Keskiolut ja promillet

Romille

Kun juon keskiolutta, en millään saa promilleja nousemaan yli yhden. Omistan ns. tarkkuusalkometrin, johon puhaltelen tarvittaessa ja huvikseenkin.

Onko keskikalja siis alkoholijuoma ensinkään, sillä vaikka kuinka kiskon, niin alle promillen pysyy koko ajan. Niin nopeasti ei ehdi juodakaan, että menisi yli.

Heti kulauksen jälkeen mitattuna toki menee, mutta ei enää muutaman minuutin päästä. Voiko tästä tehdä sen johtopäätöksen, että keskikaljan latkiminen ei ole lainkaan haitallista?

18

558

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on.

juuri noin, keskikaljan nauttiminen on harmitonta. Jopa hyödyllistä monien vitamiinien takia.

• ...

saamaan aikaan maksa myös polttaa alkoholia.
      Ihminen ei ole kameli juodakseen riittävän nopeasti kaljaa, jotta saisi sillä litkulla promillet ylös.
      Mäyräkoira kaljaa (12 plo) vastaa alkoholimäärältään lähes tarkalleen kossupulloa, joten jos parissa tunnissa kiskaiset kitusiin sen 12 pulloa, niin takuuvarmasti on promillet yli yhden, tai sitten mittarisi on lelu.

PS. Kalibroitavia tarkkuusalkometrejä on vain poliisissa.
      Mittausta ei koskaan tehdä heti juomisen jälkeen.

• ------------------

Keskioluella on tosiaankin vaikea saada promilleita kohoamaan. Kaikkihan riippuu paljonko saa imuroitua alkoholia vereen. Aika työlästä koittaa ottaa känniä keskarista, vaatii hyvää virtsarakkoa ja kiivasta juomatahtia.

Nuorilla onnistuu känninkin ottaminen kun eivät ole tottuneet alkoholiin, näin keski-ikäiselle keskari on lähinnä janojuoma, hyvä sellainen. Jos haluaa olla kännissäkin, pitää ottaa tiukkaa viinaa.

Onhan se keskari luokiteltu alkoholijuomaksi. Samoja prosentteja siinä on kuin kaikessa muussakin. Siinä saa vaan kaupantekijöiksi rutkasti vettä. Jotain kertonee, että keskiolut on parhaimmillaan edullisempaa, kuin kallis merkkikivennäisvesi...

• saa myöskin

muotoiltua vartaloaan hieman turvonneemmaksi ja kasvoista rypyt siloittuvat sekä punertava väri tulee, vaikka ei olisi aurinkoa nähnytkään. B-vitamiinitkin tulevat, kunhan muistaa juoda sen 40 pulloa/pvä, mutta sehän menee tottuneelta helposti, eikä kännikään yllätä.

• kokeiltu jo
        saa myöskin kirjoitti:

muotoiltua vartaloaan hieman turvonneemmaksi ja kasvoista rypyt siloittuvat sekä punertava väri tulee, vaikka ei olisi aurinkoa nähnytkään. B-vitamiinitkin tulevat, kunhan muistaa juoda sen 40 pulloa/pvä, mutta sehän menee tottuneelta helposti, eikä kännikään yllätä.

saa keskarista?Ja tuo kasvojen terve punotus,olis hyvä.En halua wisky nenää.

Hyvä,jos ei tule hetkessä humalaan myös.Mutta,miksi se turvottaa ja tukka lähtee?

• turvottaa-
        kokeiltu jo kirjoitti:

saa keskarista?Ja tuo kasvojen terve punotus,olis hyvä.En halua wisky nenää.

Hyvä,jos ei tule hetkessä humalaan myös.Mutta,miksi se turvottaa ja tukka lähtee?

Kaljassa suurinosa on vettä. Milloin olet juonut 8 litraa vettä illassa?

Kaljassa on erittäin paljon B-vitamiinia. Ei paljoakaan muita ravintoaineita sen ja energian lisäksi.

Tukan lähtemiseen ei kalja, tai alkoholi yleensäkään vaikuta yhtään mitenkään. Paitsi välillisesti. Jos juopotellessa tulee keripukki kun ei muista syödä, lähtee tukkakin.

• vitamiini.
        saa myöskin kirjoitti:

Vaikka kuinka kaadan mallasta kurkkuuni, niin silti kärsin b-vitamiinin puutteesta. 30 pulloa päivässä ei tunnu riittävän, tai oikeastaan mitä enemmän kittaan, sitä kovempi on vitamiinin puute.

Se on kyllä totta että terve puna on poskilla ja otsassa ja niskassakin koko ajan. Ja iho pysyy hyvänä kun hiki lentää koko ajan.

• ooo,
        turvottaa- kirjoitti:

Kaljassa suurinosa on vettä. Milloin olet juonut 8 litraa vettä illassa?

Kaljassa on erittäin paljon B-vitamiinia. Ei paljoakaan muita ravintoaineita sen ja energian lisäksi.

Tukan lähtemiseen ei kalja, tai alkoholi yleensäkään vaikuta yhtään mitenkään. Paitsi välillisesti. Jos juopotellessa tulee keripukki kun ei muista syödä, lähtee tukkakin.

Kaljassa on ERITTÄIN VÄHÄN B-vitamiineja, ja nekin vähät alkoholi polttaa.
        Kaljankittaajat ovat jatkuvassa B-vitamiinivajeessa.
        http://www.fineli.fi/food.php?foodid=902&lang=fi

• Sääliä !!!!!!

• 666,
        Sääliä !!!!!! kirjoitti:

kerron kuules tarkkaan varjellun salatiedon.

Olet typerys.

http://www.olutliitto.fi/index.php?CategoryId=3

Oikeaa terveystietoa. Ihminen saa esim. B5-vitamiinin päivittäistarpeen tyydytettyä juomalla olutta 5 litraa päivässä. Suunnilleen sen verran sitä meneekin.

• sillä känniin tulee

Helposti voi juoda sellaisen siksarin tunnissa, pari kolme tuntia niin kyllä tuntuu.

• on..

Mä olen dogannut jo yli kolkyt vuotta ja maksa ilmeisesti toimii vielä jotenkin. Olen seiskyt kilonen gubbe ja dokaan lähes päivittäin ja omistan myös alkometrin. Mulla yksi keskari kestää palaa n. kaksi tuntia.

• ((((
        on.. kirjoitti:

Mä olen dogannut jo yli kolkyt vuotta ja maksa ilmeisesti toimii vielä jotenkin. Olen seiskyt kilonen gubbe ja dokaan lähes päivittäin ja omistan myös alkometrin. Mulla yksi keskari kestää palaa n. kaksi tuntia.

Yksi tuttava juo pari keskaria, niin jo sopertaa ja koivet lengertää.

• olla se
        (((( kirjoitti:

Yksi tuttava juo pari keskaria, niin jo sopertaa ja koivet lengertää.

ukko, joka ottaa kaksi askelta kerralla, pysähtyy ja ottaa askeleen taaksepäin ja sitten alottaa alusta. Alepaan tulee melkein tuplamatka.

• kalpea
        olla se kirjoitti:

ukko, joka ottaa kaksi askelta kerralla, pysähtyy ja ottaa askeleen taaksepäin ja sitten alottaa alusta. Alepaan tulee melkein tuplamatka.

kun paljon kaljaa juovat ovat vihasia.
        Nehän huutaa asemilla ohikulkijoille nimitellen ihmisiä?
        B-vitamiinihan rauhottaa?,eli eikö sitä saakkaan kaljasta.

Tietysti tuo kasvojen punoitus antaa ymmärtää terveydestä,eli miksi kasvot punottaa?

• Ilmanpaineen tarkkailija

Se on niin, jotta kun sen verran on tuota juopottelua harrasteltu, että maksa on pistänyt ison vaihteen päälle, niin yleensä sitä on vatsa jatkuvasti kuralla jos kaljaa juo, ja sehän se on suurin syy mikä sitä kaljan juontia hidastaa.
      Ei siinä mitään niin pahaa, ettei jotain hyvääkin. Alle promillen oloissa tulee helposti tehtyä kaikenlaista hyödyllistä ja krapuloitakaan ei juuri pääse tulemaan.

• hidastaa?

Itse otan aina kaljaa mukaa myös ripulille mennessäni ja ryystän sitä vähintään samaan tahtiin kuin mitä suolesta lorisee pönttöön. On pelkkä tekosyy, jos ripuli muka haittaa kaljan ottamista.

• On..
        hidastaa? kirjoitti:

Itse otan aina kaljaa mukaa myös ripulille mennessäni ja ryystän sitä vähintään samaan tahtiin kuin mitä suolesta lorisee pönttöön. On pelkkä tekosyy, jos ripuli muka haittaa kaljan ottamista.

Kaljaripulista ei oo mittään haittaa, muistaa vaan laittaa Tena vaipat housuihin ovat lähes huomaamattomat, varsinkin jos laittaa vessapaperi tollon toiseen lahkeeseen, semmoisen oikein ison, niin kukaan ei kiinnitä huomiota takamukseen ja hajukin on sivuseikka kun "valkoinen masai" astuu näyttämölle. Kokemusta on ja jos oot vieraassa baarissa niin naiset parveilee ihan hulluna ympärillä... Nami nami;D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      76
      3418
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3137
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3012
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2671
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1739
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1705
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1689
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1628
    Aihe