Arvoisat turkulaiset, voisitteko kertoa kuinka pitkä matka on rautatieasemalta torille? Jaksaako matkan kävellä ja onko reitti suora vai eksyykö matkalla. Olen tulossa ensi viikolla Turkuun junalla ja ajattelin majoittua Ham..Börssissä. Onko hyvä hotelli vai olisiko joku muu mukavampi? Mitä nähtävää ehdottaisitte vieraspaikkakuntalaiselle? Myös oluet voisin nauttia jossain kivalla terassilla. Muutama päivä olisi aikaa, eikä autoa ole käytettävissä.
Kiitos teille etukäteen ja hyvää kesän jatkoa.
Rautatieasemalta torille
28
3050
Vastaukset
Jaksat kyllä kävellä. Rautatieasemalta painelet pitkin humalistonkatua eteenpäin. Käännyt siltä kävelykadulle eli yliopistonkadulle ja sitten jo oletkin kohtapuoliin kauppatorin kulmalla. Tervetuloa Turkuun.
Ps Börssi on pidetty hotelli, mutta älä usko minua, kun olen Turkulainen olen jäävi sanomaan.
http://maps.google.fi/maps?q=suomi&z=5&utm_campaign=fi&utm_medium=ha&utm_source=fi-ha-emea-fi-sk-ls&utm_term=turun kartta- noo-no
Voi sinua "uma"....uskotko tosiaan,että joku oikeasti kyselee täällä moisia????Ajattele nyt vähän...!!!!Vaan ei tuosta nyt suurta haittaakaan ole...;O
noo-no kirjoitti:
Voi sinua "uma"....uskotko tosiaan,että joku oikeasti kyselee täällä moisia????Ajattele nyt vähän...!!!!Vaan ei tuosta nyt suurta haittaakaan ole...;O
Kuka kysyy ja miten tosissaan. Kohteliaisuus ei maksa muuta kuin aikaa hieman;)
Olen vastaavilta palstoilta saanut itsekkin hyviä neuvoja, vaikka provoiksikin joku on voinut kysymyksiäni luulla.- terska G
umalehtinen kirjoitti:
Kuka kysyy ja miten tosissaan. Kohteliaisuus ei maksa muuta kuin aikaa hieman;)
Olen vastaavilta palstoilta saanut itsekkin hyviä neuvoja, vaikka provoiksikin joku on voinut kysymyksiäni luulla.Sorry,ei ollu tarkoitus loukata ketään mutta tuntui tuo kysymys melko oudolta esim."voiko matkalla eksyä"....noo,kai se siitä.....;O
terska G kirjoitti:
Sorry,ei ollu tarkoitus loukata ketään mutta tuntui tuo kysymys melko oudolta esim."voiko matkalla eksyä"....noo,kai se siitä.....;O
Kyllä voi toltakin matkalta eksyä, kokemusta löytyy vaikkei Turusta sentään;))
- koskaan
terska G kirjoitti:
Sorry,ei ollu tarkoitus loukata ketään mutta tuntui tuo kysymys melko oudolta esim."voiko matkalla eksyä"....noo,kai se siitä.....;O
Pari kilsaa kävellen väärään suuntaan matkatavaroiden kanssa oudossa kaupungissa, ei yhtään kiva juttu, jos on väsyny, kiire, tai rahaa sen verran vähän ettei viitsi soittaa taksia.
- napa??
terska G kirjoitti:
Ihmeellinen asenne! Jos joku kysyy apua, niin heti ollaan repimässä riekaleiksi! En minäkään ekoja kertoja Turussa käydessäni tiennyt mihin piti mennä ja mikä paikka oli missäkin. Ei kartasta näe samalla tavalla kuin paikanpäällä ja jos on yksin liikkeellä, niin voi totta tosiaan olla hiukan pallo hukassa!
Ihanko tämän kaupungin pitäisi olla koko maailmalle tuttu?! Siltä se vähän vaikuttaa, kun alkuperäisten turkulaisten asennetta taas katselee...
Aloittajalle: ei ole pitkä matka, n. 5 korttelia. Tervetuloa Turkuun! Ihan kiva paikka tämä on ja paljon nähtävää. Ja ainakin osalla meistä on sentään jotain käytöstapojakin. :) - Netti on
napa?? kirjoitti:
Ihmeellinen asenne! Jos joku kysyy apua, niin heti ollaan repimässä riekaleiksi! En minäkään ekoja kertoja Turussa käydessäni tiennyt mihin piti mennä ja mikä paikka oli missäkin. Ei kartasta näe samalla tavalla kuin paikanpäällä ja jos on yksin liikkeellä, niin voi totta tosiaan olla hiukan pallo hukassa!
Ihanko tämän kaupungin pitäisi olla koko maailmalle tuttu?! Siltä se vähän vaikuttaa, kun alkuperäisten turkulaisten asennetta taas katselee...
Aloittajalle: ei ole pitkä matka, n. 5 korttelia. Tervetuloa Turkuun! Ihan kiva paikka tämä on ja paljon nähtävää. Ja ainakin osalla meistä on sentään jotain käytöstapojakin. :)Ei luulla, että tuntee Turun vaan, että osaa käyttää Nettiä kun kerran tännekin osaa kirjoitella. Toivottavasti ainakin tämän ryöpytyksen jälkeen edes yrittää etsiä tietoja itse.
- palstalla
Netti on kirjoitti:
Ei luulla, että tuntee Turun vaan, että osaa käyttää Nettiä kun kerran tännekin osaa kirjoitella. Toivottavasti ainakin tämän ryöpytyksen jälkeen edes yrittää etsiä tietoja itse.
Tyypillistä umpiturkulaisuutta... jos ei osaa kylmiltään rautatieasemalta torille, niin pysykyöön pois?
Toinen on innoissaan tulossa viettämään aikaa hienoon Turkuun, niin heti aletaan vittuilemaan...
Ihme sakkia... Ei ole Turun maine syntyny ihan tyhjästä... - matkaaja...
palstalla kirjoitti:
Tyypillistä umpiturkulaisuutta... jos ei osaa kylmiltään rautatieasemalta torille, niin pysykyöön pois?
Toinen on innoissaan tulossa viettämään aikaa hienoon Turkuun, niin heti aletaan vittuilemaan...
Ihme sakkia... Ei ole Turun maine syntyny ihan tyhjästä...Ei tarvitse olla turkulainen vastatakseen idioottimaiseen provoon!!!Turku on sen verran pieni pitäjä,ettei siellä nyt eksymään pääse.......
- vaihtanut
matkaaja... kirjoitti:
Ei tarvitse olla turkulainen vastatakseen idioottimaiseen provoon!!!Turku on sen verran pieni pitäjä,ettei siellä nyt eksymään pääse.......
junaa Turussa ja halua käydä keskikaupungilla,ei viitsis hirveesti raahata laukkua ,meneekö mikään bussi asemalta keskustaan.ei asemalla ole mitään infoo yleisesti luettavana,tai sit en huomannu,jos bussi kulkee ,mistä???mikä numero??
- Tepsin Vaniliini
vaihtanut kirjoitti:
junaa Turussa ja halua käydä keskikaupungilla,ei viitsis hirveesti raahata laukkua ,meneekö mikään bussi asemalta keskustaan.ei asemalla ole mitään infoo yleisesti luettavana,tai sit en huomannu,jos bussi kulkee ,mistä???mikä numero??
Turku ei ole junanvaihto asema! Eli et ole voinut Turussa vaihtaa junaa. Tampere on Suomessa se junanvaihto asema.
Turun rautatieasema on keskustassa, joten mitään bussia siitä keskustaan ei tarvita.
Miksi ihmiset provoaa juuri Turun sivuilla ja jääkiekossa suomi24ssä juuri Tepsin sivulla? - rautatie asema
Tepsin Vaniliini kirjoitti:
Turku ei ole junanvaihto asema! Eli et ole voinut Turussa vaihtaa junaa. Tampere on Suomessa se junanvaihto asema.
Turun rautatieasema on keskustassa, joten mitään bussia siitä keskustaan ei tarvita.
Miksi ihmiset provoaa juuri Turun sivuilla ja jääkiekossa suomi24ssä juuri Tepsin sivulla?keskustassa. Turussa ei
- on keskustassa!
rautatie asema kirjoitti:
keskustassa. Turussa ei
Kyllä Turun rautatieasema on keskustassa. Kauppoja ja ravintoloita on ihan kulmilla ja siitä jatkuu värikkään kadun vilske eteenpäin.
Mutta ei todellakaan Turun asema ole mikään vaihto-asema! Joten tuolla edempänä jotkut oikeasti provoilevat. Vai meneekö joku oikeasti esim Tampereelta Helsinkiin junalla Turun kautta!?! - S-Bahn
on keskustassa! kirjoitti:
Kyllä Turun rautatieasema on keskustassa. Kauppoja ja ravintoloita on ihan kulmilla ja siitä jatkuu värikkään kadun vilske eteenpäin.
Mutta ei todellakaan Turun asema ole mikään vaihto-asema! Joten tuolla edempänä jotkut oikeasti provoilevat. Vai meneekö joku oikeasti esim Tampereelta Helsinkiin junalla Turun kautta!?!Pasila/Huopalahti/Helsinki, Tampere, Kouvola, Karjaa, Seinäjoki (Vaasaan)...se käpykylä, josta menee juna Savonlinnaan Joensuun radalta
Turku on pussinperä, syrjässä.
Turun rautatieasema on sivussa Turun keskustasta. Helsingin päärautatieasemalta pääsee eteenpäin metrolla, raitiovaunuilla, busseilla, lähijunilla... Turun asemalta kävellään Turuntorille kilometri. Onko siellä edes pankkiautomaattia tai valuutanvaihtoa (FOREX)? - ...
S-Bahn kirjoitti:
Pasila/Huopalahti/Helsinki, Tampere, Kouvola, Karjaa, Seinäjoki (Vaasaan)...se käpykylä, josta menee juna Savonlinnaan Joensuun radalta
Turku on pussinperä, syrjässä.
Turun rautatieasema on sivussa Turun keskustasta. Helsingin päärautatieasemalta pääsee eteenpäin metrolla, raitiovaunuilla, busseilla, lähijunilla... Turun asemalta kävellään Turuntorille kilometri. Onko siellä edes pankkiautomaattia tai valuutanvaihtoa (FOREX)?Turku on Suomen portti Eurooppaan, valuutan saa vaihdettua ja junaakin Turussa vaihtava mm. salolaiset ja mennessään Tampereelle ja toijalaradan asukkaat mennessään Helsinkiin.
Ja kuten pulusen lolalle on kyllä kerrottu, niin "Turuntoria" ei ole olemassakaan, ei ainakaan Turussa.
- toimintaa se vaatii
http://opaskartta.turku.fi/ tosta klikkaamalla (zoomaat) keskelle Turkua, löytyy rautatieasema ja tori. Börssin löydät, kun torin yli kävelet.
Ymmärrän, että kun ihminen löytää internetistä tämän keskustelupalstan ja vielä Turun sivulle, hän osaa nettiä käyttää. Osaa myös kartat ja välimatkat hakea.
Tämä ketju on jälleen turkukateellisen ihmisen aikaansaamaa sepustusta, ei minua haittaa.
Olen Suomen junteimmasta kaupungista päättänyt kerran Turkuun muuttaa, ja päätökseni toteuttanut. Olen turkulaisuudestani ikionnellinen.
Kaikille turkuvalittelijoille tiedoksi:
muuttakaa sinne, missä tiedätte olevanne onnellisia!
Helpottakaa elämäänne - kiitos. - Frej
Aika ihme että aletaan heti kirota kun ihminen kysyy aika tavallisen kysymyksen? Onko kukaan täällä itse koskaan mennyt kaupunkiin jossa ei itse ole aikaisemmin ollut? Oli kaupunki minkälainen tahansa niin uudelle ihmiselle voi olla vaikee hahmottaa pituuksia tai miten mennä minnekin. Esim. Pietarissa korttelit ovat noin 1km pituisia, Turussa ehkä 200m. Vähän eroa jos on "parin korttelin päästä".
Miten tahansa, reitti on helppo. Kun tulet ulos rautatieasemalta, edessäsi on pieni puisto. Kävele ylöspäin sitä katua joka on sen vasemmalla puolella (Humalistonkatu). 3 korttelin jälkeen vasemmallesi avautuu kävelykatu (yliopistonkatu), jossa näkyy m.m. Anttila pian vasemmalla. Tämän kävelykadunkadun Humalistonkadun päässä on pieni ajotie Anttilan parkkihalliin, joten älä anna sen hämätä.
Kävele kävelykatua toiseen päähän, torille. Torin oikealla laidalla näkyy Hamburger Börs, joten känny oikealle ja kävele torin päähän (tässä on sellainen risteys että jalkakävelijöille tulee vihreää valoa kerralla kaikkiin suuntiin), tien yli, ja vasemmalle. Voit tosin oikaista viistosti torin yli ja mennä tien yli noin vaan, mutta jos vedät laukkua voi ihan torin kivetyksen takia olla mukavampi olla tekemättä näin.
Reitti on sitten siinä noin 1,5 km; itse en ole koskaan ottanut bussia torilta juna-asemalle. Jos otat niin kaikki bussilinjat kokoontuvat torille, kysy vaikka bussikuskilta että onko se torille päin menossa.- ap
Kiitokset kaikille vastaajille! Olen tutkinut netistä karttoja, mutta matkan pituudesta en tarkkaa selvyyttä saanut. Olen pienestä kaakkoissuomen kyläpahasesta, jossa ei ole ikävä kyllä kuin yksi kylätie, joten Turku on minulle iso kaupunki, jossa en myöskään ole ennen käynyt. Vaikkakin olen matkustellut monissa maissa, kotimaa on länsipuoleltaan jäänyt väliin. Loppuviikosta toteutan sen haaveen ja nautin kauniista kaupungistanne. Toivottavasti säät suosii, ettei vesisateessa tarvihe talsia.
Nyt voitte lopettaa tähän viestiketjuun kirjoittamisen, yritän pärjätä saamillani tiedoilla. Hyviä elokuun kuutamoiltoja kaikille ! - -JJ-
ap kirjoitti:
Kiitokset kaikille vastaajille! Olen tutkinut netistä karttoja, mutta matkan pituudesta en tarkkaa selvyyttä saanut. Olen pienestä kaakkoissuomen kyläpahasesta, jossa ei ole ikävä kyllä kuin yksi kylätie, joten Turku on minulle iso kaupunki, jossa en myöskään ole ennen käynyt. Vaikkakin olen matkustellut monissa maissa, kotimaa on länsipuoleltaan jäänyt väliin. Loppuviikosta toteutan sen haaveen ja nautin kauniista kaupungistanne. Toivottavasti säät suosii, ettei vesisateessa tarvihe talsia.
Nyt voitte lopettaa tähän viestiketjuun kirjoittamisen, yritän pärjätä saamillani tiedoilla. Hyviä elokuun kuutamoiltoja kaikille !Ole hyvä vaan ja tervetuloa. Älä välitä näistä ihme kitisijöistä, suurin osa turkulaisista(kin) on ihan tavallisia ja mukavia ihmisiä.
- nähnyt niin monet
On mielestäni aika selvää, että jatkuva provoilu palstalla, pilasi tämänkin ilmeisesti ihan tositarkoituksella kirjoitetun viestiketjun. En ihmettele, että eräs kirjoittaja epäili jonkun "Turkukateellisen" tehneen ivallisen aloituksen, jonka taka-ajatuksena olisi vittuilla Turun koosta.
Pitää vain ihmetellä, miksi näitä provoja on ollut niin usein ja paljon. Ja mikä ajaa jonkun ihmisen jatkamaan vuodesta toiseen jonkun kaupungin parjaamista. Olisi kiva saada palstalle positiivisempi asenne, ilman jatkuvaa terroria.- kysyn vaan?
En osannu mitenkään ottaa tuota avausta provona tai vittuiluna. Mielestäni sillä on päässä vikaa joka pitää avausta provona.
- Frej
kysyn vaan? kirjoitti:
En osannu mitenkään ottaa tuota avausta provona tai vittuiluna. Mielestäni sillä on päässä vikaa joka pitää avausta provona.
Onkohan enemmän niin että ensimmäinen vastaaja oli se provo...?
- Sieltä löytyy
www.turkutouring.fi
- jokivarressa
Ihmiset unohtivat toisen osan kysymyksestäsi jäädessään kinastelemaan ja vinoilemaan, niin tyypillistä turkulaisuutta.. :)
Mene jokilaivoille, eli Aurakatua pitkin joen yli, sieltä löytyy mm. Cindy, Svarte Rudolf, Papa Joe, Donna, Lulu ja Katariina. Nuoremmat Donnalla ja Papa Joella, vanhempia Cindyllä ja Svartella. Nähtävyyksistä en osaa oikein sanoa, riippuu siitä mitä hakee, mutta mm. Turun linna, Forum Marinum, Suomen Joutsen, Kakolan kierros..
Tervetuloa Turkuun, tämä on hieno kesäkaupunki!- terassilla...
... saattaa olla osasyy eksymisiin?
- jätevettä!
terassilla... kirjoitti:
... saattaa olla osasyy eksymisiin?
Helsinkiläiset meuhkaa kuinka ihanaa on kun saa mennä suoraan rautatieasemalta maan alaisiin tunneleihin. Miksi pitäisi välttämättä päästä kävelemään syvälle maana alle? Onko sellainen tarve jo juurtunut hesalaisten geeneihin?
Nyt on selvinnyt, että pääkaupungin linja-autoaseman maanalaisissa tiloissa vuotaa lattioille viemärivettä. Ihanaa sikaflunssan aikoihin? Tervemenoa hesalaiset maan alle viemärihinne! - Kamppi - Kampen
jätevettä! kirjoitti:
Helsinkiläiset meuhkaa kuinka ihanaa on kun saa mennä suoraan rautatieasemalta maan alaisiin tunneleihin. Miksi pitäisi välttämättä päästä kävelemään syvälle maana alle? Onko sellainen tarve jo juurtunut hesalaisten geeneihin?
Nyt on selvinnyt, että pääkaupungin linja-autoaseman maanalaisissa tiloissa vuotaa lattioille viemärivettä. Ihanaa sikaflunssan aikoihin? Tervemenoa hesalaiset maan alle viemärihinne!Stadin jalankulkukäytävät eivät ole "syvällä maan alla". Viemärivettä Kampin linja-autoaseman lattioilla? Enpä usko.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185141Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802- 352651
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302438Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭221710- 1181637
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101580Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231314Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101188- 961187