Kommentteja vailla

Uusi paikkakuntalainen

Onko kellään kokemuksia Harjavallan lastenvalvojana toimivasta naishenkilöstä?Onko asialle tehtävissä mitään,että tilalle saataisiin joku,joka hoitaisi asiansa niinkuin pitäisi?Mihin voi asiasta ja hänen toiminnastaan tehdä esim.valituksen tms.?Tuskin se ainakaan näistä kaupungin "herroista" paranee!Mikä olisi seuraava pykälä?Sosiaali- ja terveysministeriökö?Kertokaa hyvät ihmiset mielipiteenne ,kokemuksenne tai jotain!

14

1562

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meilillä

esim

• Paikkakunnalle muuttanut

Kun kuulemma lastenvalvojan esimies on sosiaalijohtaja ja heidän esimies kaupunsinjohtaja.Kenestäkään ei ole paskankaan virkaa apua tai hyötyä.Seuraava virallinen taho on tuo edellämainitsemani paikka kuulemma.Haluaisin nyt ihmisten kommentteja tähän asiaani...

• ja hyviä

mitäköhän hän tehnyt mielestäsi väärin?? Eikö ole väärin "syyttää", kertomatta mistä? Mielestäni varsin asiallinen ja vuosia virkaa takana.

• Selkeästi rikokseen

Kehoitan tekemään heti vaan rikosilmoituksen. Tutki ensin lait, katso onko syyllistytty virka-aseman väärinkäyttöön tai virkavelvollisuuden rikkomiseen. Voisit kyllä laittaa ensin tietoa tänne miten on mielestäsi toimittu väärin.

• ..

tässä on harjavallan sosiaali asiamies johon voit ottaa yhteyttä.
      Hän auttaa tälläisissä tilanteissa.
      Teemu Tähtinen
      teemu.tahtinen(at)merikratos.fi
      Puutarhakatu 17 as 31
      20100 TURKU

• vaivannäöstä

Juttuja on ollut monenlaisia,mut eikös lastenvalvojan ensisijainen tehtävä ole tehdä tapaamis- ja elatussopimukset ajantasalle?Mielestäni,mutta tässäkin ketjussa on tullut ilmi jo vaikka mitä!!!
        Ehkä kirjoittaja on epähuomiossaan unohtanut mainita,mistä on kyse?
        Mutta kiitos sinulle osoitteesta!

• Anti-Merikratos

Merikratos tosiaan myy kunnille sosiaaliasiamiespalveluita. Yhtiöllä näyttää olevan hyvin vahva jalansija suomalaisessa kuntien tekemässä sosiaalityössä. Merikratoksen on nähtävästi ollut helppo saada palveluitaan kaupaksi. Siitä näyttää syntyneen jonkinlainen rikas ja itsenäinen linnake kunnalliseen sosiaalityöhön.

Googlatkaa sanalla Merikratos. Tosi pitkälle pitää mennä, ennen kuin Google tarjoaa muuta kuin suomalaisten kuntien sivustoja. Merikratos on merkittävä vallankäyttäjä kunnallisessa sosiaalityössä.

En usko, että se kuntalaisten etu.

Sosiaaliasiamiehen rooli on tärkeä silloin, kun kuntalainen joutuu hankaluuksiin kotikuntansa kanssa. Sosiaaliasiamiehen pitäisi pystyä jopa auttamaan tällaista kuntalaista. Siihen ei valitettavasti kuitenkaan kannata Suomessa luottaa. Sosiaaliasiamiestoiminta on kovin kehittymätöntä. Näyttää, että heitä ei valvo kukaan, eikä heiltä oikeastaan odoteta mitään.

Merikratos aiheuttaa itse ongelmia suomalaisille lapsiperheille. Keski-Suomessa, Jyväskylässä toimiva lastensuojelun moniammatillinen työryhmä jakelee lapsiperheistä murhaavia lausuntoja sen aineiston perusteella, mitä sosiaalityöntekijä sattuu "asiantuntijatyöryhmälle" kiikuttamaan. Aineiston tasapuolisuudesta ei huolehdi kukaan. Merikratoksen Keski-Suomen aluepäällikkö, sosiaalityöntekijä Pia Lahtinen työskentee moniammatillisen työryhmän sihteerinä ja siten muotoilee kirjalliseen asuun työryhmän väitteet.

Pia Lahtisen teksti on ollut niin karmeaa luettavaa, että siinä ei välttämättä riitä enää sosiaaliasiamies, vaan tarvittaisiin jo juristia.

Merikratos rikastuu sitä enemmän, mitä enemmän Suomessa "tarvitaan" lastensuojelua. Yhtiöhän muuten kehuu netissä, kuinka hyvin sillä pyyhkii taloudellisesti.

• huh aikoja

Sosiaaliasiamiehet ovat yleensä itsekin sosiaalityöntekijöitä ja omaksuneet sosiaalityön kyseenalaisen toimintakulttuurin. Lisäksi virkamiehillä on taipumus suojella ja puolustaa toisiaan- usein kuntalaista vastaan ja kuntalaisen kustannuksella.
        Mikä on tämä Merikratos Oy, johon törmää nykyisin kuntien lastensuojelun sivustoilla? Bisnesrako ainakin on hyvä. Yhä mielivaltaisemmaksi käyvässä lastensuojelussa kun ei tunneta vastuu- tai korvausvelvoitteita asiakkaille eli perheille ja lapsille- ei vaikka virkamies olisi tuhonnut heidän maineensa, terveytensä ja tulevaisuutensa. Kentällä saa hääriä kuka hyvänsä ja tehdä mitä hyvänsä.

• lapsenne

isit ja äidit niinkuin kuuluu niin ei tarvitse ihmetellä lastensuojeluvalvojien toimintaa. Jotka tekevät siis työnsä ja kaikkihan ei siitä toiminnasta tykkää mutta silloin on vaan yksi ainoa keino, katsoa peiliin että missä vika, ei ainakaan lastensuojelussa, se on fakta.

• helposti

Lastensuojelulaki muuttui reilu vuosi sitten ja tuon seurauksena lastensuojeluilmoituseten tekoilmoituskynnys aleni merkittävästi.

Tarkoitus on lasten hyvinvoinnin edistäminen pyrkimällä puuttumaan ongelmiin jo ennen kuin niitä "edes on". Eli kun puututaan ajoissa niin jo pienillä tukitoimilla tai parilla keskustleukerralla saadaan tilanne selvitettyä ja asia kuntoon.

Ei ole mitään häpeämistä siinä jos joutuu lastensuojelutoimien piiriin.

Omalla kohdallani perheeni joutuisi lastenuojelun asiakkaaksi kun minä sairastuin mielenterveysongelmiin. Asia ratkesi sillä, että vaimoni otti minusta eron - varmasti lasten edun mukaista mutta tuon jälkeen kaikkinaiset lastensuojelutoimet todettiin turhiksi.

• -iitu

vastaus tämäkin oli? Lastensuojelu ja lastenvalvoja ovat kaksi eri asiaa.

• Kalimera22
        -iitu kirjoitti:

vastaus tämäkin oli? Lastensuojelu ja lastenvalvoja ovat kaksi eri asiaa.

Ovat kyllä eri asioita, mutta ne kytkeytyvät arkikokemuksen tasolla ja tämänkin ketjun perusteella ihmisten mielissä yhteen. Siksi tämäkin ketju eksyi raiteiltaan, mutta mielestäni ohi aiheen puhuminen on parempi, kun huono keskustelu itse aiheesta.

Sitä paitsi oikeudenmukaisesti hoidettu erovanhemmuus, jota siis lastenvalvoja hoitaa, on lasten oikeuksien kannalta usein keskeisintä "lastensuojelua" kaikelta uhkaavalta pahalta. Lastenvalvojien työstä puuttuu sisältö ja päämäärät, kuten koko laistakin, jolla lasten oikeuksia vanhempien eron jälkeen säädellään.

• Ensemilia

Millainen tilanne on tällä hetkellä sen lastenvalvojan työn kanssa? Tarttis varata sinne aika, elastusmaksuihin liittyen siis....

• paskavettä

Harjavallassa kaikki ovat mielenterveyspotilaita, kun vanha kemira kemikalisoi alueen juomavedet. Kaikilla nupit sekaisin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      114
      5925
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4037
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3342
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2976
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2034
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      1994
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1775
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      42
      1763
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1686
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1559
    Aihe