Velkasaneeraus

kysymys..

Olen ilmeisesti menossa velkasaaneraukseen. En kuitenkin ole saanut velkaneuvojalta kaikki haluamani vastaukset. Eli kysymys on, menekö tiedot rekisteristä mihinkään? Tiedän sen, että asiakastiedoissa tulee lukemaan että mulla on velkasaaneraus ja se on tavallaan tietysti luottohäiriö. Mutta saako pankit siitä tietoja heti? Saavat tietysti jos uusi lainaa/kortti haluasin hakea, mutta muuten? Minulla on kolme luottokorttia. Kaksi menee saneeraukseen. Kolmatta haluaisin pitää. Se on nordean myöntämä mastercard. Onko se mahdollista? Entäs Ellokset, Hobby Hall ja muut velkasaanerauksen aikaina?

En sitten ole joutunut tähän siksi että olen ostanut liikaa.. Pelirippuvuus..

Kiitos!!

6

1737

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samaan..

Entäs asuntolaina, vakuutukset, netti ja muut? Saanko pitää niitä? Maksukykyä löytyy, saan noin 2000 käteen kuussa. Haluan velat maksaa ja en enää ikinä pelata. Mutta en saa lainaa velkojen maksamista varten, ja en haluakaan, niin velkasaaneraus on aionoa ulospääsy.

• se juttu,

joka Sinun tulisi ensin hoitaa, eli A-klinikalle varaat ajan ja sieltä saat apua, sillä yksin siitä et eroon pääse.
      Kaikki luottokortit myös hävität, sillä et edistä niiden pidolla mitenkään asioittesi sujumista.
      Kun käräjäoikeudesta tulee päätös velkajärjestelysi voimaantulosta, se tieto menee myös asiakasrekisteriin ja mikään Ellos yms. eivät myönnä Sinulle osamaksulla mitään hyödykkeitä.
      Lisäksi velkajärjestelysi kaatuu, mikäli velkaannut sen keston aikana, joten ei kannata hankkiutua pienimpäänkään velkasuhteeseen, koska uutta velkajärjestelyä ei ehkä koskaan myönnetä tai se siirtyy vuosien päähän.
      Ja puhun kokemuksesta, olen itse maksanut 5 1/2 vuotta ja nyt ollut velaton vuodesta -05
      Neuvoni on: unohda kaikenlainen ostelu ja keskity hoitoon A-klinikalla, sekä tiukkaan taloudenpitoon.

• rollonfriday

Vielä kerran, se on yksityishenkilön velkajärjestely, ei velkasaneeraus.

JOS tarkoitat käräjäoikeuden päätösvallassa olevaa velkajärjestelyä (etkä jotain vapaaehtoista velkasovintoa velkojien kanssa), niin sen piiriin kuuluvat KAIKKI velat. Et voi valita, että osa veloistasi jäisi velkiksen ulkopuolelle. Myös asuntolaina, kaikki luottokortit, ylipäänsä aivan kaikki velat.

Omistusasunnon säilyttäminen on joissain tapauksissa mahdollista, mutta maksukyvyn on tuolloin oltava aika hyvä. Velkajärjestelyn aikana ei saa velkaantua lisää, se voi johtaa velkajärjestelyn raukeamiseen.

Kaikki velkojasi saavat tietää velkajärjestelyn aloittamisesta, koska selvittäjä eli se, joka laatii maksuohjelman sinulle, lähettää velkajärjestelyn aloittamispäätöksestä kopion kaikille velkojillesi.

• rollonfriday

Jos ylivelkaantumisen syynä on peliongelma, ja ongelma on aivan tuore/akuutti, niin on hyvin mahdollista ja jopa todennäköistä, että et pääse velkajärjestelyyn, koska velkaantumisesi on ollut kevytmielistä.

• ei taida onnistua

Meinaatko, että itse voisit valita, mitä velkoja menee velkasaneeraukseen ja mitä ei? Eipä taida tottatosiaankaan onnistua. Johan se olisikin aika vallatonta.

Velkasaneeraus tarkoittaa sitä, että velkasi ovat kaikki täysin oman maksukykysi yläpuolella ja pyydät velkojia antamaan anteeksi suurimmman osan veloista ja osan maksat 5 vuoden maksuohjelmalla itse.

Ja kyllä, kaikki velat kuuluu saneeraukseen. Miksi mikään velkoja ikinä suostuisi siihen, että sinä laitat osan veloista saneeraukseen ja osan maksat sovitusti kokonaan? Ensaatajeesususkoa.

Sitä velkasaneeraukseen suostumista kysytään myös niiltä tahoilta, joille olet velkaa. Ei niiden ole pakko suostua, jos on nähtävissä, että pystyt veloistasi ennen vanhuuseläkettä maksamalla selviämään. Aika hyvinhän sä tienaat.

Luottotiedot menee, koska kaikki velat jätetään maksamatta ja aletaan sitten sovitella kun haetaan velkajärjestelyä. Sen jälkeen on vähän huono saada vakuutuksia, kännysopimusta, osamaksua, vuokrakämppää. Niin se menee kun on tiedossa, ettet pysty velkojasi sovitusti maksamaan. Luottikset palautuu sitten kun maksuohjelma on loppuun maksettu. Sitten voi aloittaa puhtaalta pöydältä.

Velkajärjestelyn aikana eli 5 vuoden aikana ei tietenkään saa ottaa lisää velkaa, eikä se voi olla mahdollistakaan. Olethan juuri siksi velkasaneerauksessa, ettet pysty millään selviytymään nykyisistä veloistasi. MIksi ihmeessa sun pitäisi saada ottaa lisää velkaa?

Jos olet hakemassa velkajärjestelyä, pitää sulla ensin olla näyttöä että olet hoitanut peliriippuvutesi, joka ylivelkaantumisesi on aiheuttanut. Eli hoitosuhde ja hoitoa A-klinikan kautta. Sulla pitää olla näyttöä, että tosissasi hoidat ongelmaasi ja että hoito menestyksellä jatkuu.

Velkajärjestelyä hakiessa sun pitäisi pystyä näyttämään selvästi, ettet millään pysty veloistasi selviämään, vaikka käyt työssä ja yrität maksaa kaikin keinoin. Eli jotenkin pitäisi tulla hakiessa selväksi, että olet kyllä yrittänyt esimerkiksi joitakin vuosia, mutta että velat selvästi karkaavat käsistäsi.

Jos olet kovin nuori, ja tienaatkin kohtuullisesti niin helposti velkojat tuumii, että eipä tässä mitään velkoja vielä kannata anteeksi antaaa, vaan katellaan jos saatais rahaa enemmän kasaan. Varsinkin kun olet velkaantunut ns kevytmielisesti eli omaa syytäs.

Mistä olet saanut jo nyt tiedon että olet ilmeisesti menossa siihen järjestelyyn? Kuka sen on sulle luvannut?

• ketojore

kaikki velat pitää ilmoittaa ja uutta velkaa ei saa tehdä voit ostaa esim.hobby hallista luotolla mutta sinun
      on oltava varma että pystyt sen maksamaan olen vähän sitä mieltä että luottokortti ostosi loppuvat joko
      lopetat itse tai kortin antaja peruuttaa korttisi et saa velkaantua uudelleen tai saneerauksesi vaarantuu
      velkasaneerauksista on rekisteri joka on melkein kenen tahansa saatavissa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      167
      3468
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      15
      2136
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      223
      1490
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1251
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1221
    6. 37
      1131
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1073
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      136
      1031
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      1004
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      41
      1000
    Aihe