Mäntyharju?

ei tunteva

Hei!

Kertokaa jotain perustietoja kyseisestä paikasta, väestömäärä, palvelut ja välimatkat. Mitä voi työn lisäksi harrastaa...

Miten vapaa-aikaa muuten voi viettää...onko umpimielinen kylä, vai mikä on

7

573

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tervetuloa!!!

      Nykyisessä Mäntyharjussä on 6647 asukasta. Kesäisin vilkkaassa keskustaajamassa palvelut ovat osin kaupunkimaisia ja tyydyttävät niin kuntalaisten kuin matkailijoidenkin tarpeet. Taajamassa sijaitsee mm. useita pankkeja, ravintoloita, Alko, terveyskeskus ja monipuoliset kauppapalvelut. Asukkaita keskustassa on yli 4500.

      Pinta-alaa Mäntyharjussa on n. 1 210 km2, josta vesistöjä on n. 230 km2. Rantaviivaa on yhteensä lähes 1 520 km. Rannoille on rakennettu n. 4 400 loma-asuntoa. Silti mökkejä mahtuu vielä - niitä on keskimäärin alle 3 rantakilometriä kohden. Asukastiheys täällä on 6,2 asukasta neliökilometrillä.

      Tuloveroprosentti 19,00

      Väestön rakenne 2003
      - naisia 50,6%
      - miehiä 49,4%

      Ikärakenne
      - 0 - 14 -vuotiaita 14,6 %
      - 15 - 24 -vuotiaita 9,8 %
      - 25 - 44 -vuotiaita 20,3 %
      - 45 - 65 -vuotiaita 31,5 %
      - yli 64 -vuotiaita 23,8 %

      Työpaikkojen toimialarakenne 2002
      - alkutuotanto 14,9 %
      - jalostus 35,2 %
      - palvelut 44,8 %
      - toimiala tuntematon 5,5 %

      Tämän ja paljon muuta löydät kunnan nettisivujen kautta. Mm. harrastustoiminnasta linkki: Kunnan palvelut ->sivistyspalvelut -> alasivut (liikuntatoimi, kulttuuritoimi, tapahtumakalanteri jne.

      Etköhän näillä pääse alkuun. Mäntyhraju on ihan OK paikka. Itse olen asunut täällä noin 10 vuotta.

    • Hyvin kotiutunut

      Olen asunut samankaltaisessa pikkukylässä nuoruuteeni asti, sitten muutin Helsinkiin ja sieltä tänne Mäntyharjulle. Samanlainen pikkukylä tämä on, huonoine ja hyvine puolineen. Mutta koskaan en ole katunut tänne muuttamista, tämä tuntui kyllä ihan kodille. Lapset ja nuoriso on viihtynyt, kaikki lähtee niin paljon itsestä.

    • torin_tarkkailija

      Riippuu vähän siitä, mitä asettaa päämääräksi.

      Jos haluaa vaikkapa panna lapsensa englanniksi toimivaan päiväkotiin tarkoituksella, että hän oppisi varhain tuota maailmankieltä, niin se ei täällä ainakaan toistaiseksi käyne päinsä.

      Asukasmäärä on tätä nykyä tosin noin kymmeneksen pienempi kuin mitä ensimmäisessä vastauksessa mainitaan, siis jokunen kymmen yli 6000 henkeä. Mahdollisesti ensi vuonna mennään alle 6000 rajan.

      Muuten on hyvin sopiva paikka. Vapaa-ajan toimintaa on paljon. On huuliharpun soittoa, liikunnan mahdollisuuksia sisällä ja ulkona, pilkkimistä, kirkkokuoroa jne. Kenties rupeat täällä pelaamaan pesäpalloa ja laulamaan kuorossa.

      Kouvolaan on matkaa noin 70 km. Mikkeli on lähempänä mutta ei ole niin mielenkiintoinen.

      Suhteellisen edullisesti saat täältä suhteellisen hyviä asuntoja.

    • yksi_naru

      jaa, tämä oli niitä kopin oivalluksia, varmaan aloituskin, ja ehkä kaikki välirepliikit. Tarinan loppu on karu, kopin keinussa on vain

      • OletSairastaPASKAA

        Aloitus on sinun itsesi ainaisia paskakyselyitä, joita kaikki ovat jo palstalla kurkkua myöten täynnä!

        Eikö aloittaja saatana osaa muka googlata tai käydä kunnan sivulla? Vittuakos täältä kyselee YLEISIÄ asioita?


      • olensamaamieltä
        OletSairastaPASKAA kirjoitti:

        Aloitus on sinun itsesi ainaisia paskakyselyitä, joita kaikki ovat jo palstalla kurkkua myöten täynnä!

        Eikö aloittaja saatana osaa muka googlata tai käydä kunnan sivulla? Vittuakos täältä kyselee YLEISIÄ asioita?

        Ilmeisesti perheetön luuseri joka kirjoittaa näitä tyhmiä aloituksia..


      • JussiÄssä
        olensamaamieltä kirjoitti:

        Ilmeisesti perheetön luuseri joka kirjoittaa näitä tyhmiä aloituksia..

        Eikö Copyllä olekaan perhettä?Sitten erehdyin henkilöstä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2803
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      73
      2576
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2121
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1489
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1449
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1413
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe