomaaniliike 1880-1910 pyrki voimakkaasti pakkosuomentamaan koko kansan. Ja samaan pyrkii nykyään nettifennot. Sekin on aina ollut kuolleena syntynyt ajatus. Alunperinkin. - svekoskeidaa?
rautaako? kirjoitti:
"RKP uskoo voivansa rahan avulla poliitikkoja voitelemalla voivansa pakkoruotsittaa suomenkieliset noin vain."
Onko RKP voidellu muitakin poliitikkoja kuin omiaan? Outo väite.
Ja mihin jäi todistelu väitteelle ettei Wahlroos näe metsää puilta? Hän on luonut omaisuudensa nimenomaan näkemällä asioita muita selvemmin ja nopeammin. Onko hän dementoitunut?
Etkä sinä usko rahan valtaan - edes vähän. Jos et usko niin silloinhan sinun ei pitäisi murehtia fantasioitasi joissa hurrit kylpee rahassa. Miusta tuntuu että sinä uskot liikaakin rahan valtaan ostaa poliitikkoja lähes koko eduskunnan verran (173-3).
"Suomalaisen yhteiskunnan pakkoruotsitus on kuolleena syntynyt ajatus alunperinkin."
Eli siinä ei koskaan ole onnistuttu. Eipä niin. Eikä kai yritettykään. Sen sijaan fennomaaniliike 1880-1910 pyrki voimakkaasti pakkosuomentamaan koko kansan. Ja samaan pyrkii nykyään nettifennot. Sekin on aina ollut kuolleena syntynyt ajatus. Alunperinkin."pyrki voimakkaasti pakkosuomentamaan koko kansan. Ja samaan pyrkii nykyään nettifennot".
Miksi valehtelet?
SUomenkielinen haluaa vain irti tästä miehittäjän ja kolonialismin jäänteestä pakkoruotsista ja virkamies ruotsista.
Jos suomenruotsalainen on niiin typerä että kuvittelee Suomessa voivan elää pelkällä ruotsinkielen murteen taidolla. Eläköön mutta olkoon kitisemättä ja vaatimatta palveluja suomenkieliseltä. - rautaako?
svekoskeidaa? kirjoitti:
"pyrki voimakkaasti pakkosuomentamaan koko kansan. Ja samaan pyrkii nykyään nettifennot".
Miksi valehtelet?
SUomenkielinen haluaa vain irti tästä miehittäjän ja kolonialismin jäänteestä pakkoruotsista ja virkamies ruotsista.
Jos suomenruotsalainen on niiin typerä että kuvittelee Suomessa voivan elää pelkällä ruotsinkielen murteen taidolla. Eläköön mutta olkoon kitisemättä ja vaatimatta palveluja suomenkieliseltä.Väitätkö etteivät historiamme aidot fennomaanit pyrkineet pakkosumentemaan maatamme ("yksi kieli - yksi mieli")?
Ja väitätkö ettei nettifennot pyrkisi samaan ("kielivapaus - eli kahden sijaan vain yksi virallinen kieli")?
Kuka kitisee ja vaatii palveluja? Eduskunta vain on sitä mieltä että suomenkielisenkin kannattaa varautua siihen että voi olla hyödyllistä voida myydä/tarjota palveluja ruotsiksi. Onko mielestäsi koko eduskunta (hauhau-oinosta ja rasisti-virtasta lukuunottamatta) väärässä? - tarjoamaan
rautaako? kirjoitti:
Väitätkö etteivät historiamme aidot fennomaanit pyrkineet pakkosumentemaan maatamme ("yksi kieli - yksi mieli")?
Ja väitätkö ettei nettifennot pyrkisi samaan ("kielivapaus - eli kahden sijaan vain yksi virallinen kieli")?
Kuka kitisee ja vaatii palveluja? Eduskunta vain on sitä mieltä että suomenkielisenkin kannattaa varautua siihen että voi olla hyödyllistä voida myydä/tarjota palveluja ruotsiksi. Onko mielestäsi koko eduskunta (hauhau-oinosta ja rasisti-virtasta lukuunottamatta) väärässä?palveluita joillain suurilla kielillä. Varsinkin Itä-Suomessa hyöty olisi ihan valtava jos suomenkielinen pystyisi myymään ja tarjoamaan palveluita venäjän kielellä. Nyt tämän homman hoitavat useimmiten meidän venäjänkieliset kanssasisaremme ja veljemme ja silloin ei aina ole varmaa kenen etu tulee ensi sijalle.
"voi olla hyödyllistä voida myydä/tarjota palveluja ruotsiksi" - rautaako?
tarjoamaan kirjoitti:
palveluita joillain suurilla kielillä. Varsinkin Itä-Suomessa hyöty olisi ihan valtava jos suomenkielinen pystyisi myymään ja tarjoamaan palveluita venäjän kielellä. Nyt tämän homman hoitavat useimmiten meidän venäjänkieliset kanssasisaremme ja veljemme ja silloin ei aina ole varmaa kenen etu tulee ensi sijalle.
"voi olla hyödyllistä voida myydä/tarjota palveluja ruotsiksi""Vielä suuremman hyödyn saisi jos pystyisi myymään ja palveluita joillain suurilla kielillä."
Toiset saisivat ja toiset ei. Kun tulevaisutta ei voi yksilötasollakaan ennustaa niin kannattaa varautua. Pakkokemia ei tule monellekaan hyötykäyttöön, mutta muutamille se on kultaakin arvokkaampi. Monelle venäjänkielen taito olisi hyödyllisempää kuin kemiantieto.
Ja oletettavasti tuo hyötynäkökohta ei ole yksin se joka on tähän asti ratkaissut eduskunnan murskaavan enemmistön kannat tässä asiassa.
Venäjälläkin suuri osa kansainvälisestä kauopasta käydään englanninkielellä, josta sis tulee yhä vallitsvampi ja murskaavampi pakkokieli kaikille.
- täydellisesti
Raha ja valta yhdessä tekee ihmisistä ylimielisiä, sokeuttaa heidän elämän todellisuuden suhteen. Eletään mielikuvitusmaailmassa, menneisyydessä, ihaillaan "vanhoja hyviä aikoja". RKP:lle "vanhat hyvä ajat" ovat 1700- ja 1800-lukujen aikoja.
- menneisyydessä,
suomalaiset tulevaisuudessa. Voi vain päätellä kummat vetävät pidemmän korren.
- ja tavoitteena on
menneisyydessä, kirjoitti:
suomalaiset tulevaisuudessa. Voi vain päätellä kummat vetävät pidemmän korren.
Tavoitteena on PAKKORUOTSITON SUOMI! Se on todelliseen elämään perustuva vaatimus ja tavoite. Suomi on suomenkielinen maa!
- siltä näytä:
ja tavoitteena on kirjoitti:
Tavoitteena on PAKKORUOTSITON SUOMI! Se on todelliseen elämään perustuva vaatimus ja tavoite. Suomi on suomenkielinen maa!
Valtionapua Suomalaisuuden liitolle vuodelle 2009 kannatti enää ainoastaan kuusi (6) kansanedustajaa;
eli neljä (4) perussuomalaista ja kaksi yksi (1) kristillisdemokraatti (Tarja Tallqvist) sekä yksi (1) sosialidemokraatti (Eero Heinäluoma).
Vastaan äänesti 171 kansanedustajaa.
Timo Soinin ehdotuksesta vähentää Folktingetin valtionapua 75.000 euroa vuodelle 2009 eduskunta äänesti myös ja tulos oli, että Soinin ehdotus hylättiin äänin 171-4. Jokainen arvannee, mistä puolueesta nuo neljä kannattajaa olivat. siltä näytä: kirjoitti:
Valtionapua Suomalaisuuden liitolle vuodelle 2009 kannatti enää ainoastaan kuusi (6) kansanedustajaa;
eli neljä (4) perussuomalaista ja kaksi yksi (1) kristillisdemokraatti (Tarja Tallqvist) sekä yksi (1) sosialidemokraatti (Eero Heinäluoma).
Vastaan äänesti 171 kansanedustajaa.
Timo Soinin ehdotuksesta vähentää Folktingetin valtionapua 75.000 euroa vuodelle 2009 eduskunta äänesti myös ja tulos oli, että Soinin ehdotus hylättiin äänin 171-4. Jokainen arvannee, mistä puolueesta nuo neljä kannattajaa olivat.kuin Suomalaisuuden Liiton valtionapu on, että pakkoruotsi poistettiin eduskunnassa äänin 140-23.
Vielä tärkeämpää on, että ruotsin kirjoittaneiden osuus ylioppilastutkinnossa on mennyt tätä rataa: 100-68-51-24. Sille ei enää kukaan eikä mikään voi yhtään mitään. Suomessa ruotsin kielestä tulee ihan normaali kansallinen vähemmistökieli - ei sen enempää eikä sen vähempää.- Tapio.Rautalapio
heikki_tala kirjoitti:
kuin Suomalaisuuden Liiton valtionapu on, että pakkoruotsi poistettiin eduskunnassa äänin 140-23.
Vielä tärkeämpää on, että ruotsin kirjoittaneiden osuus ylioppilastutkinnossa on mennyt tätä rataa: 100-68-51-24. Sille ei enää kukaan eikä mikään voi yhtään mitään. Suomessa ruotsin kielestä tulee ihan normaali kansallinen vähemmistökieli - ei sen enempää eikä sen vähempää."Aivan hirmuisen paljon tärkeämpää
kuin Suomalaisuuden Liiton valtionapu on, että pakkoruotsi poistettiin eduskunnassa äänin 140-23. "
Näin kirjoittaa Suomalaisuuden liiton pj Heikki Tala, joka on aikaisemmin kertonut, että hänen polttoaineensa on liiton menetetty valtionapu. Menetyksen hän haluaa kostaa rkp:lle, jota pitää siihen syyllisenä ja hänen näkökulmastaan hänen luotsaamansa liiton 'suomalaisuustyön' (hih hih) rahoitus onkin yhdentekevää kunhan vain rkp häviää jonkun äänestyksen jossakin.
Kuten huomaatte, Heikki ei halua Suomalaisuuden liitolle valtionapua, vaan kostoa. Jos SL saisi valtionapua, Heikin missio olisi mennyttä.
Tiedättehän toki, että intohinkiihkosuomalaisuudenliitto saa kuin saakin valtionapua joka jumalan vuosi. - oli.......
"Aivan hirmuisen paljon tärkeämpää
kuin Suomalaisuuden Liiton valtionapu on, että pakkoruotsi poistettiin eduskunnassa äänin 140-23. "
Näin kirjoittaa Suomalaisuuden liiton pj Heikki Tala, joka on aikaisemmin kertonut, että hänen polttoaineensa on liiton menetetty valtionapu. Menetyksen hän haluaa kostaa rkp:lle, jota pitää siihen syyllisenä ja hänen näkökulmastaan hänen luotsaamansa liiton 'suomalaisuustyön' (hih hih) rahoitus onkin yhdentekevää kunhan vain rkp häviää jonkun äänestyksen jossakin.
Kuten huomaatte, Heikki ei halua Suomalaisuuden liitolle valtionapua, vaan kostoa. Jos SL saisi valtionapua, Heikin missio olisi mennyttä.
Tiedättehän toki, että intohinkiihkosuomalaisuudenliitto saa kuin saakin valtionapua joka jumalan vuosi.hieno uutinen, huomenna suomenlippu salkoon, tätä olemme odottaneet, vihdoinkin ruotsinmieliset on kukistettu! Kyllä sitä kestikin näitten parin prosentin uunojen mielivaltaa suomalaisessa suomessa.
heikki_tala kirjoitti:
kuin Suomalaisuuden Liiton valtionapu on, että pakkoruotsi poistettiin eduskunnassa äänin 140-23.
Vielä tärkeämpää on, että ruotsin kirjoittaneiden osuus ylioppilastutkinnossa on mennyt tätä rataa: 100-68-51-24. Sille ei enää kukaan eikä mikään voi yhtään mitään. Suomessa ruotsin kielestä tulee ihan normaali kansallinen vähemmistökieli - ei sen enempää eikä sen vähempää.Ollos huoleton, poikas valveill on! :-)
Eräs tärkeimmistä suomalaisuuteen kuuluvista asioista on suomen kieli ja sen asema. Ilman suomen kieltä ei olisi suomalaisuutta. Meille on satojen vuosien ajan tyrkytetty ruotsalaisuutta. Suomenruotsalaisten röyhkeävät väittää sen jopa kuuluvan suomalaisten identiteettiin - ei muuten kuulu. He väittävät, että kaksikielisyys ja erityyisesti ruotsin kieli on rikkaus. Katsokaa, miten ruotsalaiset tai ahvenanmaalaiset sekä muut suomenruotsalaiset, jos saavat valla, kohtelevat suomenkielisiään - suomi ei olekaan rikkaus, vaan muuttuukin yht'äkkiä rasitukseksi ja sorron sekä syrjinnän kohteeksi.
Minun polttoaineeni on tasapuolisuus ja vastavuoroisuus sekä terve järki. RKP:n törkeydet ovat vain pieni katalyytti tässä työssä - sanoisinko lisäinnoituksen lähde. Suomenruotsalaisia kohtaan yksilöinä minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa. Heidän kanssaan olen tehnyt työtä vuosikymmeniä, heitä kuuluu ystävä- ja tuttavapiiriini lapsuudesta asti, ruotsinkielisiä on myös meidän suvussa ja Ruotsin tunnen munaskuita myöten siellä pitkän ajan kuluessa 1½ vuotta asuneena ja työtä tehneenä.
Lapioija tekee työtä käskettyä eli RKP:n palkkaamana pyrkii jakamaan disinformaatiota, vääristelemään tosiasioita, ohjaamaan keskustelua sivuraiteelle, jne - tyypillistä rkp:läisyyttä (katsokaapa Youtubesta, miten suomenruotsalaisen ajatuspaja Magman tiedotusvastaava jankuttaa, ettei ole pakkoruotsia, vaikka jokainen tietää, että ruotsi on edelleen vielä pakollinen peruskoulussa, ammattikoulussa, lukiossa, ammattikorkeakoulussa, korkeakoulussa ja yliopistossa!
Mutta tänään juhlimme Tyrvään Pyhän Olavin kirkon uudelleen avaamista yleisölle, suomalaisen kirkkotaiteen ylösnousemusta ja Paula Koivuniemen konserttia paikallisessa autoliikkeessä. Kielipolitiikka jää siis taas yömyöhään! :-D- Tapio.Rautalapio
heikki_tala kirjoitti:
Ollos huoleton, poikas valveill on! :-)
Eräs tärkeimmistä suomalaisuuteen kuuluvista asioista on suomen kieli ja sen asema. Ilman suomen kieltä ei olisi suomalaisuutta. Meille on satojen vuosien ajan tyrkytetty ruotsalaisuutta. Suomenruotsalaisten röyhkeävät väittää sen jopa kuuluvan suomalaisten identiteettiin - ei muuten kuulu. He väittävät, että kaksikielisyys ja erityyisesti ruotsin kieli on rikkaus. Katsokaa, miten ruotsalaiset tai ahvenanmaalaiset sekä muut suomenruotsalaiset, jos saavat valla, kohtelevat suomenkielisiään - suomi ei olekaan rikkaus, vaan muuttuukin yht'äkkiä rasitukseksi ja sorron sekä syrjinnän kohteeksi.
Minun polttoaineeni on tasapuolisuus ja vastavuoroisuus sekä terve järki. RKP:n törkeydet ovat vain pieni katalyytti tässä työssä - sanoisinko lisäinnoituksen lähde. Suomenruotsalaisia kohtaan yksilöinä minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa. Heidän kanssaan olen tehnyt työtä vuosikymmeniä, heitä kuuluu ystävä- ja tuttavapiiriini lapsuudesta asti, ruotsinkielisiä on myös meidän suvussa ja Ruotsin tunnen munaskuita myöten siellä pitkän ajan kuluessa 1½ vuotta asuneena ja työtä tehneenä.
Lapioija tekee työtä käskettyä eli RKP:n palkkaamana pyrkii jakamaan disinformaatiota, vääristelemään tosiasioita, ohjaamaan keskustelua sivuraiteelle, jne - tyypillistä rkp:läisyyttä (katsokaapa Youtubesta, miten suomenruotsalaisen ajatuspaja Magman tiedotusvastaava jankuttaa, ettei ole pakkoruotsia, vaikka jokainen tietää, että ruotsi on edelleen vielä pakollinen peruskoulussa, ammattikoulussa, lukiossa, ammattikorkeakoulussa, korkeakoulussa ja yliopistossa!
Mutta tänään juhlimme Tyrvään Pyhän Olavin kirkon uudelleen avaamista yleisölle, suomalaisen kirkkotaiteen ylösnousemusta ja Paula Koivuniemen konserttia paikallisessa autoliikkeessä. Kielipolitiikka jää siis taas yömyöhään! :-D"Lapioija tekee työtä käskettyä eli RKP:n palkkaamana pyrkii jakamaan disinformaatiota, vääristelemään tosiasioita, ohjaamaan keskustelua sivuraiteelle, jne"
Heikki yrittää ohjata keskustelua sivuraiteelle ja välttelee vastaamasta kahteen hänen omiin kirjoituksiinsa perustuvaan kysymykseen:
Ensinnäkin: uskooko Heikki Tala oikein tosissaan, että minut olisi palkattau pitämään hänelle juttuseuraa internetin keskustelupalstalla vai uskotteleeko hän niin vain muille? Eli onko Tala aito hörhö vai vain kiero hörhö?
Toiseksi: Heikki Tala syyttää minua valehtelusta, mutta ei saa mitenkään sanottua mitä olisin valehdellut. Minä olen puolestani osoittanut Heikin teksteistä kymmeniä puolitotuuksia, vääristelyjä tai muuten vaan vääriä tietoja, mutta myös suoranaisia valheita. Tala jopa väittää, ettei mikään kirjoittamani ole totta, mutta ei kykene osoittamaan, että olisin valehdellut jotain. Miksi, Heikki Tala? - elämää.
heikki_tala kirjoitti:
Ollos huoleton, poikas valveill on! :-)
Mutta tänään juhlimme Tyrvään Pyhän Olavin kirkon uudelleen avaamista yleisölle, suomalaisen kirkkotaiteen ylösnousemusta ja Paula Koivuniemen konserttia paikallisessa autoliikkeessä. Kielipolitiikka jää siis taas yömyöhään! :-DTyrvään kirkon vanhoissa kirkkomaalauksissa on ollut suomenkielinen teksti! Uudet maalaukset ovat kuvien perusteella hienoja.
Suomen kieli on suomalaisen identiteetin ydinosa. Suomen kieli ja suomen kielellä syntynyt Kalevala ovat jotain niin ainutkertaista, että mitään sen veroista ei maailmassa ole. - sinne
"Aivan hirmuisen paljon tärkeämpää
Tiedättehän toki, että intohinkiihkosuomalaisuudenliitto saa kuin saakin valtionapua joka jumalan vuosi.svekotunkiolle minne kuulutkin. Hurrin kaunasi ja pelkosi ovat selkeästi nähtävillä on kovin vaikea puolustella pakkoruotsiakin.
- sontalapio
"Lapioija tekee työtä käskettyä eli RKP:n palkkaamana pyrkii jakamaan disinformaatiota, vääristelemään tosiasioita, ohjaamaan keskustelua sivuraiteelle, jne"
Heikki yrittää ohjata keskustelua sivuraiteelle ja välttelee vastaamasta kahteen hänen omiin kirjoituksiinsa perustuvaan kysymykseen:
Ensinnäkin: uskooko Heikki Tala oikein tosissaan, että minut olisi palkattau pitämään hänelle juttuseuraa internetin keskustelupalstalla vai uskotteleeko hän niin vain muille? Eli onko Tala aito hörhö vai vain kiero hörhö?
Toiseksi: Heikki Tala syyttää minua valehtelusta, mutta ei saa mitenkään sanottua mitä olisin valehdellut. Minä olen puolestani osoittanut Heikin teksteistä kymmeniä puolitotuuksia, vääristelyjä tai muuten vaan vääriä tietoja, mutta myös suoranaisia valheita. Tala jopa väittää, ettei mikään kirjoittamani ole totta, mutta ei kykene osoittamaan, että olisin valehdellut jotain. Miksi, Heikki Tala?olet ylipäätänsä kysymään meiltä suomenkielisiltä yhtään mitään ?
Tuki vain suuri mullint** svekohörhö. - Tapio.Rautalapio
sontalapio kirjoitti:
olet ylipäätänsä kysymään meiltä suomenkielisiltä yhtään mitään ?
Tuki vain suuri mullint** svekohörhö."Mikä sinä anonyymi kiero
Kirjoittanut: sontalapio / Tänään / klo 11:07
olet ylipäätänsä kysymään meiltä suomenkielisiltä yhtään mitään ?"
Heikkihän innostui argumentoimaan ihan uudella nikillä! 'Kirjoittanut: sontalapio', hmmm... oikein sattuvan nikin valitsit tällä kertaa, Heikki. - lopen kyllästynyt
"Lapioija tekee työtä käskettyä eli RKP:n palkkaamana pyrkii jakamaan disinformaatiota, vääristelemään tosiasioita, ohjaamaan keskustelua sivuraiteelle, jne"
Toiseksi: Heikki Tala syyttää minua valehtelusta, mutta ei saa mitenkään sanottua mitä olisin valehdellut. Minä olen puolestani osoittanut Heikin teksteistä kymmeniä puolitotuuksia, vääristelyjä tai muuten vaan vääriä tietoja, mutta myös suoranaisia valheita. Tala jopa väittää, ettei mikään kirjoittamani ole totta, mutta ei kykene osoittamaan, että olisin valehdellut jotain. Miksi, Heikki Tala?Älä sinä yritä sinikeltaisilla aivosoluillasi ajatella noin vaikeita. Mieti mieluummin miksi meillä on pakkoruotsi.
- muotoon
elämää. kirjoitti:
Tyrvään kirkon vanhoissa kirkkomaalauksissa on ollut suomenkielinen teksti! Uudet maalaukset ovat kuvien perusteella hienoja.
Suomen kieli on suomalaisen identiteetin ydinosa. Suomen kieli ja suomen kielellä syntynyt Kalevala ovat jotain niin ainutkertaista, että mitään sen veroista ei maailmassa ole.Edellisen viestin teksti on todella hienosti oivallettu!
Tulin vaan sanomaan, että RKP on säätiöiden muodostama todellinen SALASEUROJEN SAARISTO! - Tässä esimerkkiä
Toiseksi: Heikki Tala syyttää minua valehtelusta, mutta ei saa mitenkään sanottua mitä olisin valehdellut. Minä olen puolestani osoittanut Heikin teksteistä kymmeniä puolitotuuksia, vääristelyjä tai muuten vaan vääriä tietoja, mutta myös suoranaisia valheita. Tala jopa väittää, ettei mikään kirjoittamani ole totta, mutta ei kykene osoittamaan, että olisin valehdellut jotain. Miksi, Heikki Tala?>Toiseksi: Heikki Tala syyttää minua valehtelusta, mutta ei saa mitenkään sanottua mitä olisin valehdellut. Minä olen puolestani osoittanut Heikin teksteistä kymmeniä puolitotuuksia, vääristelyjä tai muuten vaan vääriä tietoja, mutta myös suoranaisia valheita. Tala jopa väittää, ettei mikään kirjoittamani ole totta, mutta ei kykene osoittamaan, että olisin valehdellut jotain. <
Tapio Rautalapio -nimimerkki väittää toistuvasti Heikin multinikkailevan eli kirjoittelevan lukuisilla eri nimimerkeillä tänne RKP-palstalle. Se taitaa olla oikea emävalhe.
Heikki Tala kertokoon jälleen kerran miten asia todellisuudessa on. - Tapio.Rautalapio
Tässä esimerkkiä kirjoitti:
>Toiseksi: Heikki Tala syyttää minua valehtelusta, mutta ei saa mitenkään sanottua mitä olisin valehdellut. Minä olen puolestani osoittanut Heikin teksteistä kymmeniä puolitotuuksia, vääristelyjä tai muuten vaan vääriä tietoja, mutta myös suoranaisia valheita. Tala jopa väittää, ettei mikään kirjoittamani ole totta, mutta ei kykene osoittamaan, että olisin valehdellut jotain. <
Tapio Rautalapio -nimimerkki väittää toistuvasti Heikin multinikkailevan eli kirjoittelevan lukuisilla eri nimimerkeillä tänne RKP-palstalle. Se taitaa olla oikea emävalhe.
Heikki Tala kertokoon jälleen kerran miten asia todellisuudessa on."Tapio Rautalapio -nimimerkki väittää toistuvasti Heikin multinikkailevan eli kirjoittelevan lukuisilla eri nimimerkeillä tänne RKP-palstalle. Se taitaa olla oikea emävalhe.
Heikki Tala kertokoon jälleen kerran miten asia todellisuudessa on."
Jälleen kerran? Mikäpä siinä. Muistetaan samalla kuitenkin se, että Heikki on aiemmin kertonut kirjoittavansa myös ilman rekisteröityä nimimerkkiään.
Niin, mikä se emävalhe oikein olikaan? - jutun tähän
Tässä esimerkkiä kirjoitti:
>Toiseksi: Heikki Tala syyttää minua valehtelusta, mutta ei saa mitenkään sanottua mitä olisin valehdellut. Minä olen puolestani osoittanut Heikin teksteistä kymmeniä puolitotuuksia, vääristelyjä tai muuten vaan vääriä tietoja, mutta myös suoranaisia valheita. Tala jopa väittää, ettei mikään kirjoittamani ole totta, mutta ei kykene osoittamaan, että olisin valehdellut jotain. <
Heikki Tala kertokoon jälleen kerran miten asia todellisuudessa on."Tapio Rautalapio -nimimerkki väittää toistuvasti Heikin multinikkailevan eli kirjoittelevan lukuisilla eri nimimerkeillä tänne RKP-palstalle. Se taitaa olla oikea emävalhe.
Heikki Tala kertokoon jälleen kerran miten asia todellisuudessa on."
TR vastaa: "Jälleen kerran? Mikäpä siinä. Muistetaan samalla kuitenkin se, että Heikki on aiemmin kertonut kirjoittavansa myös ilman rekisteröityä nimimerkkiään."
Heikki kirjoitti kuitenkin omalla nimellään silloinkin kun oli bannissa. On siinä vissi ero.
TR on väittänyt useinkin tuota samaa valhettaan itse olettamastaan Heikin multinikkailusta.
- No comments
"Mietipä, jos ruoansulatuskanavan loppupäässä eli peräaukossa askartelisi joka neljäs lääkäri täysipäiväisesti ympärivuotisesti koko työuransa. Silloin olisi jo kauan sitten persreikä julistettu kansalliseen hätätilaan."
"Ilmassa on jotain omituista"- RKP:n
paras valttikortti.
- ja "kaksikielisyyden"
RKP:n kirjoitti:
paras valttikortti.
äkkirysäyksellä tapahtuvan purkamisen jälkeenkin, niin kannattaisi jo nyt siirtyä Talan linjoille. Silloin Tala voisikin olla valttikortti.
- Pkg
ja "kaksikielisyyden" kirjoitti:
äkkirysäyksellä tapahtuvan purkamisen jälkeenkin, niin kannattaisi jo nyt siirtyä Talan linjoille. Silloin Tala voisikin olla valttikortti.
Stiftelsen för det tvåspråkiga Finland rahoista ylivoimaisesti suurin osa tulee Svenska Kulturfonden'ilta, joka taas on SFpn/RKPn perustama säätiö. On täysin normaalia, että säätiö jakaa rahaa sille puolueelle, joka sen on perustanut.
RKP on siinä mielessä onnellisessa asemassa, että se ei ole kenenkään renki. Sitä tukee lähinna ideologiset säätiöt, joiden intressit ovat RKPn kanssa identtiset. RKPtä eivät tue yritykset tai yrityksien etuja ajavat tahot, jotka yrittävät saada vastapalveluja esim kaavoituspäätöksissaä tai julkisissa tarjouskilpailuissa. - just joo
Pkg kirjoitti:
Stiftelsen för det tvåspråkiga Finland rahoista ylivoimaisesti suurin osa tulee Svenska Kulturfonden'ilta, joka taas on SFpn/RKPn perustama säätiö. On täysin normaalia, että säätiö jakaa rahaa sille puolueelle, joka sen on perustanut.
RKP on siinä mielessä onnellisessa asemassa, että se ei ole kenenkään renki. Sitä tukee lähinna ideologiset säätiöt, joiden intressit ovat RKPn kanssa identtiset. RKPtä eivät tue yritykset tai yrityksien etuja ajavat tahot, jotka yrittävät saada vastapalveluja esim kaavoituspäätöksissaä tai julkisissa tarjouskilpailuissa.Tiedätkö mikä on suomalaisten ja saksalaisten motto? Se on:
Unsere Ehre heißt Treue
Ruotsalaisilla ja venäläisillä ei ole tuota mottoa. RKP ei siis voi olla onnellinen, koska RKP ei ole uskollinen kenellekkään muulle kuin Ruotsin valtiolle.
Mitäs jos joku perustaa puolueen Suomen ja Saksan valtioliitto?
Senkin röyhkeät ruotsalaiset. Rauhan aikana juonitellaan ja puhutaan röyhkeästi pahaa, mutta sodan aikana piileskellään Tukholmassa suomalaisten ja saksalaisten selän takana venäläisiltä. just joo kirjoitti:
Tiedätkö mikä on suomalaisten ja saksalaisten motto? Se on:
Unsere Ehre heißt Treue
Ruotsalaisilla ja venäläisillä ei ole tuota mottoa. RKP ei siis voi olla onnellinen, koska RKP ei ole uskollinen kenellekkään muulle kuin Ruotsin valtiolle.
Mitäs jos joku perustaa puolueen Suomen ja Saksan valtioliitto?
Senkin röyhkeät ruotsalaiset. Rauhan aikana juonitellaan ja puhutaan röyhkeästi pahaa, mutta sodan aikana piileskellään Tukholmassa suomalaisten ja saksalaisten selän takana venäläisiltä."RKP ei siis voi olla onnellinen, koska RKP ei ole uskollinen kenellekkään muulle kuin Ruotsin valtiolle."
Tuo on niin totaalisen täyttä potaskaa ettei sanotuksi saa!!
Horisemalla jostain RKP:n ja Ruotsin valtion salaliitosta osoitat vain täydellisen tietämättömyytesi oman kotimaasi poliittisista oloista ja maan suurimmasta kansallisesta vähemmistöstä sekä siitä puolueesta joka sen etuja valvoo. Mitä se sellainen "uskollisuus" Ruotsille on ja miten se muka ilmenee?? Mitä tarkalleen tarkoitat??
Antaisitko edes yhden esimerkin sellaisesta Suomen kannalta tuomittavasta uskollisuudesta jota väität RKP:n Ruotsia kohtaan osoittavan?
RKP:n ei ole, eikä sen puoleen tarvitsekaan olla, uskollinen kenellekään muille kuin meille äänestäjilleen ja onkin.- Pikkurahaa?
Ankdam kirjoitti:
"RKP ei siis voi olla onnellinen, koska RKP ei ole uskollinen kenellekkään muulle kuin Ruotsin valtiolle."
Horisemalla jostain RKP:n ja Ruotsin valtion salaliitosta osoitat vain täydellisen tietämättömyytesi oman kotimaasi poliittisista oloista ja maan suurimmasta kansallisesta vähemmistöstä sekä siitä puolueesta joka sen etuja valvoo. Mitä se sellainen "uskollisuus" Ruotsille on ja miten se muka ilmenee?? Mitä tarkalleen tarkoitat??
Antaisitko edes yhden esimerkin sellaisesta Suomen kannalta tuomittavasta uskollisuudesta jota väität RKP:n Ruotsia kohtaan osoittavan?
RKP:n ei ole, eikä sen puoleen tarvitsekaan olla, uskollinen kenellekään muille kuin meille äänestäjilleen ja onkin.Rkp sai avustuksia 3 milj. euroa. Jakajana oli kaksikielisen Suomen säätiö, joka kertoi , että Konstsamfunden oli antanut puolet. Sen sijaan toisen puolen alkuperää ei paljastettu ja sanottiin ettei se kuulu kenellekään. Mistä rahat, Ruotsistako?
- ella4
Ankdam kirjoitti:
"RKP ei siis voi olla onnellinen, koska RKP ei ole uskollinen kenellekkään muulle kuin Ruotsin valtiolle."
RKP:n ei ole, eikä sen puoleen tarvitsekaan olla, uskollinen kenellekään muille kuin meille äänestäjilleen ja onkin."""maan suurimmasta kansallisesta vähemmistöstä sekä siitä puolueesta joka sen etuja valvoo"""
Ankdam, voisitko vihdoinkin päättää, ovatko ruotsinkieliset kansallinen vähemmistö vai tasavertainen ryhmä suomenkielisten kanssa, vaikka suhde on 5 : 95 ?
Ja tosiaanko, RKPn päämääränä on valvoa vain ruotsinkielisen vähemmistönetuja. No, ilman muuta, joten turha puhua siitä yleispuolueena!!!
RKP viis välittää miten kalliiksi noiden etujen puolustaminen tulee maan enemmistön kukkarolle koko kansantaloudelle. Rahaa vaaditaan häikäilemättä heitettäväksi kankkulan kaivoon.
"uskollisuudesta Ruotsia kohtaan" on osoitus juuri tuo RKPn pyrkimys suojella ruotsinkielisyyden etuja Suomessa. Voisi jopa sanoa että se on maanpetturuutta, koska se syö maan 95% väestön etuja todella raskaasti.
Ei tulisi kuuloonkaan että Ruotsi luovuttaisi vastaavan summan kansantaloudestaan maan alkuperäisen kansallisen vähemmistön, suomenkielisten, etujen puolustamiseksi. Pitävät täysin hulluna sellaista ajatusta. - osa syöpäkasvainta
Pkg kirjoitti:
RKP on siinä mielessä onnellisessa asemassa, että se ei ole kenenkään renki. Sitä tukee lähinna ideologiset säätiöt, joiden intressit ovat RKPn kanssa identtiset. RKPtä eivät tue yritykset tai yrityksien etuja ajavat tahot, jotka yrittävät saada vastapalveluja esim kaavoituspäätöksissaä tai julkisissa tarjouskilpailuissa.RKP ja sitä tukevat ruotsinkieliset säätiöt ovat syöpäkasvain suomalaisen yhteiskunnan sisällä.
RKP on syöpäkasvaimen renki, syöpäkasvaimen osa. - Kaikkirahat
Pikkurahaa? kirjoitti:
Rkp sai avustuksia 3 milj. euroa. Jakajana oli kaksikielisen Suomen säätiö, joka kertoi , että Konstsamfunden oli antanut puolet. Sen sijaan toisen puolen alkuperää ei paljastettu ja sanottiin ettei se kuulu kenellekään. Mistä rahat, Ruotsistako?
Oikeastaan jokikinen markka tai euro ovat tulleet säätiöille SUOMALAISTEN SELKÄNAHASTA, tavalla tai toisella!
osa syöpäkasvainta kirjoitti:
RKP ja sitä tukevat ruotsinkieliset säätiöt ovat syöpäkasvain suomalaisen yhteiskunnan sisällä.
RKP on syöpäkasvaimen renki, syöpäkasvaimen osa.että RKP:n käyttätyminen sotasyyllisyysasiassa on heille erittäin epämiellyttävä. Suomi24 RKP-palsta on kahteen kertaan sensuroinut autenttisen tiedon sotasyyllisyysvälikysymyksestä, jossa RKP oli päätekijä yhdessä kommunisien kanssa.
- kanssa.
heikki_tala kirjoitti:
että RKP:n käyttätyminen sotasyyllisyysasiassa on heille erittäin epämiellyttävä. Suomi24 RKP-palsta on kahteen kertaan sensuroinut autenttisen tiedon sotasyyllisyysvälikysymyksestä, jossa RKP oli päätekijä yhdessä kommunisien kanssa.
RKP:ssä ja äärikommareissa on paljon samaa - molemmat ajavat omia ääritavoitteitaan muiden eduista piittaamatta. Samaa sarjaa molemmat.
- Aatos-Paatos
heikki_tala kirjoitti:
että RKP:n käyttätyminen sotasyyllisyysasiassa on heille erittäin epämiellyttävä. Suomi24 RKP-palsta on kahteen kertaan sensuroinut autenttisen tiedon sotasyyllisyysvälikysymyksestä, jossa RKP oli päätekijä yhdessä kommunisien kanssa.
Ikävää, että sinänsä mielenkiintoinen keskustelunaihe pilataan leimaamalla kokonainen kansanryhmä maanpettureiksi - ja täysin virheellisesti ja väärillä perusteilla. On todella käsittämätöntä, että Suomalaisuuden Liiton puheenjohtajan tietämys Suomen historiasta on niinkin heikolla tasolla. Onko pakkoruotsi tukkinut aivot siinä määrin, ettei hissanoppikaan mennyt perille?
Itse asiassa, minun puolestani voidaan pakkoruotsi poistaa jos tilalle saadaan lisää pakkohistoriaa. - Tapio.Rautalapio
Aatos-Paatos kirjoitti:
Ikävää, että sinänsä mielenkiintoinen keskustelunaihe pilataan leimaamalla kokonainen kansanryhmä maanpettureiksi - ja täysin virheellisesti ja väärillä perusteilla. On todella käsittämätöntä, että Suomalaisuuden Liiton puheenjohtajan tietämys Suomen historiasta on niinkin heikolla tasolla. Onko pakkoruotsi tukkinut aivot siinä määrin, ettei hissanoppikaan mennyt perille?
Itse asiassa, minun puolestani voidaan pakkoruotsi poistaa jos tilalle saadaan lisää pakkohistoriaa."On todella käsittämätöntä, että Suomalaisuuden Liiton puheenjohtajan tietämys Suomen historiasta on niinkin heikolla tasolla."
Valitettavasti kysymys ei taida olla pelkästään tietämättömyydesta, vaan vielä synkemmästä asiasta, nimittäin tarkoituksellisesta historian manipuloinnista väestönosan mustamaalaamiseksi ja omien poliittisten tavoitteiden saavuttamiseksi. Talan historiankäsitys on hyvin samanlainen kuin marxilainen historiankäsitys, jossa tiede alistettiin aatteelle. - rautaako?
heikki_tala kirjoitti:
tala väittää huommaneensa äärkoopeen hermosuneen. Obko hänellä meitä muita paremmat yhteydet puolueeseen? Onko sittenkin niin että puolueella onkin peräti kaksi valttikorttia: korruptioriskitöntä säätiörahaa ja Tala!
Onko Tala sittenkin ärrkoopeen rahoittama juoni ääntenkalasteluun? Kansanmieliääliöinti sataa aina vähemmistön edusajan laariin.
- käsittämättömän
Outo oireyhtymä poliittisessa kentässä.
Mikä ihmeen takuuvarma hallituspaikka heillä oikein on?
Ihme maa tämä Suomi jossa demokraattisissa vaaleissa aina pääse yksi vähemmistöpuolue sortamaan enemmistön oikeuksia.
Joku ainakin haisee, ellei raha. - sanoosuoraan
Niinpä niin.
Rahalla voi ostaa melkein mitä vaan.
On kuitenkin asioita, joita ei voi ostaa, niin kuin Heikki sanoo.
Nuorten näkemyksiä ei voi ostaa. Heidän nuoret silmänsä ovat auki ja näkevät asioita, joita vanhat jäärät eivät pysty näkemään, eivät minkään voitelun avulla.
Yhteen aikaan puhuttiin vihaviesteistä, sitten kateudesta. Nyt jo tunnustetaan, että nousemassa on helvetillinen viha, jollei meno muutu.
Älyttömät edut kutistuvalle kielivähemmistölle, älyttömät velvollisuudet enemmistölle. Siinä syitä, jotka nostattavat myrskyn. On korkea aika ottaa lusikka kauniiseen käteen ennenkuin tarjotaan airoja. Soutuvene myrskyävällä merellä on pelottava mielikuva.- TurunPoika
"Älyttömät edut / älyttömät velvollisuudet"
Siinä se on kiteytettynä se syy, miksi Suomessa on niin paljon "hurrivihaa". Tosiasiassa se ei ole vihaa vaan on vain vaatimus tilanteen normalisoimiseksi muiden maiden tapaan.
"Soutuvene"--- HEH ---
8-) - rautaako?
"Älyttömät edut kutistuvalle kielivähemmistölle, älyttömät velvollisuudet enemmistölle. "
No myrskyä tai edes tuulta ei ole eikä ole näkypiirissä, joten kaiketi mitään älyttömyyksiä siis ole. Mutta kerro toki jos sellaisia huomaat. Minä voin kertoa yhden suoraan:
Sinä saat omakielistä telkkariohjelmaa paljon enemmän kuin minä vaikka maksan vähintään saman verran lupamaksua kuin sinä. Se on aika älytön etuoikeus sinulle. - samalla
TurunPoika kirjoitti:
"Älyttömät edut / älyttömät velvollisuudet"
Siinä se on kiteytettynä se syy, miksi Suomessa on niin paljon "hurrivihaa". Tosiasiassa se ei ole vihaa vaan on vain vaatimus tilanteen normalisoimiseksi muiden maiden tapaan.
"Soutuvene"--- HEH ---
8-)ruotsin kielestä tehdään vähemmistökieli. Se olisi normaali tilanne kielirintamalla.
- havainto täällä
rautaako? kirjoitti:
"Älyttömät edut kutistuvalle kielivähemmistölle, älyttömät velvollisuudet enemmistölle. "
No myrskyä tai edes tuulta ei ole eikä ole näkypiirissä, joten kaiketi mitään älyttömyyksiä siis ole. Mutta kerro toki jos sellaisia huomaat. Minä voin kertoa yhden suoraan:
Sinä saat omakielistä telkkariohjelmaa paljon enemmän kuin minä vaikka maksan vähintään saman verran lupamaksua kuin sinä. Se on aika älytön etuoikeus sinulle.Et kuulosta ruotsinkieliseltä.
rautaako? kirjoitti:
Sinä saat omakielistä telkkariohjelmaa paljon enemmän kuin minä vaikka maksan vähintään saman verran lupamaksua kuin sinä. Se on aika älytön etuoikeus sinulle.osoittaa esimerkiksi juuri tuo YLE. Ruotsinkielinen YLE on saanut 17-25 % YLE:n koko budjetista (toisinaan jopa enemmän), mutta ohjelmat ovat niin surkeita, että edes suomenruotsalaiset itse eivät niitä katso, sillä FST5:n katsojaosuus on 1-2 % (kaksi prosenttia silloin, kun kanavalta tulee urheilua suomeksi selostettuna).
YLE:n toimittaja Kirsi Virtanen kertoi, miten valtavasti ruotsinkielisillä on TV- ja radiokanavia, rahaa ja kaikkea - vain katsojat ja kuuntelijat puuttuvat.
Kannattaa muuten käydä Yle Areenassa kuuntelemassa Kirsi Virtasen pakina "Maahanmuuttajat". Siinä hän kertoo suorasanaisesti, mitä ovat somalit ja suomenruotsalaiset - nuo huonoiten Suomeen sopeutuneet maahanmuuttajat.
Kotisivujeni vieraskirjassa käydään vilkasta keskustelua identiteetistä ja siitä, saako RKP määrittää suomalaisten identiteetin.
http://www.simplesite.com/Tala- rautaako?
heikki_tala kirjoitti:
osoittaa esimerkiksi juuri tuo YLE. Ruotsinkielinen YLE on saanut 17-25 % YLE:n koko budjetista (toisinaan jopa enemmän), mutta ohjelmat ovat niin surkeita, että edes suomenruotsalaiset itse eivät niitä katso, sillä FST5:n katsojaosuus on 1-2 % (kaksi prosenttia silloin, kun kanavalta tulee urheilua suomeksi selostettuna).
YLE:n toimittaja Kirsi Virtanen kertoi, miten valtavasti ruotsinkielisillä on TV- ja radiokanavia, rahaa ja kaikkea - vain katsojat ja kuuntelijat puuttuvat.
Kannattaa muuten käydä Yle Areenassa kuuntelemassa Kirsi Virtasen pakina "Maahanmuuttajat". Siinä hän kertoo suorasanaisesti, mitä ovat somalit ja suomenruotsalaiset - nuo huonoiten Suomeen sopeutuneet maahanmuuttajat.
Kotisivujeni vieraskirjassa käydään vilkasta keskustelua identiteetistä ja siitä, saako RKP määrittää suomalaisten identiteetin.
http://www.simplesite.com/TalaEli nyt tiedämme että osuus on jossakin 12-15%. No se on kamalasti alle 50% joka olisi aina oikeudenmukainen osuus. Näin minä ja Tala saisimme yhtä paljon vastinetta lupamaksulle jonka ainakin toinen heistä jopa maksaa.
Kaikki muu on epätasaarvoa ja ansiotonta etuoikeutta! - ella4
rautaako? kirjoitti:
Eli nyt tiedämme että osuus on jossakin 12-15%. No se on kamalasti alle 50% joka olisi aina oikeudenmukainen osuus. Näin minä ja Tala saisimme yhtä paljon vastinetta lupamaksulle jonka ainakin toinen heistä jopa maksaa.
Kaikki muu on epätasaarvoa ja ansiotonta etuoikeutta!Ilman muuta 95% enemmistön on saatava 95% ohjelmista, juuri sillä kielellä kuin haluamme!
Viiden prosentin väestöosuus saa vain 5% osuuden. Sen yli menevä osuus on pakko-ottoa muulta väestöltä.
Minusta maksukortti olisi ilman muuta parempi ratkaisu kuin mediamaksu. Jokainen maksaisi vain siitä mitä haluaa katsoa, eikä kenenkään tarvitsisi kustantaa jonkun ryhmän oikuttelua.
Ja sitä kautta joutavat ohjelmat ja kanavat saataisiin perattua budjetista.
- ja lopullisesti
kun FST5, ruotsinkieline kanava ja ruotsinkielinen toimitus lakkautettaisiin.
Minkäänlaista Yle-maksua ei tarvittaisi. - on ainoastaan
ja vain pelkästään rahaa ja härskejä painostuskeinoja. Hännystelijät ja jees-miehet ovat ainoat RKP:n liittolaiset.
hunajaa kokoomukselle eikä muille - "stiftelsen för det tvåspråkiga Finland" kummittelee takana.
- rautaako?
heikki_tala kirjoitti:
hunajaa kokoomukselle eikä muille - "stiftelsen för det tvåspråkiga Finland" kummittelee takana.
Ensinäkin stiftelsen för blablablaa jakaa muillekin kuin ärkoopeelle. Toiseksi Nalle on ites kertonut jakaneensa sekä Sampo-konsernin että omia rahojaan etupäässä kokoomukselle.
Mutta muutenhan juttusi oli melkein keskivertakirjoittajan tasolla. Onneksi olkoon siitä. - ja niille
rautaako? kirjoitti:
Ensinäkin stiftelsen för blablablaa jakaa muillekin kuin ärkoopeelle. Toiseksi Nalle on ites kertonut jakaneensa sekä Sampo-konsernin että omia rahojaan etupäässä kokoomukselle.
Mutta muutenhan juttusi oli melkein keskivertakirjoittajan tasolla. Onneksi olkoon siitä."Ensinäkin stiftelsen för blablablaa jakaa muillekin kuin ärkoopeelle." Tietty. Kaikille hallituspuolueille ainaskin että pysyvät kaksikielisyyden takana.
- rautaako?
ja niille kirjoitti:
"Ensinäkin stiftelsen för blablablaa jakaa muillekin kuin ärkoopeelle." Tietty. Kaikille hallituspuolueille ainaskin että pysyvät kaksikielisyyden takana.
Johan nimikin jo kertoo sen että kaksikielisyyden edistäville toimille ja toimijoille tuki menee. Mutta Tala oli väärässä väittäessään että ne menisi vain ärrkoopeelle.
- t.a.p.
rautaako? kirjoitti:
Johan nimikin jo kertoo sen että kaksikielisyyden edistäville toimille ja toimijoille tuki menee. Mutta Tala oli väärässä väittäessään että ne menisi vain ärrkoopeelle.
Suomessahan kaksikielisyyden edistäminen tarkoittaa käytännössä ruotsin aseman parantamista.
- muistaa, että
Suomalaisuuden liiton valtionavut poisti kokoomukselainen sisäministeri Ville Itälä, ei kukaan muu.
Syynä oli Suomalaisuuden liiton silloisen puheenjohtajan julistus:
”Vapaa suomalainen ei alistu vääryyksiin; hän tekee niin kuin Lalli eli surmaa sortajansa.” ...- kaikenlaista löytyy
SIPOON POLIISI ITÄLÄ YRITTI NAITTAA KOKOOMUSTA PUTINISMIIN JA RKP:HEN.
YYA-sopimus 30-vuotta marinointia hallituksessa on vaikuttanut Itälän virhearvioihin. Rkp:n nuoleminen ei ole ainoa Itälän näköharha. Itälä on liittänyt kokoomuksen myös neuvostotyyliin putinistien apupuoleeksi.
EU-vaaleissa Itälä sai noin puolet Soinin äänimäärästä.
Voimme arvioida Rkp:n 30-vuotista marinoitua istumista Pohjois-Korean YYA-sopimuksen ryydittämässä Juche-hallituksessa
http://www.verkkouutiset.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=9542:soinii-haeaetaeae-rkptae-oppositioon&catid=1:politiikka&Itemid=23
- RKP on ollut kolme vuosikymmentä keskeytymättä hallituksessa. Vallan kamarien kautta puolue on marinoinut itsensä miljoonaluokan säätiörahoituksella, sanoo Soini.
http://www.uusisuomi.fi/nakokulmat/jarmokoponen/toverit
Kun Venäjän keskiluokkaa tukeva Yhtenäinen Venäjä on kokoomuksen ja keskustan kaveripuolue, demareiden on ollut tyytyminen putinilaisten apupuolueeseen. - ja.
kaikenlaista löytyy kirjoitti:
SIPOON POLIISI ITÄLÄ YRITTI NAITTAA KOKOOMUSTA PUTINISMIIN JA RKP:HEN.
YYA-sopimus 30-vuotta marinointia hallituksessa on vaikuttanut Itälän virhearvioihin. Rkp:n nuoleminen ei ole ainoa Itälän näköharha. Itälä on liittänyt kokoomuksen myös neuvostotyyliin putinistien apupuoleeksi.
EU-vaaleissa Itälä sai noin puolet Soinin äänimäärästä.
Voimme arvioida Rkp:n 30-vuotista marinoitua istumista Pohjois-Korean YYA-sopimuksen ryydittämässä Juche-hallituksessa
http://www.verkkouutiset.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=9542:soinii-haeaetaeae-rkptae-oppositioon&catid=1:politiikka&Itemid=23
- RKP on ollut kolme vuosikymmentä keskeytymättä hallituksessa. Vallan kamarien kautta puolue on marinoinut itsensä miljoonaluokan säätiörahoituksella, sanoo Soini.
http://www.uusisuomi.fi/nakokulmat/jarmokoponen/toverit
Kun Venäjän keskiluokkaa tukeva Yhtenäinen Venäjä on kokoomuksen ja keskustan kaveripuolue, demareiden on ollut tyytyminen putinilaisten apupuolueeseen.Onnellista uutta vuitta.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3921476- 71798
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et38737Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri29684- 52652
- 44635
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht383609- 63543
- 88527
kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle21474