Paroksetiini ja seksi? APUA!

hyvästi seksi?

Olen syönyt nyt noin kaksi kuukautta paroksetiinia(tällä hetkellä 30mg) ja melkein heti lakkasi orgasmit tulematta. Minulla ja miehelläni on aina ollut upea ja hyvin intohimoinen seksielämä ja nyt siitä ei ole mitään jäljellä. Onko toivoa että tilanne palautuu? Kokemuksia? Elämä paniikin kanssa on masentavaa ja hirveää, mutta niin on elämä frigidinäkin! Ajattelen sentään hetkittäin vielä seksiä ja kerran kahdessa viikossa olen tullutkin, ainoastaan kerran mieheni kanssa(oli vielä ihan kuurin alussa) ja kaksi kertaa masturboimalla, mutta kyllä sai töitä tehdä) Tunteet katoaa yhtäkkiä johonkin ja tunto heittelee, kaikinpuolin se ihana hekumallinen herkkyys...missä se on? Tuleeko se takaisin?! Vai pitäisikö vaihtaa lääkettä? Paniikit on pois kyllä..

5

1819

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainakin minulla meni

      Itsellänikin kun aikoinaan aloitin paroksetiinin syömisen paniikkihäiriöön, niin huomasin että melkein kaikki seksuaalinen mielihyvä katosi sen myötä, orgasmin saattoi saada useemman tunnin kiivaan masturboimisen myötä, mutta se ei tuntunut juuri miltään eikä tuntunut olevan vaivan väärti, asia harmitti pahasti kun tuntui et sekin vähä elämän ilo katosi, mutta en nyt osaa sanoa miten pitkään siinä meni, mutta ajan myötä tuntoherkkyys palasi kyllä ja nykyään pystyn taas nauttimaan seksistä kuten ennenkin lääkityksestä huolimatta ja paniikkihäiriö on pysynyt myös kurissa, toki nämä asiat ovat tietysti yksilöllisiä miten tulee käymään lääkkeen sivuvaikutusten kanssa.

      • Hyvästi seksielämä?

        Jään siis odottelemaan, ainakin kuukauden tai kaksi. :)


    • että:

      Puoli vuotta paroksetiinihoidon päätyttyä orgasmikykyni ei ole palautunut ennalleen. "Hekumallinen herkkyys" todellakin puuttuu. Orgasmi ei ole yhtä voimakas kuin ennen. Myöskään seksuaalinen mielenkiintoni, se tietty vipinä ihmisten välillä, ei ole entisensä. Libidoni on melko nollassa. Olen masennuspotilas, joten se voi johtua pitkittyneestä sairaudestakin, joskin rohkenen epäillä: olihan minulla vakavaa depressiota nuorempanakin eikä se estänyt saamasta räjähtäviä orgasmeja (enimmäkseen masturboidessa, koska en jaksanut seurustella tai etsiä seksiseuraa).

      Mirtatsapiini voi vähentää SSRI-lääkkeiden haittavaikutuksia.

      Myös buspironi nimistä serotoniinijärjestelmän kautta vähitellen vaikuttavaa anksiolyyttia on käytetty kumoamaan SSRI-lääkkeiden seksihaittavaikutuksia. Minulla se kyllä toimikin aikoinaan kohtalaisesti käytettyäni sitä kuukausia paroksetiinin rinnalla, joten sitä voisit kokeilla.

      (Voi jeetas millainen kävelevä pharmaca fennica minustakin on tullut...)

    • Ihantotta

      Kaikki lääkkeet, jotka vaikuttavat serotoniinitasapainoon aiheuttavat seksuaalisisen toiminnan häiriöitä usein heti ensimmäisestä annoksesta.
      Käytännännössä seksuaalinen kyky ja myös halukkuus ovat käytön myötä mennyttä.

      Seksuaalitoimintojen palautuminen, jonkinasteisena on mahdollista käytön lopettamisen jälkeen.
      Tähän menee kuitenkin hyvin pitkä aika muutamista kuukausista vuosiin.
      Täysin ennalleen palautumista ei ole
      koskaan raportoitu.

    • aanelonen

      Paroksetiini on ssri-lääke. Katso lääkäri Antti Heikkilän haastattelu aiheesta Ylen ohjelmassa.
      https://www.youtube.com/watch?v=51ZgU5YOId8

      Psykologi Aku Kopakkala oli toiminut 14 vuotta Mehiläisen kuntoutusjohtajana, kunnes hän meni sanomaan MOT-ohjelmassa, että tutkimusten mukaan psyykenlääkkeistä on pitkäaikaiskäytössä enemmän haittaa kuin hyötyä. Seuraavana päivänä hänet irtisanottiin. Kopakkalan haastattelu Ylen Dosentti-ohjelmassa:

      https://www.youtube.com/watch?v=UYNqCCqUzow

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      58
      4377
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      24
      1402
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1205
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe