Banaanipuun hoito !

Banaani

Mitenhän banaanipuuta hoidetaan oikeaoppisesti.
Tuppaa kasvattamaan vain juuristosta uutta puuta.
Itse päärunko ( n 40 cm ) ei kasva, vaan uudet juuresta lähtevät kasvustot meinaavat kuihduttaa päärungon kasvun.

5

5248

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Banaani

Onko tosiaan niin, että kukaan ei osaa antaa ohjeita kyseisen puun hoitoon ?! Edes tietoa mistä sitä saa.

• vanhabanaani

Meillä on ollut banaanisuku n. 5 vuotta. Sanon suku, koska tähän asti joka vuosi näihin aikoihin vanhin verso kuolla lätsähtää, ja sitten olen kasvattanut uuden taimen noista juurelle tulevista. Nyt näyttää vielä hyvältä (70-80 cm), mutta saas nähdä! Sen olen jostain lukenut, että uusia taimia voi poistaa. Mutta jos näyttää siltä, että keskimmäinen lehti ei enää aukea vaan mätänee sisään, sen verson loru on lopussa. Olen tuolloin koettanut leikellä vanhoja lehtiä auki/pois, jotta keskimmäinen voisi paremmin, mutta ei ole auttanut. Tietääkö joku/onko silminnäkijähavaintoja sisällä kasvaneesta sadosta??

• plexus

ruohokasvi banaani on..

• Sitrus

Itselläni myös noin 50 cm korkea kyseinen "kasvi", mielelläni haluaisin hoito-ohjeita.

• jotain
        Sitrus kirjoitti:

Itselläni myös noin 50 cm korkea kyseinen "kasvi", mielelläni haluaisin hoito-ohjeita.

Kääpiöbanaani ,Musa acuminata.Jos teillä on tuo , se tuskin koskaan tekee hedelmiä muualla kuin kasvihuoneessa.
        Se vaatii runsaasti valoa,mutta ei suoranaista aurinkoa.Kastele perusteellisesti aina kerralla ja anna kuivua kasteluiden välissä.
        Muista myös lannoittaa ainakin kerran viikossa.
        Se ei tykkää kuivasta ilmasta,siksi sitä on sumuteltava.
        Jos kääpiöbanaani kukkii,kukkinut verso kuolee ja sen tilalle kasvaa tyveltä uusia .Se voi kasvattaa uusia alkuja vaikka ei kukkisikkaan.
        Tyvivesat voi irroittaa kun ne on kunnolla kasvaneet ja istuttaa ne omiin purkkeihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      44
      5805
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      45
      5305
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3698
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3653
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      90
      3231
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3126
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2874
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      57