Tämä sama viesti tulee nyt moneen palstapaikkaan, mutta kun tuntuu etten tiedä mihin tämä kysymys kuuluu...
Eli,
Toimin yrittäjänä toiminimellä ja olen aloittamassa opintoja uudessa koulussa. Maksan YEL-maksuja ja opintoni vievät viikosta muutamasta neljään päivää. Koska muutamakin päivä on kuitenkin aika paljon ajateltuna yritystoimintaa, on opintojen rahoittaminen KELA:n opintotuella ollut mielessä useampaan kertaan, sieltä tulikin kotiin jo esitäytetyt opintotukilaput, joita en ole uskaltanut postittaa koska mielessäni on tässä vilahdellut myös ajatus siitä että perhe-elämä saattaisi kutsua lähiaikoina...
...olemme samaan aikaan siis antaneet luonnolle mahdollisuuden suoda meille jälkikasvua. Aiemmin kuvio oli selvä, kun saan tietää raskaudesta, nostan YEL-maksut korkeammaksi ja haen äitiyspäivärahaa 6kk tulojen, eli korottamani YEL-maksun perusteella.
Miten käy nyt tilanteessa, jos nostankin samalla opintotukea? Jos tulen nyt raskaaksi, ja saan opintotukea, sekä samalla korotan YEL-maksua, mitä KELA:n täti sanoo minulle kun menen hakemaan äitiyspäivärahapäätöstä? Vaikuttaako opintotuen saaminen siihen, etten voisi hakea äitiyspäivärahaa YEL-maksujen perusteella? Katsotaanko minun saaneen palkkaa opintotuen verran ja joudun minimiäitiyspäivärahalle?
Olen käsittänyt, jostain lukenutkin jopa ettei opintotuki olisi palkkatuloa ja äitiyspäivärahat määräytyvät työtulon perusteella. Tämä kokonaisuus vaan jotenkin nyt vaan hämää. Osaakohan joku auttaa?
Opiskeleva yrittäjä + äitiyspäiväraha
MissDecember
0
196
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️932059Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1671520YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä741289Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2361170- 731160
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan871074Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1501018Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava243962Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.51916Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli88891