Cerullon tilaisuudesta Saalemissa

keskustelu@

Kuinka moni katsoi Cerullon tilaisuuden netissä tai on jo ehtinyt sieltä kotiin? Itse katsoin netissä, en ole erityisen karismaattinen kaveri, ja olis kiva kuulla aktiivihellareiden kommentteja, keskustelua ja selityksiä...

91

877

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sohvaperunainen

Minä katsoin netistä tuon Cerullon tilaisuuden mutta en ole mikään kamalan karismaattinen tyyppi enkä kokenut mitään väristyksiä, en niitä yleensä muutenkaan koe. Eipä tuo tilaisuus mitään ihme ajatuksiakaan minussa herättänyt.

• wcw

Oma rehellinen mielipiteeni on, että ei ollut puhe mitenkään syvällinen, ja MC lopussa ohjaili tulkkia välillä kuin pientä lasta :(

Huutamalla ja tunnellmoimalla sai aikaan " hengen valtavan läsnäolon" Ehkä ei niin väärinkään, mutta sielullista.

Eli en jaksaisi tollaista menoa ite, Herra on ihmeellinen ja hyvä vaikka en tästä menosta pitännytkään.....

• sommaren är kort

Katsoin netistä ja minulle tuli myös sellainen olo , että äänekkäimmät tapahtumat eivät aina ole Jumalasta. En suoraan sanottuna ymmärrä oikein tuota todistelua , et
        täytyy toistaa 20 kertaa , että " täällä on erittäin vahva voitelu" tai " tämä paikka on tulessa" Olen ollut tilaisuuksissa , jossa Pyhä Henki todella vaikuttaa ja siellä ei tarvitse huutaa : " rukoilkaa" mä ei ihan ymmärrä ...sorri.
        Kuuntelin itseasiassa tuon jälkeen Ari Kattaisen saarnan 9.8.09 ja se oli mielestäni voideltu puhe mm.
        Ei kaduta yhtään etten lähtenyt paikan päälle tänään.

• pediaa
        sommaren är kort kirjoitti:

Katsoin netistä ja minulle tuli myös sellainen olo , että äänekkäimmät tapahtumat eivät aina ole Jumalasta. En suoraan sanottuna ymmärrä oikein tuota todistelua , et
        täytyy toistaa 20 kertaa , että " täällä on erittäin vahva voitelu" tai " tämä paikka on tulessa" Olen ollut tilaisuuksissa , jossa Pyhä Henki todella vaikuttaa ja siellä ei tarvitse huutaa : " rukoilkaa" mä ei ihan ymmärrä ...sorri.
        Kuuntelin itseasiassa tuon jälkeen Ari Kattaisen saarnan 9.8.09 ja se oli mielestäni voideltu puhe mm.
        Ei kaduta yhtään etten lähtenyt paikan päälle tänään.

Cerullo oli hänkin huutanut äänensä kehnoon kuntoon, jota on vaikeahko kuunnella. Näillä latinopuhujilla on verissä tämä karjunta, josta eräs laulunopettaja sanoi "älä huuda karjumalla, se pilaa äänen". Jos haluaa suggeroida yleisöä, se onnistuu paljon paremmin selkeällä äänellä kuin kähinällä.

Saalemin edessä näytti olevan 16.8. Cerullon aikaan jono. Oliko sali niin täynnä?

• todé*
        pediaa kirjoitti:

Cerullo oli hänkin huutanut äänensä kehnoon kuntoon, jota on vaikeahko kuunnella. Näillä latinopuhujilla on verissä tämä karjunta, josta eräs laulunopettaja sanoi "älä huuda karjumalla, se pilaa äänen". Jos haluaa suggeroida yleisöä, se onnistuu paljon paremmin selkeällä äänellä kuin kähinällä.

Saalemin edessä näytti olevan 16.8. Cerullon aikaan jono. Oliko sali niin täynnä?

tottahan toki kaikki kynnelle kykenevät eteläisen Suomen voiteluja metsästävät uskovaiset, yli seurakuntarajojen, olivat paikalla.

• minä täällä

Kyllä katsoin koko lähetyksen ja ainakin itse koin voimallisen pyhän hengen läsnäolon, vaikka katselinkin tilaisuutta täältä kotisohvalta käsin. Herra on antava VALTAVAN herätyksen suomen kansalle! Kysymys nyt kuuluukin meille uskoville, että onko meidän janomme ja sydämmemme tärkein pyyntö saada kuulua tähän viimeisten elonkorjaajien joukkoon. Avataan sydämemme herralle ja katsotaan mitä hän tekee!

• Ihmetteliä

Jeesushan itse sanoi, että kun hän tulee löytäneekö uskoa ollenkaan. Nyt on jo tapahtunut suuri luopumus ja herätyksestä ei ole tietoakaan. Uskon, että suomen kansa on jo niin paatunut ja evankeliumilla kyllästetty, että mitään herätyksiä on turha odottaa

• sommaren är kort
        Ihmetteliä kirjoitti:

Jeesushan itse sanoi, että kun hän tulee löytäneekö uskoa ollenkaan. Nyt on jo tapahtunut suuri luopumus ja herätyksestä ei ole tietoakaan. Uskon, että suomen kansa on jo niin paatunut ja evankeliumilla kyllästetty, että mitään herätyksiä on turha odottaa

Olen sitä mieltä , että ne pienet rakkauden teot vaikuttavat enemmän ihmisiin.
        En usko ihmisten Suomessa heräävän tällaisten kokousten avulla, vaan rakkauden avulla, olemmeko valmiita ojentamaan käden sukulaisillemme , ystävillemme, naapureillemme, kun he sitä tarvitsevat.
        Herätys tulee ainoastaan, että me kristityt herätään tekemään oikeita tekoja, teemme parannusta itsekkyydestämme.
        Ei tavallinen suomalainen ymmärrä tällaisia huutokokouksia, kun täällä pelätään kaikkea outoa muutenkin.
        Edelleen minun mielestä tuossa sunnuntain Cerullon tilaisuudessa ei oikeasti ollut tulta, vaan vain huutoa ja meuhkaamista.
        Minusta kaikki joka vie rauhan sydämestä ei ole Jumalasta, vaikka miten meuhkattaisiin ja huudettaisiin.

• ei hellari

Raamattu ei lupaa lopunajassa suuria herätyksiä, vaan siellä sanotaan selvästi, että kun Jeesus tulee löytäneekö Hän uskoa maanpäältä. Ei pidä tuudittautua siihen väärään vöäitteeseen, että lopn ajassa olisi suuria hrätyksiä. Harhaopit eksyttävät jos mahdollista valitutkin. Kannattaa siis valvoa uskon elämäänsä ja odottaa Jeesuksen paluuta, ei mitään huuhaata!

• ei hellari kirjoitti:

Raamattu ei lupaa lopunajassa suuria herätyksiä, vaan siellä sanotaan selvästi, että kun Jeesus tulee löytäneekö Hän uskoa maanpäältä. Ei pidä tuudittautua siihen väärään vöäitteeseen, että lopn ajassa olisi suuria hrätyksiä. Harhaopit eksyttävät jos mahdollista valitutkin. Kannattaa siis valvoa uskon elämäänsä ja odottaa Jeesuksen paluuta, ei mitään huuhaata!

mutta Joelin kirjassa puhutaan jotain että Jumala vuodattaa henkensä kaiken lihan päälle. Nyt kun on lama on paremmat mahdollisuudet sille että tulisi herätys.

Tosin niin se ei tule että hankitaan kaiken maailman Hinnit ja Cerullot ja käydään pyhiinvaellusmatkalla jossain Lakelandissa

• iät ja ajat hellarit

Helluntalaiset ovat iät ja ajat "profetoineet" "herätyksistä". Eipä ole kummoisia herätyksiä tullut. Eikö olisi jo aika myöntää ettei Helluntailiikkeessä ole mitään muuta kuin valheprofetian ja hurmoshenkisyyden demoneita. Juoskaa äkkiä pois moisesta eksytyksestä.

• Herätäänkö me

Ei kannata alkaa juoksemaan näiden ihmeparantajien perässä....kannata rukoilla mihin herra todella haluaa sinun menevän ja rahasi laittavan...Jumala esti minua tänään lähtemästä tuonne, koska olin kahta väliä , mutta aikataulukin oli aika tiukka.
        Sain suuremman ilon, kun autoin viikonloppuna veljeni perhettä lastenhoidossa, tulin siunatuksi.Ei ole turhaan sanottu lasten kaltaisten on Jumalan valtakunta....heissä on sitä aitoa iloa pienistä asioista.

• worried

Eilinen Morris Cerullon tilaisuus sopi tähän kuin nenä päähän:

Matt 7:22
      Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Hänen pojan poikansa edusti selvästi Raamatun vastaista menestys- ja valtateologiaa. Morris itse pelleili ja puhui tyhjää. Jo yhdessä satunnaisesti valitussa vanhan virsikirjan sivussa on enemmän asiaa. Käsittämättömältä tuntuu, että tällaista menoa halutaan. Eksytys on jo pitkällä kristikunnassa.

Tätä kohtiko ollaan hyvää vauhtia menossa:

Ilm 17:2
      Ja hän huusi voimallisella äänellä sanoen: "Kukistunut, kukistunut on suuri Babylon ja tullut riivaajain asuinpaikaksi ja kaikkien saastaisten henkien tyyssijaksi ja kaikkien saastaisten ja vihattavain lintujen tyyssijaksi. Sillä hänen haureutensa vihan viiniä ovat kaikki kansat juoneet, ja maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet hänen kanssansa, ja maan kauppiaat ovat rikastuneet hänen hekumansa runsaudesta." Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.

Joh 15:2
      He erottavat teidät synagoogasta; ja tulee aika, jolloin jokainen, joka tappaa teitä, luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle. Ja sen he tekevät teille, koska he eivät tunne Isää eivätkä minua.

• worried: "Morris itse pelleili ja puhui tyhjää. Jo yhdessä satunnaisesti valitussa vanhan virsikirjan sivussa on enemmän asiaa. Käsittämättömältä tuntuu, että tällaista menoa halutaan. Eksytys on jo pitkällä kristikunnassa".
        ---
        Monet uskovat pitävät varmana aidon kristillisyyden ja Pyhän Hengen läsnäolon erityisenä merkkinä hurmoksellisuutta, joka ilmenee kielilläpuhumisena, ylistyslaulujen, laulamisena, profetoimisena, voimakkaina kokemuksina, huutamisena ja karjumisena, kaatamisena ja kaatumisena.
        Onko tällainen varma merkki Hengen täyteydestä?
        Mielestäni ei ole.

Tällainen tunteisiin vetoava hurmoksellisuus on pikemminkin ansa, johon moni, joka ei ole juurtunut Kristukseen, saattaa helposti langeta.

Nuorena poikana laitoin jänisansoja. Naamioin ansat huomaamattomiksi ja houkutukseksi panin heiniä ansalangan lähelle.
        Pari jänistä tällä tavalla sainkin.

Samalla tavoin paholainen kiusaa ja yrittää eksyttää ihmistä.
        Se rakentaa ja virittää ansan. Mikään ansa ei päällepäin näytä vaaralliselta. Eihän sinne kukaan silloin menisikään.

Paholaisen tekemä ansa on naamioitu viattoman näköiseksi ja lisäksi se on tehty jollakin kepulikonstilla houkuttelevaksi.
        Mutta kun tähän ansaan astuu ja luulee saavansa palkinnon, niin toisin käy. Ansaa laukeaa ja olet loukussa.
        Saalis on kiinni eikä pääse ulos.

Kiusaaja on mestarillinen tuntemaan ihmisten heikkoudet. Hän osaa rakentaa jokaiselle sopivan ansan.
        Hän osaa hyökätä myös oikealla hetkellä ja suunnalta, jota emme osaa arvatakkaan.
        Kiusaajan tarkoitus on lopulta aina saada ihminen lankeamaan pois uskosta.

Kun me joudumme pahan ansaan ja huomaamme, että emme selviä omin voimin sieltä ulos, ei onneksemme peliä ole menetetty.
        Me voimme yhä huutaa apua Jumalalta.
        Jumala voi pelastaa meidät ansasta, kun huudamme Häntä avuksemme:
        "Sillä hän päästää sinut linnustajan paulasta, turmiollisesta rutosta" (Ps 91:3).
        --
        Virsi 385
        --
        1.
        Auta, oi Jeesus, kun eksytys suuri
        maata käy voimalla valloittamaan.
        Saatana väijyy nyt julmana juuri
        valmiina sieluja vangitsemaan.
        Maailman ruhtinas miettivi ansaa,
        kuinka se turmioon syöksisi kansaa,
        kuinka se turmioon syöksisi kansaa.

2.
        Auta, kun saatana, maailma, liha
        syntien orjaksi taivuttavat,
        kun tämän maailman ystävyys, viha
        pois sinun luotasi houkuttavat.
        Anna siis kuolemantuskaasi muistaa,
        että voin ylpeän mieleni suistaa,
        että voin ylpeän mieleni suistaa.

• Ristinkantaja
        Tapio522 kirjoitti:

worried: "Morris itse pelleili ja puhui tyhjää. Jo yhdessä satunnaisesti valitussa vanhan virsikirjan sivussa on enemmän asiaa. Käsittämättömältä tuntuu, että tällaista menoa halutaan. Eksytys on jo pitkällä kristikunnassa".
        ---
        Monet uskovat pitävät varmana aidon kristillisyyden ja Pyhän Hengen läsnäolon erityisenä merkkinä hurmoksellisuutta, joka ilmenee kielilläpuhumisena, ylistyslaulujen, laulamisena, profetoimisena, voimakkaina kokemuksina, huutamisena ja karjumisena, kaatamisena ja kaatumisena.
        Mielestäni ei ole.

Tällainen tunteisiin vetoava hurmoksellisuus on pikemminkin ansa, johon moni, joka ei ole juurtunut Kristukseen, saattaa helposti langeta.

Nuorena poikana laitoin jänisansoja. Naamioin ansat huomaamattomiksi ja houkutukseksi panin heiniä ansalangan lähelle.

Se rakentaa ja virittää ansan. Mikään ansa ei päällepäin näytä vaaralliselta. Eihän sinne kukaan silloin menisikään.

Paholaisen tekemä ansa on naamioitu viattoman näköiseksi ja lisäksi se on tehty jollakin kepulikonstilla houkuttelevaksi.
        Mutta kun tähän ansaan astuu ja luulee saavansa palkinnon, niin toisin käy. Ansaa laukeaa ja olet loukussa.

Kiusaaja on mestarillinen tuntemaan ihmisten heikkoudet. Hän osaa rakentaa jokaiselle sopivan ansan.
        Hän osaa hyökätä myös oikealla hetkellä ja suunnalta, jota emme osaa arvatakkaan.

Kun me joudumme pahan ansaan ja huomaamme, että emme selviä omin voimin sieltä ulos, ei onneksemme peliä ole menetetty.
        "Sillä hän päästää sinut linnustajan paulasta, turmiollisesta rutosta" (Ps 91:3).
        --
        Virsi 385
        --
        1.

2.

Täällä vaahdotaan, että Morris Cerullo eksyttää. Mutta kukaan näistä kriitikoista ei kerro, mihin hän eksyttää; mikä on se eksytys?

Itse oli tuossa kyseisessä Morris-veljen kokouksessa. Minusta siellä ei ollut esimerkiksi menestysteologia esillä. Karismaattisuus oli; mutta sehän on vain hyvä asia.

Minusta tunteet ovat osa ihmisyyttä. On järisyttävän hienoa, että kristityt laulavat:"Pyhä, Pyhä, Pyhä...Kuningas!". Cerullon tilaisuus korosti Jeesuksen kunniaa. Ja, jos ymmärsin oikein, niin Cerullo on juutalainen. Tuo seikka antoi minun kohdallani erityistä syvyyttä hänen kristillisyydelleen.

(Ainoa, mikä itseäni häiritsi, oli seikka, että tulkin osuus peittoutui englanninkielentaitoisen yleisön-osan hurrauksiin;ja kaltaiseni suomen kielen varassa sanaa kuuleva jäi pikkuisen outsideriksi sanoman ymmärtämisessä tämän takia), mutta sattuuhan sitä, kun ihmisiä on paljon koossa, ettei kaikki mene ihan täydellisesti. Minusta kuitenkin liikaa parjataan täällä tuota kokousta.

• worried
        Ristinkantaja kirjoitti:

Täällä vaahdotaan, että Morris Cerullo eksyttää. Mutta kukaan näistä kriitikoista ei kerro, mihin hän eksyttää; mikä on se eksytys?

Itse oli tuossa kyseisessä Morris-veljen kokouksessa. Minusta siellä ei ollut esimerkiksi menestysteologia esillä. Karismaattisuus oli; mutta sehän on vain hyvä asia.

Minusta tunteet ovat osa ihmisyyttä. On järisyttävän hienoa, että kristityt laulavat:"Pyhä, Pyhä, Pyhä...Kuningas!". Cerullon tilaisuus korosti Jeesuksen kunniaa. Ja, jos ymmärsin oikein, niin Cerullo on juutalainen. Tuo seikka antoi minun kohdallani erityistä syvyyttä hänen kristillisyydelleen.

(Ainoa, mikä itseäni häiritsi, oli seikka, että tulkin osuus peittoutui englanninkielentaitoisen yleisön-osan hurrauksiin;ja kaltaiseni suomen kielen varassa sanaa kuuleva jäi pikkuisen outsideriksi sanoman ymmärtämisessä tämän takia), mutta sattuuhan sitä, kun ihmisiä on paljon koossa, ettei kaikki mene ihan täydellisesti. Minusta kuitenkin liikaa parjataan täällä tuota kokousta.

Cerullo lupasi puheessaan, että Suomessa tapahtuisi ennen näkemättömiä manifestaatioita Pyhän Hengen vaikutuksesta. Raamatun mukaan Pyhä Henki kirkastaa Kristusta ja on totuuden henki, eikä tee mitään temppuja.

Tämä kirja "Uusi viini juovuttaa" valaisee syvällisesti äärikarismaattisuuden eksytystä:
        http://www.kristitynfoorumi.fi/pdf/uvj.pdf

Nämä samat ilmiöt löytyvät kundaliinijoogasta, joka ei varmasti ole kristillinen, eikä siksi muutu, vaikka sekaan laitettaisiinkin muodon vuoksi vähän "jeesusta" ja "pyhää henkeä".
        http://www.inplainsite.org/html/kundalini.html

• Ristinkantaja
        worried kirjoitti:

Cerullo lupasi puheessaan, että Suomessa tapahtuisi ennen näkemättömiä manifestaatioita Pyhän Hengen vaikutuksesta. Raamatun mukaan Pyhä Henki kirkastaa Kristusta ja on totuuden henki, eikä tee mitään temppuja.

Tämä kirja "Uusi viini juovuttaa" valaisee syvällisesti äärikarismaattisuuden eksytystä:
        http://www.kristitynfoorumi.fi/pdf/uvj.pdf

Nämä samat ilmiöt löytyvät kundaliinijoogasta, joka ei varmasti ole kristillinen, eikä siksi muutu, vaikka sekaan laitettaisiinkin muodon vuoksi vähän "jeesusta" ja "pyhää henkeä".
        http://www.inplainsite.org/html/kundalini.html

korostaako kundaliinijooga Jeesuksen suuruutta?
        Onko tuo vertailu osoittamassa, että arvostelusi on Jumalan mielen mukainen?
        Eikö ole väärällä tavalla rohkeaa lähteä vertailemaan täysin antikristillistä metodia Kristuksen "pikkuveljen" tulenlevitystoimintaan?
        Me tarvitsemme voimaa - kaikki Kristuksen omat!
        Kirjain kuollettaa - Henki tekee eläväksi!
        Tottakai kaiken toiminnan tulee olla Sanan perustalla.
        Kyllä minäkin huomasin, että Cerullo ei kovin paneutunut Raamattuun (hän piti sitä vanhan miehen väsyvin käsin kainalossaan, kunnes se avuliaasti otettiin häneltä pois, eikä muistaakseni juurikaan edes lukenut Raamattua, tämä on toki epäkohta; toinen äärimmäisyys kirjainkristillisyyden vastarannalla - mutta ei tuokaan seikka Cerulloa mielestäni - tee vielä varsinaisesti harha-opettajaksi - sitäpaitsi hän on vanha mies , hän on ihminen - eikös niin?).
        Edelleen:
        pelkään, että lopulta kriitikon tie on synkein. Otetaan se , mikä on hyvää. Niin kauan tämä metodi on turvallinen, kun Jeesus on ykkösasia julistuksessa (näin itse ainakin uskon!).

• worried
        Ristinkantaja kirjoitti:

Eikö ole väärällä tavalla rohkeaa lähteä vertailemaan täysin antikristillistä metodia Kristuksen "pikkuveljen" tulenlevitystoimintaan?
        Kyllä minäkin huomasin, että Cerullo ei kovin paneutunut Raamattuun (hän piti sitä vanhan miehen väsyvin käsin kainalossaan, kunnes se avuliaasti otettiin häneltä pois, eikä muistaakseni juurikaan edes lukenut Raamattua, tämä on toki epäkohta; toinen äärimmäisyys kirjainkristillisyyden vastarannalla - mutta ei tuokaan seikka Cerulloa mielestäni - tee vielä varsinaisesti harha-opettajaksi - sitäpaitsi hän on vanha mies , hän on ihminen - eikös niin?).
        Edelleen:
        pelkään, että lopulta kriitikon tie on synkein. Otetaan se , mikä on hyvää. Niin kauan tämä metodi on turvallinen, kun Jeesus on ykkösasia julistuksessa (näin itse ainakin uskon!).

Kundaliinijoogasta löytyy samat tulen levitykset, tärinät ja kaatumiset. Missä on ero? Onko tämä tuli peräisin syvyydestä molemmissa tapauksissa? Uskon näin. Älä anna kristillisten sanojen hämätä. Lopun ajan eksytys tulee nimenomaan Jeesuksen nimessä, ei Buddhan, ei Muhammedin, eikä muidenkaan nimissä (Matt 7:22). Eksytys tulee hylätä kokonaan, vaikka siinä olisi jotain oikeaakin seassa. Jos lopun aikana tulisi valtava herätys, jota nyt odotetaan, niin miksi Jeesus sitten sanoo, löytäneekö hän uskoa maan päältä, kun hän tulee? (Luuk 18:8)

Nämä harhaopettajat eivät pyri juurruttamaan ihmisiä Kristukseen ja Jumalan sanaan, vaan nimenomaan voitelu, tuli ja kokemukset ovat pääasia. Usko ei ole tunneasia, eikä voima ole ulkonaista voiman tuntoa. "Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!" (Joh 20:29). Myös Paavali kirjoittaa: Ja hän (Jeesus) sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan (2 Kor 2:9).

Harhaopettajien painotus on tässä, eikä tulevassa elämässä. Luvataan mm. taloudellista menestystä ja terveyttä, mutta Jeesus opettaa "Ja joka ei kanna ristiänsä ja seuraa minua, se ei voi olla minun opetuslapseni" (Luuk 14:27). Jeesuksen pitää todellakin olla ykkösasia, ristiinnaulittuna, kuten Paavali sanoi.

Laitan tämän esimerkin uudestaan tänne:
        http://www.youtube.com/watch?v=5zQqOZRMXp4
        Kyseinen kaataja ei ole kristitty henkilö, vaan okkultistinen henkiparantaja, kuten oheisesta linkistä voi todeta:
        http://www.douglasjamescottrell.com/

• lukion psykologia
        worried kirjoitti:

Kundaliinijoogasta löytyy samat tulen levitykset, tärinät ja kaatumiset. Missä on ero? Onko tämä tuli peräisin syvyydestä molemmissa tapauksissa? Uskon näin. Älä anna kristillisten sanojen hämätä. Lopun ajan eksytys tulee nimenomaan Jeesuksen nimessä, ei Buddhan, ei Muhammedin, eikä muidenkaan nimissä (Matt 7:22). Eksytys tulee hylätä kokonaan, vaikka siinä olisi jotain oikeaakin seassa. Jos lopun aikana tulisi valtava herätys, jota nyt odotetaan, niin miksi Jeesus sitten sanoo, löytäneekö hän uskoa maan päältä, kun hän tulee? (Luuk 18:8)

Nämä harhaopettajat eivät pyri juurruttamaan ihmisiä Kristukseen ja Jumalan sanaan, vaan nimenomaan voitelu, tuli ja kokemukset ovat pääasia. Usko ei ole tunneasia, eikä voima ole ulkonaista voiman tuntoa. "Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!" (Joh 20:29). Myös Paavali kirjoittaa: Ja hän (Jeesus) sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan (2 Kor 2:9).

Harhaopettajien painotus on tässä, eikä tulevassa elämässä. Luvataan mm. taloudellista menestystä ja terveyttä, mutta Jeesus opettaa "Ja joka ei kanna ristiänsä ja seuraa minua, se ei voi olla minun opetuslapseni" (Luuk 14:27). Jeesuksen pitää todellakin olla ykkösasia, ristiinnaulittuna, kuten Paavali sanoi.

Kyseinen kaataja ei ole kristitty henkilö, vaan okkultistinen henkiparantaja, kuten oheisesta linkistä voi todeta:

Älyllistäminen= neuroottinen psyykkinen puolustusmekanismi. Tämän defenssin avulla pyritään löytämään asialle kuin asialle järkiperäinen selitys, jonka alle kaikki tunneperäinen peittyy.

• worridille
        worried kirjoitti:

Jumalan sanasta:
        Matt.24.

1 Silloin Jeesus puhui kansalle ja opetuslapsilleen
        2 sanoen: "Mooseksen istuimella istuvat kirjanoppineet ja fariseukset.
        3 Sentähden, kaikki, mitä he sanovat teille, se tehkää ja pitäkää; mutta heidän tekojensa mukaan älkää tehkö, sillä he sanovat, mutta eivät tee.
        4 He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellaankaan liikuttaa.
        5 Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat. He tekevät raamatunlausekotelonsa leveiksi ja vaippansa tupsut suuriksi
        6 ja rakastavat ensimmäistä sijaa pidoissa ja etumaisia istuimia synagoogissa,
        7 ja tahtovat mielellään, että heitä tervehditään toreilla, ja että ihmiset kutsuvat heitä nimellä 'rabbi'.
        8 Mutta te älkää antako kutsua itseänne rabbiksi, sillä yksi on teidän opettajanne, ja te olette kaikki veljiä.
        9 Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa.
        10 Älkääkä antako kutsua itseänne mestareiksi, sillä yksi on teidän mestarinne, Kristus.
        11 Vaan joka teistä on suurin, se olkoon teidän palvelijanne.
        12 Mutta joka itsensä ylentää, se alennetaan; ja joka itsensä alentaa, se ylennetään.
        13 Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.

15 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!
        16 Voi teitä, te sokeat taluttajat, jotka sanotte: 'Jos joku vannoo temppelin kautta, niin se ei ole mitään; mutta jos joku vannoo temppelin kullan kautta, niin hän on valaansa sidottu'!
        17 Te tyhmät ja sokeat! Kumpi on suurempi, kultako vai temppeli, joka kullan pyhittää?
        18 Ja: 'Jos joku vannoo alttarin kautta, niin se ei ole mitään; mutta jos joku vannoo sen päällä olevan uhrilahjan kautta, niin hän on valaansa sidottu'.
        19 Te sokeat! Kumpi on suurempi, uhrilahjako vai alttari, joka uhrilahjan pyhittää?
        20 Sentähden, joka vannoo alttarin kautta, vannoo sen kautta ja kaiken kautta, mitä sen päällä on.
        21 Ja joka vannoo temppelin kautta, vannoo sen kautta ja hänen kauttansa, joka siinä asuu.
        22 Ja joka vannoo taivaan kautta, vannoo Jumalan valtaistuimen kautta ja hänen kauttansa, joka sillä istuu.
        23 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te annatte kymmenykset mintuista ja tilleistä ja kuminoista, mutta jätätte sikseen sen, mikä laissa on tärkeintä: oikeuden ja laupeuden ja uskollisuuden! Näitä tulisi noudattaa, eikä noitakaan sikseen jättää.
        24 Te sokeat taluttajat, jotka siivilöitte hyttysen, mutta nielette kamelin!
        25 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisältä ne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä!
        26 Sinä sokea fariseus, puhdista ensin maljan sisus, että sen ulkopuolikin tulisi puhtaaksi!
        27 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!
        28 Samoin tekin ulkoa kyllä näytätte ihmisten silmissä hurskailta, mutta sisältä te olette täynnä ulkokultaisuutta ja laittomuutta.
        29 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te rakennatte profeettain hautoja ja kaunistatte vanhurskasten hautakammioita,
        30 ja sanotte: 'Jos me olisimme eläneet isäimme päivinä, emme olisi olleet osallisia heidän kanssaan profeettain vereen'!
        31 Niin te siis todistatte itsestänne, että olette niiden lapsia, jotka tappoivat profeetat.
        32 Täyttäkää siis te isäinne mitta.
        33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
        34 Sentähden, katso, minä lähetän teidän tykönne profeettoja ja viisaita ja kirjanoppineita. Muutamat heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, ja toisia heistä te ruoskitte synagoogissanne ja vainoatte kaupungista kaupunkiin;
        35 että teidän päällenne tulisi kaikki se vanhurskas veri, joka maan päällä on vuodatettu vanhurskaan Aabelin verestä Sakariaan, Barakiaan pojan, vereen asti, jonka te tapoitte temppelin ja alttarin välillä.
        36 Totisesti minä sanon teille: tämä kaikki on tuleva tämän sukupolven päälle.
        37 Jerusalem, Jerusalem, sinä, joka tapat profeetat ja kivität ne, jotka ovat sinun tykösi lähetetyt, kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota sinun lapsesi, niinkuin kana kokoaa poikansa siipiensä alle! Mutta te ette ole tahtoneet.
        38 Katso, 'teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi'.
        39 Sillä minä sanon teille: tästedes te ette näe minua, ennenkuin sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen'."

• lopun ajan
        worried kirjoitti:

eksytys tulee kaikkien näiden; Jeesuksen/ Buddhan/Muammedin ja muiden sellaisten ELI Maitreyan/Antikristuksen nimessä. Sinulla on väärää tietoa.

Todelliset uskovaiset (PH:stä uudestisyntyneet) eivät ole enää silloin maan päällä, vaan ovat lähteneet tuuliin ja pilviin Jeesusta vastaan (tempaus 1.Tess.4:17)

• worried
        lopun ajan kirjoitti:

eksytys tulee kaikkien näiden; Jeesuksen/ Buddhan/Muammedin ja muiden sellaisten ELI Maitreyan/Antikristuksen nimessä. Sinulla on väärää tietoa.

Todelliset uskovaiset (PH:stä uudestisyntyneet) eivät ole enää silloin maan päällä, vaan ovat lähteneet tuuliin ja pilviin Jeesusta vastaan (tempaus 1.Tess.4:17)

Tiedän kyllä, että näihin aikoihin odotetaan Jeesusta, Messiasta, Maitreyaa jne eri uskonnoissa. Antikristus tulee toteuttamaan näitä odotuksia uuden maailmanuskonnon kautta. Mutta sitä ennen kristittyjä valmistellaan ottamaan vastaan tuo väärä Jeesus eli tästä eksytyksestä minä olen huolissani. Jotkut kun opettavat, että superkristityt "armeijoineen" valmistelevat maailman siihen malliin, että Jeesus voisi palata. Saavat sitten antikristuksen, jota pidetään oikeana Jeesuksena.

Uskovat eivät pääse pakoon antikristuksen aikaa. Vain toiveajattelu haihtuu tuuliin ja pilviin. Tuo tempausoppi perustuu 1800-luvulla saatuun väärään profetiaan, ei Raamatun sanaan.

2 Tess 2
        1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
        2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
        3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä SE PÄIVÄ EI TULE, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
        4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
        5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
        6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
        7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
        8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
        9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
        11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

Tuo luopumus/laittomuus on kristittyjen luopuminen raamatullisesta totuudesta. Se, mikä pidättää antikristuksen ilmestymistä, on ettei luopumus ole vielä riittävän pitkällä seurakunnissa. Jeesus tulee hakemaan omansa ahdistuksen jälkeen viimeisen pasuunan soidessa.

• vorried
        worried kirjoitti:

Tiedän kyllä, että näihin aikoihin odotetaan Jeesusta, Messiasta, Maitreyaa jne eri uskonnoissa. Antikristus tulee toteuttamaan näitä odotuksia uuden maailmanuskonnon kautta. Mutta sitä ennen kristittyjä valmistellaan ottamaan vastaan tuo väärä Jeesus eli tästä eksytyksestä minä olen huolissani. Jotkut kun opettavat, että superkristityt "armeijoineen" valmistelevat maailman siihen malliin, että Jeesus voisi palata. Saavat sitten antikristuksen, jota pidetään oikeana Jeesuksena.

Uskovat eivät pääse pakoon antikristuksen aikaa. Vain toiveajattelu haihtuu tuuliin ja pilviin. Tuo tempausoppi perustuu 1800-luvulla saatuun väärään profetiaan, ei Raamatun sanaan.

2 Tess 2
        1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
        2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
        3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä SE PÄIVÄ EI TULE, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
        4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
        5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
        6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
        7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
        8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
        9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
        11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

Tuo luopumus/laittomuus on kristittyjen luopuminen raamatullisesta totuudesta. Se, mikä pidättää antikristuksen ilmestymistä, on ettei luopumus ole vielä riittävän pitkällä seurakunnissa. Jeesus tulee hakemaan omansa ahdistuksen jälkeen viimeisen pasuunan soidessa.

Sinä olet NIIIIIIN eksyksissä kuin ihminen vain voi olla, liekö kf sinut sekaisin saanut vai synnissä rypeminen ja sitä kautta tulleet sidokset demonisiin henkivaltoihin.

Kyllä Jeesuksen takaisin tulemus on kaksi osainen.

Ensin tempaus (1Tess4:17) eli uskovien ylösotto (Armonajan 1.osa)

Armonajan 2.osa eli vihan aika alkaa tempauksesta Jeesuksen Kristuksen toiseen näkyvään tulemiseen maan päälle kaikkien pyhiensä kanssa. (2Tess.2:3-12)

Antikristus/Maitreya ilmestyy vasta tällöin ja seurakunta Morsian ei ole enää silloin maan päällä.
        Vihan aikan alkavat myös vainot, koska ihmisiä voi vielä täällä tulla uskoon, mutta ne jotka eivät kumarra Antikristusta/Maitreyaa kokevat marttyyrikuoleman.

PYHÄSTÄ HENGESTÄ UUDESTISYNTYNEET USKOVAT EIVÄT OLE MAAN PÄÄLLÄ silloin kun Antikristus/Maitreya (Jeesus, 5. Buddha, Muhammed jne.)ilmestyy ja toimii.

Sinä et näitä asioita ymmärrä Olavi Kokkosta paremmin. Kyllä häneen enemmän luotan kuin sinun eksyttävään harhaopetukseesi.

• Ristinkantaja kirjoitti:

Edelleen:

Että noin ovat houkutelleet miljonaat uskovaiset jotka ovat saaneet karismaattinen gospell henki,, joka on syvästä kotoisin ja pettävät sitten toiset uskovaiset ottamaan vastaan tämän hengen joka tekee sitten uskovainen niin turtta ja tunnoton ja sokea ettei se enä tunnistaa mitä on aitoa enää.

• viestiin
        vorried kirjoitti:

Sinä olet NIIIIIIN eksyksissä kuin ihminen vain voi olla, liekö kf sinut sekaisin saanut vai synnissä rypeminen ja sitä kautta tulleet sidokset demonisiin henkivaltoihin.

Kyllä Jeesuksen takaisin tulemus on kaksi osainen.

Ensin tempaus (1Tess4:17) eli uskovien ylösotto (Armonajan 1.osa)

Armonajan 2.osa eli vihan aika alkaa tempauksesta Jeesuksen Kristuksen toiseen näkyvään tulemiseen maan päälle kaikkien pyhiensä kanssa. (2Tess.2:3-12)

Antikristus/Maitreya ilmestyy vasta tällöin ja seurakunta Morsian ei ole enää silloin maan päällä.
        Vihan aikan alkavat myös vainot, koska ihmisiä voi vielä täällä tulla uskoon, mutta ne jotka eivät kumarra Antikristusta/Maitreyaa kokevat marttyyrikuoleman.

PYHÄSTÄ HENGESTÄ UUDESTISYNTYNEET USKOVAT EIVÄT OLE MAAN PÄÄLLÄ silloin kun Antikristus/Maitreya (Jeesus, 5. Buddha, Muhammed jne.)ilmestyy ja toimii.

Sinä et näitä asioita ymmärrä Olavi Kokkosta paremmin. Kyllä häneen enemmän luotan kuin sinun eksyttävään harhaopetukseesi.

Kirjoitin vähän epäselvästi, ja jäi vaivaamaan. Mutta näin se menee.

*Armonajan 1.osa (elämme sitä nyt) huipentuu uskovien ylösottoon eli tempaukseen. (1.Tess.4:17)

*Armonajan 2.osa eli vihan aika alkaa tempauksesta ja päättyy Jeesuksen Kristuksen paluuseen näkyvästi maan päälle kaikkien pyhiensä kanssa. (2.Tess.3-12)

*Antikristus (itse uskon että Maitreya, mutta ei ole Olavi Kokkosen näkemys ehkä)

*Kun Antikristus ilmestyy, puhdistettu seurakunta, kaunistettu Morsian ei ole enää silloin maan päällä, Jeesus on hakenut omansa pois. (Juhani Aitomaan toisenlainen opetus on siis harhaopetusta)

*Vihan aikana alkavat "väärän tai toisen jeesuksen" nimessä olevat ihmeet ja merkit ja monet eksyvät.

Itse en on eskatologi, enkä profetian sanan tutkija, mutta jeesuksen Kristuksen kaksivaiheista tulemusta opettavat ainakin Olavi Kokkonen, Leo Meller ja Kalervo Syväntö.

• worried
        viestiin kirjoitti:

Kirjoitin vähän epäselvästi, ja jäi vaivaamaan. Mutta näin se menee.

*Armonajan 1.osa (elämme sitä nyt) huipentuu uskovien ylösottoon eli tempaukseen. (1.Tess.4:17)

*Armonajan 2.osa eli vihan aika alkaa tempauksesta ja päättyy Jeesuksen Kristuksen paluuseen näkyvästi maan päälle kaikkien pyhiensä kanssa. (2.Tess.3-12)

*Antikristus (itse uskon että Maitreya, mutta ei ole Olavi Kokkosen näkemys ehkä)

*Kun Antikristus ilmestyy, puhdistettu seurakunta, kaunistettu Morsian ei ole enää silloin maan päällä, Jeesus on hakenut omansa pois. (Juhani Aitomaan toisenlainen opetus on siis harhaopetusta)

*Vihan aikana alkavat "väärän tai toisen jeesuksen" nimessä olevat ihmeet ja merkit ja monet eksyvät.

Itse en on eskatologi, enkä profetian sanan tutkija, mutta jeesuksen Kristuksen kaksivaiheista tulemusta opettavat ainakin Olavi Kokkonen, Leo Meller ja Kalervo Syväntö.

Minullakin oli aiemmin tuollaisia käsityksiä, kunnes aloin itse tutkia tarkasti, mitä Raamatussa on.

Danielin 70 vuosiviikon profetia toteutui viimeistä viikkoa myöten 2000 vuotta sitten. Ei ole mitään irrallista, viimeistä 7 vuotta. Jooelin kirjassa mainittu Hengen vuodatus alkoi samoin jo 2000 vuotta sitten helluntaina (Apt 2:16) ja toteutuu viimein myös juutalaisten jäännöksen kohdalla heidän kääntyessä kristinuskoon juuri ennen Jeesuksen paluuta (Sak 12:10). Ja todella vapaasti pitää tulkita, jos näkee tempauksen Ilmestyskirjan 4:1:ssä.

Katsotaanpa mitä Raamattu kertoo tempauksen ajankohdasta:

Matt 24
        29 Mutta kohta niiden päivien AHDISTUKSEN JÄLKEEN aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
        30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
        31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren PASUNAN pauhatessa, ja he KOKOAVAT HÄNEN VALITTUNSA neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.

Sama auringon ja kuun pimeneminen ym. on myös Ilmestyskirjassa luvussa 6:

12 Ja minä näin, kuinka Karitsa avasi kuudennen sinetin; ja tuli suuri maanjäristys, ja aurinko meni mustaksi niinkuin karvainen säkkipuku, ja kuu muuttui kokonaan kuin vereksi,
        13 ja taivaan tähdet putosivat maahan, niinkuin viikunapuu varistaa raakaleensa, kun suuri tuuli sitä pudistaa,
        14 ja taivas väistyi pois niinkuin kirja, joka kääritään kokoon, ja kaikki vuoret ja saaret siirtyivät sijoiltansa.
        15 Ja maan kuninkaat ja ylimykset ja sotapäälliköt ja rikkaat ja väkevät ja kaikki orjat ja vapaat kätkeytyivät luoliin ja vuorten rotkoihin
        16 ja sanoivat vuorille ja kallioille: "Langetkaa meidän päällemme ja kätkekää meidät hänen kasvoiltansa, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsan vihalta!
        17 Sillä heidän vihansa suuri päivä on tullut, ja kuka voi kestää?"

Ilm 20
        1 Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään.
        2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
        3 ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.
        4 Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
        5 Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ENSIMMÄINEN YLÖSNOUSEMUS.

1 Kor 15
        51 Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,
        52 yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, VIIMEISEN PASUNAN SOIDESSA; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.

1 Tess 4
        16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan PASUNAN kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
        17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

• En ole eskatologi
        worried kirjoitti:

Minullakin oli aiemmin tuollaisia käsityksiä, kunnes aloin itse tutkia tarkasti, mitä Raamatussa on.

Danielin 70 vuosiviikon profetia toteutui viimeistä viikkoa myöten 2000 vuotta sitten. Ei ole mitään irrallista, viimeistä 7 vuotta. Jooelin kirjassa mainittu Hengen vuodatus alkoi samoin jo 2000 vuotta sitten helluntaina (Apt 2:16) ja toteutuu viimein myös juutalaisten jäännöksen kohdalla heidän kääntyessä kristinuskoon juuri ennen Jeesuksen paluuta (Sak 12:10). Ja todella vapaasti pitää tulkita, jos näkee tempauksen Ilmestyskirjan 4:1:ssä.

Katsotaanpa mitä Raamattu kertoo tempauksen ajankohdasta:

Matt 24
        29 Mutta kohta niiden päivien AHDISTUKSEN JÄLKEEN aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
        30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
        31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren PASUNAN pauhatessa, ja he KOKOAVAT HÄNEN VALITTUNSA neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.

Sama auringon ja kuun pimeneminen ym. on myös Ilmestyskirjassa luvussa 6:

12 Ja minä näin, kuinka Karitsa avasi kuudennen sinetin; ja tuli suuri maanjäristys, ja aurinko meni mustaksi niinkuin karvainen säkkipuku, ja kuu muuttui kokonaan kuin vereksi,
        13 ja taivaan tähdet putosivat maahan, niinkuin viikunapuu varistaa raakaleensa, kun suuri tuuli sitä pudistaa,
        14 ja taivas väistyi pois niinkuin kirja, joka kääritään kokoon, ja kaikki vuoret ja saaret siirtyivät sijoiltansa.
        15 Ja maan kuninkaat ja ylimykset ja sotapäälliköt ja rikkaat ja väkevät ja kaikki orjat ja vapaat kätkeytyivät luoliin ja vuorten rotkoihin
        16 ja sanoivat vuorille ja kallioille: "Langetkaa meidän päällemme ja kätkekää meidät hänen kasvoiltansa, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsan vihalta!
        17 Sillä heidän vihansa suuri päivä on tullut, ja kuka voi kestää?"

Ilm 20
        1 Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään.
        2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
        3 ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.
        4 Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
        5 Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ENSIMMÄINEN YLÖSNOUSEMUS.

1 Kor 15
        51 Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,
        52 yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, VIIMEISEN PASUNAN SOIDESSA; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.

1 Tess 4
        16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan PASUNAN kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
        17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

mutta tiedän sisimmässäni, että sinä olet väärässä, kun täällä kristityn foorumia ihmisille tyrkytät, ja muutenkin yrität eksyttää eri palstoilla.
        Olen sinua seuraillut jo pidemmän aikaa ja ollut hyvin huolissani sinusta.
        Minusta sinun kannattasi vielä tänään soittaa Olavi Kokkoselle kotiin ja keskustella hänen kanssaan näistä Jeesuksen takaisin tulo asioista ihan rauhallisesti ja sävyisästi.
        Numeroa voi kysyä numerotiedustelusta. Voi mielestäni vielä soittaa, koska kello ei ole ihan vielä yhdeksää ja ei ole siis liian myöhä.

• Tapio522 kirjoitti:

worried: "Morris itse pelleili ja puhui tyhjää. Jo yhdessä satunnaisesti valitussa vanhan virsikirjan sivussa on enemmän asiaa. Käsittämättömältä tuntuu, että tällaista menoa halutaan. Eksytys on jo pitkällä kristikunnassa".
        ---
        Mielestäni ei ole.

--
        Virsi 385
        --
        1.

2.

Kiusaaja on mestarillinen tuntemaan ihmisten heikkoudet. Hän osaa rakentaa jokaiselle sopivan ansan oikealla hetkellä.

Isä meidän-rukouksessa on kohta "Äläkä saata meitä kiusaukseen".

Mitä se on?

"Jumala ei tosin kiusaa ketään, mutta me anomme tässä rukouksessa, että Jumala suojeleisi meitä, niin ettei perkele, maailma ja oma lihamme pettäisi eikä vietteleisi meitä epäuskoon, epätoivoon ja muihin suuriin synteihin ja paheisiin, ja jos joutisimmekin sellaisiin kisauksiin, kuitenkin saisimme voiton" (Katekismus).
        ---
        Cerullon sanotaan olevan hyvin rikas mies.

Rikkauden tavoittelu on yksi suurimmista houkutuksista, jota sielunvihollinen käyttää langettaakseen meidät pois uskosta.

Tästä Raamattu varoittaa:
        1.Tim. 6:10
        "Sillä rahan himo on kaiken pahan juuri; sitä haluten monet ovat eksyneet pois uskosta ja lävistäneet itsensä monella tuskalla".

2.Tim. 3:2
        "Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, RAHANAHNEITA,..."
        ---
        Perkele kiusasi Jeesusta erämaassa (Matt.4:1-11).
        Jeesuksen kiusaukset ovat esikuvallisia: samanlaisia tulee meillekin.

Jeesus oli paastonnut 40 päivää ja Hänen tuli nälkä (2).
        Kiusaaja käytti Jeesuksen "heikkoa" hetkeä hyväkseen.
        Juuri näin saatana toimii tänäänkin; se iskee juuri silloin, kun meillä on heikko hetki.

1. KIUSAUS

Kiusaaja sanoi Jeesukselle:
        "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin käske näiden kivien muuttua leiviksi" (3).

Jeesus vastaa:
        "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee' (4).

Ajallinen puute (nälkä) ja aineellisuuden tavoittelu (materialismi) horjuttaa uskoamme Jumalaan.
        Jeesus osoitti, että paras ase kiusauksia vastaan on Jumalan Sana.

2. KIUSAUS

Toisessa kiusauksessa (5-7) perkelekin vetoaa Jumalan Sanaan:
        "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas; sillä kirjoitettu on: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta' ja:'He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi' (6).

Jeesus vastaa:
        "Taas on kirjoitettu: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi' (7).

Jumala kyllä varjelee omansa vaaroissa, mutta emme saa kiusata Jumalaa kevytmielisellä vaelluksellamme: ei tule yltiöpäisesti "heittäytyä" tilanteisiin, joíssa on mahdollista langeta.

3. KIUSAUS

3. kiusauksessa (8-10) perkele kiusaa Jeesusta tarjoamalla kärsimyksen tien sijasta "oikotien", mutta ehtona on kunnian antaminen perkeleelle:
        "Tämän kaiken annan sinulle, jos lankeat maahan ja kumarrat minua" (9).

Jeesus vastaa:
        "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on;'Herra, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman' (10).

Ihmiskunnian tavoittelu ja erilaiset nautinnot, viettelevät monet kumartamaan kiusaajaa Jumalalle annettavan kunnian sijasta.
        --
        Jeesus voi meitä heikkoja ja kiusattuja auttaa ja armahtaa, koska hän on itsekkin ollut kiusattu (Hebr.4:15,16, 2:18).

Sielunvihollinen ei tule meitä vastaan "sarvet päässä ja hiilihanko kainalossa", vaan pukeutuu "valkeuden enkeliksi": ".... itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi".
        (2.Kor. 11:14).

Aihetta on siis rukoilla: ”Älä saata meitä kiusaukseen”.

• worried
        En ole eskatologi kirjoitti:

mutta tiedän sisimmässäni, että sinä olet väärässä, kun täällä kristityn foorumia ihmisille tyrkytät, ja muutenkin yrität eksyttää eri palstoilla.
        Olen sinua seuraillut jo pidemmän aikaa ja ollut hyvin huolissani sinusta.
        Minusta sinun kannattasi vielä tänään soittaa Olavi Kokkoselle kotiin ja keskustella hänen kanssaan näistä Jeesuksen takaisin tulo asioista ihan rauhallisesti ja sävyisästi.
        Numeroa voi kysyä numerotiedustelusta. Voi mielestäni vielä soittaa, koska kello ei ole ihan vielä yhdeksää ja ei ole siis liian myöhä.

Mihin luulet minun luottavan enemmän, jonkun ihmisen ajatuksiin vai Jumalan sanaan suoraan Raamatusta? Älköön kukaan ottako vastaan minunkaan ajatuksiani automaattisesti, vaan koetelkaa ne Raamatulla. Jos olen opettanut väärin, on perustelut tuotava Raamatusta.

• seuranneena
        worried kirjoitti:

Mihin luulet minun luottavan enemmän, jonkun ihmisen ajatuksiin vai Jumalan sanaan suoraan Raamatusta? Älköön kukaan ottako vastaan minunkaan ajatuksiani automaattisesti, vaan koetelkaa ne Raamatulla. Jos olen opettanut väärin, on perustelut tuotava Raamatusta.

ei ole ollenkaan varmaa, että olisit itsenäisesti Raamatusta jotakin tutkinut, varsinkaan Pyhän Hengen avulla, järjellisesti ehkä. Kaikki puheesi ja sanasi täällä on kopioitu lainattu suoraan kristityn foorumilta. Luulen sinun siis luottavan kuitenkin enemmän ihmsen, kuin Raamatun sanaan.
        Jeesuksen takaisin tulo on kaksi osainen, ja se mikä pidättää Antikristuksen ilmestymistä on Kristuksen morsian eli seurakunta maanpäällä (2Tess.2:7), ei seurakuntien luopumus, niin kuin sinä väität.
        Pyhästä Hengestä uudestisyntyneet uskovat, me jotka nyt vielä hetken elämme täällä maanpäällä, koska tempaus on hyvin lähellä, emme ota vastaan Antikristusta, koska meillä on jo oikea ristiinnaulittu ja ylösnoussut Jeesus Kristus. Hänessä meillä on kaikki.
        Me emme voisi MUUTENKAAN vastaanottaa Antikristusta, koska me EMME OLE TÄÄLLÄ KUN HÄN ALOITTAA TOIMINTANSA.

Tämä keskustelu ei muuten liity mitenkään tämän ketjun aloitukseen. Voit soittaa tunnetulle Raamatun opettajalle Olavi Kokkoselle kotiin tai Leo Mellerille. Kalervo Syväntö on jo kirkkaudessa Herran tykönä, hänelle älä yritä soittaa.

• sana pois
        seuranneena kirjoitti:

ei ole ollenkaan varmaa, että olisit itsenäisesti Raamatusta jotakin tutkinut, varsinkaan Pyhän Hengen avulla, järjellisesti ehkä. Kaikki puheesi ja sanasi täällä on kopioitu lainattu suoraan kristityn foorumilta. Luulen sinun siis luottavan kuitenkin enemmän ihmsen, kuin Raamatun sanaan.
        Jeesuksen takaisin tulo on kaksi osainen, ja se mikä pidättää Antikristuksen ilmestymistä on Kristuksen morsian eli seurakunta maanpäällä (2Tess.2:7), ei seurakuntien luopumus, niin kuin sinä väität.
        Pyhästä Hengestä uudestisyntyneet uskovat, me jotka nyt vielä hetken elämme täällä maanpäällä, koska tempaus on hyvin lähellä, emme ota vastaan Antikristusta, koska meillä on jo oikea ristiinnaulittu ja ylösnoussut Jeesus Kristus. Hänessä meillä on kaikki.
        Me emme voisi MUUTENKAAN vastaanottaa Antikristusta, koska me EMME OLE TÄÄLLÄ KUN HÄN ALOITTAA TOIMINTANSA.

Tämä keskustelu ei muuten liity mitenkään tämän ketjun aloitukseen. Voit soittaa tunnetulle Raamatun opettajalle Olavi Kokkoselle kotiin tai Leo Mellerille. Kalervo Syväntö on jo kirkkaudessa Herran tykönä, hänelle älä yritä soittaa.

>>>ei seurakuntien luopumus

• sana pois kirjoitti:

>>>ei seurakuntien luopumus

Tä oli todella hyvä kehoitus jokaisele uskovaiselle suomessa joka rypee...

Niin ja rukoillaan synnintuntoa uskoville että huomavat ett Jumala vihaa synti,,,,..

• pidän
        savonarola kirjoitti:

Tä oli todella hyvä kehoitus jokaisele uskovaiselle suomessa joka rypee...

Niin ja rukoillaan synnintuntoa uskoville että huomavat ett Jumala vihaa synti,,,,..

vaikka pahasti olen usein sinulle täällä puhunut, koska kaikesta en ole ihan samaa mieltä kanssasi. Kyllä ihmisestä voi silti pitää, vaikka erilailla asioista ajattelemmekin. Ei meistä kukaan voi täysin olla kaikesta samaa mieltä toistemme kanssa näissä raamatullisissa ja hengellissäkään asioissa.
        Tärkeintä mielestäni on valvoa omaa hengellistä tilaansa ja olla varma siitä, että on Jeesuksen Kristuksen oma ja verellä pesty.

Siskonikin pitää sinusta paljon. Oma uskovainen sisarenikin, aralla tunnolla elävä Jeesusken Kristuksen oma, pitää sinusta paljon.
        Hän on keskustellut sinun kanssasi chatissa.

• pidän kirjoitti:

vaikka pahasti olen usein sinulle täällä puhunut, koska kaikesta en ole ihan samaa mieltä kanssasi. Kyllä ihmisestä voi silti pitää, vaikka erilailla asioista ajattelemmekin. Ei meistä kukaan voi täysin olla kaikesta samaa mieltä toistemme kanssa näissä raamatullisissa ja hengellissäkään asioissa.
        Tärkeintä mielestäni on valvoa omaa hengellistä tilaansa ja olla varma siitä, että on Jeesuksen Kristuksen oma ja verellä pesty.

Siskonikin pitää sinusta paljon. Oma uskovainen sisarenikin, aralla tunnolla elävä Jeesusken Kristuksen oma, pitää sinusta paljon.
        Hän on keskustellut sinun kanssasi chatissa.

Suoraan !! Aivan suoraan ei vasemmalle eikä oikea vaikka olis ketään vastassa !! : )

Kiva jos olen ilahduttanut jonkun ? Siinä on sitten Kristus minussa puhunut enkä minä : ) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• asia menikin näin.
        savonarola kirjoitti:

Suoraan !! Aivan suoraan ei vasemmalle eikä oikea vaikka olis ketään vastassa !! : )

Kiva jos olen ilahduttanut jonkun ? Siinä on sitten Kristus minussa puhunut enkä minä : ) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kysyin sisareltani tarkemmin tästä teidän chattikeskustelustanne.

En tiedä savis oliko Kristus sittenkään siellä chatissa puhunut sinun kauttasi, koska siskoni kertoi minulle, että hän oli esittänyt sinulle jonkin tiukan opillisen kysymyksen, ja yht' äkkiä olit sanonut hänelle, että sinun täytyy välillä mennä keittämään kahvia, mutta et sitten koskaan palannutkaan takaisin.

Hän taisi esittää sinulle aika vaikean kysymyksen, koska kahvireissu on kestänyt aika kauan ja jatkuu edelleen.

Mutta hän jostain kummallisesta syystä kuitenkin pitää sinun omituisesta persoonastasi, niin kuin minäkin.

• sunnyriver
        Tapio522 kirjoitti:

---
        Mielestäni ei ole.

--
        Virsi 385
        --
        1.

2.

Raamatun mukaan me elämme ja opetamme.
        Opetuslapset olivat rukouksessa yläsalissa ja odottivat Jeesuksen
        lupaamaa suojelijaa.
        He saivat Pyhän Hengen?
        Miten se ilmeni?
        Kielilläpuhumisena, profetointina ja ilona niin että pakanat luulivat
        opetuslasten olevan humalassa.
        Siitä on lähdetty liikkeelle
        ja siihen toivottavasti palataan, Raamatullisuuteen.
        Joku kerta seurakuntamme alkoi tässä keväällä tavoitella
        "hovikelpoisuutta",
        mutta Jumala tuumasi hyvin pian:
        "Tällä paikkakunnalla riittää yksi luterilainen seurakunta!"
        Eli Jumala haluaa tulta ja helluntaita,
        Hänen uudeksi muuttavan voimansa
        läpimurtoa seurakunnissa.
        Ja kun täälläkin luovuimme muotojumalisuuden
        täydellisyyden kaavusta,
        niin Herra alkoi ladata!
        Nyt on ilo mennä kokouksiin ja odottaa,
        mitä Herra on tälle illalle suunnitellut!
        Nuoria on tullut uskoon,
        me vanhemmat olemme uudistuneet.
        Kiitos Herralle!

• muut hurmoslahkot
        lopun ajan kirjoitti:

Suurin EKSYTYS mikä uskonnollisessa maailmassa riehuu on hurmosdemonit ja niiden alulle laittamat liikkeet, yhtenä esimerkkinä Helluntaikirkko/Helluntaiseurakunta/Helluntailiike/Helluntaiherätys.

Tehkää parannus ja rukoilkaa Herran Jeesuksen Armoa, että pelastaisi teidät hurmoshengiltä ja eksyttäviltä demoneilta.

• asia menikin näin. kirjoitti:

En tiedä savis oliko Kristus sittenkään siellä chatissa puhunut sinun kauttasi, koska siskoni kertoi minulle, että hän oli esittänyt sinulle jonkin tiukan opillisen kysymyksen, ja yht' äkkiä olit sanonut hänelle, että sinun täytyy välillä mennä keittämään kahvia, mutta et sitten koskaan palannutkaan takaisin.

Hän taisi esittää sinulle aika vaikean kysymyksen, koska kahvireissu on kestänyt aika kauan ja jatkuu edelleen.

Mutta hän jostain kummallisesta syystä kuitenkin pitää sinun omituisesta persoonastasi, niin kuin minäkin.

Mitä siinä keskutelussa sitten oli sellaista johon en olis vastannut tai jättänyt vastamatta? Ehkä siine kahvihammasta pakottaen meni huomio pois hänen viimeisen kirjoituxen ja siinä sitten matkalla kahvia juoden tuli muita asioita ja kiirettä ja puhelinsoittokutsuja sieluhoito tehtäviä ja niitä tuhansia asioita ja juttuja jotka kuuluu mulle päivittäin. Sorri että petin lupauxen sun siskollesi,, va oliko se tyttärelles?? Ok,, muistini on kovin lyhyt niinkuin mun tuttavat kaikki tietävät.

Ja oliko Kristus paikalla ?? sitä sun kannattais kysyä Häneltä Ite ennenkuin esität arvostelu noin ...

• tunneihminen.
        asia menikin näin. kirjoitti:

En enää pidäkään sinun omituisesta persoonastasi.
        Puhuit minulle niin rumasti tässä ketjussa tuolla alempana.

• tunneihminen.
        savonarola kirjoitti:

Mitä siinä keskutelussa sitten oli sellaista johon en olis vastannut tai jättänyt vastamatta? Ehkä siine kahvihammasta pakottaen meni huomio pois hänen viimeisen kirjoituxen ja siinä sitten matkalla kahvia juoden tuli muita asioita ja kiirettä ja puhelinsoittokutsuja sieluhoito tehtäviä ja niitä tuhansia asioita ja juttuja jotka kuuluu mulle päivittäin. Sorri että petin lupauxen sun siskollesi,, va oliko se tyttärelles?? Ok,, muistini on kovin lyhyt niinkuin mun tuttavat kaikki tietävät.

Ja oliko Kristus paikalla ?? sitä sun kannattais kysyä Häneltä Ite ennenkuin esität arvostelu noin ...

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8398031/39713133

• tunneihminen. kirjoitti:

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8398031/39713133

muuttaa meidän mielemme.

Jahas on jotain mistä et tykkää ja nyt olet sitten citroona? Joopa joo mutta en ole ainakaan sanonut mitään mitä ei olis tärkeä sulle? Sen takia kannattais Kysyä Herralta miten asiat todella on sun elämässä. Olenko sanonut pahemmin kun meidän Herramme ? Koira Sika ja Isistä percele on vain muutamia esimerkkiä mitä Hän käytti !! Mitä näistä olen käyttänyt ?

• hellari83

Tuota asiaa olen paljon pohtinut. Ajatustesi ja pohdintasi kautta se aukeni minullekin.

Ole armoitettu ja siunattu!

• netmissionissa
      • amerikasta

• todé*

• Tapio522 kirjoitti:

Cerullosta ei näköjään saa keskustella tai arvioida hänen sanomaansa helluntailaisen Netmissionin keskustelupalstalla.
        Miksiköhän?
        Liekö liian arka aihe!

http://www.netmission.fi/fi/etusivu/index.php?show=messages&tid=10108

>Odotamme vastaus mixikö ei saa elää Net missionissa niinkuin raamattu opettaa ! Arvioikaa cerullo !! Huh sentään miten okkultista mystiikka cerullon voimassa,,, vai mitä ruotsalainen reijo rakas sanoo ???

• leahim
        savonarola kirjoitti:

>Odotamme vastaus mixikö ei saa elää Net missionissa niinkuin raamattu opettaa ! Arvioikaa cerullo !! Huh sentään miten okkultista mystiikka cerullon voimassa,,, vai mitä ruotsalainen reijo rakas sanoo ???

Osaa ainakin oikeinkirjoituksen!
        Etkö voisi opetella kirjoittamaan
        että tekstistäsi saa selvää...??

• leahim kirjoitti:

Osaa ainakin oikeinkirjoituksen!
        Etkö voisi opetella kirjoittamaan
        että tekstistäsi saa selvää...??

Puolustella saatanallisen toimintaan yhtään on mennyt ihan sanattommaxi ja sulkee kaikki keskustelut,,,,,,,,
        ettäs tiedät senkin syntinen joka tulis tehdä parannuxen eikä räkiä ja raiskuttaa täällä foorumissa ateistiystävien kanssa !!

• sunnyriver
        savonarola kirjoitti:

Puolustella saatanallisen toimintaan yhtään on mennyt ihan sanattommaxi ja sulkee kaikki keskustelut,,,,,,,,
        ettäs tiedät senkin syntinen joka tulis tehdä parannuxen eikä räkiä ja raiskuttaa täällä foorumissa ateistiystävien kanssa !!

Miten Jeesus käski suhtautua vihamiehiin,
        jos nyt kirjoittajan sellaiseksi tunnet?
        Rakastaa!
        Nuorten uskosta osattomien lätinä Facebookissakin opettaisi sinulle paljon,
        jos et Jeesusta halua uskoa.
        Siellä ei tarvitse olla ihme asia, niin joku kuitenkin vastaa, nostaa
        pitää yhteyttä yllä eikä motase heti turpiin.

• voi sinua
        sunnyriver kirjoitti:

Rakastaa!

Terve pitää pellenä sinua ja X jeesustasi. Oletko sairas?
        Ei ole ihme, että Reijo Ruotsalainen poistaa tuollaiset viestit. Eikä siihen vaikuta, jos niissä on asiaa tai ei.

• sunnyriver
        voi sinua kirjoitti:

Ei ole ihme, että Reijo Ruotsalainen poistaa tuollaiset viestit. Eikä siihen vaikuta, jos niissä on asiaa tai ei.

No, en minä nyt suoraan sanoen edes tiedä,
        mikä asia on kysymyksessä. Ei siitä edellisessä
        kirjoituksessa ihmeemmin puhuttu.
        Sävystä minä puhuin.
        Jokainen meistä on Jumalan luoma
        ja toisen ihmisen kunnioituksen arvoinen.
        Ei meidän ole tosiaan käsketty vihaamaan
        edes todellisia/kuvittelemiamme vihamiehiä.

• sunnyriver kirjoitti:

Rakastaa!

Onko Facebookki joku jumala ??

• voi sinua kirjoitti:

Mutta Pyhän Hengen vaikutus vaikuttaa ja saa röyhkeänkin putoamaan niinkuin Reijo jos niin on !! Kaikki aikanaan ja saamme nähdä mikä hanke on Jumalasta niinkuin lakelandi ja pensacola ja toronto on mennen percelen lunta ja voimme vaan ihmetellä ettei kukaan ole huomiovinaan mikä meni vinoon niissä??? Ei ainakaan Reijö koska ei salli että niistä puhutaan ja arvostellaan niinkuin Raamattu opettaa arvostelkaa ja myös Reijjoa !!!!!!!

• sunnyriver
        savonarola kirjoitti:

Onko Facebookki joku jumala ??

Ihan vain se toivomus,
        että tekstissämme olisi hiven rauhaa. hiven ystävällisyyttä,
        vaikka emme ihmisen kanssa samaa mieltä olisikaan.
        Peruskunnioitus toista Jumalan luomaa kohtaan,
        hänenkin syntiensä vuoksi on Jeesuksen veri vuuotanut Golgatalla
        aivan samoin kuin meidänkin syntiemme vuoksi.

• puhujasta

Katsoin Morriksen puheen äsken netistä ja täytyy sanoa, että olen järkyttynyt. Kaverihan puhui pelkästään ihmeistä ja voimasta ja voitelusta. Missä oli ouhe rististä. Lupauksia suuresta herätyksestä, muttei mitään kehotusta parannuksentekoon. Ei se herätys tule ilman parannusta.

Kun Morris kysyi, että haluaako joku olla Jumalan käytössä, hän samalla sanoi, ettei tarkoita nyt mitään pyhäkoulunopettajan virkaa tai kadulla traktaattien jakamista. mikä Morris on niitä tehtäviä väheksymään? Minusta todella tärkeitä tehtäviä.

Silmiin pisti myös se, ettei hän lukenut Raamatusta mitään. ihmetteli todella useaan kertaan, kuinka suuri voitelu salissa oli. Ehkä sen arvioiminen pitäisi jättää kuulijoille. Minua myös häiritsi taustamusiikki. Miksi Morris tarvitsee puheilleen tehostusta? Miksi hän vaati jatkuvia taputuksia ja huutoja yleisöltä?
      Missä nöyryys ja murtuneisuus?

Huomasitteko myös lauseen, jossa hän sanoi, että Benny Hinn on hänen ystävänsä, hänen ministrinsä kasvatti. Sitä lausetta ei käännetty suomeksi.

Kyllä minua hiukan ihmetyttää Saalemin saarnaajien tila.

• Kristitty.

ja vaikuttava, moni sai Cerullolta haasteen Pyhyyteen ja Jumalan todellisen tahdon ja voiman etsimiseen, sekä Jumalan palvelemiseen arvostelun ja penkin lämmittämisen sijaan. Myös kiltit uskonnolliset pyhäkoululeikit pantiin omaan arvoonsa todellisen Jumalan palvelun rinnalla, hyvä, että joku uskaltaa laittaa meidän muotomenomme kyseenalaisiksi. Hän siis peräsi todellista Jeeuksen ystävyyttä, eikä seurakunnnan harrastustoimintaa. Ymmärrä sinäkin mistä todella on kysymys. Benny Hinn on tosissaan Jumalan seuraaja, entä sinä?

En tiedä mikä narisija sinä olet?

• seuraaja?
        Kristitty. kirjoitti:

ja vaikuttava, moni sai Cerullolta haasteen Pyhyyteen ja Jumalan todellisen tahdon ja voiman etsimiseen, sekä Jumalan palvelemiseen arvostelun ja penkin lämmittämisen sijaan. Myös kiltit uskonnolliset pyhäkoululeikit pantiin omaan arvoonsa todellisen Jumalan palvelun rinnalla, hyvä, että joku uskaltaa laittaa meidän muotomenomme kyseenalaisiksi. Hän siis peräsi todellista Jeeuksen ystävyyttä, eikä seurakunnnan harrastustoimintaa. Ymmärrä sinäkin mistä todella on kysymys. Benny Hinn on tosissaan Jumalan seuraaja, entä sinä?

En tiedä mikä narisija sinä olet?

Ei ainakaan tosissaan ole elävän Jumalan ja Hänen Poikansa Jeesuksen seuraaja.

Leikillään saattaa ollakin sitä - ja lähinnä rahan vuoksi, tiedät sen itsekin.

Tosiasiassa Benny Hinn on rahanahne mesmeristi, nykyajan velho.

http://www.kristitynfoorumi.fi/mesmer.htm

• elävässä uskossa
        seuraaja? kirjoitti:

Minun mielestäni sinä olet hyvin katkera ihminen ja projisioit todennäköisesti OMAA AHNEUTTASI JA RAHAN HIMOASI toisiin ihmisiin. Oletko miettynyt tätä?

Sinun tulee kohdata ja tunnustaa tämä himon synti Jumalalle, ja tehdä siitä parannus. On niin paljon helpompaa siirtää oma vajavaisuus toisiin, koska nöyrtyminen tekee joskus niin kipeää.

Mutta Jumala on luvannut armon ja anteeksiantamuksesn niille jotka syntinsä vilpittömästi tunnustavat ja hylkäävät ne.

Lopeta M.Cerullon ja B.Hinnin neuroottinen ja pakkomielteinen vainoaminen ja tuomitseminen.
        Jätä heidät rukouksin Jumalan käsiin ja huoleksi. Jumala tuntee kyllä omansa ja kaikki on viime kädessä Hänen käsissään.
        Pidä sinä huolta omasta vaelluksestasi ja etsi Kristusta, niin pysyt oikealla tiellä, etkä joudu eksyksiin.

• itsesi?
        elävässä uskossa kirjoitti:

Minun mielestäni sinä olet hyvin katkera ihminen ja projisioit todennäköisesti OMAA AHNEUTTASI JA RAHAN HIMOASI toisiin ihmisiin. Oletko miettynyt tätä?

Sinun tulee kohdata ja tunnustaa tämä himon synti Jumalalle, ja tehdä siitä parannus. On niin paljon helpompaa siirtää oma vajavaisuus toisiin, koska nöyrtyminen tekee joskus niin kipeää.

Mutta Jumala on luvannut armon ja anteeksiantamuksesn niille jotka syntinsä vilpittömästi tunnustavat ja hylkäävät ne.

Lopeta M.Cerullon ja B.Hinnin neuroottinen ja pakkomielteinen vainoaminen ja tuomitseminen.
        Jätä heidät rukouksin Jumalan käsiin ja huoleksi. Jumala tuntee kyllä omansa ja kaikki on viime kädessä Hänen käsissään.
        Pidä sinä huolta omasta vaelluksestasi ja etsi Kristusta, niin pysyt oikealla tiellä, etkä joudu eksyksiin.

Joka kerta kun kaatua muksahtelet velho-mesmeristien käsien alla,
        työntyy sieluusi yhä syvemmälle antikristillisiä pimeyden henkiä.

Monestiko olet kaatunut imelien velhokäsien alle?

Milloin lakkaat imemästä pimeyden henkien saastaa sydämeesi?

Tätä kysyn näin suoraan, mutta ystävällisesti sinua herättääkseni!

• elävässä uskossa
        itsesi? kirjoitti:

Joka kerta kun kaatua muksahtelet velho-mesmeristien käsien alla,
        työntyy sieluusi yhä syvemmälle antikristillisiä pimeyden henkiä.

Monestiko olet kaatunut imelien velhokäsien alle?

Milloin lakkaat imemästä pimeyden henkien saastaa sydämeesi?

Tätä kysyn näin suoraan, mutta ystävällisesti sinua herättääkseni!

että mikään asia tai ihminen, voimat tai vallat (mahdolliset eksyttäjätkään esim. B.Hinn tai J.Aitomaa ja hänen kf) maailmassa tai ilmavalloissa eivät saa minua horjumaan pois Kristus- kalliolta.
        Minä tiedän mistä, ja kuinka syvältä saatanan siteistä okkultismista minä olen pelastunut.
        Jeesus Kristus on minun Herrani, Vapahtajani ja syntieni sovittaja.
        Minulla on siis Kristuksen sisällinen tunteminen ja siksi minä olen vapaa Hänessä ja minun ei tarvitse pelätä joutuvani eksyksiin.
        Minun sisääni ei voi tulla mitään vieraita henkiä, koska minä en elä jatkuvassa, tietoisessa synnissä, ja siten pidä Jeesuksen Kristuksen armoa ja sovintoverta halpana .
        Jumala itse pitää minusta huolen, Hän on luvannut omassa Sanassaan niin.

Minä en ime mitään pimeyden saastaa sydämeeni, koska rakastan Jeesusta kaikkein eniten maailmassa ja haluan elää lähellä Häntä ja olla Hänelle kuuliainen.

Se ei kuulu sinulle, kuinka monen karismaatikon käden alla minä olen kaatunut, vai olenko ollenkaan.

Mutta tämän haluan sanoa. Minä täytyin Pyhällä yksin kotonani vähän jälkeen uskoontuloni yli kymmenen vuotta sitten. Minä rukoilin Jumala, ja yht' äkkiä Herran kirkkaus humahti taivaasta ja täytti minut ja koko silloisen 60 neliön vuokra-asuntoni.
        Tämä hetki oli käsittämättömän pyhä ja kaunis.Mitkään inhimilliset sanat eivät riitä tuota hetkeä kuvaamaan. Minä hiljaa itkin ja lepäsin Pyhän Hengen taivaallisessa läsnäolossa.
        Mitään hurmosta en kokenut ja yksin olin, enkä kuulunut silloin vielä Helluntaiseurakuntaan enkä ollut käynyt uskovien upotuskasteella.

Mutta nyt kerron jotakin.

Minä en ole mikään kaataja, mutta kun minä sain silloin yli kymmenen vuotta sitten Pyhän Hengen kasteen kotonani, niin eräs ihminen soitti odottamatta ja yllättäen ovikelloani.
        En ollut sopinut kenenkään ihmisen kanssa tapaamisesta, enkä odottanut kotiini ketään vierasta.
        Kun menin avaamaan oven, tämä uskovainen ihminen HORJAHTI TAAKSEPÄIN JA MELKEIN KAATUI PYHÄN HENGEN VOIMASTA MAHAN.
        Hän ei puhunut minulle mitään, koska sanoja ei tuossa hetkessä tarvittu.
        Hetken levättyämme pyhyyden ilmapiirissä me aloimme yhdessä kiittää Jeesusta ja me nauroimme lapsen lailla puhtaasta sydämemme ilosta ja vapauden tunteesta. On niin suurta saada olla Jeesuksen oma ja pelastettu ihminen!

Onko sinulla Pyhää Henkeä ja iloa sydämessäsi, vai pelkkää saastaa ja katkeruutta vain?
        Kerro se meille tai mieti sitä itseksesi rehellisesti Jumalasi edessä.

• -lehti
        seuraaja? kirjoitti:

on antanut äskettäin samantyyppisen lausunnon Bennyt Hinnistä.

• elävässä uskossa

että mikään asia tai ihminen, voimat tai vallat (mahdolliset eksyttäjätkään esim. B.Hinn tai J.Aitomaa ja hänen kf) maailmassa tai ilmavalloissa eivät saa minua horjumaan pois Kristus- kalliolta.
        Minä tiedän mistä, ja kuinka syvältä saatanan siteistä okkultismista minä olen pelastunut.
        Minulla on siis Kristuksen sisällinen tunteminen ja siksi minä olen vapaa Hänessä ja minun ei tarvitse pelätä joutuvani eksyksiin.
        Minun sisääni ei voi tulla mitään vieraita henkiä, koska minä en elä jatkuvassa, tietoisessa synnissä, ja siten pidä Jeesuksen Kristuksen armoa ja sovintoverta halpana .

Minä en ime mitään pimeyden saastaa sydämeeni, koska rakastan Jeesusta kaikkein eniten maailmassa ja haluan elää lähellä Häntä ja olla Hänelle kuuliainen.

Se ei kuulu sinulle, kuinka monen karismaatikon käden alla minä olen kaatunut, vai olenko ollenkaan.

Mutta tämän haluan sanoa. Minä täytyin Pyhällä yksin kotonani vähän jälkeen uskoontuloni yli kymmenen vuotta sitten. Minä rukoilin Jumala, ja yht' äkkiä Herran kirkkaus humahti taivaasta ja täytti minut ja koko silloisen 60 neliön vuokra-asuntoni.
        Tämä hetki oli käsittämättömän pyhä ja kaunis.Mitkään inhimilliset sanat eivät riitä tuota hetkeä kuvaamaan. Minä hiljaa itkin ja lepäsin Pyhän Hengen taivaallisessa läsnäolossa.
        Mitään hurmosta en kokenut ja yksin olin, enkä kuulunut silloin vielä Helluntaiseurakuntaan enkä ollut käynyt uskovien upotuskasteella.

Minä en ole mikään kaataja, mutta kun minä sain silloin yli kymmenen vuotta sitten Pyhän Hengen kasteen kotonani, niin eräs ihminen soitti odottamatta ja yllättäen ovikelloani.
        En ollut sopinut kenenkään ihmisen kanssa tapaamisesta, enkä odottanut kotiini ketään vierasta.
        Kun menin avaamaan oven, tämä uskovainen ihminen HORJAHTI TAAKSEPÄIN JA MELKEIN KAATUI PYHÄN HENGEN VOIMASTA MAHAN.
        Hetken levättyämme pyhyyden ilmapiirissä me aloimme yhdessä kiittää Jeesusta ja me nauroimme lapsen lailla puhtaasta sydämemme ilosta ja vapauden tunteesta. On niin suurta saada olla Jeesuksen oma ja pelastettu ihminen!

Onko sinulla Pyhää Henkeä ja iloa sydämessäsi, vai pelkkää saastaa ja katkeruutta vain?

Minä en ole sama henkilö, kuin nimimerkki' kiristitty.' tuossa ennen minua.
        Me molemmat kritisoimme täällä kristityn foorumia, usein samassa ketjussakin, mutta olemme eri henkilöitä.
        Kerron tämän ettei tulisi mitään väärinkäsityksiä kenellekkään.
        Minä pidän paljon kristitystä ihan vain veljenä, mutta hän ei tykkää minusta, hengenheimolaisestaan yhtään.
        En liiku yhtä vauhdikkaissa piireissä kun hän, olen vähän rauhallisempaa sorttia.

(Toivottavasti nimerkki 'kristitty' on se henkilö joksi häntä nyt ajattelen. Olen usein erehtynyt luulemaan väärin ja aika paljon on kyllä rehellisesti sanoen nolottanut jälkeen päin, mutta Herra on ollut hyvä :)))

• elävässä uskossa
        -lehti kirjoitti:

on antanut äskettäin samantyyppisen lausunnon Bennyt Hinnistä.

mutta Ristin Voiton antamat 'lausunnot' jostakin ihmisestä, eivät mene Jumalan lopullisten lausuntojen edelle.
        Jumala on Kaikkivaltias, suvereeni, eikä Hän tarvitse toimintaansa, tuomioihinsa ja armahtamisiinsa ihmisten tai kristillisten viikkolehtien mielipiteitä tai 'lausuntoja'.

Vain Jumala lopultakin näkee ihmisen salattuun sydämeen; ihmisen todellisiin motiiveihin, toisilta ihmisiltä salassa oleviin kipuihin ja sielun haavoihin.
        Me ihmiset tuomitsemme toisiamme helposti näön ja oman ymmärryksemme mukaan, mutta vai Jumala tuomitsee viimeisellä tuomiolla oikean tuomion.

• tarkoitat?

Pyydän sinua yksilöimään Kristityn Foorumilta edes yhden (1) valheen.

Voitko tehdä sen?

Yksilöi ja osoita siis jokin valhe Kristityn Foorumin sivuilta ja tee se niin
        selvällä tavalla, että pääsemme kunnolla tutkimaan väittämääsi valhetta.

Päädyit kerta heitolla julistamaan minut katkeraksi ja ahneeksi ihmiseksi.
        Perusteluaineistosi lienee melko köykäinen väitteesi oikeaksi todistamiseksi.

M.Cerullon ja B.Hinnin vainoaminen ei ole minulle pakkomielle eikä neuroosi.
        Tarkkaan ottaen en ollenkaan vainoa heitä kumpaakaan - en millään tavalla.

Kerroin vain sen näkemyksen, joka minulla on ns. massakaatajien, super-
        saarnaajien ja megarahastajien eksyttävästä toiminnan "hengellisyydestä".

Lopuksi; muistathan tuoda palstalle sen KF-'valheen' yhteiseen käsittelyymme!

• en todella!

Mutta sinun uskoontulollasi ja mesmeristien (esim. Benny Hinn) toiminnalla
        ei tarvitse mitään keskinäistä yhteyttä ollakaan, miksi olisi.

• elävässä uskossa
        en todella! kirjoitti:

Mutta sinun uskoontulollasi ja mesmeristien (esim. Benny Hinn) toiminnalla
        ei tarvitse mitään keskinäistä yhteyttä ollakaan, miksi olisi.

että karismaattiset" kaatajat", vaikkapa Paavo Järvinen tai Markku Koivisto, harjoittavat masmerismiä.
        Olit myös huolissani siitä, olenko minä ollut tällaisen kaatajan käsien alla, ja onko minuun mahdollisesti mennyt henkiä ja sinsimpään "saastaa".

Näinhän sinä kirjoitit:
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8398031/39693906

• elävässä uskossa
        tarkoitat? kirjoitti:

Pyydän sinua yksilöimään Kristityn Foorumilta edes yhden (1) valheen.

Voitko tehdä sen?

Yksilöi ja osoita siis jokin valhe Kristityn Foorumin sivuilta ja tee se niin
        selvällä tavalla, että pääsemme kunnolla tutkimaan väittämääsi valhetta.

Päädyit kerta heitolla julistamaan minut katkeraksi ja ahneeksi ihmiseksi.
        Perusteluaineistosi lienee melko köykäinen väitteesi oikeaksi todistamiseksi.

M.Cerullon ja B.Hinnin vainoaminen ei ole minulle pakkomielle eikä neuroosi.
        Tarkkaan ottaen en ollenkaan vainoa heitä kumpaakaan - en millään tavalla.

Kerroin vain sen näkemyksen, joka minulla on ns. massakaatajien, super-
        saarnaajien ja megarahastajien eksyttävästä toiminnan "hengellisyydestä".

Lopuksi; muistathan tuoda palstalle sen KF-'valheen' yhteiseen käsittelyymme!

http://www.kristitynfoorumi.fi/artikkelit.htm

Kristityn Foorumi ona mielestäni kuin sillisalaatti.
        Siellä on sotkettu sopivassa näärin totuutta ja valhetta sekaisin juuri sen verran, että valveutumaton lukija nielee syötin.
        KF artikkelit imevät lukijansa pikku hiljaa petollisesti itseensä, omaan sekavaan oppiinsa, ja pian sitä on todella eksyksissa, ellei ole perustus rakennettu Kristus- kalliolle.
        Karismaattista liikettä ja sen oppia vääristellään tahallaan sellaiseksi mitä se ei kuitenkaan todellisuudessa ole. (Liekkö taustalla kateutta, pelkoa, epävarmuutta vai mitä?)
        Valveutumatonta lukijaa manipuloimalla yritetään saada ihminen lahkon OMAAN OIKEAAN TOIMINTAAN JA OPPIIN mukaan.
        Tevetuloa tänne kaikki! Täällä MEILLÄ ja MEIDÄN juhlilla on Kristus! (Fil.1:15-18)

Olen nyt vähän väsynyt ja sanoin tahallaan ilkeästi, ja voi olla etten puhunut sanojani oikeassa hengessä, ja lisäksi kohta on taas nolo olo, mutta painan kuitenkin entteriä.

PS: Minulle on seurakunnassa annettu ankaria neuvoa siitä, että en saisi liian kiihkoisasti täällä rymyyttää Kristityn Foorumia, etten väsy ja hengellinen elämä kärsi liikaa.

Siunausta kaikille.

• oikealla asialla.

Siellä on sotkettu sopivassa näärin totuutta ja valhetta sekaisin juuri sen verran, että valveutumaton lukija nielee syötin.
        KF artikkelit imevät lukijansa pikku hiljaa petollisesti itseensä, omaan sekavaan oppiinsa, ja pian sitä on todella eksyksissa, ellei ole perustus rakennettu Kristus- kalliolle.
        Karismaattista liikettä ja sen oppia vääristellään tahallaan sellaiseksi mitä se ei kuitenkaan todellisuudessa ole. (Liekkö taustalla kateutta, pelkoa, epävarmuutta vai mitä?)
        Valveutumatonta lukijaa manipuloimalla yritetään saada ihminen lahkon OMAAN OIKEAAN TOIMINTAAN JA OPPIIN mukaan.
        Tevetuloa tänne kaikki! Täällä MEILLÄ ja MEIDÄN juhlilla on Kristus! (Fil.1:15-18)

Olen nyt vähän väsynyt ja sanoin tahallaan ilkeästi, ja voi olla etten puhunut sanojani oikeassa hengessä, ja lisäksi kohta on taas nolo olo, mutta painan kuitenkin entteriä.

PS: Minulle on seurakunnassa annettu ankaria neuvoa siitä, että en saisi liian kiihkoisasti täällä rymyyttää Kristityn Foorumia, etten väsy ja hengellinen elämä kärsi liikaa.

Siunausta kaikille.

Siksikään sinun ei kannata sitä rymyyttää.

• tarvitset

Siunausta kaikille.

>>KF artikkelit imevät lukijansa pikku hiljaa petollisesti itseensä,
        omaan sekavaan oppiinsa, ja pian sitä on todella eksyksissa,
        ellei ole perustus rakennettu Kristus- kalliolle.

• kuka minä olen.
        tarvitset kirjoitti:

>>KF artikkelit imevät lukijansa pikku hiljaa petollisesti itseensä,
        omaan sekavaan oppiinsa, ja pian sitä on todella eksyksissa,
        ellei ole perustus rakennettu Kristus- kalliolle.

Minä kerron sinulle,

että minä olen Pyhästä Hengestä uudestisyntynyt Jeesuksen Kristuksen oma.

Minun elämän on rakennettu Kristus- kalliolle ja Jumalan Sanalle.

Minä tiedän, että sinä olet matiasson ja sinä hävisit aikoinaan keskustelussa Psalmi50:15 tällä palstalla.

Sinä haastoit hänet mittelöön kahdesti ja hän Pyhässä Hengessä ja totuudellisella puheellaan voitti sinut 10-0
        Ensin RIITTÄÄ-ketjussa ja sen jälkeen riitaa haastavassa aloittamassasi ketjussa "Psalmi50:15 ja torontolaisuus tai torontolainen usko", en nyt tarkalleen muista miten otsikko meni, mutta löytyy kyllä laaja haulla.

Minä en pidä sinusta matsoni.

toivoo pikku Iita

• sinusta,
        kuka minä olen. kirjoitti:

Minä kerron sinulle,

että minä olen Pyhästä Hengestä uudestisyntynyt Jeesuksen Kristuksen oma.

Minun elämän on rakennettu Kristus- kalliolle ja Jumalan Sanalle.

Minä tiedän, että sinä olet matiasson ja sinä hävisit aikoinaan keskustelussa Psalmi50:15 tällä palstalla.

Sinä haastoit hänet mittelöön kahdesti ja hän Pyhässä Hengessä ja totuudellisella puheellaan voitti sinut 10-0
        Ensin RIITTÄÄ-ketjussa ja sen jälkeen riitaa haastavassa aloittamassasi ketjussa "Psalmi50:15 ja torontolaisuus tai torontolainen usko", en nyt tarkalleen muista miten otsikko meni, mutta löytyy kyllä laaja haulla.

Minä en pidä sinusta matsoni.

toivoo pikku Iita

pikku Iita tai kuka oletkin, lähimmäiseni.

Otit esille torontolaisuuden, halusitko lähteä puolustamaan sen ilmiöitä?

Voisitko kertoa lähemmin "torontolaisuudesta" ja suhteestasi siihen!

• elävässä uskossa kirjoitti:

Oli jätetty kääntämättä että Benny Hinn on Cerullon kannattaja ja ystävä? Pelko,, juoni,,, kettumaisuus,,, leikki yleisön pilkkaminen ja alamittainen arvostelu? Ei pidetty sitä tärkeä että yleisö sais tietää näin tärkeä asiasta? Salassapitäminen,, kusetusta suoraan saatanasta,,, vai mitä mitä mitä ? Kerro rohkesti,, kun osaat arvostella kristityn foorumi,, joka on huolissaan Suomen Uskovista jotka karismaattiset vedättää,, jossain saatanan sumussa??????????????????????????????

• elävässä uskossa kirjoitti:

että karismaattiset" kaatajat", vaikkapa Paavo Järvinen tai Markku Koivisto, harjoittavat masmerismiä.
        Olit myös huolissani siitä, olenko minä ollut tällaisen kaatajan käsien alla, ja onko minuun mahdollisesti mennyt henkiä ja sinsimpään "saastaa".

Näinhän sinä kirjoitit:
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8398031/39693906

Tivasi ja kyseli ja niin minäkin kyselen ja lisään vielä tähän Raamatunpaikkan -->Gal. 1:6
        Minä ihmettelen, että te niin pian annatte teitänne kääntää pois siitä, joka teitä Kristuksen armoon kutsunut on, toiseen evankeliumiin,

Ja vielä jatkaan --> 3 Kuinka voitte olla noin mielettömiä! Te aloititte Hengen varassa. Pyrittekö nyt päämäärään omin avuin?

Tai pikeminkin toisen hengen sylissä,, joka antaa sulle kikkiä,, että pääset vähäx aika nauttimaan tunteissa ja tunteista,, jotka ei Herra antaa !!

• http://www.bennyhinn.org
        savonarola kirjoitti:

Oli jätetty kääntämättä että Benny Hinn on Cerullon kannattaja ja ystävä? Pelko,, juoni,,, kettumaisuus,,, leikki yleisön pilkkaminen ja alamittainen arvostelu? Ei pidetty sitä tärkeä että yleisö sais tietää näin tärkeä asiasta? Salassapitäminen,, kusetusta suoraan saatanasta,,, vai mitä mitä mitä ? Kerro rohkesti,, kun osaat arvostella kristityn foorumi,, joka on huolissaan Suomen Uskovista jotka karismaattiset vedättää,, jossain saatanan sumussa??????????????????????????????

http://www.bennyhinn.org/default.cfm

• hukata aikaa

Minä en katsonut eikä kiinnosta edes katsoa koska en ole karismaattinen tyyppi ja koska karismaattiset tyypit ovat yleensä pahimman luokan hihhuleja ja hurmoshenkisiä niin minua ei kíinnostanut katsoa koska en ole kiinnostunut hihhulismista enkä karismaattisista tyypeistä.

• eksyttää

ihmisiä, varokaa karismaattista eksytystä!!!

Varokaa ettetty joudu eksytykseen, Jeshuakin sanoi itse: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä."

Varokaa ekstystä, erityisesti lopunaikana se on voimakas karismaattinen eksytys.

• on mitä
        eksyttää kirjoitti:

ihmisiä, varokaa karismaattista eksytystä!!!

Varokaa ettetty joudu eksytykseen, Jeshuakin sanoi itse: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä."

Varokaa ekstystä, erityisesti lopunaikana se on voimakas karismaattinen eksytys.

Kristitynfoorumi on mitä suurinta eksytystä. Aamen!

• Saalemilainen

Olen saalemilainen. Olen ehkä väärässä porukassa, kun olen lähes erakko, ja siellä odotettaisiin hieman enemmän sosiaalisuutta.

Tuon tapaisissa joukkokokouksissa en käy lainkaan, niissä vain hämmennyn ja ahdistun. Mielestäni Jumala puhuu mulle parhaiten yksinäisyydessä ja hiljaisuudessa, ja kaikesta huolimatta minulle tapahtuu arjen pieniä ihmeitä. Aikaisemmin tunsin erakkoudestani syyllisyyttä, mutta nykyään se ei enää vaivaa. Jokainen meistä on omanlaisensa. Jeesus Kristus on se, jonka varassa elän, ei minkään niminen seurakunta.

Pitäiskö vaihtaa porukkaa, ja jos, niin mihin?

• rauhallista julistusta

• ent. saalemilainen

Kokemuksella voin sanoa, että vaikeissa elämäntilanteissa ei Saalemista
        ja sen edustamasta hengellisyydestä ole mitään käytännön apua.

Apu tulee yksin Jumalalta - Saalem-seurakunnan kautta tulevaan apuun
        ei kannata missään tapauksessa luottaa.

Sinun asemassasi minä odottaisin rauhassa, mihin Jumala johdattaa.
        Ehkäpä hyvinkin löydät todellisia uskon ystäviä - ihan muualta.

Mutta, muista ehdottomasti varoa kaikkia karismaattisia 'tavarataloja
        ym. pikkumarketteja', joissa ylimmälle sijalle on nostettu tunnepohjainen
        uskonnollinen elämystehtailu! Niihin henkiseikkailuihin älä osallistu.

Herra on hyvä Paimen, Hän johdattaa, kun kuljemme rukoillen!

• ehdotus.

Ei se vaihtamalla parane, ainakaan jo vaihtaa huonompaan.

• Wichy1
        ent. saalemilainen kirjoitti:

Kokemuksella voin sanoa, että vaikeissa elämäntilanteissa ei Saalemista
        ja sen edustamasta hengellisyydestä ole mitään käytännön apua.

Apu tulee yksin Jumalalta - Saalem-seurakunnan kautta tulevaan apuun
        ei kannata missään tapauksessa luottaa.

Sinun asemassasi minä odottaisin rauhassa, mihin Jumala johdattaa.
        Ehkäpä hyvinkin löydät todellisia uskon ystäviä - ihan muualta.

Mutta, muista ehdottomasti varoa kaikkia karismaattisia 'tavarataloja
        ym. pikkumarketteja', joissa ylimmälle sijalle on nostettu tunnepohjainen
        uskonnollinen elämystehtailu! Niihin henkiseikkailuihin älä osallistu.

Herra on hyvä Paimen, Hän johdattaa, kun kuljemme rukoillen!

Kaikki apu tulee Herralta ja meidän Vapahtajaltamme Jeesukselta Kristukselta, häntä rukoilkaamme ja palvokaamme. Meille kaikille jotka suhtaudumme kriittisesti kyseisen saarnaajan ja muidenkin ns. menestysteologiaa ja ihmeparantumisiin perustuvaa julistusta sanoisin näin omana mielipiteenä. Emme voi muuttaa muiden ihmisten mielipiteitä ja ajatuksia. Jumala on ehkä antanut meille silmävoidetta jotta näkisimme tilanteen ja meillä olisi kuulevat korvat. Ehkä meidän tehtävämme on varoittaa heitä. Emme kuitenkaan saa tietoisesti loukata ketään vaikka olemme jyrkästi eri mieltä asioista. Jeesus käski seuraamaan profeettojen aikaansaamia hedelmiä sillä hedelmistään puu tunnetaan.

• savua näkyvissä
        ehdotus. kirjoitti:

Ei se vaihtamalla parane, ainakaan jo vaihtaa huonompaan.

älähtää ja kalahtaa, kum pyhää mennarismia arvostellaan.

• ............
        savua näkyvissä kirjoitti:

älähtää ja kalahtaa, kum pyhää mennarismia arvostellaan.

.................

• ...................
        rauhallista julistusta kirjoitti:

http://www.onewaymission.fi/

(En ole itse toiminnan aktiivi/mainosmies)

tosin porukassa on myös karismaatikkoja, jotka katsovat ydin porukan heikkouksia sormien lävitse yhteyden säylyttäen

• WeijoLindroos

• worried

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      584
      2269
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      408
      1826
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      22
      1650
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1428
    5. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      1226
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      57
      1154
    7. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      122
      1144
    8. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      16
      898
    9. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      13
      878
    10. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      66
      833
    Aihe