Ruotsissa, Tanskassa ja Islannissa suojaikäraja on 15 vuotta. Samoin Ranskassa, Puolassa, Romaniassa, Slovakiassa, ym... monissa muissa ns. sivistysmaissa.
Virossa, Latviassa, Liettuassa, Kreikassa, Unkarissa, Moldovassa, Serbiassa, Italiassa ja Saksassa suojaikäraja on 14 vuotta jne...
Japanissa vain 13! Samoin Espanjassa ja Koreassa jne...
Suomalaiselle on rikos olla seksuaalisessa kanssakäymisessä alle 16-vuotiaan kanssa, mutta ruotsalaiselle tai virolaiselle se on sallittua.
Saavatko siis ruotsalaiset, espanjalaiset, virolaiset, saksalaiset, japanilaiset ym.. Suomessakin olla laillisesti yhdynnässä alle 16-vuotiaiden kanssa?
Mutta Suomalaisia rangaistaan mikäli he ovat Virossa tai Ruotsissa 15-vuotiaan kanssa seksuaalisessa teossa?
Suojaikärajoista muissa maissa
7
2520
Vastaukset
- teekkari...
1. Tekijä.
2. Uhri.
Kumpi luulet kysyjänä olevasi? - Näin...
Todellakin, suojaikärajat vaihtelevat eri maissa. Ei tässä ole mitään kummallista; lainsäädäntö on monen asian suhteen erilainen riippuen siitä missä maassa ollaan.
"Saavatko siis ruotsalaiset, espanjalaiset, virolaiset, saksalaiset, japanilaiset ym.. Suomessakin olla laillisesti yhdynnässä alle 16-vuotiaiden kanssa?"
Eivät. Tekomaan laki ratkaisee tässä. Seksi alle 16-vuotiaan kanssa on Suomessa kielletty, vaikka se tekijän kotimaassa olisikin laillista.
"Mutta Suomalaisia rangaistaan mikäli he ovat Virossa tai Ruotsissa 15-vuotiaan kanssa seksuaalisessa teossa?"
Luultavasti ei. Suomen rikoslakia on muutettu joitakin vuosia sitten niin, että ulkomailla tehdystä lapsen seksuaalista hyväksikäyttöä sisältävästä rikoksesta, vaikka teko ei ole rangaistava tekopaikan lain mukaan, voidaan tuomita rangaistukseen Suomessa. Tuo on erittäin hyvä laki siksi, että saadaan kiikkiin nämä ällöt pervot jotka käyvät Thaimaassa naimassa 12-kesäisiä tyttöjä.
Kuvailemassasi tapauksessa syytettä ei todennäköisesti nostettaisi. Riippuu asianhaaroista (esim. jos seksistä on maksettu niin se on aina vakavampi asia).- Helmunt Schwein
Taitaa olla niin, että silloin kun seksistä on maksettu, niin kriteerit muuttuvat. Suojaikä on silloin 18 vuotta.
Jos taas myyjä on itse seksipalvelujen suhteen hyväksikäytetty, niin teko on aina ostajalle rangaistavaa, eikä mitään suojaikärajoja ole. - seksipalveluita?
Helmunt Schwein kirjoitti:
Taitaa olla niin, että silloin kun seksistä on maksettu, niin kriteerit muuttuvat. Suojaikä on silloin 18 vuotta.
Jos taas myyjä on itse seksipalvelujen suhteen hyväksikäytetty, niin teko on aina ostajalle rangaistavaa, eikä mitään suojaikärajoja ole.Mitäs siinä tapauksessa että alaikäinen ostaa aikuiselta naiselta (prostituoidulta) seksuaalipalveluita?
Eli siis alaikäinen on se joka maksaa seksistä?
Onko seksin osto sallittu 16-18 vuotiaalle?
Entä jos seksin ostaja onkin alle 16 vuotias?
Saako prostituoitu silloin syytteen lapsen seks.hyväksikäytöstä? - thaimaassa
Although Thailand's age of consent is usually said to be 15, the laws can be interpreted to allow prosecution for sex with someone under 18.
- tiedän
seksipalveluita? kirjoitti:
Mitäs siinä tapauksessa että alaikäinen ostaa aikuiselta naiselta (prostituoidulta) seksuaalipalveluita?
Eli siis alaikäinen on se joka maksaa seksistä?
Onko seksin osto sallittu 16-18 vuotiaalle?
Entä jos seksin ostaja onkin alle 16 vuotias?
Saako prostituoitu silloin syytteen lapsen seks.hyväksikäytöstä?- Mitäs siinä tapauksessa että alaikäinen ostaa aikuiselta naiselta (prostituoidulta) seksuaalipalveluita? Eli siis alaikäinen on se joka maksaa seksistä?
Ei rikosta, jos alaikäinen on 16/17 tai tietyissä muissa tilanteissa..
- Onko seksin osto sallittu 16-18 vuotiaalle?
Saa ostaa seksiä aikuiselta laillisesti, mutta ei alle 18-vuotiaalta.
- Entä jos seksin ostaja onkin alle 16 vuotias? Saako prostituoitu silloin syytteen lapsen seks.hyväksikäytöstä?
Kyllä mikäli prostituoitu on "ihan eri ikä- ja kypsyystasoa" kuin alle 16-vuotias lain tarkoittamassa mielessä.
- Niilo3366
Entä jos on kaksoiskansalaisuus viro/suomi..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812946Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka582338Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482007- 1151747
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1261709Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661327
- 591263
- 681253
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781203