Rytmihäiriöt, alhainen syke

Olen 37vuotias nainen ja minulla on runsaasti rytmihäiriöitä, joihin sain beetasalpaajaa. En kuitenkaan voi syödä niitä, sillä pulssini on ilman lääkkeitäkin 45-55. Lääkkeitä syödessä pulssi laski 30 ja allekin ja tuli huimausta. Nyt sitten asialle ei lääkärin taholta ole tullut oikein mitään neuvoja mistä apua. Vastikään tehdyssä sydän ultrassa epikriisin mukaan "septumin supistus on selvästi dyssynkroninen" ja sydän kooltaan "ylärajoilla". EF 55%
Olisi mukavaa, että lääkärillä olisi aikaa selittääkin mitä ko seikat tarkoittavat. Olivat ohjelmoineet kuitenkin uuden holter ajan ja verikokeet 2kk päähän, mutta ei ole mukavaa miettiä ja etenkin kun käsittääkseni muuten sydämessä kaikki mitat sun muuta suhtkoht ok. Joitain läppävuotoja, joilla ei imeisesti sen kummempaa merkitystä. Tietäisikö joku näistä edes jotakin.
101561
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 10

Vanhimmat

Sun kannattaa laittaa itsellesi ylös nuo kysymykset jotta voit sitten kysyä niitä lääkäriltäsi kahdenkuukauden kuluttua. Kysy niin kauan kuin ymmärrät. Mulla on vähän samanlainen tilanne kun mulla todettiin neurologinen sairaus eli en saanut lääkärin höpinöistä mitään selvää. Seuraavalla vastaanotolla olin juuri tuon lapun kanssa ja kyselin asioita niin kauan kunnes sain niihin selkokielisen vastauksen. Kyllä sitä sai nyhtääkkin tältä lääkäriltä. Tsemppiä sulle ikävä kyllä en osaa muuten auttaa.

Äänestä

Onko kilpirauhaskokeet otettu?? Mulla oli alhainen pulssi ja rytmihäiriöitä vajaatoiminnasta.

Äänestä
  • Kokeet on otettu.

    Äänestä

  • ap.vastaa kirjoitti:

    Kokeet on otettu.

    mulla on kans leposyke 35 luokkaa ja päivälläki alle 50 enimmäkseen.rytmihäiriöitä on.mulle laitettii sellainen ihonalainen rytmivalvuri jolla yritetää metsästää niitä häiriöitä ja katsoa minkätyyppisiä ne on.

    Äänestä

  • kmmknkhkj kirjoitti:

    mulla on kans leposyke 35 luokkaa ja päivälläki alle 50 enimmäkseen.rytmihäiriöitä on.mulle laitettii sellainen ihonalainen rytmivalvuri jolla yritetää metsästää niitä häiriöitä ja katsoa minkätyyppisiä ne on.

    Kuinka kauan se on? Onko se joku tahdistin? Miten homma toimii-kuinka laitetaan jne.

    Äänestä

  • EN ole ennen kuullutkaan kirjoitti:

    Kuinka kauan se on? Onko se joku tahdistin? Miten homma toimii-kuinka laitetaan jne.

    se asennetaan leikkauksella ihon alle vain paikallispuudutuksen alaisena. se on kuin muistitikku patteri kestää 3 vuotta. minä tiedän koska minulla on rytmivalvuri se ei ole tahdistin vaan seuranta laite joka rekisteröi sydämmen sykettä

    Äänestä

Onko sinulla ollut kauan näitä rytmihäiriöitä?
Tuollainen pulssi on jo hengenvaarallinen. Onko sinulla mahdollisesti verta "ohentavaa lääkitystä"?
Läppävuoto ei ole erityisen vaarallista, se vaan rajoittaa fyysistä rasitusta ja rajoittaa myös veren hapettumista.
Tosin läppävika vaatii sydänleikkausta. Ikäsi perusteella sillä olisi jo kohtalainen kiire. Se parantaisi elämänlatuasi ja parantaisi sydämen toimintakykyä. Leikkaus ei ole erityisen vaarallinen. Suomessa siitä on kehitetty jo rutiininomainen toimenpide.

Mene lääkärille!

Äänestä
  • hirveä olo tulee beetasalpaajista, 2 vuotta kesti ennen kuin myönsivät, siis sen minkä EMCONCOR paketissa lukee, että alhaiseen pulssiin ei pitäisi käyttää ollenkaan, yöllä heräsin muutaman päivän käytön jälkeen kun meinasin tukehtua.
    Kysy METOHEHAL- resepti itsellesi. Käyvät paljon paremmin siihen asti ennen kuin keksivät jotain parempaa sun kohdalla. Kovat sivuvaikutukset on niilläkin kyllä.

    Äänestä

EF eli ejektiofraktio on sydämen pumppauskyvyn mitta. Sinulla 55% kookkaan sydämesi huomioiden (mistä se sitten johtuukin) tulos on käsittääkseni normaali.

"Joitakin läppävuotoja" on epätäsmällinen ilmaus, mutta jos se oli lääkärin ilmaisu, ei merkittävää.

Äänestä

lukemassa läppävuotoja

Äänestä

Kommentoi aloitusta


ihmettelevä fantti kirjoitti:

Olen 37vuotias nainen ja minulla on runsaasti rytmihäiriöitä, joihin sain beetasalpaajaa. En kuitenkaan voi syödä niitä, sillä pulssini on ilman lääkkeitäkin 45-55. Lääkkeitä syödessä pulssi laski 30 ja allekin ja tuli huimausta. Nyt sitten asialle ei lääkärin taholta ole tullut oikein mitään neuvoja mistä apua. Vastikään tehdyssä sydän ultrassa epikriisin mukaan "septumin supistus on selvästi dyssynkroninen" ja sydän kooltaan "ylärajoilla". EF 55%
Olisi mukavaa, että lääkärillä olisi aikaa selittääkin mitä ko seikat tarkoittavat. Olivat ohjelmoineet kuitenkin uuden holter ajan ja verikokeet 2kk päähän, mutta ei ole mukavaa miettiä ja etenkin kun käsittääkseni muuten sydämessä kaikki mitat sun muuta suhtkoht ok. Joitain läppävuotoja, joilla ei imeisesti sen kummempaa merkitystä. Tietäisikö joku näistä edes jotakin.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu