Äiti ei halua käärmettä meille - mitä tehdä?

::Freduud::

Olen siis aivan hurahtanut käärmeisiin, ja olen tässä jo kuukauden puhunut äidille käärmeen hankinnasta.. Ja hän ei pidä ideasta lainkaan. Kuulemma ällöttää ajatus hiiristä pakastimessa ja pelottaa se että samassa talossa sen kanssa asuisi käärme. Eihän äitin sitä tarvitsisi ruokkia, ei sen tarvitsisi edes koskea niihin pakastettuihin hiiriin, eikä sen tarvitse mun huoneessa käydä sitä käärmettä mulkoilemassa jos se kerran pelottaa.. Eikä se usko, että viljakäärmeet ovat melko vaarattomia (tai no, tuskin mikään eläin on kovin vaaraton, kyllähän eräskin KANI oli riehunut niin paljon että kaverini oli saanut kädet ja naaman täyteen verisiä naarmuja, ja koirat voi purra yms.), kun ei ne ole edes myrkkykäärmeitä eikä kovin suurikokoisia.

Nyt äiti siten sanoi että aikaisintaan vuoden päästä se voisi harkita käärmeen hankintaa, mutta se on mielestäni epäreilua - kun innostun jostain, en sitten millään saa heti mielenrauhaa, ja nyt tämä kuukausikin on ollut yhtä tuskaa, miten sitten kestän vuoden? Ja lisäksi tiedän kyllä mikä tuossa vuosi-jutussa on takana - äiti luulee että vuodessa unohdan koko käärmeen.

Haluaisin käärmeen, ei ole pakko saada hetinyt vaan olisi kiva edes tietää että vaikkapa jouluna hankittaisiin minulle sellainen, niin olisi mukava odottaa, paljon mukavampi kuin kuulla tyhjä lupaus: " ehkä vuoden päästä ".

Mitä tässä tilanteessa nyt kannattaisi tehdä? Haluaisin käärmeen, eikä tämä ole nyt mikään hetken innostus, vaan olen aina pitänyt matelijoista mutta nuorempana kun olen liskoa tms. halunnut, olen ollut kuulemma liian nuori. Ja nyt sitten kun olen tarpeeksi vanha (14v), en saa.

Miten te muut, joiden vanhemmat ovat olleet käärmeen hankintaa vastaan, olette saaneet tahtonne läpi? ;)

2

373

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä en saanut :/

      Minä halusin sinun ikäisenä myös käärmeen, yritin kaikkea, mutten saanut. Nyt asun omassa kodissa ja vihdoin olen käärmeen saanut hommattua, tosin niitä onkin nyt useampi kuin yksi :D Olen aika varma että olisin pystynyt jo silloin käärmettä hoitamaan, kiinnostus niihin on kokoajan vain kasvanut.

      Pyydä äitiäsi kanssasi lukemaan viljakäärmettä koskevia nettisivuja esim. matelijat.info on hyvä ja asiallinen sivu.
      Sanot että edes perehtyy yhdessä sinun kanssasi asiaan ja sitten päättää onko viljis vieläkin vaarallinen ja epätervetullut teille. Äitisi varmaan pelkää että kyllästyt käärmeeseen ja hän joutuu sitten sitä hoitamaan. Käärmeet ovat kyllä sen verran vähän hoitoa vaativia, ettei niihin oikein kyllästy. Enemänkin sitä odottelee aina että millonkohan vois taas ruokkia ja järjestellä terraarion sisustusta, niitä kun ei liian usein saa tehdä :)

      Äitisi saattaa mös pelätä että käärme karkaa ja siihen on helppo keino elikä kunnollinen terraario ja vaikka lukollinen jos taloudessa on pikkulapsia tai kissoja/koiria.

      Rahallinen puoli saattaa myös vaikuttaa.

      Tai sitten sinä olet käyttäynyt huonosti ja äitisi katsoo ettet ole käärmettä ansainnut ;)

      Jotkut ihmiset myös pelkäävät ihan oikeasti käärmeitä ja sitä asiaa on vaikea lähteä muuttamaan :/

      Viljakäärme on kuitenkin ihmiselle täysin vaaraton. Jos viljis tuntee itsensä uhatuksi niin silloin saattaa purra niinkuin koirat yms, viljakäärmeen purema ei kuitenkaan ole läheskään yhtä paha kuin koiran. Itsellläni on montakin viljakäärmettä ja kukaan niistä ei ole purrut.

    • ..ihan noihin käytännön kysymyksiisi.. :)
      Olisiko esim. mahdollista hankkia oma pakastin käärmeen ruualle? Toinen vaihtoehto on ostaa ruoka sitä mukaa, kun sitä menee. Tällöin todennäköisesti ainoa mahdollisuus on ostaa lähimmästä eläinkaupasta ja se tarkoittaa tietysti sitä, että se maksaa enemmän, kuin kasvattajalta (isoissa satseissa) ostettuna.
      Olethan selvittänyt äidillesi asiallisesti, että käärme on lähes jatkuvasti omassa, hyvin lukitussa terraariossaan, eikä suinkaan luikertele vapaana huoneessasi tms.?
      Toisaalta ymmärrän innostuksesi, toisaalta taas ymmärrän äitiäsi. Jos kiinnostuksesi säilyy vuoden, on todennäköisempää, että se säilyy myös sen 20 vuotta, jonka käärme elää.

      Olisiko sinun mahdollista päästä äitisi kanssa tutustumaan jonkun harrastajan kiltteihin viljiksiin? :) Myös hoitokäärmeen ottaminen joksikin aikaa voisi olla äidillesi hyvä keino päästä eroon turhasta pelostaan. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1927
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1729
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1594
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1326
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1252
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1216
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1192
    9. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      44
      1186
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe