Viljakäärme uudessa kodissa

oulaaaaa

Moi

Ois muutamia kysymyksia viljiksestä.
Mitenkä teidän lierot käyttäyty kun olivat ihan pieniä ja kotiutuneet juuri? Menivätkö heti piiloon vai tutkivatko paikat innoissan?
Minulla on n. 1kk ikäinen viljis ja sain 15.päivä. Käärme meni melkein heti piilon ihan sykkyrälle. Vasta seuraavana iltana uskalsi kierrellä terrassa. eli 16 päivän iltana. Sitten meni yöksi nukkumaan ylös kasvien keskelle piiloon. Ja on aivan sykkyrällä. nyt 17 päivä, se on siellä edelleen kasassa.
Voiko käärmeen ottaa käteen, vaikka on kasassa? Siis pää on esillä ja kattoo. Vai pitääkö minun antaa vaan sen olla rauahassa ja odottaa että se liikkuu? Pelkää, että kohta en pysty ottaa sitä käteen ollenkaan, ku jos alkaa puremaan kun ei ole tottunut.

2

461

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jkljöfsd

Kannattaa antaa olla vielä ihan rauhassa ja totutella omaan terraansa. Yleensä käärmeen annetaan kotiutua n. viikko ennen kuin aletaan käsittelemään. Poikkeuksena ruokinta jos käytät erillistä ruokintaboksia.

Poikaset ovat yleensä tosi arkoja ja kun niitä yrittää ottaa käteen, "juoksevat" kovaa karkuun. Se on ihan luonnollista käyttäytymistä.

Itse käsittelen viliksiä vain ruokinnan ja siivouksen yhteydessä, enkä pidä kädessä kuin 5-15min. Eli poikasta kerran viikossa, aikuista kahden viikon välein. Kukaan ei ole silti villiintynyt tai purrut.

Käärmeellä voi olla myös nahanluonti tulossa ja pysyy siksi paljon piilossa. Onko silmät harmaana?

• oulaaaa

Ei oo nahanluonti lähellä, ku oli luonu paripäivää sitten nahan. Mutta nyt on jo saanut rohkeutta lisää ja tutkii paljon terraa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      70
      3550
    2. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      3503
    3. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3322
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      53
      2769
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      32
      2036
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      30
      1962
    7. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      40
      1695
    8. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1676
    9. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      96
      1625
    10. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1390
    Aihe