Känniföri

Förikänni

Kuljettaja on yksi tunnollisimmista työntekijöistä, kertoi toimitusjohtaja förin kapteenista, joka oli puhaltanut alkometriin 3.4 promillen lukemat. Millaisia ovat sitten muut kapteenit, kun tunnollisin on tätä luokkaa?

48

3864

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TJ

      Se, mitä TS kirjoitti sanomisestani, ei kuitenkaan ole sanomaani. Sanoin näin: "työntekijä on tähän saakka toiminut moitteetta ja ollut yksi tunnollisemmista duunareista". Näin ei olisi saanut tapahtua, tapahtunutta en puolustele millään tavoin. Ko. työntekijä ei ole koskaan 15kk:n aikana minkä hän on yhtiössämme työskennellyt, myöhästynyt minuuttiakaan, tehnyt mielellään ylitöitä jne. eli tosiaankin tähän (15.8.09) saakka ollut tunnolinen duunari.


      Teemu Knuutila
      West Coast Seaservice Oy Ltd

      • onko hälle

        tapahtunut jotain erikoista,en tarkoita että puolustan humalatilaa,mutta ihmiselle voi sattua jotain mikä vie arvostelukyvyn..


      • nautiskelevat
        onko hälle kirjoitti:

        tapahtunut jotain erikoista,en tarkoita että puolustan humalatilaa,mutta ihmiselle voi sattua jotain mikä vie arvostelukyvyn..

        toisen mokasta.


      • Mikä puolustus se on

        Kaveri ei ole 15 kk:n aikana myöhästynyt minuuttiakaan eikä tehnyt mielellään ylitöitä, hän on ollut tunnolinen duunari :)

        Mielenkiintoinen kommentti Teemu Knuutilalta.


      • luetun
        Mikä puolustus se on kirjoitti:

        Kaveri ei ole 15 kk:n aikana myöhästynyt minuuttiakaan eikä tehnyt mielellään ylitöitä, hän on ollut tunnolinen duunari :)

        Mielenkiintoinen kommentti Teemu Knuutilalta.

        ymmärtämisessä jotakin vikaa kenties ???;))


      • ....minuuttiakaan?

        Oletko ollut 15 kk laiturilla tarkistamassa että kärähtänyt ei ole koskaan minuuttiakaan myöhästynyt? Eiköhän sanomasi ole vain firmasi maineen kiillotusta ja pelkoa että sopimusrikkomuksen takia menetätte förin liikennöintisopimuksen.

        Aiemminkin on ollut "epäasiallista" toimintaa förillä, vai kuuluuko förikuskin luukuttaa poppikonetta hytissä, hytti täynnä "kavereita"?


      • ei
        ....minuuttiakaan? kirjoitti:

        Oletko ollut 15 kk laiturilla tarkistamassa että kärähtänyt ei ole koskaan minuuttiakaan myöhästynyt? Eiköhän sanomasi ole vain firmasi maineen kiillotusta ja pelkoa että sopimusrikkomuksen takia menetätte förin liikennöintisopimuksen.

        Aiemminkin on ollut "epäasiallista" toimintaa förillä, vai kuuluuko förikuskin luukuttaa poppikonetta hytissä, hytti täynnä "kavereita"?

        kuitenkaan ole sopimusrikkomus !!!


      • Kaupunkilainen

        Taisi taas sattua samalle firmalle pikku kömmähdys Raumalla. Miten tämän förin liikennöintiä hoitavan yrityksen työntekijät jäävät lähes viikottain kiinni känniajeluistaan?

        Onko kyseisellä yrityksellä yhtään selvää työntekijää töissä? Onko työsopimuksessa luvattu ilmaiset viinat työaikana?


    • Förin päivittäinen

      Käytän Föriä päivittäin päästäkseni joen yli. Ei todellakaan ole ihan sama, kuka siellä kopissa istuu.

      3,4 promillea firman yhdellä tunnollisimmista työntekijöistä ei turvalliselta kuulosta!
      Miten Turun kaupungille veronsa maksava asukas voi tilanteeseen vaikuttaa?

      Mitähän se sana "tunnollinen" kaverin pomolle mahtaa tarkoittaa, sekin kiinnostaa.

      • kokkareita!

        Turun päättäjät ovat sopineet "säästösyistä", että perinteisesti kaupungin ylläpitämän förin kuljettaminen siirretään halvimman tarjouksen tehneelle yksityiselle firmalle.

        Kunnan perinteisten hommien yksityistämistä ajaa kiivaimmin juuri Kokoomus, joka sai äänivyöryn viime vaaleissakin? Jos ja kun haluat jatkaa samalla linjalla, äänestä edelleen kokkareita tai muita äärioikeistolaisia - mutta ota vastaan myös nöyrästi seuraamukset!


      • viimeksi
        kokkareita! kirjoitti:

        Turun päättäjät ovat sopineet "säästösyistä", että perinteisesti kaupungin ylläpitämän förin kuljettaminen siirretään halvimman tarjouksen tehneelle yksityiselle firmalle.

        Kunnan perinteisten hommien yksityistämistä ajaa kiivaimmin juuri Kokoomus, joka sai äänivyöryn viime vaaleissakin? Jos ja kun haluat jatkaa samalla linjalla, äänestä edelleen kokkareita tai muita äärioikeistolaisia - mutta ota vastaan myös nöyrästi seuraamukset!

        "vallassa" ollessaan teki niin paskaa tälle maalle, että ei sitten millään kiitos.
        Suurimmat töpeksijät taitaa löytyä sieltä "punaisesta" leiristä !


      • poitsulle
        viimeksi kirjoitti:

        "vallassa" ollessaan teki niin paskaa tälle maalle, että ei sitten millään kiitos.
        Suurimmat töpeksijät taitaa löytyä sieltä "punaisesta" leiristä !

        Kokoomus on ollut koko ajan alkuunpanijana näissä "uudistuksissa".

        Niin vielä tänäänkin. On turha odottaa merkittäviä uudistuksia vaalirahoilla kokkarointiin, kuin myös verotuksen tasapuolistamiseen! Myös pääomaverotuksen puolella on paraikaa valmisteilla "Suomesta veroparatiisi"-laki, jolla viimesetkin pääomia koskevat verot saadaan poistettua (sSijoitusrahastojen verovapauslaki).

        Kokoomuksen ansiosta pääomapiireiltä verot on muutoin jo poistettu käytännöllisesti katsoen kokonaan. Eläkeläisten, muiden vähävaraisten ja työttömien verotus on puolestaan koko ajan ollut huimassa nousussa.

        Tätä politiikkaa siis henkeen ja vereen kannatat?


      • rauni jorma nainen
        kokkareita! kirjoitti:

        Turun päättäjät ovat sopineet "säästösyistä", että perinteisesti kaupungin ylläpitämän förin kuljettaminen siirretään halvimman tarjouksen tehneelle yksityiselle firmalle.

        Kunnan perinteisten hommien yksityistämistä ajaa kiivaimmin juuri Kokoomus, joka sai äänivyöryn viime vaaleissakin? Jos ja kun haluat jatkaa samalla linjalla, äänestä edelleen kokkareita tai muita äärioikeistolaisia - mutta ota vastaan myös nöyrästi seuraamukset!

        Kyllä kaupungin velvollisuus on hoitaa ainoastaan sosiaaliset palvelut, jonkun ojan ylittäminen voidaan ihan hyvin ulkoistaa jotta rahaa jäisi tärkeitä tarpeita varten enemmän.


      • tilaakin
        rauni jorma nainen kirjoitti:

        Kyllä kaupungin velvollisuus on hoitaa ainoastaan sosiaaliset palvelut, jonkun ojan ylittäminen voidaan ihan hyvin ulkoistaa jotta rahaa jäisi tärkeitä tarpeita varten enemmän.

        Ajetaan vain humalaisen linja-autokuskin koulukyyreissä!


    • HotShotDriver

      Suomalaisella ja turkulaisella sisulla sitä ei ihan pikkusyistä pois töistä jäädä, kuten vaikkapa mammanpoika-svedupetterit jotka on puolet ajasta sairaslomalla, mamuista nyt sitten puhumattakaan.

      Ja mitäs sitä suotta pois jäämäänkään, kun hommakin hoituu ihan mallikkaasti, mitä nyt vähän kolisi parikertaa laituriin tultaessa pikkuriikkisen liian lujaa. Onhan föri kumminkin yksi Turun nähtävyyksistä ja kivahan sillä on joki ylittää, itsekkin viimekesänä ton minuutin meri tai siis jokireissun tein.

      Olisihan se sääli, jos förikuski noin vain pikkusyistä jäisi pois ja asiakkaat ja turistit joutuisivat pettymään förin maatessa kylmillään ja paikallaan toispuol jokke.

      -Täydet pisteet förikuskille. Ehdotan vuoden turkulaiseksi äänestyksessä.

      • laskutaituri

        Förin ulkoistaminen oli surullinen episodi. Kustannukset kasvoivat huomattavasti, koska föristä vastanneet kaupungin työntekijät siirtyivät satamaan. Turun työllistämispolitiikka on poissa raiteiltaan ihan yhtä paljon kuin förikin.


      • jätkiä
        laskutaituri kirjoitti:

        Förin ulkoistaminen oli surullinen episodi. Kustannukset kasvoivat huomattavasti, koska föristä vastanneet kaupungin työntekijät siirtyivät satamaan. Turun työllistämispolitiikka on poissa raiteiltaan ihan yhtä paljon kuin förikin.

        entiset förikuskit olivatkin, satama vain vuokrasi kuskit kaupungille.
        yli 50% halvemmat kulut nykyään. Ihan on julkista tietoa.


      • asiassa
        jätkiä kirjoitti:

        entiset förikuskit olivatkin, satama vain vuokrasi kuskit kaupungille.
        yli 50% halvemmat kulut nykyään. Ihan on julkista tietoa.

        satama hoiti koko föriä. Kaupunki omisti sen. Satama ainoastaan laskutti palveluksistaan kaupunkia mutta siinä määrin, että kallein yksityinen tarjouskin olisi tullut halvemmaksi...
        Yksityistämisen jälkeenkin satama vielä huolsi lauttaa tovin, kunnes sen kalleus huomattiin jossakin. Nykyään kaupungin huoltoauto käy paikalla sataman auton sijaan.


      • 2perämies
        jätkiä kirjoitti:

        entiset förikuskit olivatkin, satama vain vuokrasi kuskit kaupungille.
        yli 50% halvemmat kulut nykyään. Ihan on julkista tietoa.

        Olen tankkereilla ja rahtilaivoilla seilannut ja kyllä noita kippareita on kännissä ollut ja tulee olemaan.Kun käry käy on lehdissä uutinen ja kippari saa kenkää.Ei niistä suurta kohua ole tullut vaikka vaaratilanteet ihan toista luokkaa kuin förillä.Joten elämä jatkuu ja möliskää vähän jostain todellisista ihmiskuntaa vaarantavista asioista!!!!Niitäkin kuulkaa löytyy!!!!!!!!


      • ole tosiaankaan

    • ovat.Kaikki

      kaikki.Ja pitääkin olla juoppo.Eiks vaan.Mulla kävi eilen sellanen juttu kun tulin päivällä tosta lähibaarista.Helkuta sentään.Olin juonut itseni känniläisen tilaan ja piti lähtee muijan kanssa automarkettiin illlalla hakeen ruokaa.No nih,...eikun sain kovat huudot niskaani ja jonkun tovin kuluttua löysinkin itseni LÄHIKAUPASTA kuset pöksyissä.hahhahhahhaa,...hahhahahhhhaaaaa...

      • heräsit

        kengät jalassa ja paskat housuissa. Kyllä naurattaa.


      • nää jutut..
        heräsit kirjoitti:

        kengät jalassa ja paskat housuissa. Kyllä naurattaa.

        ...poukkoilee nää jutut minne sattuu niin kuin se teidän förinnekin....???


      • poukkoile!
        nää jutut.. kirjoitti:

        ...poukkoilee nää jutut minne sattuu niin kuin se teidän förinnekin....???

        Hesalaiset luulee, että föri voisi nautiskelleen kuskin toimesta eksyä vaikka Halisten padon yläpuolelle!

        Kerrtottakoon tässä, että Tuomiokirkkosillan yläpuolella Aurajoki on niin matala, että föri juuttuu takuuvarmasti pohjamutiin ennen Halisten patoa.

        Ei siis syytä huoleen stadilaiset! Reippaasti kyytiin vaan... ennen pitkää olette toispuol jokke. Tulik yllärinä?


      • föri kuski
        poukkoile! kirjoitti:

        Hesalaiset luulee, että föri voisi nautiskelleen kuskin toimesta eksyä vaikka Halisten padon yläpuolelle!

        Kerrtottakoon tässä, että Tuomiokirkkosillan yläpuolella Aurajoki on niin matala, että föri juuttuu takuuvarmasti pohjamutiin ennen Halisten patoa.

        Ei siis syytä huoleen stadilaiset! Reippaasti kyytiin vaan... ennen pitkää olette toispuol jokke. Tulik yllärinä?

        yle.fi kertoo seuraavaa:



        Lauantaina humalassa kaupunkilautta Föriä ajanut kuljettaja ohjataan hoitoon. Lautan toimintaa hoitavan yrityksen West Coast Seaservicen toimitusjohtaja Teemu Knuutila kertoo, että hän haluaa suhtautua kuljettajan virheeseen ymmärtäväisesti.

        Kyseessä on perheellinen henkilö, joka tätä ennen on hoitanut työnsä moitteettomasti. Yhtiö ei ryhdy testaamaan kuljettajia jatkossa pistokokein, vaan lähettää heille sisäisen tiedotteen. Siinä muistutetaan ehdottomasta nollatoleranssista.

        West Coast Seaservice on keskustellut asiasta myös asiakkaansa eli Turun kaupungin kanssa. Knuutila painottaa, että kyseessä ei ole sopimusrikkomus.

        Yritys hoitaa Förin liikennöinnin vuoteen 2011 loppuun saakka. Turun poliisi poisti Förin kuljettajan lauantai-iltana työpaikaltaan, sillä tämä oli yli kolmen promillen humalassa.

        Kaupunki pitää neuvottelun liikennöintiyhtiön kanssa

        Turun kaupungin vastaava rakennuttaja Nina Vartiainen kertoo, että kaupunki suhtautuu tapaukseen vakavasti. Yhtiö joutuu maksamaan kaupungille sopimussakon liikennenöintikatkoksen vuoksi.

        Sakko on korkeintaan muutama sata euroa. Lisäksi Vartiainen kutsuu yhtiön edustajan erilliseen neuvotteluun tapauksen vuoksi. Jo tiistaina toimitusjohtaja Knuutila ja kaupungin edustaja Vartiainen ovat keskustelleet asiasta puhelimessa.

        Förin liikennöinti on ollut West Coast Seaservicen hallussa viime kesästä lähtien. Vartiainen kertoo, että sakkoa on annettu muutaman kerran liikennöintikatkoksen vuoksi.

        - Kerran ainakin oli kyse siitä, että förikuski oli nukkunut pommiin.

        YLE Turku

        Kommentti sivulla:

        Sillä lailla.
        Tiedähäntä onko oikea toimenpide, aika näyttää. Silti uskomaton teko työnantaja puolelta, moni firma olisi kyselemättä heittänyt kuskin kadulle, sinne muiden työttömien jonoon. Toivottavasti firman päätös on harkittu, eikä liity "julkisuus" kuvan kiillotukseen, vaan on todellinen.


        No huh huh, järjen mukaan olis kyllä lopputili ollut vähintä mitä kiitokseksi olisi pitänyt antaa, vaan ei. Yksityinen päätti toisin !!! Uskomatonta !!!
        Perkele ! Järki älä jätä ....


      • koalls
        föri kuski kirjoitti:

        yle.fi kertoo seuraavaa:



        Lauantaina humalassa kaupunkilautta Föriä ajanut kuljettaja ohjataan hoitoon. Lautan toimintaa hoitavan yrityksen West Coast Seaservicen toimitusjohtaja Teemu Knuutila kertoo, että hän haluaa suhtautua kuljettajan virheeseen ymmärtäväisesti.

        Kyseessä on perheellinen henkilö, joka tätä ennen on hoitanut työnsä moitteettomasti. Yhtiö ei ryhdy testaamaan kuljettajia jatkossa pistokokein, vaan lähettää heille sisäisen tiedotteen. Siinä muistutetaan ehdottomasta nollatoleranssista.

        West Coast Seaservice on keskustellut asiasta myös asiakkaansa eli Turun kaupungin kanssa. Knuutila painottaa, että kyseessä ei ole sopimusrikkomus.

        Yritys hoitaa Förin liikennöinnin vuoteen 2011 loppuun saakka. Turun poliisi poisti Förin kuljettajan lauantai-iltana työpaikaltaan, sillä tämä oli yli kolmen promillen humalassa.

        Kaupunki pitää neuvottelun liikennöintiyhtiön kanssa

        Turun kaupungin vastaava rakennuttaja Nina Vartiainen kertoo, että kaupunki suhtautuu tapaukseen vakavasti. Yhtiö joutuu maksamaan kaupungille sopimussakon liikennenöintikatkoksen vuoksi.

        Sakko on korkeintaan muutama sata euroa. Lisäksi Vartiainen kutsuu yhtiön edustajan erilliseen neuvotteluun tapauksen vuoksi. Jo tiistaina toimitusjohtaja Knuutila ja kaupungin edustaja Vartiainen ovat keskustelleet asiasta puhelimessa.

        Förin liikennöinti on ollut West Coast Seaservicen hallussa viime kesästä lähtien. Vartiainen kertoo, että sakkoa on annettu muutaman kerran liikennöintikatkoksen vuoksi.

        - Kerran ainakin oli kyse siitä, että förikuski oli nukkunut pommiin.

        YLE Turku

        Kommentti sivulla:

        Sillä lailla.
        Tiedähäntä onko oikea toimenpide, aika näyttää. Silti uskomaton teko työnantaja puolelta, moni firma olisi kyselemättä heittänyt kuskin kadulle, sinne muiden työttömien jonoon. Toivottavasti firman päätös on harkittu, eikä liity "julkisuus" kuvan kiillotukseen, vaan on todellinen.


        No huh huh, järjen mukaan olis kyllä lopputili ollut vähintä mitä kiitokseksi olisi pitänyt antaa, vaan ei. Yksityinen päätti toisin !!! Uskomatonta !!!
        Perkele ! Järki älä jätä ....

        Miten ihmeessä työnantaja voi suhtautua ymmärtäväisesti yli 3 promillen humalassa ajavaan kaupunkilautan kuskiin? Knuutilan mukaan kännissä ajelu oli kuljettajan VIRHE, siis ilmeisesti vähän sama kuin nukkuisi pommiin.

        Kuinka pitkän ajan kuski oli ajanut lauttaa ennen kiinni jäämistä? Eikö vuoronvaihdossa edellinen kuski huomannut humalaista olemusta vai oliko kuski hytissä pitkin päivää naukkaillut?

        WCSS:n nettisivut eivät oikein vakuuta, ja mistä lähtien suomalainen on kirjoitettu isolla s:llä...?

        http://www.wcss.fi/


      • meitä kaikkia
        koalls kirjoitti:

        Miten ihmeessä työnantaja voi suhtautua ymmärtäväisesti yli 3 promillen humalassa ajavaan kaupunkilautan kuskiin? Knuutilan mukaan kännissä ajelu oli kuljettajan VIRHE, siis ilmeisesti vähän sama kuin nukkuisi pommiin.

        Kuinka pitkän ajan kuski oli ajanut lauttaa ennen kiinni jäämistä? Eikö vuoronvaihdossa edellinen kuski huomannut humalaista olemusta vai oliko kuski hytissä pitkin päivää naukkaillut?

        WCSS:n nettisivut eivät oikein vakuuta, ja mistä lähtien suomalainen on kirjoitettu isolla s:llä...?

        http://www.wcss.fi/

        on(merivesi) on opettanut...?


      • meitä kaikkia kirjoitti:

        on(merivesi) on opettanut...?

        onko osakeyhtiö tehnyt vieheen palkatessaan "nuhteettoman" taustan omaavan työntekijän duuniin ?
        Taitaa olla niin, ettei suomalaisia kannata palkata ollenkaan, muslimithan eivät uskonsa mukaan voi ryypätä ollenkaan..
        Vinkiksi vaan...


      • www.....
        koalls kirjoitti:

        Miten ihmeessä työnantaja voi suhtautua ymmärtäväisesti yli 3 promillen humalassa ajavaan kaupunkilautan kuskiin? Knuutilan mukaan kännissä ajelu oli kuljettajan VIRHE, siis ilmeisesti vähän sama kuin nukkuisi pommiin.

        Kuinka pitkän ajan kuski oli ajanut lauttaa ennen kiinni jäämistä? Eikö vuoronvaihdossa edellinen kuski huomannut humalaista olemusta vai oliko kuski hytissä pitkin päivää naukkaillut?

        WCSS:n nettisivut eivät oikein vakuuta, ja mistä lähtien suomalainen on kirjoitettu isolla s:llä...?

        http://www.wcss.fi/

        www.raumansaaristokuljetus.fi


      • no jo vain
        koalls kirjoitti:

        Miten ihmeessä työnantaja voi suhtautua ymmärtäväisesti yli 3 promillen humalassa ajavaan kaupunkilautan kuskiin? Knuutilan mukaan kännissä ajelu oli kuljettajan VIRHE, siis ilmeisesti vähän sama kuin nukkuisi pommiin.

        Kuinka pitkän ajan kuski oli ajanut lauttaa ennen kiinni jäämistä? Eikö vuoronvaihdossa edellinen kuski huomannut humalaista olemusta vai oliko kuski hytissä pitkin päivää naukkaillut?

        WCSS:n nettisivut eivät oikein vakuuta, ja mistä lähtien suomalainen on kirjoitettu isolla s:llä...?

        http://www.wcss.fi/

        ei niin pieni yhtiö näköjään...
        www.wcss.fi
        www.raumansaaristokuljetus.fi
        www.poroholma.fi
        www.ytj.fi
        WCSS
        WCW
        WCG
        RSK
        ......
        Taitavat tietää lainsäädännön ???


      • se siitä..............
        koalls kirjoitti:

        Miten ihmeessä työnantaja voi suhtautua ymmärtäväisesti yli 3 promillen humalassa ajavaan kaupunkilautan kuskiin? Knuutilan mukaan kännissä ajelu oli kuljettajan VIRHE, siis ilmeisesti vähän sama kuin nukkuisi pommiin.

        Kuinka pitkän ajan kuski oli ajanut lauttaa ennen kiinni jäämistä? Eikö vuoronvaihdossa edellinen kuski huomannut humalaista olemusta vai oliko kuski hytissä pitkin päivää naukkaillut?

        WCSS:n nettisivut eivät oikein vakuuta, ja mistä lähtien suomalainen on kirjoitettu isolla s:llä...?

        http://www.wcss.fi/

        Jospa Nuutila tietää, että ryyppykaveria ei jätetä.
        Sukulaispoikakin ehkä on..... ei toi ihan pelkkä esimies- työntekijäsuhde ole!


      • Tietäjä .
        kirjoitti:

        onko osakeyhtiö tehnyt vieheen palkatessaan "nuhteettoman" taustan omaavan työntekijän duuniin ?
        Taitaa olla niin, ettei suomalaisia kannata palkata ollenkaan, muslimithan eivät uskonsa mukaan voi ryypätä ollenkaan..
        Vinkiksi vaan...

        Kyllä muslimitkin ryyppäävät, mutta silloin he ovat huonoja muslimeja ja kenties pyytävät myöhemmin anteeksi.


    • henkilökunnalta

      voi aina kysyä: Oletko selvinpäin?.

      • kiinni..

        ..nyt on lossi laituris ja tää äijä juo wiinaa......


      • unhottuu?
        kiinni.. kirjoitti:

        ..nyt on lossi laituris ja tää äijä juo wiinaa......

        Laki suojaa työntekijää joka tapauksessa. Ei edes työnantajalla ole oikeutta antaa heti potkuja työntekijän erheen vuoksi. Ilmeisesti hoitoonohjaus yhdessä asianomaisen kanssa käydyn keskustelun kanssa on lainmukainen tapa aloittaa asian hoitaminen.

        Täällä annetut neuvot, tyyliin "ei ku nirri pois", eivät kuulu toimintatapoihin oikeusvaltiossa - jos Suomi nykyään sellaiseksi edes luetaan.


      • virhe?
        unhottuu? kirjoitti:

        Laki suojaa työntekijää joka tapauksessa. Ei edes työnantajalla ole oikeutta antaa heti potkuja työntekijän erheen vuoksi. Ilmeisesti hoitoonohjaus yhdessä asianomaisen kanssa käydyn keskustelun kanssa on lainmukainen tapa aloittaa asian hoitaminen.

        Täällä annetut neuvot, tyyliin "ei ku nirri pois", eivät kuulu toimintatapoihin oikeusvaltiossa - jos Suomi nykyään sellaiseksi edes luetaan.

        Luultavasti aloittajalle on sattunut pianovirhe. Hän puhunee kampiföristä?

        Olen nimittäin useammankin kerran tavannut kampiförillä selvästikin maistissa olleita kuljettajia. Ilmeisesti tästä syystä förin kulku usein on kangerrellutkin.

        Kuka toimittaisi nämä kuskit putkaan ennenkuin pahempia sattuu?


      • kelju_k_kanootti
        unhottuu? kirjoitti:

        Laki suojaa työntekijää joka tapauksessa. Ei edes työnantajalla ole oikeutta antaa heti potkuja työntekijän erheen vuoksi. Ilmeisesti hoitoonohjaus yhdessä asianomaisen kanssa käydyn keskustelun kanssa on lainmukainen tapa aloittaa asian hoitaminen.

        Täällä annetut neuvot, tyyliin "ei ku nirri pois", eivät kuulu toimintatapoihin oikeusvaltiossa - jos Suomi nykyään sellaiseksi edes luetaan.

        ei ole lailla määrätty, vaan on suositus pohjainen.
        Tässä tapauksessa potkut olisi täysin laillinen tapa toimia.


      • rangaistaan?
        kelju_k_kanootti kirjoitti:

        ei ole lailla määrätty, vaan on suositus pohjainen.
        Tässä tapauksessa potkut olisi täysin laillinen tapa toimia.

        Tositilanne. Kampiföriä veivaa humalikko, lapsia kyydissä. Minkä lain mukaan tällaista kuskia rangaistaan ja kuka kuskia valvoo?

        Jos maailma olisi pelkkiä teikäläisiä paskiksia, ei meillä olisi huolen häivää!?


      • kelju_k_kanootti
        rangaistaan? kirjoitti:

        Tositilanne. Kampiföriä veivaa humalikko, lapsia kyydissä. Minkä lain mukaan tällaista kuskia rangaistaan ja kuka kuskia valvoo?

        Jos maailma olisi pelkkiä teikäläisiä paskiksia, ei meillä olisi huolen häivää!?

        näkökohdat huomioon ottaen, irtisanominen olisi oikea rangaistus,
        mutta työnantaja ei kai ajatellut, tuota näkökulmaa ollenkaan!?.


      • hommista?
        kelju_k_kanootti kirjoitti:

        näkökohdat huomioon ottaen, irtisanominen olisi oikea rangaistus,
        mutta työnantaja ei kai ajatellut, tuota näkökulmaa ollenkaan!?.

        Irtisanoisitko siis humalikon kampiförin kuljettajan vai mainitun härvelin kettingin?


      • kelju_k_kanootti
        hommista? kirjoitti:

        Irtisanoisitko siis humalikon kampiförin kuljettajan vai mainitun härvelin kettingin?

        loppuisi työt.


      • tinatuoppi
        kelju_k_kanootti kirjoitti:

        loppuisi työt.

        ei ilmeisesti onnistunut, sillä ruissalolautalla juttelivat, että humalainen työntekijä olisi saanut lähtöpassit pariviikkoa sitten..!!
        ONNEKSI, muutoinkin hänen käytöksensä oli ala-arvoista !


      • työnhakija
        tinatuoppi kirjoitti:

        ei ilmeisesti onnistunut, sillä ruissalolautalla juttelivat, että humalainen työntekijä olisi saanut lähtöpassit pariviikkoa sitten..!!
        ONNEKSI, muutoinkin hänen käytöksensä oli ala-arvoista !

        "portsari" Matti Koli sai siis vihdoinkin mitä tilasi, juovuksissa tyyppi on ollu kyllä järkkärinäkin.
        Ihmettelinkin hoitoonohjausta, aina ollut juoppo mikä juoppo (lue, kaappijuoppo)


    • Tuhotyöntekijä

      tarkistaa yrittäjän taustat paremmin.

      • Pam pam

        Niin olis. Vieläkö sama pulju hoitaa föriä, parhaan kykynsä mukaan?


      • www.sdp.fi
        Pam pam kirjoitti:

        Niin olis. Vieläkö sama pulju hoitaa föriä, parhaan kykynsä mukaan?

        ei liiku föri ei, ei myöhästy, ei hajoa, ei ole liukas kansi ei.... jääsilta siinä mietittävää koko lautan tarpeellisuudesta...?


      • Toimitusjohtajalla
        www.sdp.fi kirjoitti:

        ei liiku föri ei, ei myöhästy, ei hajoa, ei ole liukas kansi ei.... jääsilta siinä mietittävää koko lautan tarpeellisuudesta...?

        on kovasti paljon liiketoimia, ilmankos siinä yksi föri ui ongelmissa. Kaupungin piti lopettaa yhteistyö WCS:n kanssa. Onko päätös pitänyt?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Rakastatko?

      Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3105
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

      1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2875
    3. Kosiako meinasit?

      Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2115
    4. Mietin että

      Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1575
    5. Oot ilkee paha noita

      Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

      Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1338
    7. Aaamu on täällä taas!

      Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Tajusin vaan...

      Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    9. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

      Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1270
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

      Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe