Mitenhän banaanipuuta hoidetaan oikeaoppisesti.
Tuppaa kasvattamaan vain juuristosta uutta puuta.
Itse päärunko ( n 40 cm ) ei kasva, vaan uudet juuresta lähtevät kasvustot meinaavat kuihduttaa päärungon kasvun.
Banaanipuun hoito !
5
5248
Vastaukset
- Banaani
Onko tosiaan niin, että kukaan ei osaa antaa ohjeita kyseisen puun hoitoon ?! Edes tietoa mistä sitä saa.
- vanhabanaani
Meillä on ollut banaanisuku n. 5 vuotta. Sanon suku, koska tähän asti joka vuosi näihin aikoihin vanhin verso kuolla lätsähtää, ja sitten olen kasvattanut uuden taimen noista juurelle tulevista. Nyt näyttää vielä hyvältä (70-80 cm), mutta saas nähdä! Sen olen jostain lukenut, että uusia taimia voi poistaa. Mutta jos näyttää siltä, että keskimmäinen lehti ei enää aukea vaan mätänee sisään, sen verson loru on lopussa. Olen tuolloin koettanut leikellä vanhoja lehtiä auki/pois, jotta keskimmäinen voisi paremmin, mutta ei ole auttanut. Tietääkö joku/onko silminnäkijähavaintoja sisällä kasvaneesta sadosta??
- plexus
ruohokasvi banaani on..
- Sitrus
Itselläni myös noin 50 cm korkea kyseinen "kasvi", mielelläni haluaisin hoito-ohjeita.
- jotain
Sitrus kirjoitti:
Itselläni myös noin 50 cm korkea kyseinen "kasvi", mielelläni haluaisin hoito-ohjeita.
Kääpiöbanaani ,Musa acuminata.Jos teillä on tuo , se tuskin koskaan tekee hedelmiä muualla kuin kasvihuoneessa.
Se vaatii runsaasti valoa,mutta ei suoranaista aurinkoa.Kastele perusteellisesti aina kerralla ja anna kuivua kasteluiden välissä.
Muista myös lannoittaa ainakin kerran viikossa.
Se ei tykkää kuivasta ilmasta,siksi sitä on sumuteltava.
Jos kääpiöbanaani kukkii,kukkinut verso kuolee ja sen tilalle kasvaa tyveltä uusia .Se voi kasvattaa uusia alkuja vaikka ei kukkisikkaan.
Tyvivesat voi irroittaa kun ne on kunnolla kasvaneet ja istuttaa ne omiin purkkeihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445805
- 455305
- 483698
- 133653
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise903231- 313126
- 592874
- 572730
- 532380
- 381834