SMARTBALLS/GEISHAKUULAT?

neuvojaKaipaava

Hei, Siis kysyisin noista "jumppakuulista". Eli kun ne on sisällä niin riittääkö että ne tavallaan vaan on siellä, vai täytyykö supistella lihaksia samalla..niinkuin ilman palloja tehdään?? Vai se että ne vaan on siellä niin voimistaa lihaksia?

Kiitos asiallisista vastauksista! :)

Kahden lapsen äippä

23

5834

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...............

Jos liikut samalla, esim kävelet tai lenkkeilet tai ihan kotona touhuilet, lantionpohjanlihakset aktivoituvat melkeinpä itsekseen. Eli on liikkuessa paljon helpomaa saada kuulat pidettyä sisällä. Huomaamattaan supistaa automaattisesti lihaksia.

Sen sijaan, jos sohvalla istuu tai on muuten paikoillaan, joutuu lihaksia hieman aktiivisemmin supistelemaan, jotta kuulat pysyisivät paikoillaan.

Toivottavasti toimii :)
      Itse huomasin roiman eron jo parin vkon käytön jälkeen. Nyt olen taas raskaana, joten kuulat saa hengähdystauon, koska raskaana oleville ei suositella niiden käyttöä.

• ap. kirjoittaja

Kiitos neuvoista! Otankin heti kuulat käyttööni :)

• nyt rv30

Olen käyttänyt raskaudenkin aikana näitä kuulia, ja tunnen niistä olevan apua. Samoin ekaa odottaessa kuulat oli käytössä viimeiselle kuukaudelle asti.

• mitä???

Siis miten niin pysyy sisällä? Kun minun on vaikea saada niitä menemään paikoilleen ja pois ottaminen sattuu.
        Ei ole mitään pelkoa siitä, että ne tipahtaisi.
        Ehkä en tarvitsekaan niitä, kun olen jo valmiiksi pikkuinen???

• ...............
        mitä??? kirjoitti:

Siis miten niin pysyy sisällä? Kun minun on vaikea saada niitä menemään paikoilleen ja pois ottaminen sattuu.
        Ei ole mitään pelkoa siitä, että ne tipahtaisi.
        Ehkä en tarvitsekaan niitä, kun olen jo valmiiksi pikkuinen???

Emättimen aukon koko ei juurikaan vaikuta smartballsien tarpeeseen, harvoillahan ne itsestään tippuvat ulos :)

Mutta, kyllä ne painavat ulospäin valuessaan emättimen suulle, niin että sen paineen huomaa, ja ideahan kuulissa olisi, että lantionpohjanlihaksia käyttäessä ei kuulat painaisi siihen emättimen suulle, vaan olisivat ikäänkuin korkeammalla emättimessä, ja tähän niitä lihaksia tarvitaan. Toisilla saattaa kuulat helpommin valahtaa ulos, tiedän näin parillakin ystävällä käyneen. Toisilla taas kudokset joustaa huonommin, jolloin kuulien sisäänlaitto ja ulosotto saattavat tuntua inhottavilta.

Itse en ole alakautta synnyttänyt, mutta raskausaika teki lihaksille tepposet, ja siksi harjoitin niitä ahkeraan kuulien avulla. Ei ne mullakaan tosta vaan ulos putoa, mutten halua, että ne painavatkaan emättimen aukolla inhottavasti (niin kuin esim ulosvalumassa oleva tamponi, yök), ja liikkeessä ollessa kuulat pysyvät automaattisesti korkeammalla emättimessä, eivätkä siten edes tunnu.

Voihan olla, ettet kuulia tarvitse, mutta siihen ei vaikuta emättimen aukon koko, vaan syvempien lantionpohjanlihasten kunto. Voitko esimerkiksi helposti pysäyttää pissasuihkun kesken kaiken? Ja useamman sekuntin ajaksi? Jos näin pystyt tekemään, ei lihaksissasi mitään isompaa feelua pitäisi olla.
        Kuitenkin, kuulien käytöstä ei ole mitään haittaa, vaikkei ongelmia pidätyskyvyn kanssa olisikaan. Päinvastoin, silloin tällöin käytettynä ehkäisevät hyvin tulevaisuudessakin esim vaihdevuosiongelmia ja synnytyksen jälkeisiä ongelmia.

• edellinen kirjoittaja
        nyt rv30 kirjoitti:

Olen käyttänyt raskaudenkin aikana näitä kuulia, ja tunnen niistä olevan apua. Samoin ekaa odottaessa kuulat oli käytössä viimeiselle kuukaudelle asti.

Olen kuullut joidenkin käyttävän kuulia myös raskausaikana. Itse en taida uskaltaa. Parissakin liikkeessä sanottiin, ettei raskausaikana suositella käyttöä, samoin sanoi väline-esittelijä tässä jokin aika sitten. ilmeisesti kyseessä on pöpöjen alapäähän kulkeutumisen ehkäisy? En sitten tiedä...

Vois kyllä ehkä itsekin raskaana ollessa kuitenkin käytellä, jos ei niistä varmasti haittaa olisi... viimeksi loppuraskaudesta parikin kertaa tuli "ilopissit" pöksyyn... :)

• onnistuu
        ............... kirjoitti:

Emättimen aukon koko ei juurikaan vaikuta smartballsien tarpeeseen, harvoillahan ne itsestään tippuvat ulos :)

Mutta, kyllä ne painavat ulospäin valuessaan emättimen suulle, niin että sen paineen huomaa, ja ideahan kuulissa olisi, että lantionpohjanlihaksia käyttäessä ei kuulat painaisi siihen emättimen suulle, vaan olisivat ikäänkuin korkeammalla emättimessä, ja tähän niitä lihaksia tarvitaan. Toisilla saattaa kuulat helpommin valahtaa ulos, tiedän näin parillakin ystävällä käyneen. Toisilla taas kudokset joustaa huonommin, jolloin kuulien sisäänlaitto ja ulosotto saattavat tuntua inhottavilta.

Itse en ole alakautta synnyttänyt, mutta raskausaika teki lihaksille tepposet, ja siksi harjoitin niitä ahkeraan kuulien avulla. Ei ne mullakaan tosta vaan ulos putoa, mutten halua, että ne painavatkaan emättimen aukolla inhottavasti (niin kuin esim ulosvalumassa oleva tamponi, yök), ja liikkeessä ollessa kuulat pysyvät automaattisesti korkeammalla emättimessä, eivätkä siten edes tunnu.

Voihan olla, ettet kuulia tarvitse, mutta siihen ei vaikuta emättimen aukon koko, vaan syvempien lantionpohjanlihasten kunto. Voitko esimerkiksi helposti pysäyttää pissasuihkun kesken kaiken? Ja useamman sekuntin ajaksi? Jos näin pystyt tekemään, ei lihaksissasi mitään isompaa feelua pitäisi olla.
        Kuitenkin, kuulien käytöstä ei ole mitään haittaa, vaikkei ongelmia pidätyskyvyn kanssa olisikaan. Päinvastoin, silloin tällöin käytettynä ehkäisevät hyvin tulevaisuudessakin esim vaihdevuosiongelmia ja synnytyksen jälkeisiä ongelmia.

eli onnistuu pissan pysäyttäminen! :o)

• > utelias

mutta mistä moiset kuulat voisi hankkia ja ovatko kalliit?

• nettikaupoista

• mimamii

Minä menin apteekkiin kysymään kuulia ja sain ne sieltä tilattua. Apteekin täti sanoi, että jossain vaiheessa pitäis löytyä ihan hyllystä.

• ++++++

Minä ostin Instrusta. On hyvät kun painoa voi säätää. Eli aluksi voi käyttää kevyempää ja kun lihakset kehittyvät, voi laittaa enemmän painoja kuulaan. Ostin ne n. 4,5 vuotta sitten ja maksoivat n. 50 euroa. Tänä päivänä varmaan vähän enemmän.

• hyväst vinkist

• tein näin

Töissä oli eräs paikka, jonka ohi kulkiessa aina puristin niin lujaa kuin kykeni.
      Kotona samaan aikaan, keittiön kynnys aina kun ylitin puristin niin lujaa kun kykenin.
      Kahdessa viikossa oli jo huomattava muutos, huomasi jopa kumppanini.

• 4:n äiti

Tuo varmasti onnistuu, jos löytää oikeat lihakset. Minä löysin NE lihakset vasta kuulien kanssa. Sen jälkeen on jumppa onnistunut ilman kuuliakin.

• lihaksethan
        4:n äiti kirjoitti:

Tuo varmasti onnistuu, jos löytää oikeat lihakset. Minä löysin NE lihakset vasta kuulien kanssa. Sen jälkeen on jumppa onnistunut ilman kuuliakin.

löytää, kun pissalla keskeyttää pissasuihkun kesken.. siihen tarvitaan NIITÄ lihaksia :)

• siis puristin kuin
        lihaksethan kirjoitti:

löytää, kun pissalla keskeyttää pissasuihkun kesken.. siihen tarvitaan NIITÄ lihaksia :)

pissaa olisin pidättänyt.

Vaikka naisella on alapäässä kolme eri reikää, niiden hallinta on parannettavissa ihan vain koko alapää harjoituksilla.
        Nyt kaksiossa on tuo olohuoneen kynnys jossa kunnostaudun.

Jännitysliike on myös rentoutettava välillä, ei ole tehoa jatkuvasta supistamisesta..

Mieti kun asuin kolmiossa oli olohuoneen kynnys ja keittiönkynnys hyvät supistamispaikat.

Töissä on aina kun vaihdan toiseen paikkaan, olin jonkin aikaa kassana jolloin aina tuolilta noustessa jne.

Tuota supistavaa liikettä tai puristusta eivät muut huomaa, jos vaikka myös kasvosi kiristyvät, opettele rentoutumaan eikä kukaan edes tiedä miksi naamavärkkisi jähmettyy ellet sano.

Keskivartalon hallinta olisi hyvä testata ihan kaikkialla...
        Kun istut bussissa; tarvitsetko käsi otetta pysyäksesi penkillä.. MIKSI?
        Miten istut pyöränsatulassa?
        Kykenetkö istuman selkänojattomassa tuolissa?

• tämmösestä?
        siis puristin kuin kirjoitti:

pissaa olisin pidättänyt.

Vaikka naisella on alapäässä kolme eri reikää, niiden hallinta on parannettavissa ihan vain koko alapää harjoituksilla.
        Nyt kaksiossa on tuo olohuoneen kynnys jossa kunnostaudun.

Jännitysliike on myös rentoutettava välillä, ei ole tehoa jatkuvasta supistamisesta..

Mieti kun asuin kolmiossa oli olohuoneen kynnys ja keittiönkynnys hyvät supistamispaikat.

Töissä on aina kun vaihdan toiseen paikkaan, olin jonkin aikaa kassana jolloin aina tuolilta noustessa jne.

Tuota supistavaa liikettä tai puristusta eivät muut huomaa, jos vaikka myös kasvosi kiristyvät, opettele rentoutumaan eikä kukaan edes tiedä miksi naamavärkkisi jähmettyy ellet sano.

Keskivartalon hallinta olisi hyvä testata ihan kaikkialla...
        Kun istut bussissa; tarvitsetko käsi otetta pysyäksesi penkillä.. MIKSI?
        Miten istut pyöränsatulassa?
        Kykenetkö istuman selkänojattomassa tuolissa?

Mulla oli selkä ja lantionpohjalihakset tosi huonossa kunnossa raskauden ja synnytyksen jälkeen ja en oikein tykkännyt noista kuula jumpistakaan.
        Kun menin sitte äitiysloman jälkeen töihin, niin sain työterveyshoitsulta tämmöisen kuntoutus liikkeen.

Asetutaan selin makuulle polvet koukistettuna ja haarat hiukan auki.
        Tästä aletaan nostaa peppua ja lantiota hitaasti ylös lattiasta ja vedetään polvia hitaasti yhteen, samalla supistaen lantionpohjalihaksia, aivan kuten pissaa pidättäessä.
        Kun peppu ja alaselkä ovat ylhäällä, sekä polvet yhdessä asento pidetään 10-15 sek. samalla lantionpohjalihaksia supistaen ja palataan hitaasti alkuasentoon, lantionpohjalihasten asteittain rentoutuessa.
        Liikettä toistetaan kymmenen kertaa peräkkäin. Suositeltiin kerran päivässä, tai vähintään joka toinen päivä tehtäväksi.

Toimi ainakin mulla niin tehokkaasti, että myös mies huomasi muutoksen. Auttoi myös tuohon mainitsemaasi keskivartalon hallintaan ja alaselän oireiluun.
        Voipi olla, että tuosta ohjeestani tuli pikkisen sekava, mutta jos saatte selvää, niin kokeilkaa ihmeessä.

• ...............
        tämmösestä? kirjoitti:

Mulla oli selkä ja lantionpohjalihakset tosi huonossa kunnossa raskauden ja synnytyksen jälkeen ja en oikein tykkännyt noista kuula jumpistakaan.
        Kun menin sitte äitiysloman jälkeen töihin, niin sain työterveyshoitsulta tämmöisen kuntoutus liikkeen.

Asetutaan selin makuulle polvet koukistettuna ja haarat hiukan auki.
        Tästä aletaan nostaa peppua ja lantiota hitaasti ylös lattiasta ja vedetään polvia hitaasti yhteen, samalla supistaen lantionpohjalihaksia, aivan kuten pissaa pidättäessä.
        Kun peppu ja alaselkä ovat ylhäällä, sekä polvet yhdessä asento pidetään 10-15 sek. samalla lantionpohjalihaksia supistaen ja palataan hitaasti alkuasentoon, lantionpohjalihasten asteittain rentoutuessa.
        Liikettä toistetaan kymmenen kertaa peräkkäin. Suositeltiin kerran päivässä, tai vähintään joka toinen päivä tehtäväksi.

Toimi ainakin mulla niin tehokkaasti, että myös mies huomasi muutoksen. Auttoi myös tuohon mainitsemaasi keskivartalon hallintaan ja alaselän oireiluun.
        Voipi olla, että tuosta ohjeestani tuli pikkisen sekava, mutta jos saatte selvää, niin kokeilkaa ihmeessä.

Me saatiin esikoista odottaessa neuvolan fysioterapeutin "kurssilla" samanlaisia ohjeita, ja lisäksi vielä, että konttausasennossa voisi "supistuksia" tehdä samalla tavoin. Mutta mielestäni kyllä ne kuulat toimii huomattavasti helpommin ja nopeammin saa tuloksia :)

• tämm......?
        ............... kirjoitti:

Me saatiin esikoista odottaessa neuvolan fysioterapeutin "kurssilla" samanlaisia ohjeita, ja lisäksi vielä, että konttausasennossa voisi "supistuksia" tehdä samalla tavoin. Mutta mielestäni kyllä ne kuulat toimii huomattavasti helpommin ja nopeammin saa tuloksia :)

Varmasti kuulajumppa on toimiva ja tehokas tapa saada lantionpohjalihakset kuntoon. Olen vain itse jotenkin niin hassu, että minusta tuntuu inhottavalle ja kammoksun jo pelkkää ajatustakin työntää vieraita esineitä sisääni. En tiedä onko muilla samanlaisia tuntemuksia?
        Itse jumppaan kuitenkin mieluimmin näillä luomu menetelmillä ilman apuvälineitä.

• edellinen kirjoittaja
        tämm......? kirjoitti:

Varmasti kuulajumppa on toimiva ja tehokas tapa saada lantionpohjalihakset kuntoon. Olen vain itse jotenkin niin hassu, että minusta tuntuu inhottavalle ja kammoksun jo pelkkää ajatustakin työntää vieraita esineitä sisääni. En tiedä onko muilla samanlaisia tuntemuksia?
        Itse jumppaan kuitenkin mieluimmin näillä luomu menetelmillä ilman apuvälineitä.

Kyllähän se kieltämättä aluksi aika "härskin" tuntuista oli, itse kun en ole koskaan mitään seksileluja edes harrastellut, mutta ihan neuvolassa asiallisesti aiheesta infosivat ja kertoivat, niin innostuin kokeilemaan. Kaikkeen tottuu kun aikansa hommailee :) Koitan vain asennoitua niin, että terveydellisestä syystä. Onhan se tamponikin tavallaan vieras esine, ja senki käyttö aikoinaan tuntui jokseenkin likaiselta, ennen kuin siihen tottui.

• tämm......?
        edellinen kirjoittaja kirjoitti:

Kyllähän se kieltämättä aluksi aika "härskin" tuntuista oli, itse kun en ole koskaan mitään seksileluja edes harrastellut, mutta ihan neuvolassa asiallisesti aiheesta infosivat ja kertoivat, niin innostuin kokeilemaan. Kaikkeen tottuu kun aikansa hommailee :) Koitan vain asennoitua niin, että terveydellisestä syystä. Onhan se tamponikin tavallaan vieras esine, ja senki käyttö aikoinaan tuntui jokseenkin likaiselta, ennen kuin siihen tottui.

Vaikutan varmaan vielä oudommalta, mutta pakko tunnustaa, että tamppooniakin käytän vain uidessa ja jos on sellaiset vaatteet päällä, että side huomattaisiin.
        Tiiä sitten mistä moinen johtuu. Moni kaverikin on mulle naureskellut, kun olen joskus tästä heille maininnut.

• 24v
        edellinen kirjoittaja kirjoitti:

Olen käyttänyt jo isosiskoni opastamana kuulia joskus 17-18v vee alkaen, joten nyt synnytyksen jälkeen oli helppoa alkaa niitä käyttää. Aloitin pari viikkoa synnytyksestä kun ei mitään vuotoa tms. arkuuttakaan enää ollut. Alku oli tosi hankalaa, mutta nyt 5kk jo ahkerasti treeniä tehneenä sujuu hyvin.
        Laitan kuulat aamupäivisin muutamaksi tunniksi. Ja sama asia iltapäivällä-illalla, ja annan vaan olla siellä lihaksien ilona.

• tosi hyvät kokemukset

Kuulat saavat ne lihakset ikäänkuin itsestään aktiiviseksi ja supistelemaan. Tämä ei ilmennyt ihan alussa, vaan totuttelu vaiheen jälkeen muutaman viikon aikana.
      Jos halua tehostaa treeniä niin voit tahdonalaisesti myös liikutella kuulia emätinlihasten avulla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      16953
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      41
      4674
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      297
      2657
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      138
      1944
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      132
      1569
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      396
      1512
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      16
      1419
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1293
    9. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      19
      1105
    10. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      10
      1049
    Aihe