50 asteeseen.mikään varoitusvalo..."/> 50 asteeseen.mikään varoitusvalo..."/>

Audin lämpötila-anturi

Hexa

Hei,
Alkoi eilen Audissa 1.8T -05 "pätkiä" lämpötilamittari. Eli välillä näyttää normaalisti ja sitten taas putoaa 90 -> 50 asteeseen.
mikään varoitusvalo ei ole syttynyt eikä muutenkaan huomaa että mitään muuta "vikaa" olevan autossa.
missä tuo anturi moottorissa sijaitsee jotta voisi katsoa että liitos on kunnolla kiinni.
auto oli juuri LL-huollossa jonka jälkeen tuo on tullut esiin.
olisikohan mahdollista että olisivat huollossa vahingossa koskeneet siihen tms...

-Hexa

15

6778

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ^^^^^^^^^^

      Tuo lämpömittarin renkkaaminen taitaa kuulua Audin ominaisuuksiin, mun A6:ssa on aivan sama "ominaisuus". Vika on vaikea jäljitettävä, koska ainakaan mun "autossa" toi renkkaaminen ei jää vikamuistiin.
      Summassa on huono lähteä lämpöantureita vaihtelemaan, koska ainakin mun audissa niitä on useampia (4,2 V8).
      Omastani olen johtoliitokset tarkastanut useampaan kertaan ja ainakaan sillä tuo "ominaisuus" ei ole poistunut.

      Loppuun kevennys: Suomessa sokeat tekevät toimintakeskuksissa pärekoreja, Saksassa autoja.

      • HOj

        Ja audit on koottu unkarissa 2000 luvulla.
        Ingolstadissa on kyllä R&D ja jotain osatehtaita.


      • tehdään
        HOj kirjoitti:

        Ja audit on koottu unkarissa 2000 luvulla.
        Ingolstadissa on kyllä R&D ja jotain osatehtaita.

        Unkarissa.
        Lainaus wikistä: "Tällä hetkellä Audin tuotanto Saksassa on jakaantunut kahteen eri tehtaaseen: Neckarsulmissa valmistetaan A6:sta, Allroadia, A8:ia ja R8:ia. A3:n ja A4:n tuotanto puolestaan tapahtuu Ingolstadtin tehtaalla. Vuonna 2007 A3:n valmistus aloitettiin myös Brysselissä, jossa vuonna 2009 alkaa myös A1:n tuotanto. Q7-maastoautoa valmistetaan Bratislaviassa, Slovakiassa ja TT Coupe ja Roadster -malleja Unkarissa, Györin tehtaalla"


    • antza--

      Hei, oletko löytänyt vian siihen mittarin temppuiluun. itsellä samanmoinen auto ja tekee aivan samaa.?

      -antero

    • AUDI S3 -00

      Omasta nimim. vehkeestä meni kanssa lämpötila-anturi. ko. vehkeessä se sijaitsi siellä termostaattikopassa. n. 10min homma vaihtaa, siis tee se itse meiningillä. Motonetista hain osan ja maksoko sekin jotain 5€ luokkaa.

      • AUDI S3 -00

        Niin ja siis samaa oireilua oli myös täällä.


    • antza--

      Jep, luulen että itsellä sama vika. Kävin motonetistä kyselemässä mutta myyjä tarjoaa koko termarii 65 €, mut pelkän anturin tartten. tarttee varmaan kävästä audiliikkees jos sais edullisesti.

      -antero

    • AUDI S3 -00

      Korjaan. Olikin hieman kalliimpi mitä muistin. "Lämpötila ant VAG 99- vihr/4napainen, pyöreä liitin. Hinta 19,90€ " ja motonetista.

    • AUDI S3 -00

      Huomasimpa muuten juuri kun tuota räjäytyskuvaa tuossa selailin, niin tuossa 05-mallissa se anturi on tosiaan siinä termostaattikopassa kiinteenä. Eli tarvii hommata se koko koppa. Mut ei se nyt silti ihan mikään maailman kallein osa ole, jos vaan 65€.

    • Anonyymi

      sanokaas mikä audissa vikana a6c5 -98 toimii kylmänä ihan ok ja lämpösenä joskus pätkii niinkuin virrat hukkuis

      • Anonyymi

        Kertoisit nyt edes millä moottorilla.


    • Anonyymi

      2,4 pensa ruisku eli kylmä moottori toimii kun lämpenee rupee yks kaksi pätkiin ja kun käynnistän uusiksi pelaa jonkun kilsan ja taas toppaa niinkuin virrat hukkuis joku sano et pula vika??

      • Anonyymi

        Puoliahan noista menee joo, mutta mitkä on vikakoodit?


    • Anonyymi

      ei ole otettu puolaa minäkin veikkaan joku sano et kun puolapakettissa joku puola lämpenee niin alkaa sekottaan ekua kun joku pytty kylmä?vaihdan nyt tulpat ensin ajettu turhan paljon ja sitten tulpanjohdot ja viimeksi puola mikäli jatkuu viat

      • Anonyymi

        Kuin pään hakkaamista seinään jos ei koodeja lue, mutta kukin tyylillään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1418
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      942
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      731
    4. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      667
    5. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      32
      645
    6. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    7. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      624
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      614
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      588
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe