halvin paikka US$ käteistä

pankkiiiiiri pena

Mistä saa eurolla eniten?

Pitäisi ostaa 2500 US$ käteistä.

6

1605

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Freola9

      Katso Tavex hinnat (www.tavex.fi), voit saada viellä listahintaa paremmankin kurssin. Myös kohdemaasta voi löytä edullisempia paikkoja kuin Suomessa. Halvinta on kuitenkin SWIFT siirot, tilikurssi on parempi aina kuin setelikurssi ja kortilla saa aina korttiyhtiön tilikurssiin joka on lähinnä pankkien valuuttamarkkinatilikurssi hintoja.

      • pankkiiiiiri pena

        Mutta,tässä tapauksessa ei ole muuta madollisuutta,kuin ostaa euroilla Suomesta taalat.

        Mikä halpa. Travlex vs Forex??


      • sieltä selviää
        pankkiiiiiri pena kirjoitti:

        Mutta,tässä tapauksessa ei ole muuta madollisuutta,kuin ostaa euroilla Suomesta taalat.

        Mikä halpa. Travlex vs Forex??

        Yleisesti ottaen Tavex on edullisin valuutanvaihtoyritys. Kurssit löytyvät netistä www.tavex.fi. Forex on myös edullisempi kuin lentokentän Travelex, mutta Tavex usein vielä aavistuksen edullisempi. www.forex.fi, www.travelex.com/fi. Kannattaa huomata, että Travelexin kurssit, jotka ovat netissä ovat voimassa vain ennakkoon tilatuissa valuutoissa. Lentokentällä peritään ilman ennakkotilausta 4,75€:n palvelumaksu ja kurssi on netissä ilmoitettua huonompi. Tavex ja Forex eivät ota palvelumaksua valuutanmyynnistä.

        Kannattaa myös ottaa huomioon maksutapa valuutanvaihdossa. Sekä Forexilla, Tavexilla että Travelexilla on kulutonta maksaa pankkikortti-nimisellä pankkikortilla ja käteisellä rahalla. Sen sijaan luottokorttimaksuihin (0,9%) ja korttiyhtiöiden tiliveloituskortteihin (Visa Electron, Visa debit jne.) (0,31%) tulee korttikulut päälle.

        Omasta tilipankista kannattaa myös kysäistä, millä kurssilla ja millä palkkiolla vaihdetaan. Voi noin isossa summassa tulla joissain ainakin joissain pankeissa edullisemmaksi kuin valuutanvaihtoyrityksissä.


    • .

      perile saaka ja vaihtanut matkakohteissa, en koskaan suomessa.
      USA saa varmaan paremman kurssin helpolla.

      Mitta ei noin pienessä summassa kannat sitä viimeistä kymppiä venyttää, saa vaikka jotain lailla tarkastuksen ohimennyttä rahaa, siitä seuraa vai hankaluuksia.

      usa dollareita on paljon epäkurantteja, niin paljon että on itelekin sattunut.

      • rahamiekkonen

        Monessa maassa, esim. Thaimaa, Venäjä jne. saa paremman kurssin euroista paikan päällä kuin Suomessa. USA:ssa sen sijaan valuutanvaihtoa ei juuri harjoiteta muualla kuin lentokentillä ja turistirysissä. Bostonin lentokentällä kurssi viime maaliskuussa oli paljon huonompi kuin Suomessa samaan aikaan. Lisäksi siellä olisi ollut sekä kiinteä kulu että prosentuaalinen palkkio, jotka olisivat jotenkin pienentyneet, kun vaihtaa enemmän, mutta huonosta kurssista johtuen tuskin olisi kannattavammaksi muuttunut siellä vaihto. En sitten tiedä miten jenkeissä pankeissa, mutta varteenotettavampia vaihtopisteitä siellä ei ainakaan näkynyt... Se vain on niin dollarimaa, ettei siellä paljon ole kiinnostusta muita käteisvaluuttoja kohtaan, joten sinne mennessä kotimaassa vaihto tulee helposti edullisemmaksi.


      • todella huono kurssi euroon nähden.....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      472
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      417
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      406
    Aihe