Kaipaisin kommentteja seuraavasta tilanteesta:
mulla on sijoitus kaksio, jossa asiallinen vuokralainen.
Saan siitä 600€ /kk vuokraa.
Voisin/haluaisin nyt myydä sen, voiton toivossa/rahan tarpeessa, sillä ostohinta oli 76000 pari vuotta sitten. Nyt siitä saisi merkittävän rempan jälkeen kenties 86-90 tuhatta.
Myyntivoittovero tulee menemään, sillä asuin siinä aikanaan vain vuoden.
Eli kysymyksiä:
1. ) Haluaako kukaan yleensä ostaa tuollaista, kun siinä on vuokralainen!?
ainakin siitä saisi uusi omistaja ihan kivaa vuokraa, ja taloyhtiössä ei ole tulossa pahoja remppoja ihan heti.
2. ) Miten tuo asia menetellään vuokralaisen kanssa, jos oletetaan että joku haluaisi ostaa?
3.) mitä erilaisia kuluja minulle tulee tästä hässäkästä?
Tottakai kaupat tehtäisiin pankissa, sillä siellä ne varsinaiset osakkeetkin on. Paljonkohan se maksaa?
4.) kannattaako ottaa välittäjä? uskaltaako ihmiset ostaa ihan ilman välittäjiä, lehti-ilmoituksen avulla?
sijoitusasunnon myyminen
3
567
Vastaukset
- puttesetä
1) Toki. Uusi omistaja välttyy vuokralaisen etsinnältä.
2) Vuokralaisen asema ei muutu mitenkään. Hänen vuokrasopimuksensa on edelleen samansisältöisesti voimassa.
3) Myyntivoitosta 28% veroa, kuten jo totesitkin. Välttämättä muita kuluja ei mene lainkaan. Pankki varmasti ottaa kauppakirjan teosta palkkion, jonka maksamisesta voitte sopia ostajan kanssa.
4) Välittäjät ovat saaneet aikaan sellaisen kulttuurin, että välittäjää on ikäänkuin "pakko" käyttää. Heidän palkkionsa ovat huikeita (3-4,88% myyntihinnasta). Jos olet tyytyväinen omin neuvoin saamaasi hintaan, on turha jakaa rahoja välittäjille lehti- ja netti-ilmoituksesta, tai hymyilemisestä esittelyssä.- -sppedy-
kiitos hyvästä vastauksesta puttesetä.
- Kiinnostaa!
1. Kyllähän tuollainen asunto kiinnostaa! Paljonko on vastike? Oliko tuo €600 brutto vai netto? Paljonko neliötä ja missä päin Suomea? Onko isoja remppoja tiedossa? Onko putket jo tehty?
2. Myy ensisijaisesti vuokrattuna. Jos uusi omistaja sitten irtisanoo, se hänen ja vuokralaisen välinen asia.
4. Kokeile myydä ensin itse. Ei ole kovin kummoista homma ja riskitöntä, kun as oy. Olen itse myynyt 4 vuokra-asuntoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?591174Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11840Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75795- 53634
Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.83603Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt33537Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45532Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36524Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43503Tietysti olen varovainen,
ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä40501