Alhainen pulssi ?

byrty82

Olen 26 vuotias pikkutytön äiti. Mittasin tänään pulssini ja se oli 44, eikö se ole hirmu alhainen ? pitäiskikö hakea lääkärin puheille jo ?
se oli kuitenkin lepo pulssi, eli olin istunut yli tunnin paikoillaan.
sitten kun olin ollut kaupoissa vähäsen ja tulin kotiin se näytti 62, eikö senkin pitäisi periaattessa olla korkeampio kun on "!liikkunut"?

verenpaineet 118/72. eli nuo on ihan hyvät.

Olen 20kg ylipainoinen , onko sillä pulssiin vaikutusta, koska tuo 44 pulssilukema on melkein huippuurheilijan lukemia.

En itse ymmärrä näistä mitään ja olen kiitollinen jos joku auttaa

6

1246

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksi vaan.

Nuorella ja terveellä normaalin rajoissa oleva pulssi levossa. Urheilijoilla syke voi olla levossa jopa kolmenkymmentä per minuutti. Jos syke on niin harva että taju menee niin sitten tarvitaan tahdistin mutta tämä on tavallisesti vasta ikäihmisten ongelma.

• Sn.

Syke on erittäin yksilöllinen asia. Ehkä sinulla on synnynäisesti ns. "laiska sydän" , jos siitä ei ole mitään haittaa esim. pyörtyilyä tai huimausta ei se ole vaarallinen. Jos n. alle 55 syke aiheuttaa tajunnanhäiriöitä kannattaa kääntyä lääkärin puoleen, sillä silloin kyseessä voi olla bradykardia eli sydämen hidaslyöntisyys, mikä on rytmihäiriö, jonka voi aiheuttaa sairas sinus.

• joillakin ihmisillä

voi olla noinkin alhainen syke, itsellä istuessa 38 ja elän normaalia elämää. Lääkärit ovat tietoisia eivätkä ole asiaan mitenkään puuttuneet. Muista sanoa jos joudut esim. sairaalaan. Olin eräässä leikkauksessa ja hoitsu mittasi verenpainetta. Hän meni ihan kalpeaksi ja rupesi kyselemään kovasti vointia minulta, pulssi oli ollut tuota luokkaa. Kun sanoin että hyvä on niin kovasti ihmetteli ettei ole nähnyt näin alhaista pulssia kellään ja jo paniikissa ennätti miettimään että mitä mulle pitäis tehdä. Jos eivät siis tiedä voivat ryhtyä toimenpiteisiin ihan turhaan.

• sinulla

Päivittäinen 20kg painoilla treenaaminen tekee kenen tahansa sydämestä urheilijan sydämen. En kuitenkaan suosittelisi treenin jatkamista pitemmän päälle...

• .....

Voi olla vaikka kilpirauhasen vajaatoiminta. Mulla laski pulssi alas kun kaikki aineenvaihdunta hidastui. Ja ihmettelin kun tuli painoa lisää.

• ohohkl

mulle kardiologi sanoi,että 40 asti syke on ns normaali.Jos menee alle 40 on kyse hidaslyöntisyydestä.Mulla normaali leposyke on kasn siinä 40 paikkeilla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      42
      3047
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      45
      2867
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      50
      2495
    4. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      47
      2297
    5. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      30
      2081
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      58
      1840
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      45
      1749
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      38
      1600
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      46
      1525
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26