JT ja verensiirtokielto

Katselin äsken 4D-dokumenttia miehestä jonka koko kasvot olivat kasvaimen peitossa. Naamasta ei ollut puhettakaan, oli vain muodotonta mössöä. Itsepäisesti mies kuitenkin kieltäytyi leikkauksista, ja miksiköhän? No, hän oli Jehovan todistaja kuten äitinsäkin, ja JT:n oppiin kuuluu verensiirtokielto. Hänen äitinsä oli takonut miehen päähän ajatuksen verensiirtokiellosta niin syvään että hän ei suostunut leikkaukseen joka olisi helpottanut hänen elämäänsä huomattavasti. Lopulta hän suostui vain pieniin kasvaimen poistoihin jotka olisivat niin pieniä operaatioita etteivät ne vaadi verensiirtoa. Jatkosta ei ollut varmuutta.

Tässä tulee esille se asia mikä minua uskonnoissa vituttaa. Sitähän joku tässä hiljattain kysyi, että mikä vituttaa. No, tämän ihmisen kohtalo vituttaa: hänelle on istutettu päähän ajatus että hänen kehoonsa ei saa siirtää toisen verta, tai muuten mörökölli vie. Ja niin tämä onneton sitten mielummin elää vaivalloista elämää perheensä avustamana naaman tilalla kolmen kilon kasvain, kuin että hän suostuisi lääkärien autettavaksi - USKONTONSA TAKIA! Puhuessaan hänen piti kannatella suunsa päällä roikkuvaa kasvainmöykkyä, jotta hänen äänensä kuuluisi. Hän näki vain toisella silmällä sivusuuntaan. Ja kaikki tämä siksi että hänelle oli opetettu ettei saa mennä leikkaukseen, muuten jumala suuttuu.

Minua ihmetyttää se kuinka tiukasti mies pitää uskonnostaan kiinni. Vielä enemmän minua ihmetyttää että tuollaista ihmisille opetetaan. Miehen elämä voisi olla huomattavasti toisenlaista jos hän vain ymmärtäisi että verensiirtokielto on huijausta. Vaan kun ei tajua, vaikka henki on vaarassa. Kai hän vain odottaa sitä aikaa paratiisissa missä kaikki on hyvin... Turhaanpa odottaa. Ei raukka tajua että elämä on tässä ja nyt, eikä sitä ole enää haudan jälkeen.

http://www.youtube.com/watch?v=LLLN3HghDGw
http://www.nelonen.fi/ohjelmat/dokumentit.asp?m=8&y=2009&mId=0&pId=162204

30

221

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puolust4ja

Veressä on ihmisen sielu. En uskalla edes ajatella, mitä kammottavia seurauksia voisi olla sielun siirtämisellä toiseen ruumiiseen. Jos minuun esim. siirrettäisiin ateistin veressä ateistin sielu, menettäisin uskoni ja siten pelastukseni.

En koskaan hyväksyisi verensiirtoa. Mielestäni verensiirtokielto pitäisi siirtää Jehovan todistajilta myös oikeisiin kristillisiin kirkkoihin, koska opetus on niin selvä.

• Kuk regus susej

Mistä tämä "opetus" löytyy?

• On se jännittävää, miten se sielu sitten on välillä ihan sydämessä, välillä veressä ja välillä ilmassa...

Missä #""#¤%&&&%%¤%¤##""!"#¤¤##¤¤"!#¤%&"#¤"#¤% KESKI-AJALLA nyt vielä eletään?????

Tässä sitä huomaa, miksi nämä uskonnot ovat kaikki ihan perseestä typerine järjenvastaisine höpötyksineen.....

KAHVIA LAUTEILLE!!! :-(

• Puolust4ja
        Kuk regus susej kirjoitti:

Mistä tämä "opetus" löytyy?

Kielto perustuu täysin Raamattuun. Jumala ei yksinkertaisesti hyväksy verensiirtoa, tuskin juuri muitakaan elinsiirtoja. Jos Jumala on antanut henkilölle esim. tietynlaisen sydämen, mikä oikeus ihmisellä on vaihtaa se toiseen sydämeen, jota ITSE sattuu pitämään parempana?

Meno käy vuosi vuodelta sairaammaksi. Toivon Kristuksen pikaista paluuta ja viimeistä tuomiota.

• Kuk regus susej
        Puolust4ja kirjoitti:

Kielto perustuu täysin Raamattuun. Jumala ei yksinkertaisesti hyväksy verensiirtoa, tuskin juuri muitakaan elinsiirtoja. Jos Jumala on antanut henkilölle esim. tietynlaisen sydämen, mikä oikeus ihmisellä on vaihtaa se toiseen sydämeen, jota ITSE sattuu pitämään parempana?

Meno käy vuosi vuodelta sairaammaksi. Toivon Kristuksen pikaista paluuta ja viimeistä tuomiota.

onko se tulkittu sellaiseksi, vai sanotaanko se suoraan, missä?

• Puolust4ja
        Kuk regus susej kirjoitti:

Lue itse Sanasta. Rukoile Jumalalta Pyhän Hengen ohjausta.

Monesti, kun itse avaan Ison Kirjan, silmäni osuvat heti juuri sellaiseen kohtaan, jota olen kaivannut. Kenties sinulle käy samalla tavalla ja löydät sieltä verensiirtokiellon, jonka myöntäminen ei vaadi kovin suurta tulkintaa?

• Puolust4ja kirjoitti:

Kaikki lääketieteelliset toimenpiteet on siis kielletty!
        Kyllä tulee säästöjä kun KAIKKI uskvaiset ihmiset lopettavat lääkkeiden, hoidon saamisen....perustuen juuri tähän "Ihminen älköön räplätkö mitään.."

Miten 2000vuotta sitten tehtiin verensiirto tai elintensiirto? Ehkäisystä nyt puhumattakaan?

Kyllä on taas sellaista juttua, että alkaa ohimosta pullistumaan.

Ps. Mitä raamatussa ohjeistettiin lentokoneista ja mikroaaltouuneista? TÄH?

• läpeensä pahoja,
        Tarkastaja.X kirjoitti:

Kaikki lääketieteelliset toimenpiteet on siis kielletty!
        Kyllä tulee säästöjä kun KAIKKI uskvaiset ihmiset lopettavat lääkkeiden, hoidon saamisen....perustuen juuri tähän "Ihminen älköön räplätkö mitään.."

Miten 2000vuotta sitten tehtiin verensiirto tai elintensiirto? Ehkäisystä nyt puhumattakaan?

Kyllä on taas sellaista juttua, että alkaa ohimosta pullistumaan.

Ps. Mitä raamatussa ohjeistettiin lentokoneista ja mikroaaltouuneista? TÄH?

en usko heistä kovinkaan monen pelastuvan ikuiseen elämään Kristuksessa. Jos Jumala on aikain alussa kirjoittanut, että ihminen kuolee määrättynä päivänä määrättyyn sairauteen, on sairautta hoitava lääkäri mielestäni syyllistynyt hirvittävään syntiin, Jumalan suunnitelman muuttamiseen. Jumalalla on jokaista ihmistä varten erityinen suunnitelmansa, jonka muuttaminen on mielestäni tuomittava Saatanan teko.

• Kuk regus susej kirjoitti:

mietin, että missä sanotaan suoraan. Aika vaikeelta asialta kuulostaa, se mikä on selvä on että jt porukka ei tunnusta Raamatun Jumalaa. Herra on puhaltanut hengensä ihmiseen, mitä Hän kateuteen asti halajaa. Verihän maatuu siinä missä ruumis. Mitä se hengeen liittyy?

• lachen und weinen
        läpeensä pahoja, kirjoitti:

en usko heistä kovinkaan monen pelastuvan ikuiseen elämään Kristuksessa. Jos Jumala on aikain alussa kirjoittanut, että ihminen kuolee määrättynä päivänä määrättyyn sairauteen, on sairautta hoitava lääkäri mielestäni syyllistynyt hirvittävään syntiin, Jumalan suunnitelman muuttamiseen. Jumalalla on jokaista ihmistä varten erityinen suunnitelmansa, jonka muuttaminen on mielestäni tuomittava Saatanan teko.

Ai pahus! Nyt jos liikautan jalkaani, niin voipi olla, että tuo liike on Jumalan minulle laatiman suunnitelman vastainen ja joudun siitä tilille tuomiopäivänä.

Parempi lopettaa tämä naputt

• Tarkastaja.X kirjoitti:

On se jännittävää, miten se sielu sitten on välillä ihan sydämessä, välillä veressä ja välillä ilmassa...

Missä #""#¤%&&&%%¤%¤##""!"#¤¤##¤¤"!#¤%&"#¤"#¤% KESKI-AJALLA nyt vielä eletään?????

Tässä sitä huomaa, miksi nämä uskonnot ovat kaikki ihan perseestä typerine järjenvastaisine höpötyksineen.....

KAHVIA LAUTEILLE!!! :-(

niitä kahveja enää tähä aikaa juo. Et ehkä saa nukutuks, ainakaa mä en sais.

• läpeensä pahoja, kirjoitti:

...sitten ollaan yhdessä kusetettu jumalaasi 100-0. Minun piti kuolla 1994...en sitten kuollut. Onneksi olen ateisti..tässä on ollut ihan mukava elellä...myös tyttäreni piti kuolla samana päivänä....tuossa hän elää tyytyväisenä :-D

Onneksi lääkärit osasivat hoitaa hyvin!

• se perustuu
        Puolust4ja kirjoitti:

Etkö osaa millään vastata selvään kysymykseen, mihin raamatun kohtaan tämä kielto perustuu? Eikö löydy kohtaa vai eikö loydy perustetta?

• hobo7 kirjoitti:

niitä kahveja enää tähä aikaa juo. Et ehkä saa nukutuks, ainakaa mä en sais.

...omaan hyvät unenlahjat. Voin kiskoa kahvia vaikka keskellä yötä. Nyt rauhoituin jo....join kahvia ja ohimot eivät revenneet....vielä.

• Tiesitkö että kun kuolet veresi jää siihen mätänevään ruumiiseen.

"Veressä on ihmisen sielu" Sori mutta kukaan sun kavereista ei ole mennyt mihinkään kuoltuaan vaan siellä ne makaavat parin metrin syvyydessä matojen ravitolassa.

Ota vaan sitä verta koska mitään muita pelastuksia ei ole tarjolla.

• kiitos kiitos
        Puolust4ja kirjoitti:

Kirjoituksesi oli paras ateismin puolesta tehty kirjoitus jonka olen kuunaan koskaan lukenut. En millään pystyisi itse keksimään parempaa, vaikka minulla on hyvin vilkas mielikuvitus. En yksinkertaisesti kykene vajoamaan noin alas noin sairaalle tasolle. Ja sitten ne vielä pokkana väittävät, tuollaisten kirjoitusten jälkeenkin, ettei usko mitään mielisairautta ole, ehei.
        No ei varmasti ole joo, hihhii hehhee...

(Mieli)sairainta mitä olen koskaan eläissäni kuullut.
        Ja samalla paras todistus ateismin puolesta.

• Tarkastaja.X kirjoitti:

...omaan hyvät unenlahjat. Voin kiskoa kahvia vaikka keskellä yötä. Nyt rauhoituin jo....join kahvia ja ohimot eivät revenneet....vielä.

On puhdas niin kahvi ei mitenkään häiritse unia.

Hobo pelkää pomoansa niin kovin että ei kunnolla uskalla koisata jos se vaikka näkisi syntisiä unia :D

• Kuk regus susej
        Puolust4ja kirjoitti:

Monesti, kun itse avaan Ison Kirjan, silmäni osuvat heti juuri sellaiseen kohtaan, jota olen kaivannut. Kenties sinulle käy samalla tavalla ja löydät sieltä verensiirtokiellon, jonka myöntäminen ei vaadi kovin suurta tulkintaa?

olet kuullut isojen tyttöjen sanovan niin.

• zippo100 kirjoitti:

Hobo pelkää pomoansa niin kovin että ei kunnolla uskalla koisata jos se vaikka näkisi syntisiä unia :D

...virkataan tumppuja. Tumput voi solmia yhteen, ettei vahingossa yöllä koske saastaisiin elimiinsä...sehän on kauhistuksen hirvitys....hyi, oikein ilettää...

Ateisti saavat rauhassa katsella mukavia unia ja räplätä....vaikka korvaansa...hähähäää ;-D

• Kuk regus susej
        hobo7 kirjoitti:

mietin, että missä sanotaan suoraan. Aika vaikeelta asialta kuulostaa, se mikä on selvä on että jt porukka ei tunnusta Raamatun Jumalaa. Herra on puhaltanut hengensä ihmiseen, mitä Hän kateuteen asti halajaa. Verihän maatuu siinä missä ruumis. Mitä se hengeen liittyy?

Eiköhän se sama jumala ole, eri palvontatavat vain.

"Verihän maatuu siinä missä ruumis."
        Niin, jos sielu olisi veressä, mihin sitä loppu-raatoa tarvittaisiin.

• Puolust4ja kirjoitti:

Vittu edes selannut sitä.
        Tuo on ainoa mahdollinen vastaus jonka pystyit laittamaan koska läpyskässä ei mainita suoraan mitään asiasta jota ei olu edes keksitty sitä kirjoitettaessa.

Vai kuinka kauan luulet ihmisten tehneen verensiirtoja?

Alkaa selviämään tän raamatun toiminta periaate.
        Esimerkiksi sana paska tarkoittaa muutamaa tuhatta eri asiaa ihan oman mielikuvituksen ja tarpeen mukaan

• zippo100 kirjoitti:

eivät ole synti, vaan niillä hekumointi.
        kahvin juonnissa minulla on ehkä kyse reaaliteista.
        Ei toi unen saanti oo niin simppelii mul ainakaa.

• ...
        Puolust4ja kirjoitti:

jos olet tosissasi. Et kai sentään?

• Kuk regus susej kirjoitti:

Eiköhän se sama jumala ole, eri palvontatavat vain.

"Verihän maatuu siinä missä ruumis."
        Niin, jos sielu olisi veressä, mihin sitä loppu-raatoa tarvittaisiin.

he eivät tunnusta Jeshuan Jumaluutta, eli heillä ei ole mitään tekemistä Elävän Jumalan kanssa.

• Kuk regus susej
        hobo7 kirjoitti:

he eivät tunnusta Jeshuan Jumaluutta, eli heillä ei ole mitään tekemistä Elävän Jumalan kanssa.

Taas yksi kristitty kertomassa kuka on ainoassa oikeassa uskossa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Jehovan_todistajat

Kristittyjä ovat, eri palvontamenoja vain.

• Todella perseestä, mitä jehovantodistajat ovat tällekin ressukalle aiheuttaneet. Vitutti kattoa, kun sen sisko sanoi mistä se verensiirtojuttu tuli...

• että jos ihminen on noin typerä, niin kärsiköön siitä.

Kokonaan toinen asia on näiden hihhuleiden alaikäiset lapset ja heidän ihmisoikeutensa, se on asia johon Nassekin puuttuu.

• ...ilmeisesti jopa lapsille voi tehdä mitä vain...uskon nimissä. :-(

• ...

En millään voinut katsoa tuota youtuben pätkää kuin vähän alusta. Raivostuttavaa miten hulluja ihmiset ovat.

• Kun katsoo. Tämä mies kärsii yksinkertaisesti pahoista ihmisistä ympärillään, eikä mistään muusta. Antavat kärsiä turhaan, vaikka hoitomuoto on olemassa. Sairasta porukkaa!!! Että ottaa möököllä nyt,,, >:(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      74
      3910
    2. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      188
      3169
    3. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2986
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      70
      2560
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      367
      2303
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      163
      1935
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      78
      1595
    8. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      33
      1505
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1398
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      39
      1382
    Aihe