Psoriko? Vastauksia nopeasti! HÄTÄ!

Jokuvaintietämätön.

Moi! olen 19vuotias nuori mies..

Huomasin noin kuukaus sitten että nivusissani on 2 punertavaa laikkua, en niistä ole välittänyt koska mitn kipuja tai kutinaa ei ole ollut, luulin että on tullut hankauksesta tai vastaavasta.

Olin matkoilla muutaman viikon biitsillä tuli oltua 4-5päivänä, saavuin muutama päivä sitten kotiin ja tänään sitten huomasin että molempien peukaloiden nivel-kohtiin on tullut punertavat laikut. en ole varma olenko jossain satuttanut käteni joka on myös yksi mahdollisuus esim. tavaroita kantaessa jotenkin tullut tai että iho on vain kuivunut.

Reilu puolivuotta sitten kärsin vasemmassa kädessä helvetin kovasta särystä luulin että hermoissa jotain vikaa koska esim. salilla hauista tehdessäni yli 18kilon painoilla tuli kova viiltävä kipu joka kesti 5-20senkunttia ja sen jälkeen käsi oli hellänä, lääkäri sanoi että rasitus vamma ja käski pysyä pois salilta sekä antoi 100x1g panadolia enintään 3kpl päivässä.

Suvussa isäni puolelta minun ukki, jota näin ensimmäistä kertaa hoitokodissaan jokunen kk sitten sairastaa psoria, ja hän kertoi että ihmettelee kuinka isälläni tai hänen veljellään ei tullut tartuntaa että heille oli tehty testit pienenä. Voiko psoriasis kulkea suvussa niin että esim. ukillani on isälläni ei, ja minulla taas on?

Olen parisen vuotta seurustellut en emme ole enää käyttäneet kondomia, voiko psori tarttua?

Mitä minun pitäisi tehdä?

2

695

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei psori

ole mikään sukupuolitauti! Perinnöllinen se kyllä on,ukilta se tulee kyllä.

• cvxv

Se on autoimmuuni sairaus, ei tartunta! Eikä siihen ole testejäkään että oliskohan kyse jostain ihan muusta sairaudesta??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      136
      7580
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      423
      7051
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      69
      3593
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      137
      3216
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      109
      2754
    6. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      44
      2298
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      126
      1926
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      23
      1793
    9. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      26
      1556
    10. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      1457
    Aihe