rv 38 menossa ja mietin kovasti miten neiti mahtaa mahassa olla. Potkuja kun tulee joka suuntaan. Tunnen kaksi pattia mahan päältä, isompi juuri navan yläpuolella vasemmalla ja toinen ihan kyljessä vasemmalla puolella. Ei mene jakeluun miten se siellä voi olla ja terkkarista ei apua juuri ole.. Lääkärikäynnillä tuntui kuitenkin pää (?) alakautta, että on alhaalla mutta ei kiinnittynyt tms.
Eli kolme "pattia" muodostaisi niinkun kolmion....miten se on mahdollista? :D
Miten päin vauva mahassa oikein on..
9
693
Vastaukset
- mm
peppu jalat ja pää.mulla ainakin pää alhaalla ja peppu on navan yläpulella vasemmalla selkäranka vasemalla ,jalat oikealla puolella.rv 38
- ap
Mutta jalat tuntuisi olevan hirveän kaukana pepusta, pitäisi olla jalat suorana. Höh, no huomenna ehkä vaadin neuvolassa perinpohjaisen selityksen :)
- että lapsi pyörii
ap kirjoitti:
Mutta jalat tuntuisi olevan hirveän kaukana pepusta, pitäisi olla jalat suorana. Höh, no huomenna ehkä vaadin neuvolassa perinpohjaisen selityksen :)
ja heittele volttia,iskua tuli niin monesta suunnasta,mutta kantapään tunnistin kyllä =) Teki usein sitä että kun painoin hellästi vatsaa,vauva työnsi kantapäällä takaisin,ja sama uudestaan.
Leikittiin hippaa ikään kuin..
Olin 8. kuulla ultrassa(varmuuden vuoksi vuotojen takia) ja sielläkin poika alkoi taas potkimaan ja lääkäri sanoi että kantapää se on =) - nn
ap kirjoitti:
itse olin jus ulltrattavana.ja mulla on välillä ne jalat myös todella kaukana pepusta eli toisella puolella kylkeä,suoristelee niitä tosi usein tunnen kantapään.siitä kohti kun painaa siirtää jalan pois alta.
joten miksei vois olla jalat tikkusuorana välillä.täytyyhän siellä ahtaassa välillä venytelläkkin.
- olla...
maha, pää ja peppu?
- Henni78
Kannattaa pyytä vaikka äitipolilta ultra-aikaa tai sitten mennä yksityiselle.
Oman poikai perätila selvisi vasta synnytystapa-arviossa ultraamalla Edes kokenut lääkäri, joka ultraa ennen teki tutkimukset vastan päältä ja sisäkautta, ei huomannut perätilaa, vaan meinasi, että "hyvin on jo pää laskeutunut ja kiinnittynyt". Lääkärikin oikein järkyttyi kun oli väärässä, ja halusi uudestaan sisäkautta kopeloida ja kokeilla miksi pylly tuntuikin ihan päältä.
Myös neuvolan terkka ja lääkäri molemmat edellisellä viikolla menivät lankaan ja kivenkovaan väittivät vauvan olevan raivotarjonnassa. Eikä lapsi taatusti ollut kääntynyt siinä välissä. Olisi voinut tulla todella vakavia ongelmia vastaan, jos perätila olisi selvinnyt vasta ponnistaessa! Ja meillä mentiin siis sektioon.
Jos ultraan et mene/pääse, kannattaa viimeistää synnytyksen alettua heti mennä sairaalaan ja vaatia ultraa, jotta asento selviäisi. Kaiken lisäksi, jos synnytys alkaa vesien menolla ja lapsi on perätilassa, niin sairaalaan tulisi mennä makuuasennossa, mieluiten ambulanssilla.
Sinuna vaatisin ultran jotain kautta, jotta selvyys saataisiin. Jos kyseessä on perätila, normaali alatiesynnytys tuo isommat riskit sekä vauvalle että sinulle!- ap
Meillä täällä ei ole edes synnytystapa arviota, vaikka se vissiin kaikilla ensisynnyttäjillä kuuluisi olla. Vikalla lääkärikäynnillä katsoi vaan kohdunkaulan ja ja totesi että on raivotarjonnassa..
Alhaalta tunnusteltassa tuntee kyllä selvästi jotain pyöreää (on senverran alhaalla jo että ikäänkuin "tukkii" paikat), luulisi sen nyt olevan sitten pää kuitenkin kun sen verta iso on.
Tunnen nyt vartalon ja isoin patti navan yläpuolella on ilmeisesti peppu ja jatkuu selkänä alas,mutta ihmetyttää miten voi tuntua niin kaukana pepusta ne potkut..kyljessä. Siellä täytyy olla sitten jalat ihan tikkusuorana. - Henni78
ap kirjoitti:
Meillä täällä ei ole edes synnytystapa arviota, vaikka se vissiin kaikilla ensisynnyttäjillä kuuluisi olla. Vikalla lääkärikäynnillä katsoi vaan kohdunkaulan ja ja totesi että on raivotarjonnassa..
Alhaalta tunnusteltassa tuntee kyllä selvästi jotain pyöreää (on senverran alhaalla jo että ikäänkuin "tukkii" paikat), luulisi sen nyt olevan sitten pää kuitenkin kun sen verta iso on.
Tunnen nyt vartalon ja isoin patti navan yläpuolella on ilmeisesti peppu ja jatkuu selkänä alas,mutta ihmetyttää miten voi tuntua niin kaukana pepusta ne potkut..kyljessä. Siellä täytyy olla sitten jalat ihan tikkusuorana.Kuten aiemmin kirjoitin, mulla sekä terkka, neuvolalääkäri että Naistenklinikan todella kokenut lääkäri olivat kaikki väärässä. Mun pojalla pylly oli "luinen" ja tiukasti jo lantioon kiinnittynyt ja pääksi siten luulivat. Mutta tosiaan jokainen heistä erehtyi. naistenklinikan lääkäriä taisi asia hieman nolottaakin...
Synnytystapa-arvio mulla oli muista syistä, eikä se rutiinia olekaan joka paikassa...neuvolasta sain erikseen lähetteen.
Jos et nyt 100% varmuutta asennosta saa, niin viimeistään synnyttämään mennessäsi VAADI ultraa!!! Ultralla voi selvitä yllätysasennon lisäksi paljon muitakin asioita, jotka voivat radikaalistikin vaikuttaa synnytyksen kulkuun (esim napanuora kaulanympäri, kasvotarjonta..).
Vara ei venettä kaada, ja musta on käsittämätöntä, ettei kaikkia ultrata vielä viimeistään synnyttämään tullessa, tai edes vikalla viikolla. Uskoakseni se vähentäisi useita riskejä liittyen synnytyksen kulkuun.
Vaadi ultra :)
- Henni78
Sulla saattaisi olla pää se isompi "patti" ja olkapää se pienempi. Mulla oli pää vasemman kylkikaaren alla ja sitä luultiin pyllyksi. Ja polveksi luultiin sen ala- ja sivupuolella olevaa muhkuraa, joka oliki olkapääja käsivarsi, joka muljui kovasti vauvan heiluessa. Jalat tuntuivat vastakkaisella puolella kyljessä.
Tosiaan kokeneetkin lääkärit ja kätilöt voivat erehtyä. Ja mielestäni, jos on yhtään epäselvää asennon kanssa, se tulisi pikimmiten selvittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen
"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-83694032Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2523101Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy672533Kuka lääketeollisuuden lahjoma "professori" on tämän takana
Lääkäri Ari Miettinen on otettu kiinni poliisin toimesta. Ari on avoimesti tuonut esiin lääketeollisuuden bisneksen vast42013Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa
MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har251620Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1821570Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?
Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään691555Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!
Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j161170Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.491080- 611042