13 000 € kiinteä 5,289%

OP:n asiakas

10.10.2008 sain vielä tuollaisen koron vuoden talletukselle.
Ja aikaa meni 4 min verkkopankissa.

Vaan seuraavalla kerralla prosentit ovat ihan eri luokkaa... :( tai sitten ostan asunnon.

12

1553

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asioista.

      tuolloin sai Op tiskiltä yli 5,4 % vuoden tilille bonukset
      ja
      S-pankin netistä 5,6x %, 12 kk tai sitä pidemmille tileille, sille päivälle kuin itse halusi kalenterista ottaa.


      Nyt ei saa säästöön kertyneelle uusille varoille kuin noin 1,8 % päiväsaldolle,
      eikä pitemmäksi aikaa uskallakaan tallettaa, kun korot voi nousta.

      yksi totuus on kuitenkin, pankissa nousee muutaman % vuodessa,
      osakkeissa nousee 20 % parissa kuukaudessa, eli se kun pankissa viidessä vuodessa.

    • tällä hetkellä

      Korot ovat tosiaan laskeneet tosi paljon viime vuoden lokakuusta. Nyt saa tyytyä paljon matalampiin tarjouksiin. Toisaalta inflaatiokin on laskenut. Vuositasolla viime kuukausina ei ole ollut inflaatiota, vaan pieni deflaatio. Talletustilien vähäinen korkokin on ollut reaalisesti positiivinen! Jokaisella on kuitenkin oma inflaationsa. Esimerkiksi itse olen paljolti ollut riippuvainen niistä hinnoista, jotka ovat nousseet, vähemmän olen päässyt laskeneista hinnoista hyötymään.

    • silloin sai

      OP 5,289%, S-pankista 5,85 %,

      mitä saat nyt kun saat kai jotain säästöön näinäkin päivinä.
      minä saan 1,8 % päiväsaldolle, S-alkuisessa pankissa

      • Sivullinen kirjoittaja

        Saan tällä hetkellä 2,13%. Korko on vaihtuva ja seuraa pankin Primeä, (jos Prime laskee 0,1, niin korkokin laskee 0,1, jne.). Kyseessä ei ole kamppania tarjous, vaan pankin normi korko kyseiselle tililelle ja määräajalle, ja tili ei ole jousto/käyttötili jolle voisi tehdä lisä talletuksia tai ottaa pois ennen määräaikaa, vaan ihan perinteinen sijoitustili/määräaikainen. Pankki ei ole S eikä O -kirjaimellla alkava.


      • terve4ä
        Sivullinen kirjoittaja kirjoitti:

        Saan tällä hetkellä 2,13%. Korko on vaihtuva ja seuraa pankin Primeä, (jos Prime laskee 0,1, niin korkokin laskee 0,1, jne.). Kyseessä ei ole kamppania tarjous, vaan pankin normi korko kyseiselle tililelle ja määräajalle, ja tili ei ole jousto/käyttötili jolle voisi tehdä lisä talletuksia tai ottaa pois ennen määräaikaa, vaan ihan perinteinen sijoitustili/määräaikainen. Pankki ei ole S eikä O -kirjaimellla alkava.

        vaikka ei mikään korko pankissa itään oikeesti tuota, saa vain hyvän mielen.

        Taidan pitää nykyisellä,
        vapaasti nostettavalla tilillä, joka on sidottu 3kk/365 euriboriin 1%.

        Kun ei ollut s ja o,
        Nordeassa on useita eriskummallisempia tilejä, erikoisin ehdoin,
        joissain on ensin "odotusajan pieni korkoa ja siten kai 1v sidottu,

        Nordean tilejä yleensä laskee, pitää laskea se koko ajalta keskikorko,
        tai
        portaallisissa koko talletuksen keskikorko,
        usein siinä vaiheessa tajuaa että ei kannata.


      • Sivullinen kirjoittaja
        terve4ä kirjoitti:

        vaikka ei mikään korko pankissa itään oikeesti tuota, saa vain hyvän mielen.

        Taidan pitää nykyisellä,
        vapaasti nostettavalla tilillä, joka on sidottu 3kk/365 euriboriin 1%.

        Kun ei ollut s ja o,
        Nordeassa on useita eriskummallisempia tilejä, erikoisin ehdoin,
        joissain on ensin "odotusajan pieni korkoa ja siten kai 1v sidottu,

        Nordean tilejä yleensä laskee, pitää laskea se koko ajalta keskikorko,
        tai
        portaallisissa koko talletuksen keskikorko,
        usein siinä vaiheessa tajuaa että ei kannata.

        Ei ole Nordea. Tuolle sijoitustilille maksettava korko on pankin Prime marginaali, ja marginaali riippuu määräajasta (1v = 0,0%), ei sijoitus summasta, eikä sopimuksen tekohetkestä (marrginaalit ovat olleet jo vuosia samat kuin nyt). Sopimus/tili pitää tehdä uusiksi tai uusia aina määräajan jälkeen. Korko tilitetään vuoden välein jos yli 1v soppari. Näitä soppareita/tilejä tekemällä voi sitten rakentaa haluamanlaisen "korkosijoituksen", eli jos haluaa nostaa marginaaliaan niin osa rahoista vaan silloin pidempään soppariin ja osa vaikka lyhyempään, (jos kuitenkin tulee tarvetta osalle rahoille). Itellä on monta tiliä, ja marginaaliksi tulee 0,15% (saa nostettua viellä, eli kaikki ei ole kiinni pitkässä).

        Korko tässä tuksin on paras madollinen (en ole koskaan kilpailluttanut mitenkään) kuin mitä voisi saada aktiivisella toiminnalla tai kiinteällä nyt (Prime:n uskoisin tulevan viellä jonkin verran alas Euriboreja vastaan), mutta ei tässä varmaan mikään huonoinkaan korko ole. Tämmöinen tili sopii mielestäni kaikille laiskoille ja pitkäjänteisille, joita ei korkojen seuraaminen ja aktiivinen korkosijoittaminen kiinnosta, ja joilla ei ole halua siirtyä muille korkomarkkinoille (jvk, korko rahastot, tms.). Vaihtuvakorkoisuus antaa jonkinlaista mielenrauhaa pitkää kiinteää vastaan, kuten myös Prime:n hidas liikkeisyys Euriboreihin verrattuna.


      • Sivullinen kirjoittaja
        Sivullinen kirjoittaja kirjoitti:

        Ei ole Nordea. Tuolle sijoitustilille maksettava korko on pankin Prime marginaali, ja marginaali riippuu määräajasta (1v = 0,0%), ei sijoitus summasta, eikä sopimuksen tekohetkestä (marrginaalit ovat olleet jo vuosia samat kuin nyt). Sopimus/tili pitää tehdä uusiksi tai uusia aina määräajan jälkeen. Korko tilitetään vuoden välein jos yli 1v soppari. Näitä soppareita/tilejä tekemällä voi sitten rakentaa haluamanlaisen "korkosijoituksen", eli jos haluaa nostaa marginaaliaan niin osa rahoista vaan silloin pidempään soppariin ja osa vaikka lyhyempään, (jos kuitenkin tulee tarvetta osalle rahoille). Itellä on monta tiliä, ja marginaaliksi tulee 0,15% (saa nostettua viellä, eli kaikki ei ole kiinni pitkässä).

        Korko tässä tuksin on paras madollinen (en ole koskaan kilpailluttanut mitenkään) kuin mitä voisi saada aktiivisella toiminnalla tai kiinteällä nyt (Prime:n uskoisin tulevan viellä jonkin verran alas Euriboreja vastaan), mutta ei tässä varmaan mikään huonoinkaan korko ole. Tämmöinen tili sopii mielestäni kaikille laiskoille ja pitkäjänteisille, joita ei korkojen seuraaminen ja aktiivinen korkosijoittaminen kiinnosta, ja joilla ei ole halua siirtyä muille korkomarkkinoille (jvk, korko rahastot, tms.). Vaihtuvakorkoisuus antaa jonkinlaista mielenrauhaa pitkää kiinteää vastaan, kuten myös Prime:n hidas liikkeisyys Euriboreihin verrattuna.

        Nimimerkki kenttään kirjoitin "Sivullinen kirjoittaja"


    • OP:n asiakas

      Niin ja siis perjantaina talletusaika päättyy... Sellaiset 13 500 € kolahtaa takaisin käyttötilille ja mitä bonuksia sitä tuleekaan vuoden mittaan. Käyttötilillekin on kertynyt tuolloin yli 10 000 € eli yhteensä 23 000 € olisi tyhjän panttina.

      Nyt pitäisi keksiä jotain tuolle summalle... pitkäksi aikaa en viitsi sitoa, koska korot nousevat jo keväällä.

      • tässä.

        S-Pankin tuottotilillä saat yli 20000 euron summalle 1,5%. Ei ole nosto- eikä lisätalletusrajoituksia. Korko maksetaan päiväsaldolle ja liitetään pääomaan kuukausittain. Korko on sidottu S-Pankin primeen, joka on tällä hetkellä 2 %.

        Jos S-Pankki muuttaa primeaan, muuttuu tilin korkokin. Jos parempia mahdollisuuksia tulee eteen, niin rahathan ovat nostettavissa milloin tahansa.


    • .

      5,28 %, aika hyvin jos tuo oli OP- verkopankissa,
      muillahan kyllä sai 5,58 % ja siitä ylöspäin, yhtä helposti
      ja vaikka minkä mittaisia talletuksia haluamalleen eräpäivälle.

      Nyt saa vain 2,2 % tilejä jos uskaltaa vuodeksi tallettaa,
      minä pelkään korkojen nousua ja pidän vapailla 1,5 % ja 1,75 %.

      nyt pitää olla vielä tarkempi, korkohaitari on vielä laajempi
      ja epävarmaa sitoa vuodeksi alhaiselle korolle.

      • OP:n asiakas...

        Tavoitetilillä 23 500 € ja korko ihan olematon. :( Käyttötilille jätin puolitoistatonnia. En parempaakaan keksinyt. Tuo S-tili kiinnostaa, koska etsin asutoa ja pitää tarvittaessa nostaa rahat.

        Korot nyt tuskin ihan heti pompsahtavat, koska elvytyksen vaikutukset hälvenevät ensi vuoden aikana eikä talouden nousu ala vielä pariin vuoteen.


      • Karpanter Kalkki

        Ensi viikolla Sampo Pankki kuulemani mukaan lähettää Fiksujen Päivien esitteitä. Siellä varmaan on mainittu määrääaikaisten talletusten koroista. Minulla olisi tarkoitus sijoittaa määräaikaiselle hiukan rahaa puoleksi vuodeksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe