Terveydenhoitajasta

vaihtoehtohoitajaksi

Eikö tutkitut hoidot toimineetkaan hoitajalla?

"Aloitan työpäiväni meditoimalla"
28.9.2006 14:10
Kaksi vuotta sitten terveydenhoitaja Aino Ylifrantti, 44, purskahti itkuun kesken aamupalaverin. Uupumus pakotti hänet miettimään, mitä hän oikeasti haluaa tehdä.

Aino Ylifrantti ja Ari Kero ovat yhdessä päivät ja yöt. Aino leipoo luomukaupan tilaisuuksiin.

- Nyt osaan käsitellä väsymystäni. Hiljennyn hetkeksi ja saan siitä voimia, Aino Ylifrantti sanoo.
Ainon perhe

Aino Ylifrantti, 44

Perhe: Ari Kero, 43,

Jyrki, 21, ja Suvi, 25

Ammatti: Terveydenhoitaja

Kotipaikka: Tampere

--------------------------------------------------------------------------------

Tunnetko termit?

Reiki: Vanha japanilainen energiahoitomuoto. Hoidettava saa parantavaa energiaa hoitajan välityksellä. Käytetään esimerkiksi hartia- ja niskasärkyjen ja väsymyksen hoitoon.

Shakrat: Kehon energiakeskukset. Reiki korjaa tukkeutuneet shakrat.

Ayerveda: Intialainen, luonnonmukainen lääketiede. Merkitsee elämää ja tietämistä. Tarkoituksena on mielen, tunteiden ja kehon harmonia. Esimerkiksi päähierontaa.

Karuna: Myötätunto tai toiminta, joka vähentää kärsimystä. Karunan mukaan me kaikki olemme yhtä.

Meditaatio: Mietiskely- tai keskittymisharjoitus, joka tähtää mielen selkiytymiseen.
Hetki oli juhlallinen. Otin ensimmäisen oikean asiakkaan vastaan vaihtoehtohoitolassani muutama viikko sitten. Aiemmin olin harjoitellut hoitojen tekemistä vanhoille työkavereilleni ja ystävilleni.

Takana olivat päätös vuorotteluvapaalle jäämisestä ja suururakka hoitohuoneiden remontoinnin kanssa. Vihdoin minusta tuntui, että olin tehnyt oikean päätöksen.

Vielä kaksi vuotta sitten en olisi uskonut, että löytäisin vielä elämääni tasapainon. Olin henkisesti väsynyt ja tyytymätön terveydenhoitajan työhöni.

Töissä oli liian kiire. Potilaani olisivat halunneet keskustella, mutta siihen ei ollut aikaa. Turhauduin, sillä hoito jäi mielestäni pinnalliseksi. Silti sinnittelin joka aamu työpaikalleni terveyskeskukseen.

Olin kuvitellut olevani unelma-ammatissani. Tiesin jo pikkutyttönä, että minusta tulisi hoitaja. En luopunut unelmastani edes silloin, kun alan työtilanne oli huono ja tarjolla oli vain lyhyitä sijaisuuksia.

Lähdin vakituisemman työn perässä Norjaan. Tuntui pahalta jättää lapset Suomeen, vaikka he olivat jo lähes aikuisia. Rahamme eivät olisi muuten riittäneet, olinhan yksinhuoltaja.

Jo tuolloin tyttäreni tunsi mielenkiintoa energiahoitoihin ja meditaatioon. Hänen innostamanaan minäkin kiinnostuin niistä. Tyttäreni seurusteli espanjalaisen pojan kanssa. Matkustin hänen perheensä luo Espanjaan ja suoritin siellä ensimmäiset energiahoitokurssini.

Matkan jälkeen sain vakituisen viran. Pidin sitä onnenpotkuna, mutta jatkoin vaihtoehtoisten silti hoitomuotojen opiskelua. Etsin tietoa energiahoidoista ja kävin niihin liittyvät reiki- ja karunakurssit.

Vaikka työtilanteeni oli vihdoin hyvä, aloin tuntea väsymystä. Työnkuvani oli laajentunut, sillä tein kotisairaanhoitoa ja aikuisneuvontaa. Samalla minun oli opeteltava käyttämään uusia tietokoneohjelmia.

Tunsin tekeväni kahden ihmisen työt. Erityisesti minua ahdisti se, että uskoin vaihtoehtoisista hoidoista olevan apua monille, mutta en voinut länsimaisen hoitotieteen hoitajanvalani vuoksi puhua niistä potilailleni.

Pahinta oli, kun huomasin, etten olisi jaksanut vastata potilaiden kysymyksiin. Olin ihmeissäni. Aiemmin olin pitänyt kaikkea uutta ja jännittävää haasteena, en rasitteena.

Yhtenä aamuna purskahdin itkuun kesken aamupalaverin ja sanoin, etten jaksa enää. Työkavereitani uupumukseni ei yllättänyt. He tiesivät, että olen tunnollinen työntekijä. Itse olin järkyttynyt ja häpeissäni. Miten saatoin väsyä hoitotyöhön, josta pidin niin paljon?

Minut määrättiin kahden kuukauden sairaslomalle. Ensimmäisinä viikkoina en jaksanut tehdä mitään. Toisen kuukauden aikana keräsin voimia luonnosta ja reikihoidoista.

Palasin työelämään. Töissä sujui ihan hyvin, mutta tiedostin, etteivät voimavarani olleet ennallaan.

Työmyllerrysten keskellä olin alkanut seurustella tuttavuuteni, Arin, kanssa. Lopulta päätin jäädä vuorotteluvapaalle ja lähdin Arin kanssa ystäväni luomutilalle Keski-Suomeen.

Tein tilalla vain asioita, jotka tuntuivat minusta hyviltä. Luin kirjoja ja kävelin luonnossa. Minun oli helppo olla Arin kanssa. Hän oli erilainen kuin aikaisemmin tapaamani miehet.

Ari perusti Tampereelle luomutuotteita myyvän ja erilaisia koulutustilaisuuksia järjestävän luontokaupan. Hän ehdotti, että liikkeen alakerrassa olisi tilaa vaihtoehtoisten hoitojen hoitolalle.

Olin haltioissani. Pääsisin vihdoin toteuttamaan hoitajan unelmaani tavalla, joka tuntui itsestäni oikealta!

Remontin myötä hoitohuoneet alkoivat pikkuhiljaa näyttää sellaisilta kuin millaiseksi Ruusuhoitola Ainottaren kuvittelin. Halusin sisustuksesta intialaishenkisen, koska osa tekemistäni hoidoista on intialaisia.

63

1175

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiakkaiden kannalta

Aika usein näillä newage-, enkelihoitelu- ja muille uskomuspisnestuottajilla oman mentaalipuolen kanssa on vähän niin ja näin.

• tsiiiisus!

Voi tsiisus, milnkälaisten kyynikoiden temmellyskenttä tämä palsta on! Toivottavasti heidän määränsä täällä ei ole suoraan verrannollinen koko populaatioon! Näiden ihmisten mielipiteet kertovat paljonpuhuvaa, surullista kieltä heidän omasta kierosta ajatusmaailmastaan, eivät mitään mielipiteiden kohteista. No, enpä viitsi täällä enää vierailla, tästä ketjusta jo hyvin muistui mieleen, millaista täällä on.

• voi ristus
        tsiiiisus! kirjoitti:

Voi tsiisus, milnkälaisten kyynikoiden temmellyskenttä tämä palsta on! Toivottavasti heidän määränsä täällä ei ole suoraan verrannollinen koko populaatioon! Näiden ihmisten mielipiteet kertovat paljonpuhuvaa, surullista kieltä heidän omasta kierosta ajatusmaailmastaan, eivät mitään mielipiteiden kohteista. No, enpä viitsi täällä enää vierailla, tästä ketjusta jo hyvin muistui mieleen, millaista täällä on.

>No, enpä viitsi täällä enää vierailla..

No hei vaan sitten.

• kriisin kuvaus

Tarina lienee tyypillinen kuvaus vaihtoehtolääkintään ja uususkonnolliseen psykokulttuurin rekrytoitumisesta. Keski-iän kriisiä elämänkatsomuksellisine etsiskelyineen, työuupumusta ja heikohkoa ammatti-identiteettiä, tukea antavan yhteisön (new agen alakulttuurit) etsiskelyä, uskonnollisen kääntymyksen kaltainen elämänmuutos, johon liittyy oma business. Tarina herättää myötätuntoa ja huolta.

• tuntee vetoa

Niin, myös paranoidisuuteen taipuvaisia voi mystiikka puhutella. Manipuloivalla narsisistiselle psykopaatille ala voi olla hyvä leipäpuu.

• tienausstrategiana

Omat henkilökohtaiset ongelmat käännetään vastaavassa asemassa olevien ihmisten hädän hyödyntämiseksi. Onpa sankaritarina.

• sfawe546

Toki elämänkriisit ja koko elämänkokemus voivat palvella terveysammattilaisren ammatillista kasvua - siis potilaan hyvää hoitoa. Mutta voi niillä ratsastaakin uskomuslääkintä- ja uususkontopalvelujen markkinoinnissa. On sitten myös niinkin että potilas tai kuluttaja ei saisi olla kohde tai väline terveysammattilaisen (tai outohoitoparantajan) omien ongelmien purkamisessa. Eikö kannattaisi mennä omaan terapiaan eikä alkaa maksattaa elämänkatsomuksellista etsikkoaikaa ja newage-trippailua kuluttajilla?

• Aritta

mistä parannusenergia tulee ei omat voimat häviä. Mutta jos sen unohtaa ja alkaa antaa energiaa omasta itsestään on pian itse ihan loppu.

• hyvinvointia.
      • guerillamarkkinointia

ei sitten tullut mieleen ostaa mainostilaa, kuten muut tekevät?

• tässä:
        guerillamarkkinointia kirjoitti:

ei sitten tullut mieleen ostaa mainostilaa, kuten muut tekevät?

"Intiaanisokeri" 34 euroa 4 kg?!?! Kyllä on puhdistamattomalla sokerin raaka-aineella aikamoiset myyntikatteet!!! Röyhkeää rahastusta!!!

• linkki.
    • hoidot

"Eikö tutkitut hoidot toimineetkaan hoitajalla?"

Tuo Ainon tilanne, eli hän siirtyi koululääketieteen parista tekemään paremmin toimivia vaihtoehtohoitoja, kuvaa hyvin tilannetta koko yhteiskunnassa, eli vaihtoehtohoitojen suosio senkun kasvaa.

• tienaus toimii

Kyllä vähän kuulostaa siltä, että uusia bisneksiä ei valittu niiden toimivuuden tai vaikuttavuutta koskevan näytön takia vaan ihan muilla perusteilla.

• kaiken tietää
        tienaus toimii kirjoitti:

Kyllä vähän kuulostaa siltä, että uusia bisneksiä ei valittu niiden toimivuuden tai vaikuttavuutta koskevan näytön takia vaan ihan muilla perusteilla.

Tutkimattakin?

• edusta

koululääketiedettä sen enempää kuin muutakaan lääketiedettä.

Todennäköisesti kyllästyi isoon työpaineeseen ja pieneen palkkaan ja päätti päästä loppuelämänsä helpommalla. Vedätettäviähän riittää.

• opettaa
        kaiken tietää kirjoitti:

Tutkimattakin?

Terveydenhoitaja elää keski-iän kriisiä, ja kun ei enää kestänyt työpaineita, päätti ryhtyä luontaisterapeutiksi, joka itse asiassa onkin eräänlaista toimintaterapiaa juuri hänelle itselleen.

• yritä edes
        kaiken tietää kirjoitti:

Tutkimattakin?

Et sitten jaksanut lukea ketjun ensimmäistä viestiä?

• hoitaja (laill)
        edusta kirjoitti:

Todennäköisesti kyllästyi isoon työpaineeseen ja pieneen palkkaan ja päätti päästä loppuelämänsä helpommalla. Vedätettäviähän riittää.

Tehy linjasi jo 2005, että laillistetun tai nimikesuojatun terveydenhuollon nimikkeen yhteydessä ei saa käyttää huuhaa- ym. uusnoitatitteleitä. Uskomuslääkintää harjoittavat lääkärit ja sairaanhoitajat häpäisevät yli 250.000 asiallista hoitajaa ja kaikki yli 300.000 terveydenhuollon ammattilaista.

• terveystieteisiin
        edusta kirjoitti:

Terveydenhoitajan koulutus perustuu terveystieteisiin (lääketiede, hoitotiede, ravitsemustiede jne...) ja kokemusperäiseen kliiniseen hoitotyön osaamiseen. Terveydenhoitajan ja kaikkíen terveysammattilaisten on noudatettava alansa ammattietiikkaa ja terveydenhuollon ammattihenkilö- ja potilaslakeja. Tästä ovat ammattikunnat jo useasti muistuttaneet. Toisaalta on hyvä että soveltumattomat, ammattitaidottomat tai ongelmaiset häipyvät hoitotyöstä huuhaan puolelle, mutta he eivät saisi käyttää uusmagian tai luontaistuotebusineksensa markkinoinnissa virallisia ammattinimikkeitä eivät vetää lokaan terveydenhuollon ammattilaisten valtaenemmistöä.

• alalle

Hyvä vaan, jos jätti entisen työpaikkansa. Sekä työyhteisölle, hänelle itselleen ja ennen kaikkea asiakkailleen. Nyt voi sitten häärätä vaihtoehtohoitojen parissa vain niiden asiakkaiden kanssa, jotka ovat itsekin siihen suuntaan kallellaan. Periaatteessa kaikki yksilöt voittivat, mutta yhteiskunta hävisi.

• tulevaisuus.

"Periaatteessa kaikki yksilöt voittivat, mutta yhteiskunta hävisi."

Päinvastoin, vaihtoehtohoitojen suosion kasvussa voittaa kaikki, niin yhteiskunta kuin yksilöt.
        Vaihtoehtohoidot ei kuormita veronmaksajien kukkaroa, niinkuin virallinen terveydenhoito turhine lääkkeineen tekee, vaan vaihtoehtohoidoista tulee verovaroja yhteiskunnalle.
        Kansanterveys kohentuu, kun vaihtoehtohoitoja aletaan käyttämään enemmän. Koululääketieteessä on ansionsa, mutta myös puutteita, lääkehaittoja ym. Kustannustehokkaat toimivat ja turvalliset vaihtoehtohoidot ovat tulevaisuuden suunta myös virallisessa terveydenhoidossa.

• ei vieläkään apuja
        tulevaisuus. kirjoitti:

Päinvastoin, vaihtoehtohoitojen suosion kasvussa voittaa kaikki, niin yhteiskunta kuin yksilöt.
        Vaihtoehtohoidot ei kuormita veronmaksajien kukkaroa, niinkuin virallinen terveydenhoito turhine lääkkeineen tekee, vaan vaihtoehtohoidoista tulee verovaroja yhteiskunnalle.
        Kansanterveys kohentuu, kun vaihtoehtohoitoja aletaan käyttämään enemmän. Koululääketieteessä on ansionsa, mutta myös puutteita, lääkehaittoja ym. Kustannustehokkaat toimivat ja turvalliset vaihtoehtohoidot ovat tulevaisuuden suunta myös virallisessa terveydenhoidossa.

Kyllä tässä kävi niin, että myös uskomuspalvelujen ostajat hävisivät. Joku saattaa epähuomiossa kuvitella, että huuhaahoidoista voisi olla apua myös niiden ostajalle. Kauppiaalle hyötyä saattoi ollakin.

Uskomushoitelut eivät ole kovin kustannustehokkaita. Tähän mennessä ne ovat osoittautuneet nollan arvoisiksi terveydenhoidossa mutta ilmaisia ne eivät ole. Eli jokainen uusi hörhöilytuote vie tasetta miinukselle.

• johtuu,
        ei vieläkään apuja kirjoitti:

Kyllä tässä kävi niin, että myös uskomuspalvelujen ostajat hävisivät. Joku saattaa epähuomiossa kuvitella, että huuhaahoidoista voisi olla apua myös niiden ostajalle. Kauppiaalle hyötyä saattoi ollakin.

Uskomushoitelut eivät ole kovin kustannustehokkaita. Tähän mennessä ne ovat osoittautuneet nollan arvoisiksi terveydenhoidossa mutta ilmaisia ne eivät ole. Eli jokainen uusi hörhöilytuote vie tasetta miinukselle.

että jos potilas ei saa apua vaivoihinsa mainostamaltasi taholta, niin kovin monet kääntyvät vaivojensa takia parjaamiesi "uskomuspalvelujen" puoleen?

Mikä on silloin mainostamiesi hoitojen kustannustehokkuus?

• lisää ihmettelemistä

• ota apu vastaan
        johtuu, kirjoitti:

että jos potilas ei saa apua vaivoihinsa mainostamaltasi taholta, niin kovin monet kääntyvät vaivojensa takia parjaamiesi "uskomuspalvelujen" puoleen?

Mikä on silloin mainostamiesi hoitojen kustannustehokkuus?

Hörhenbergeri on kymmeniä kertoja palannut samaan traumatisoivaan kokemukseensa. Kun apua ei ole tullut, niin hän on päättänyt kostaa maailmalle vinkumalla kaikkea terveydenhuoltoa vastaan ja kannattamalla kaikkia mahdolisia huuhaasuuntauksia. Olet aiemmin paljastanut, että sinulla taustalla ovat mentaalipuolen ongelmat ja elämänhallinta noin yleensä. Kun itse et ole valmis niitä korjaamaan, niin eipä siinä ole muillakaan mahdollista auttaa.

• havaita
        ota apu vastaan kirjoitti:

Hörhenbergeri on kymmeniä kertoja palannut samaan traumatisoivaan kokemukseensa. Kun apua ei ole tullut, niin hän on päättänyt kostaa maailmalle vinkumalla kaikkea terveydenhuoltoa vastaan ja kannattamalla kaikkia mahdolisia huuhaasuuntauksia. Olet aiemmin paljastanut, että sinulla taustalla ovat mentaalipuolen ongelmat ja elämänhallinta noin yleensä. Kun itse et ole valmis niitä korjaamaan, niin eipä siinä ole muillakaan mahdollista auttaa.

että lobbarimme ei pysty irtautumaan noista jatkuvasti toistelemistaan esityksistä ja "mantroista", ja käsittelemään aiheita vähemmän puolueellisesti, vaan "vinkuu" samaa "hauki on kala" teemaansa, realiteetteja huomioimatta.

• tuo Antti Heikkilän
        havaita kirjoitti:

että lobbarimme ei pysty irtautumaan noista jatkuvasti toistelemistaan esityksistä ja "mantroista", ja käsittelemään aiheita vähemmän puolueellisesti, vaan "vinkuu" samaa "hauki on kala" teemaansa, realiteetteja huomioimatta.

uusin kivunhoito kirja. Kannattaa lukea.

• kivusta

• melkein kiinnostava
        tuo Antti Heikkilän kirjoitti:

uusin kivunhoito kirja. Kannattaa lukea.

Kivunhoidosta ei tällä kertaa kysynyt kukaan, mutta hörhö päätti pyöräyttää tahkostaan Heksuli-linkit, kun niitä ei ole pariin päivään kuulunut.

Vai tuliko terveydenhoitajan henkilökohtaisen kriisin muuttamisesta tienausstrategiaksi jotenkin mieleen eräs entinen kirurgi?

• huuhaa-alalle

Tämä on vanha vitsi sairaanhoitajien parissa: jos ei kuuppa tai selkä kestä potilaitten kanssa, niin voi ruveta sairaanhoidon opettajaksi tai vaihtoehtohoitajaksi. Hyvä että soveltumattomat tai psyykkisistä ongelmista kärsivät osaavat itsekin hakeutua pois vaativasta potilastyöstä ja oikeiden ammattilaisten jaloista. Surullista että hoitajina esiintyvät luontaisterapeutit häpäisevät yli 320.000 asialinjalla olevaa oikeaa sairaan- ja perushoitajaa, fysioterapeuttia, lääkäriä jne.

• huuhaa-alalle kirjoitti:

Tämä on vanha vitsi sairaanhoitajien parissa: jos ei kuuppa tai selkä kestä potilaitten kanssa, niin voi ruveta sairaanhoidon opettajaksi tai vaihtoehtohoitajaksi. Hyvä että soveltumattomat tai psyykkisistä ongelmista kärsivät osaavat itsekin hakeutua pois vaativasta potilastyöstä ja oikeiden ammattilaisten jaloista. Surullista että hoitajina esiintyvät luontaisterapeutit häpäisevät yli 320.000 asialinjalla olevaa oikeaa sairaan- ja perushoitajaa, fysioterapeuttia, lääkäriä jne.

Saat reppana kiksisi näiden ns. vaihtoehtohoitoja tekevien ihmisten mollaamisesta. Tuskin tiedät näistä yhtään mitään.
        En anna hoitoja, mutta minulla on reikimeditaatio elämäntapana lähes kolmen vuoden ajalta.
        Olen nitistänyt näillä itsehoidoilla mm. alkoholin liikakäytön. Myös depressioiden hoitoon em. menetelmä käy.

Henkinen kasvu mahdollistaa sen, ettei tarvi omia turhautumisiaan purkaa toisten tekemisten summittaisella arvostelulla.

Häpeä "huuhaa-alalla/tänään klo 10.29". Luulen, että muistat tämän 'puhuttelun' loppu ikäsi - paskiainen!

• imagon
        capt.cöpenick kirjoitti:

Saat reppana kiksisi näiden ns. vaihtoehtohoitoja tekevien ihmisten mollaamisesta. Tuskin tiedät näistä yhtään mitään.
        En anna hoitoja, mutta minulla on reikimeditaatio elämäntapana lähes kolmen vuoden ajalta.
        Olen nitistänyt näillä itsehoidoilla mm. alkoholin liikakäytön. Myös depressioiden hoitoon em. menetelmä käy.

Henkinen kasvu mahdollistaa sen, ettei tarvi omia turhautumisiaan purkaa toisten tekemisten summittaisella arvostelulla.

Häpeä "huuhaa-alalla/tänään klo 10.29". Luulen, että muistat tämän 'puhuttelun' loppu ikäsi - paskiainen!

..tärveltyminen huolestuttaa? Eivätkös ne ole olleet Lääkäriliitossa, Tehyssä ym. vähän huolissaan kun omat jäsenet ja oppilaitoksen alkavat seota huuhaahan.

• reikienergiaasi?
        capt.cöpenick kirjoitti:

Voisitko, capt. cöpenick, kanavoida maailmankaikkeuden keskipisteestä universaalia rakkauden positiivista energiaasi myös kaikille terveydenhuollon ammattilaisille ja potilaille, kiitos!

Ehkä tunnet historiasta totuuden Köpenickin kapteenista. Hän oli univormuhuijari.

Köpenickin kapteeni: "Häpeä "huuhaa-alalla/tänään klo 10.29". Luulen, että muistat tämän 'puhuttelun' loppu ikäsi - paskiainen!"

• ja rahastusta

Olipa hyvät linkkipetteröinnit. Kyllä tuli taas selväksi, että sekavan maailmankuvan korjaaminen ei onnistu googlettelemalla.

Ketjun aloittavassa mainospuffissa omat ongelmat ratkaistaan alkamalla myymään toisille tehottomia hoiteluja. Melko itsekästä sekin.

• jaksaa
        ja rahastusta kirjoitti:

Olipa hyvät linkkipetteröinnit. Kyllä tuli taas selväksi, että sekavan maailmankuvan korjaaminen ei onnistu googlettelemalla.

Ketjun aloittavassa mainospuffissa omat ongelmat ratkaistaan alkamalla myymään toisille tehottomia hoiteluja. Melko itsekästä sekin.

jatkaa samoja täysin perustelemattomia mantrojaan.
        Ei se paljon vaadi.
        Enempään ei nähtävästi ole eväitäkään?

• loppaus skepo
        jaksaa kirjoitti:

jatkaa samoja täysin perustelemattomia mantrojaan.
        Ei se paljon vaadi.
        Enempään ei nähtävästi ole eväitäkään?

>Enempään ei nähtävästi ole eväitäkään?

Hörhöpetteri toistelee selkäsivuilta tuttuja maneereita. Ensin kirjoitetaan älytön väite. Sitten isketään perään kysymysmerkki. Onko se nyt kysymys vai ei?

Mantrat muuten kuuluvat vaihtoehtoiluun. Sinunhan pitäisi kannattaa mantroja.

• tietoa
        loppaus skepo kirjoitti:

Hörhöpetteri toistelee selkäsivuilta tuttuja maneereita. Ensin kirjoitetaan älytön väite. Sitten isketään perään kysymysmerkki. Onko se nyt kysymys vai ei?

"Hörhöpetteri toistelee selkäsivuilta tuttuja maneereita."

Nämä ovat todella pätevät sivut, arvokasta tiedonjakoa, täydet pisteet:

http://www.selkasivut.fi/

• loppaa
        loppaus skepo kirjoitti:

> Ensin kirjoitetaan älytön väite. Sitten isketään perään kysymysmerkki. Onko se nyt kysymys vai ei?

Mikä olikaan se esitetty älytön väite?

> Onko se nyt kysymys vai ei?

Eikö merkin tarkoitus selviä skepolle?
        Ei ole kysymys eikä vastaus.
        Kysymysmerkki antaa, jättää vielä pienen toivonkipinän, että skepon anti voisi olla parempikin, kuin siinä mitä hän on esityksessään aiheesta kertonut. Näin pikaisesti rautalangasta väännettynä.

Mantrat ovat skepon ihan ikiomia päähänpinttymiä, joita hän toistelee toistelemasta päästyään!

• ei-hoidettu
        loppaa kirjoitti:

> Ensin kirjoitetaan älytön väite. Sitten isketään perään kysymysmerkki. Onko se nyt kysymys vai ei?

Mikä olikaan se esitetty älytön väite?

> Onko se nyt kysymys vai ei?

Eikö merkin tarkoitus selviä skepolle?
        Ei ole kysymys eikä vastaus.
        Kysymysmerkki antaa, jättää vielä pienen toivonkipinän, että skepon anti voisi olla parempikin, kuin siinä mitä hän on esityksessään aiheesta kertonut. Näin pikaisesti rautalangasta väännettynä.

Mantrat ovat skepon ihan ikiomia päähänpinttymiä, joita hän toistelee toistelemasta päästyään!

>Kysymysmerkki antaa, jättää vielä pienen toivonkipinän, että skepon anti voisi olla parempikin, kuin siinä mitä hän on esityksessään aiheesta kertonut.

Vai niin. Nythän se selkäsivuilta tuttu vaihtoehtoinen kielioppikin selvisi. MInusta tuo on vain typerä maneeri.

• lääkärit mukaan

Tehy on ottanut linjakseen ammattietiikan valvomisen ja magiabisneksiin sotkeutuneita hoitajia on alettu ohjeistaa. Samaa ryhtiä voisi vaatia myös Lääkäriliitolta. Jäsenkunnassa on edelleen muutamia henkilöitä, joilla ei pitäisi olla mitään sijaa ihmisten hoitamisessa. Ainakin homeopatiaa myyvien ja samanaikaisesti lääkärinä esiintyvien ketkujen toimintaan pitäisi alkaa vähitellen puuttua.

• hoitojen tuloksia

pitäisi ruveta paremmin seuraamaan, eikä pelkästään vain hoitotapoja!

• huiputus kuriin
        hoitojen tuloksia kirjoitti:

pitäisi ruveta paremmin seuraamaan, eikä pelkästään vain hoitotapoja!

Varmaan sen takia näitä mystiikkahoito-, enkeliterapia- ja muita huiputuksia on alettu seurata, kun niistä ei ole ollut kenellekään apua.

• tutkittu
        huiputus kuriin kirjoitti:

Varmaan sen takia näitä mystiikkahoito-, enkeliterapia- ja muita huiputuksia on alettu seurata, kun niistä ei ole ollut kenellekään apua.

miksi kansalaiset kaikesta varoitteluista huolimatta käyttävät niitä "huuhaa hoidoiksi" kerrottuja hoitoja?

Apuakin nähtävästi on ollut, koska kovin vähän niistä valittavat.
        On jopa tyytyväisiäkin tuloksiin!

• lääkkeillä
        huiputus kuriin kirjoitti:

"Varmaan sen takia näitä mystiikkahoito-, enkeliterapia- ja muita huiputuksia on alettu seurata"

Tarkoittanet huiputuksilla näitä:

"Lääketeollisuus yrittää saada kaikin keinoin maksukykyiset terveet ihmiset tuntemaan itsensä sairaiksi tai riskiryhmiin kuuluviksi ja tarpeettomien lääkkeiden käyttäjiksi. Tähän sillä on valtava propagandakoneisto ja voitelukeinot, joihin se osoittaa rahaa enemmän kuin uusien lääkkeiden kehittelyyn.

Voitelun kohteina ovat siis myös Suomen lääketiedetoimittajat. Sadat tuhannet suomalaiset syövät kolesteroli- ja verenpainelääkkeitä hyötymättä niistä lainkaan. Osteoporoosia, eturauhassyöpää ja impotenssia teollisuus markkinoi kestämättömin menetelmin."

http://www.journalistilehti.fi/tuotteet.html?id=106/503

• kohti, mikä on totta?
        lääkkeillä kirjoitti:

"Varmaan sen takia näitä mystiikkahoito-, enkeliterapia- ja muita huiputuksia on alettu seurata"

"Lääketeollisuus yrittää saada kaikin keinoin maksukykyiset terveet ihmiset tuntemaan itsensä sairaiksi tai riskiryhmiin kuuluviksi ja tarpeettomien lääkkeiden käyttäjiksi. Tähän sillä on valtava propagandakoneisto ja voitelukeinot, joihin se osoittaa rahaa enemmän kuin uusien lääkkeiden kehittelyyn.

Voitelun kohteina ovat siis myös Suomen lääketiedetoimittajat. Sadat tuhannet suomalaiset syövät kolesteroli- ja verenpainelääkkeitä hyötymättä niistä lainkaan. Osteoporoosia, eturauhassyöpää ja impotenssia teollisuus markkinoi kestämättömin menetelmin."

CHRIS JAMES HELSINGISSÄ 21.-23.8.2009

Tervehdys!!

Mestarillinen musiikintekijä, lauluopettaja ja ääniterapeutti maailmankuulu Chris James pitää Helsingissä joogakoulu Shantissa (Runeberginkatu 43) 21.8. perjantaina 20-20.30 kaikille avoimen ILMAISEN! laulutuokion: " HETKI ÄÄNELLE JA PARANEMISELLE".

Chris on todella karismaattinen ja vaikuttava persoona ja tulossa varmasti ikimuistoinen puolituntinen! Laita sana kiertämään, olisi ihana laulaa suurella porukalla!! Todella ainutlaatuinen tilaisuus!!!

Niille jotka haluavat enemmän, Chris pitää la-su Shantissa työpajan, josta lisätietoja alla:

Ääni- ja laulutyöpaja CHRIS JAMESIN kanssa:
        SISÄISEN ÄÄNEN PARANTAVA VOIMA
        22.-23.8.2009

Kuvittele jos TODELLA rakastaisit omaa ääntäsi. Kokisit iloa, hiljaisuutta, hienovaraisuutta ja todellisen voiman omassa äänessäsi ja itsessäsi.

Mestarillinen australialainen musiikintekijä, laulunopettaja ja ääniterapeutti Chris James tulee pitämään Suomeen viikonlopun työpajan. Kyseessä on harvinainen tilaisuus oppia karismaattisen maailmankuulun opettajan avulla ääneen liittyviä salaisuuksia ja mahdollisuuksia.

Et tarvitse aikaisempaa kokemusta musiikista tai laulamisesta!Muusikot, laulajat, taiteilijat, opettajat, parantajat... kaikki voivat inspiroitua !!

Helsingissä Joogakoulu Shantissa Runeberginkatu 43, la-su 22.-23.8. klo 10-17. Ryhmässä on tulkkaus suomeksi.

JOKAINEN on saanut syntymälahjaksi kauniin äänen!!
        JOKAINEN voi äänellään ilmaista omaa sisintänsä ja totuuttansa.

Teemme Chris Jamesin kanssa löytöretken luonnolliseen ääneemme, sen puhtauteen, harmoniaan ja oikeuteen olla olemassa. Koemme yhteyden omaan ääneemme laulamisen, kuuntelemisen, hiljaisuuden ja parantavan äänen avulla.

Löydämme luonnollista ääntämme ja kiitollisuutta oman äänen laadusta ja olemassaolosta. Sen myötä vapaudumme niistä esteistä jotka sabotoivat kykyämme ilmaista itseämme ja puhua totuuttamme. Opimme tekemään selkeitä valintoja ja kulkemaan elämässä sitä kohti mikä on totta!

Tiedustelut [email protected]

• si-nivel vinossa
        lääkkeillä kirjoitti:

>Tarkoittanet huiputuksilla näitä:

Kanootin lyhytmelaisimmalle intiaanille oli näköjään ylivoimainen tehtävä hahmottaa, mitä ovat mystiikkahoito-, enkeliterapia- ja muut huiputukset. Toisaalta jos hörhöpetteri olisi tämmöisen hoksannut, niin hän ei olisi käyttänyt voimansa vuosia hymylehden ja ultran uutisten linkittelyyn.

• paikka.
        si-nivel vinossa kirjoitti:

>Tarkoittanet huiputuksilla näitä:

Kanootin lyhytmelaisimmalle intiaanille oli näköjään ylivoimainen tehtävä hahmottaa, mitä ovat mystiikkahoito-, enkeliterapia- ja muut huiputukset. Toisaalta jos hörhöpetteri olisi tämmöisen hoksannut, niin hän ei olisi käyttänyt voimansa vuosia hymylehden ja ultran uutisten linkittelyyn.

"Kanootin lyhytmelaisimmalle intiaanille oli näköjään ylivoimainen tehtävä hahmottaa, mitä ovat mystiikkahoito-, enkeliterapia- ja muut huiputukset."

Vaihtoehtohoitojen piiristä on vaikeaa löytää huiputuksia, joten hoitosektorilla huiputukset ovat lähinnä lääkebisneksen heiniä. Mutta miksi laitoit sadannen kerran samat kuluneet vittuilut, eikö huiputuksista keskustelu kiinnostakaan?

"Toisaalta jos hörhöpetteri olisi tämmöisen hoksannut, niin hän ei olisi käyttänyt voimansa vuosia hymylehden ja ultran uutisten linkittelyyn."

Eipä tähän nyt vuosia mene, muutama minuutti korkeintaan:

http://www.terveyshymy.fi/

http://www.ultra-lehti.com/

• pliis, ihan totta
        kohti, mikä on totta? kirjoitti:

CHRIS JAMES HELSINGISSÄ 21.-23.8.2009

Tervehdys!!

Mestarillinen musiikintekijä, lauluopettaja ja ääniterapeutti maailmankuulu Chris James pitää Helsingissä joogakoulu Shantissa (Runeberginkatu 43) 21.8. perjantaina 20-20.30 kaikille avoimen ILMAISEN! laulutuokion: " HETKI ÄÄNELLE JA PARANEMISELLE".

Chris on todella karismaattinen ja vaikuttava persoona ja tulossa varmasti ikimuistoinen puolituntinen! Laita sana kiertämään, olisi ihana laulaa suurella porukalla!! Todella ainutlaatuinen tilaisuus!!!

Niille jotka haluavat enemmän, Chris pitää la-su Shantissa työpajan, josta lisätietoja alla:

Ääni- ja laulutyöpaja CHRIS JAMESIN kanssa:
        SISÄISEN ÄÄNEN PARANTAVA VOIMA
        22.-23.8.2009

Kuvittele jos TODELLA rakastaisit omaa ääntäsi. Kokisit iloa, hiljaisuutta, hienovaraisuutta ja todellisen voiman omassa äänessäsi ja itsessäsi.

Mestarillinen australialainen musiikintekijä, laulunopettaja ja ääniterapeutti Chris James tulee pitämään Suomeen viikonlopun työpajan. Kyseessä on harvinainen tilaisuus oppia karismaattisen maailmankuulun opettajan avulla ääneen liittyviä salaisuuksia ja mahdollisuuksia.

Et tarvitse aikaisempaa kokemusta musiikista tai laulamisesta!Muusikot, laulajat, taiteilijat, opettajat, parantajat... kaikki voivat inspiroitua !!

Helsingissä Joogakoulu Shantissa Runeberginkatu 43, la-su 22.-23.8. klo 10-17. Ryhmässä on tulkkaus suomeksi.

JOKAINEN on saanut syntymälahjaksi kauniin äänen!!
        JOKAINEN voi äänellään ilmaista omaa sisintänsä ja totuuttansa.

Teemme Chris Jamesin kanssa löytöretken luonnolliseen ääneemme, sen puhtauteen, harmoniaan ja oikeuteen olla olemassa. Koemme yhteyden omaan ääneemme laulamisen, kuuntelemisen, hiljaisuuden ja parantavan äänen avulla.

Löydämme luonnollista ääntämme ja kiitollisuutta oman äänen laadusta ja olemassaolosta. Sen myötä vapaudumme niistä esteistä jotka sabotoivat kykyämme ilmaista itseämme ja puhua totuuttamme. Opimme tekemään selkeitä valintoja ja kulkemaan elämässä sitä kohti mikä on totta!

Tiedustelut [email protected]

>JOKAINEN on saanut syntymälahjaksi kauniin äänen!!

Eikä ole.

>JOKAINEN voi äänellään ilmaista omaa sisintänsä ja totuuttansa.

En nyt viitsi sanoa mitään nimiä, mutta olsi parempi jos ihan kaikki eivät vuotaisi sisintään ainakaan julkisella paikalla.

• jos et
        pliis, ihan totta kirjoitti:

>JOKAINEN on saanut syntymälahjaksi kauniin äänen!!

Eikä ole.

>JOKAINEN voi äänellään ilmaista omaa sisintänsä ja totuuttansa.

En nyt viitsi sanoa mitään nimiä, mutta olsi parempi jos ihan kaikki eivät vuotaisi sisintään ainakaan julkisella paikalla.

Jos et kestä kuulla jotakuta, eikö olisi fiksua ohiittaa asia, jättää jokaisen itsensä päätettäväksi, kuka kuuntelee ketäkin? Sivistystä, ystäväni!

• ym. luettavaa

Ks. Tehy-lehti 19-20/05 s. 30 ja s. 32, sitten Tehyn hallituksen lausunto uskomuslääkinnästä 2008 ja Tehyn eettisen toimikunnan pohdintaa huuhaalääkinnästä 2008.

Lääkäriliitolta pitäisi nyt vaatia erityistä vastuunottoa, koska lääkäriasemat ja vaihtoehtoislääkärit näyttävät nyt surkeaa esimerkkiä hoitajille, kun hörheltävät huuhaahoitojen kanssa.

• kaptahi

Täällä meidän kylällä on eräs entinen(potkut alkoholin takia) lukion rehtori nykyisin puliukkona.
      Voisin siis väittää että rehtori on löytänyt totuuden ja auttaa nyt ainakin valtiota veron keruussa. Toisinsanoen, onko koko Suomen koululaitos mätä?

Joka alalla on luusereita. Tuo terveydenhoitaja juttu on aivan utopista fantasiaa.
      Olisiko sairauseläke ollut kuitenkin paikallaan?

• tosi hyvää tietoa

• vaihtoehtoista

tuossa on?

Kovin perinteistä ja mitattavaa!

• kaptahi
        tosi hyvää tietoa kirjoitti:

eli juur ilmestyneestä

http://www.luontaisterveys-lehti.fi/ numero 5:stä (siis viisi!)

Voi lämpimästi suositella kaikille!!!

Linkki vuodelta 2006.Täyttä soopaa , eikö voisi yrittää edes pysyä asiassa ta sitten olla kommentoimatta.

• tutkimatta
        kaptahi kirjoitti:

Linkki vuodelta 2006.Täyttä soopaa , eikö voisi yrittää edes pysyä asiassa ta sitten olla kommentoimatta.

On tutkittu ja tiedetään että uskominen edistää parantumista.Voiko koululäketiede edes yrittää tai yrittää ymmärtää tätä.

• kans

• kaptahi
        kans kirjoitti:

" http://www.luontaisterveys-lehti.fi/ numero 5:stä (siis viisi!)

Voi lämpimästi suositella kaikille!!!"

Kiitoksia tuosta linkistä ja tässä myös hyvä alan lehti:

http://www.voihyvin.fi/

Näitten huuhaa uskomushoitohippien kanssa ei voi keskustella. Heillä ei ole omia mielipiteitä ( eikä tosiasiassa omia ajatuksiaan, vaan kaikki on lainattu jostain suuremmasta), he laittavat joka asiaan näitä linkkejä jostain paskalehdistä
        HEILLÄ EI OLE OMIA AJATUKSIA OLLENKAAN!!!!!!!!!!!!!!!!!

• kaptahi
        kaptahi kirjoitti:

Näitten huuhaa uskomushoitohippien kanssa ei voi keskustella. Heillä ei ole omia mielipiteitä ( eikä tosiasiassa omia ajatuksiaan, vaan kaikki on lainattu jostain suuremmasta), he laittavat joka asiaan näitä linkkejä jostain paskalehdistä
        HEILLÄ EI OLE OMIA AJATUKSIA OLLENKAAN!!!!!!!!!!!!!!!!!

HEILLÄ EI OLE OMIA AJATUKSIA OLLENKAAN!!!!!!!!!!!!!!!!!"

Arvaa haiseeko paska. Tyyppi ylistää omaa kirjoitustaan.
        Kyllä edellisen kommentin antajan täytyy olla leijona ja vähintään res. eversti ja leijona, ja ihana muutenkin.

• ajatuksia,
        kaptahi kirjoitti:

HEILLÄ EI OLE OMIA AJATUKSIA OLLENKAAN!!!!!!!!!!!!!!!!!"

Arvaa haiseeko paska. Tyyppi ylistää omaa kirjoitustaan.
        Kyllä edellisen kommentin antajan täytyy olla leijona ja vähintään res. eversti ja leijona, ja ihana muutenkin.

on todellakin tuolla pilleri-petterillä!
        Sille ei löydy edes linkkejä, joista voisi saada jonkinmoista vahvistusta sepustuksilleen.

OMAT AJATUKSET ovatkin hänen terveydenhoitonsa lähtökohta!
        - No.
        Se pillereiden kaikkivoipa teho myös tietenkin!

• kiitos kiitos
        kans kirjoitti:

" http://www.luontaisterveys-lehti.fi/ numero 5:stä (siis viisi!)

Voi lämpimästi suositella kaikille!!!"

Kiitoksia tuosta linkistä ja tässä myös hyvä alan lehti:

http://www.voihyvin.fi/

Mahtava linkki. En olisi itse osannutkaan etsiä näin mahtavaa lehteä. Ja hienosti postattu. Olet hyvä ja kaunis ihminen.

• Linkkisoppa
        kiitos kiitos kirjoitti:

Mahtava linkki. En olisi itse osannutkaan etsiä näin mahtavaa lehteä. Ja hienosti postattu. Olet hyvä ja kaunis ihminen.

"Mahtava linkki. En olisi itse osannutkaan etsiä näin mahtavaa lehteä. Ja hienosti postattu. Olet hyvä ja kaunis ihminen."

Kiitos! Kannustavan palautteen innoittamana laitan sinulle vielä parin hyvän lehden sivut:

http://www.ultra-lehti.com/

http://www.minaolen.com/frameset.html

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      635
      2798
    2. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      25
      2237
    3. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      430
      2179
    4. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      89
      2006
    5. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      20
      1819
    6. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      67
      1590
    7. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      128
      1372
    8. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      23
      1300
    9. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      27
      1231
    10. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      66
      1164
    Aihe